Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Communicator

Wanneer spreken we over WWIII ?

Recommended Posts

Vragen van een Politieke nitwit:

1. Als dit alles nou escaleert he, wanneer kunnen we dan officieel bevestigen dat WWIII is uitgebroken?

2. Wat voor impact zal dat hebben op Nederland?

In hoeverre moet dit dan de trigger zijn om over te stappen op actie (in ons geval dan).

Stel dat WWIII volgende week maandag een feit is.

Wat ga jij dan doen?

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Wat ga jij dan doen?

In sneltreinvaart de rest van mijn prepvoorbereidingen afraffelen en Nederland uit.

Deze post delen

Vragen van een Politieke nitwit:

1. Als dit alles nou escaleert he, wanneer kunnen we dan officieel bevestigen dat WWIII is uitgebroken?

2. Wat voor impact zal dat hebben op Nederland?

In hoeverre moet dit dan de trigger zijn om over te stappen op actie (in ons geval dan).

Wat ga jij dan doen?

In ons geval gaan wij dan nu al ''weg''

En gaan we op locatie verder met de eventuele voorbereidingen. Laat die maandag dan maar komen.

Zou wel mooi zijn als we weten dat we nog een week de tijd hebben. Iig beter dan dat het ''ineens'' gebeurd. Toch krijg je dan een soort klap ook al ben je ''voorbereid''

Deze post delen

Meestal wordt de start van een historische gebeurtenis achteraf bepaald. De ontwikkelingen zorgen voor een escalatie. We krijgen echt nog wel wat tijd, het is niet zo dat Syrië plots West-Europa gaat binnenvallen of zo en de Russen moeten ook eerst nog door Centraal Europa. Dat is ook niet in een halve dag klaar.

Deze post delen

Meestal wordt de start van een historische gebeurtenis achteraf bepaald. De ontwikkelingen zorgen voor een escalatie. We krijgen echt nog wel wat tijd, het is niet zo dat Syrië plots West-Europa gaat binnenvallen of zo en de Russen moeten ook eerst nog door Centraal Europa. Dat is ook niet in een halve dag klaar.

Met al die lange afstands meuk ben je nergens meer zeker van heden ten dage.

Het valt me trouwens op dat je er NIETS over leest op facebook. en ik heb toch +600 nep vriendjes :D

Deze post delen

Als het maandag oorlog is dan ga ik de dieren verzorgen, de tuin water geven en dan lekker niet te veel doen, want het is hier erg warm nu, vandaag 37 graden en het wordt de komende dagen schijnbaar nog warmer...

Misschien ga ik nog even naar de winkel om wat boodschappen te doen, maar alleen als het er niet te druk is. Ik heb niet echt iets nodig, maar als het echt oorlog is en er is een kans dat de winkels dicht blijven of dat het in de stad onveilig wordt, ga ik misschien nog wat extra luxe producten inslaan of zo.

Deze post delen

Wanneer we spreken van een ww ? Als uit alla wereld delen landen me vechten .

Wat ik zou doen ? Bidden dat het nog wat uit blijft ?

Geert

Deze post delen

Dat gaat een beetje ver, je kan er zonder problemen tien jaar zitten voor er wat gebeurt, intussen mis je het zonnige weer.

Deze post delen

In sneltreinvaart de rest van mijn prepvoorbereidingen afraffelen en Nederland uit.

Waarom denk je dat het WW3 (World War 3)heet.

Je kan dan nergens meer heen!

• Leuk 1

Deze post delen

als die dag komt ga ik even naar de praxis en haal ik mezelf even een lading zeil voor de ramen/deuren en plakplastic voor de ramen. eveneens naar de action voor tape, batterijen, EHBO suplies, multivitaminen en nog een aantal dingen. Daarna naar de C1000 om extra water in te slaan. en naar de dierenzaak voor extra brokken.

daarna naar huis, hond uitlaten en mijn flatje preppen.

Deze post delen

Waarom denk je dat het WW3 (World War 3)heet.

Je kan dan nergens meer heen!

Nee, je kan vast nog naar een hoop plaatsen toe, maar de oorlog zit overal. De truc is om ergens heen te gaan waar je denkt dat je jezelf ook kan redden als de winkels niet gevuld zijn, het water niet de kraam uit stroomt en er geen elektriciteit meer uit het stopcontact komt. En dat zie ik mezelf in Nederland nog niet doen.

Deze post delen

Gewoon lekker thuis of op de bol.

Kwa voedsel en dergelijke heb ik genoeg voor een jaar.

Gooien ze met atoom bommen pak ik een strandstoel en een goede fles drank en geniet ik van het uit zicht.

Ik wens geen 50 jaar onder de grond te zitten als een rat.

Mevrouw 666 nog even een veeg geven en bamm jonge!

Deze post delen

Gewoon lekker thuis of op de bol.

Kwa voedsel en dergelijke heb ik genoeg voor een jaar.

Gooien ze met atoom bommen pak ik een strandstoel en een goede fles drank en geniet ik van het uit zicht.

Ik wens geen 50 jaar onder de grond te zitten als een rat.

Mevrouw 666 nog even een veeg geven en bamm jonge!

Hahaha!

(Excuses minimaal aantal tekens maar ik moest even lachen)

Deze post delen

"I do not know with what weapons World War 3 will be fought, but World War 4 will be fought with sticks and stones."

-Albert Einstein-

Quote is dus niet van mij, maar van een ander genie. Maar daarom niet minder waar natuurlijk ;)

JB

Deze post delen

Met al die lange afstands meuk ben je nergens meer zeker van heden ten dage.

Het valt me trouwens op dat je er NIETS over leest op facebook. en ik heb toch +600 nep vriendjes :D

haha, ik heb er net een post over gemaakt dat ik lees over een lekker ijsje, maar niets over WW3 die aanstaande is.. krijg meteen reacties dat ze liever over een ijsje lezen, want de hele tijd over slecht nieuws praten enz is ook niet leuk

Deze post delen

Intussen is in grote delen van Syrië de stroom uitgevallen. Dat is gebeurd na een aanslag tegen een hoogspanningslijn in het centrum van het land. Onder meer in de hoofdstad Damascus is er de hele dag geen elektriciteit meer.

Bron

Deze post delen

@Communicator

Is het echt van belang om exact te weten wanneer het ww3 is en wanneer (nog) niet? Ik vraag me af of ze in ww2 er ook zo mee bezig waren. Ik hou de boel in de gaten, probeer mijn omgeving enigzins de ogen te laten openen, mede preppers hebben weinig meer nodig van een extra comm/voorraad/materiaal check.

Oohhh....wacht even er is niets aan de hand. Zodra het op facebook staat is het pas werkelijkheid....:D prepass is nog niet wakker....:D

Deze post delen

Dat het oorlog wordt tussen VS en Syrië, lijkt mij 'inevitable' zoals ze dat zo mooi kunnen zeggen in het Engels... Dat gaat ook zijn weerslag hebben op Europa, en dat is al erg genoeg.

Maar als we praten over een Derde Wereldoorlog dan praten we over een heel ander kaliber. Als dat echt aanstaande is betekent dat we het één en ander aan voorbereidingen moeten gaan versnellen.

Deze post delen

Dat het oorlog wordt tussen VS en Syrië, lijkt mij 'inevitable' zoals ze dat zo mooi kunnen zeggen in het Engels... Dat gaat ook zijn weerslag hebben op Europa, en dat is al erg genoeg.

Maar als we praten over een Derde Wereldoorlog dan praten we over een heel ander kaliber. Als dat echt aanstaande is betekent dat we het één en ander aan voorbereidingen moeten gaan versnellen.

Kan me best vinden in je verhaal. Ik vraag me alleen af wat die versnelde voorbereidingen dan moeten zijn in geval van een WW3. Nucleair bescherming? Meer voedsel? Je onderkomen versterken? Je bol aanpassen?

Zoals ik al eerder heb gezegd: in onzekere tijden willen mensen antwoorden op zaken hebben waar ze angst voor hebben. Een flink aantal zaken in het leven zijn gewoon niet zeker. En hier prep je dan voor, zo goed als mogelijk. En zelfs dan kan het nog misgaan..... Een stelling met blikken dondert op je kop en je bent dood.....alles is betrekkelijk...:D

Ik snap je, alleen ik vraag me af wat je aan een WW3 nog kan preppen eerlijk gezegd....dus wat mis ik nog, of ben ik vergeten?

Deze post delen

Hoe snel zullen zijn in Europa iets meekrijgen hangt af van een boel ongewisse factoren:

Welke landen reageren op welke manier op elkaar?

Hoe reageren de getroffen bevolkingen daar weer op?

Hoe grootschalig is deze reactie?

Welke weerga heeft deze reactie op ons en de rest van de wereld?

Als er een scala aan traumatische ervaringen via de beeldbuis gehyped ons bereiken, kan de sfeer wel eens omslaan.

Mensen gaan hamsteren en de voorraden zullen niet aangevuld worden...Wat gebeurt er als de supermarkten leeg zijn??

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...