Ga naar inhoud
GENEGEERD

B.O.T. (Het opknappen van onze BOT)


Wonderland

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heeft één van jullie las ervaring?

 

Zoniet, pak deze kans! Dat is een skill die ik in zoverre beheers; ik ben niet bang om het te doen, laatste las ervaring was op school :)

Zo moet ik ook nog las electrodes aanschaffen. Dan kan je als noodoplossing lassen met startkabels, en 3 in serie aangesloten accus.

 

Jullie hebben er lekker de vaart in! tof man! leuk ideetje:

 

als je een beetje creatief wilt zijn met je camo spuit werk, gebruik dan blaadjes van een boom als sjabloon:

 

524056d1274399395-digital-camo-paint-camo-2.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring in ieder geval. Maar mijn vader heeft een schuur vol apparatuur waar hij ons niet mee wil laten spelen. Ik denk dat als wij hem lief aankijken dat hij het voor ons wel het laswerk wil doen. Goeie tip van jou maar zoiets belangrijks als een driepoot laat ik liever door een professional doen. (Mijn vader is een professional)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om voor mijzelf te spreken :) heb ik geen ervaring met lassen, maar ben niet bang om het te gaan doen. Wat Alice zei ben ik het mee eens, we laten het door haar vader doen als hij dat wil.

Daarnaast sta ik open om de basis beginselen (met wat voor soort apparaat las ik iets) aan te leren. Ik heb eigenlijk weinig technische achtergrond omdat ik niet goed heb opgelet op school ;)

Ik ben wel schilder geweest een poos (al is dat niet te zien op de foto's, want dat op de foto's heet insmeren ;) )

@Communicator de vaart erin hebben we zeker. Nog 2,5 week en dan is Gilze natuurlijk. Dan willen wij de BOT afhebben terwijl er nog een hop moet gebeuren:

 

In de menie zetten voor en 2e keer.

Nogmaals alles schuren, ontvetten.

Metalen onderdelen (netjes) schilderen (tja ben schilder geweest dus doe niet aan afplakken :) )

Dan de grote blauwe delen gronden 1 maal, opschuren en Mat leger groen/bruin rollen/schilderen.

De triangel moet gelast worden en daarna het bovenstaande rijttje op de triangel toepassen.

Wij willen omdat de bandjes niet in topstaat zijn er 2 nieuwe banden om gooien (bij de vader van Alice)

Verlichting repareren. Er brand 1 lampje niet. Of het lampje vervangen en als dat niet werkt een compleet nieuwe verlichtingsset.

 

Alles opnieuw invetten en smeren. Alle hangsloten en handvaten e.d. vastzetten. Dikke Vette Pijp erop monteren voor een mast ;) roosters boren voor luchttoevoer. (het is nu blafheet in dat kreng). De binnenkant schuren schilderen.

En waarschijnlijk nog wat kleine dingetjes die ik vergeet

 

Tja en dat allemaal in 2,5 weken pfffff

 

Groetjes Wonderland

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Communicator Tja ik heb zelf nog 2 muurbeugels waaraan ik een ''mast'' (lees pijp) aan kan monteren. Ik ga geen gegalvaniseerde pijp monteren want dat word veel te zwaar. Ik heb hier zeker nog 1, en misschien 2 aluminium pijpen van een meter of 2 á 2,5. Die gaan los mee en op locatie worden deze in de beugels geplaatst.

@Geert we gaan ook dingen aan de binnenzijde bevestigen en misschien wel een box aan de buitenkant.

@hakin9 ik laat het liever doen aangezien het mijn eerste keer dan zal worden ;) Die het liever een keer als er niet zoveel vanaf hangt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja ik ben ook geen expert hoor @Wonderland maar theoretisch kan het roesten nu door gaan onder de "hammerite", maar het zijn natuurlijk maar kappen.

Misschien wel iets om te overwegen te gebruiken op de dragende gedeeltes, ik denk dat je je staal dan wel langer goed houdt. Zeker als je die daarna in een teer of ook hammerite zet.

Ik ken het product ook alleen maar van tv shows waarin ze oldtimers opknappen maar het schijnt wel de beste manier te zijn om bestaande roest te neutraliseren voordat je het afdekt met lak of wat dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag 5 september (de dag voor dat we de uitslag krijgen over het kogelvrij vest)

Vandaag onze eigen mat groen en bruin laten maken bij de verfboer. Het is precies legergroen en bruin, maar dan anders.

Rollertjes, kwastjes en 2 driehoek refelctoren gehaald voor op de achterkant.

 

Vanavond als het iets koeler is 25 graden of minder, ga ik beginnen met de hoofdkleuren. de spijlen op de foto (wit) worden bruin. en de platen hout (blauw) worden groen.

Dussss........ vanavond nieuwe foto's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag 5 september (de dag voor dat we de uitslag krijgen over het kogelvrij vest)

Vandaag onze eigen mat groen en bruin laten maken bij de verfboer. Het is precies legergroen en bruin, maar dan anders.

Rollertjes, kwastjes en 2 driehoek refelctoren gehaald voor op de achterkant.

 

Vanavond als het iets koeler is 25 graden of minder, ga ik beginnen met de hoofdkleuren. de spijlen op de foto (wit) worden bruin. en de platen hout (blauw) worden groen.

Dussss........ vanavond nieuwe foto's

 

Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's wonderland. Wachten met verven op wat koeler weer is een goed plan. Ikzelf ben de afgelopen dagen beetje aan mijn schip aan het klodderen geweest en man wat is dat afzien in de volle zon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...