Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zonder euro

Vlinder
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als men overstapt op een ander stelsel (bijvoorbeeld noord/zuid euro) dan zal het nog even meevallen, de overstap naar de euro ging ook prima geloof ik. Als de euro crasht dan wordt het een ander verhaal, geen tijd om maatregelen te nemen dus paniek.

Link naar reactie

Als de euro crasht, dan hebben we geen euro meer.

Laat de schreeuwers maar schreeuwen, daar worden ze voor betaald (maar niet door mij)

"Als de euro crasht" ok, so what? Waarom maakt iedereen zich hier druk over?

Het leuke is natuurlijk dat men zich drukt maak over "DE CRASH" of "DE VAL" zonder er bij te zeggen wat dat nu precies is. Wat is dat nu een "crash" of een "val"?

Het antwoord is een beetje ontnuchterend, daarom houden ze het ook liever bij kreten zonder substantie.

Feit is dat de waarde van een euro wordt bepaald door de mensen die de euro gebruiken en verhandelen. Er is geen centrale instantie die de waarde van de euro vastlegt.

Het ergste wat er kan gebeuren is dat de waarde van de euro in een jaar met zo'n 10-20% valt tov bijvoorbeeld de USD. Maar dan nog, wat heeft dat voor effect op ons?

Het antwoord is "niet veel" en "niet snel".

Uiteindelijk zal de euro best wel "ondergaan", maar dan heb je het of over een proces dat jaren duurt, of over een wissel naar een andere munt.

Dus laat die angstprofeten maar hun gang gaan. Wij moeten ons gewoon verder concentreren op onze eigen preps. En daarbij er rekening mee houden dat in de toekomst alles duurder wordt.

Link naar reactie

OBL Rien, is het 'duurder worden' het enige dat ons boven het hoofd hangt als de euro valt? Over gaan op een andere munt (noord/zuid europa oid), zal prima gaan, maar een crash, zal zorgen voor complete chaos, zo werd in de reportage van tegenlicht over de vaak van de dollar laten zien. Waar moeten we ons op voor bereiden wat de euro betreft?

Link naar reactie

OBL Rien, is het 'duurder worden' het enige dat ons boven het hoofd hangt als de euro valt? Over gaan op een andere munt (noord/zuid europa oid), zal prima gaan, maar een crash, zal zorgen voor complete chaos, zo werd in de reportage van tegenlicht over de vaak van de dollar laten zien. Waar moeten we ons op voor bereiden wat de euro betreft?

Voor ik je antwoord kan geven moet ik eerst weten wat je met een "crash" van de euro bedoelt.

In het algemeen wil ik stellen dat wanneer iemand het woord "crash" gebruikt zonder te zeggen wat hij daarmee bedoelt, het alleen gebruikt wordt voor de emotionele (angst) reactie van de luisteraar. Zulke doemdenkers gebruiken het woord crash voor effect en om weer opnieuw uitgenodigd te worden voor een interview. Laat zulke angstprofeten voor wat ze zijn: een sprekende jan klaas die trouw de bevelen van zijn superieur opvolgt (al dan niet opzettelijk).

Link naar reactie

Met crash bedoel ik val...

Ok, maar wat voor val?

100% waarde verlies in een dag? Onmogelijk.

1% per dag voor 10 dagen? Mogelijk, maar onwaarschijnlijk.

10% per jaar? Heel goed mogelijk, maar dat betekend dat alle import ongeveer 5% per jaar duurder wordt. Dat is veel, maar er valt mee te leven.

En vergeet ook niet dat de USD samen met de EUR zal vallen, want de US zou het nooit toelaten dat de USD sterk wordt tov de euro omdat dat hun export in gevaar brengt. Boeiing zou moord en brand schreeuwen :)

De euro in zijn huidige vorm gaat weg. Maar dat zal imo een redelijk controleerbaar proces zijn. Dat gaat niet over nacht.

Tenslotte: Veel van deze angstprofeten komen uit de UK of de US.

Waarom?..... juist!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...