Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vliegjes


freeprepper

Aanbevolen berichten

Een zeer schadelijke fruitvlieg die vorig jaar voor het eerst in Nederland werd gesignaleerd, blijkt inmiddels op allerlei plekken in het land rond te vliegen.

 

http://www.nu.nl/wetenschap/3566316/schadelijk-fruitvliegje-al-wijdverspreid-in-nederland.html

 

Dat wordt dus goed opletten mensen..

hopen dat dit niet te erg gaat worden anders wordt fruit ook onbetaalbaar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 4 maanden later...

Intussen las ik enkele artikelen over de houtassen en 's morgens gooi ik de assen in een 20-liter ketel met deksel. De assen zullen pas volgend seizoen worden gebruikt om de tuintjes te bemesten. Tegen die tijd verwacht ik een 100l aan assen te hebben. Zuivere assen bevatten volgende ingrediënten :

Link naar reactie
Delen op andere sites

en mag jij raden waar al ons fruit vandaan komt, hartstikke vers uit china

 

Daar geloof ik geen fluit van. Volgens mij komen appelen en peren uit onze streken, de Argentijnse en Chileense Packham worden ingevoerd. Veel fruit uit Afrika en de Caraïben, sinaasappelen en bananen, kiwi's uit Nieuw-Zeeland en Frankrijke en Italië, Lichies uit Madagascar, tangerines, mineola's en sinaasappelen uit Israël, druiven uit Italië en Spanje, kersen in de winter uit Turkije, pruimen vaak uit Centraal Europa. En wat komt er precies uit China ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus tja, hoe verjaag ik fruitvliegjes met overtuiging?

 

Ook na SHTF wordt dit een opgave: afval wordt niet meer opgehaald en de berg moet toch ietwat hygienisch blijven (vliegjes, stank, etc)...

Bakje azijn met zeepsop neerzetten. Ze vliegen erin en komen niet meer weg.

 

Natuurlijk heb je tegen die tijd een composthoop en een wormenbak om je bio-afval te verwerken, dat stinkt niet.

Blijft dus alleen droog spul over, plastic,papier, blikken. Dat stinkt ook niet echt.

Voor toilet heb je een composttoilet, die stinkt ook niet.

 

Tuurlijk stinkt het in de straat wel enorm dankzij de niet-peppende buren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet om het één en ander @jobs na een SHTF mag je blij zijn met veel insecten, oke toegegeven het zal de eerste paar weken lastig zijn (stank en dergelijke) maar het zijn wel de beste afvalverwerkers die er zijn.

aasvliegen ruiken al op een paar km een kadaver en je hebt vliegen voor elke stadia van ontbinding van een kadaver maar lees deze ESSAY van Hanna van Krimpen maar eens oke het gaat hiet om dierenkadavers maar het kan dus net zo gemakkelijk met menselijke kadavers.

 

Hamster (ongedierte bestrijder)

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet om het één en ander @jobs na een SHTF mag je blij zijn met veel insecten, oke toegegeven het zal de eerste paar weken lastig zijn (stank en dergelijke) maar het zijn wel de beste afvalverwerkers die er zijn.

Mja, ik begrijp de insteek.

Dicht bij me graag geen vliegen en/of stank. In de verdere omgeving zijn ze zoals je aangeeft nodig.

Hoe realiseer ik dat?

De door @Stuudje aanbevolen azijn had bij mijn situatie nog weinig effect. (schoteltje azijn met drupje afwasmiddel, trok geen vlieg aan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jobs

 

 

huisvlieg (Musca domestica) en alle andere vliegende soorten kun je elimineren door een simpel huishoudmiddeltje namelijk melk koken samen met de vliegenzwam (Amanita muscaria)

 

266px-Amanita_muscaria_3_vliegenzwammen_op_rij.jpg.accdc414847becbf22c42dc0e464e199.jpg

 

Even wat informatie over de Vliegenzwam:

 

Van het rode vlies op de hoed (het gedeelte van de zwam dat het vergif, muscarine, zou bevatten) zou een vliegendodend middel kunnen worden gemaakt (een mogelijke verklaring van de naam vliegenzwam). Naast muscarine bevat de vliegenzwam nog een aantal andere toxische verbindingen, waarvan sommige hallucinogeen zouden zijn. De toxiciteit van deze paddenstoel wordt in de volksmond vaak overdreven - van aanraken zijn geen nadelige gevolgen te verwachten. Toch kan het opeten van een hele paddenstoel voor bijvoorbeeld een kleine hond in enkele uren fataal zijn.

 

Toch is de vliegenzwam minder giftig dan veel mensen denken. Hij wordt al lang gebruikt door verschillende volken, onder andere in Lapland waar soms één vliegenzwam werd geruild tegen één rendier. De vliegenzwam heeft namelijk bedwelmende en hallucinogene effecten en werd vaak gebruikt in rituelen. Men kan hem vers of gedroogd opeten of roken. De hele paddenstoel bevat werkzame stoffen, maar de concentratie daarvan is het hoogst in de rode hoed. De belangrijkste werkzame stoffen in de vliegenzwam zijn muscimol, muscazone en iboteenzuur. Vliegenzwammen bevatten ook het giftige muscarine, maar als de zwammen gedroogd worden verdwijnt dit.

 

Sommigen hebben een verband gezien met hallucinaties van door de lucht vliegen bij inname, maar dit is etymologisch onjuist.

 

In Nederland valt de vliegenzwam onder de werking van de Opiumwet en is dus strafbaar (maar is er nog een wet na SHTF?)

Mocht je de vliegenzwam willen gebruiken ze groeien vaak in nauwe associatie (symbiose) met berk, tamme kastanje, eik, den, beuk en spar.

 

Dus zwammenkop (rode gedeelte) in stukjes snijden en dit samen koken met melk , melk laten afkoelen dan in kopje doen en dit op zo plaats neer zetten dat er geen andere dieren of kinderen bij kunnen en opdrinken tevens maak duidelijk dat je hier met gif te maken hebt in schrift of tekens (doodskop)

onnodig te vertellen hoe meer koppen hoe hoger het gifgehalte.

 

Hamster

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar geloof ik geen fluit van. Volgens mij komen appelen en peren uit onze streken, de Argentijnse en Chileense Packham worden ingevoerd. Veel fruit uit Afrika en de Caraïben, sinaasappelen en bananen, kiwi's uit Nieuw-Zeeland en Frankrijke en Italië, Lichies uit Madagascar, tangerines, mineola's en sinaasappelen uit Israël, druiven uit Italië en Spanje, kersen in de winter uit Turkije, pruimen vaak uit Centraal Europa. En wat komt er precies uit China ?

 

pomelo's appels peren ik heb al vanalles gezien uit china zeker rond deze tijd aangezien er bijna geen groente en fruit meer groeit, en niet een of 2 dozen maar hele schepen vol

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jobs

 

 

huisvlieg (Musca domestica) en alle andere vliegende soorten kun je elimineren door een simpel huishoudmiddeltje namelijk melk koken samen met de vliegenzwam (Amanita muscaria)

 

266px-Amanita_muscaria_3_vliegenzwammen_op_rij.jpg.accdc414847becbf22c42dc0e464e199.jpg

 

Even wat informatie over de Vliegenzwam:

 

Van het rode vlies op de hoed (het gedeelte van de zwam dat het vergif, muscarine, zou bevatten) zou een vliegendodend middel kunnen worden gemaakt (een mogelijke verklaring van de naam vliegenzwam). Naast muscarine bevat de vliegenzwam nog een aantal andere toxische verbindingen, waarvan sommige hallucinogeen zouden zijn. De toxiciteit van deze paddenstoel wordt in de volksmond vaak overdreven - van aanraken zijn geen nadelige gevolgen te verwachten. Toch kan het opeten van een hele paddenstoel voor bijvoorbeeld een kleine hond in enkele uren fataal zijn.

 

Toch is de vliegenzwam minder giftig dan veel mensen denken. Hij wordt al lang gebruikt door verschillende volken, onder andere in Lapland waar soms één vliegenzwam werd geruild tegen één rendier. De vliegenzwam heeft namelijk bedwelmende en hallucinogene effecten en werd vaak gebruikt in rituelen. Men kan hem vers of gedroogd opeten of roken. De hele paddenstoel bevat werkzame stoffen, maar de concentratie daarvan is het hoogst in de rode hoed. De belangrijkste werkzame stoffen in de vliegenzwam zijn muscimol, muscazone en iboteenzuur. Vliegenzwammen bevatten ook het giftige muscarine, maar als de zwammen gedroogd worden verdwijnt dit.

 

Sommigen hebben een verband gezien met hallucinaties van door de lucht vliegen bij inname, maar dit is etymologisch onjuist.

 

In Nederland valt de vliegenzwam onder de werking van de Opiumwet en is dus strafbaar (maar is er nog een wet na SHTF?)

Mocht je de vliegenzwam willen gebruiken ze groeien vaak in nauwe associatie (symbiose) met berk, tamme kastanje, eik, den, beuk en spar.

 

Dus zwammenkop (rode gedeelte) in stukjes snijden en dit samen koken met melk , melk laten afkoelen dan in kopje doen en dit op zo plaats neer zetten dat er geen andere dieren of kinderen bij kunnen en opdrinken tevens maak duidelijk dat je hier met gif te maken hebt in schrift of tekens (doodskop)

onnodig te vertellen hoe meer koppen hoe hoger het gifgehalte.

 

Hamster

 

maar nu even over die melk want dat werd me niet helemaal duidelijk. moet je die laten staan wat vliegen afweert? vliegen de vliegen daarin om er nooit meer uit te komen? moet je die melk zelf opdrinken waardoor je gaat spacen en vliegen leuk begint te vinden?

wat moet ik met die melk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ff copy paste van mijn eigen tekst :

 

Dus zwammenkop (rode gedeelte) in stukjes snijden en dit samen koken met melk , melk laten afkoelen dan in kopje doen en dit op zo plaats neer zetten dat er geen andere dieren of kinderen bij kunnen en opdrinken tevens maak duidelijk dat je hier met gif te maken hebt in schrift of tekens (doodskop)

onnodig te vertellen hoe meer koppen hoe hoger het gifgehalte.

 

of te wel zet dit hoog op een kast

 

 

Hamster

maar nu even over die melk want dat werd me niet helemaal duidelijk. moet je die laten staan wat vliegen afweert? vliegen de vliegen daarin om er nooit meer uit te komen? moet je die melk zelf opdrinken waardoor je gaat spacen en vliegen leuk begint te vinden?

wat moet ik met die melk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...