Ga naar inhoud
GENEGEERD

Frankrijk publiceert �bewijzen� over chemische wapens in Syrië

Communicator
 Share

Recommended Posts

Het negen bladzijden tellende rapport werd maandagavond op de internetsite van premier Jean-Marc Ayrault geplaatst. Het materiaal zou gebaseerd zijn op bevindingen van de Franse geheime dienst. De Franse regering wil daarmee niet alleen het bezit van chemische wapens in Syrië bewijzen, maar ook het gebruik ervan en de daders aantonen.

Lees Meer ...

Link naar PDF document

gebruik Google Translate Om de tekst uit de PDF te vertalen...

De analyse van de informatie die we vandaag hebben geleid tot

schatten dat , op 21 augustus 2013 het Syrische regime heeft een aanval op een aantal gelanceerd

buurten aan de rand van Damascus gehouden door eenheden van de oppositie , een combinatie van

conventionele middelen en het massale gebruik van chemische middelen.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast gebruikersnaam

Tja, wie verteld de waarheid in deze. ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat het van Assad afkomstig zou zijn. Er zijn teveel partijen met ieder zijn eigen belang in de regio om alleen maar te denken aan de troepen van Assad of de rebellen.

Of we de waarheid ooit zullen achterhalen.....?

Link naar reactie

Ik heb het al eerder gezegd, ik geloof er niets van dat Assad chemische wapens heeft ingezet tegen zijn bevolking en/of die terroristen.

Hij weet dat als hij dat doet en er onafhankelijk bewijzen (niet die verzinsels van Amerika en bondgenoten) dat de VN dan een aanval goedkeurt.

En juist op die dag van de zogenaamde chemische aanval waren er VN inspecteurs in Syrië, dat is wel heel toevallig.

Link naar reactie

Ik stel voor om beide partijen te bombarderen :p, Assad stinkt, maar tussen de rebellen zitten blijkbaar ook serieuze wacko's, dus welke partij daar ook wint, de uitkomst blijft negatief...

De VS wil nu eens laten zien dat ze zonder eigenbelang willen optreden, maar lopen een groot risico om een blunder te begaan en de Russen willen hun enige bondgenoot en houvast in het Midden-Oosten ten allen prijze beschermen (blijkbaar ook door Assad zijn eigen bevolking te laten uitmoorden, dus Russen, stfu!)

Ik vraag me af of dit eigenlijk nog veel slechter kan worden, want er is niets goed aan deze zaak.

Link naar reactie

tjah zeker weten doen we het niet,.

maar inderdaad is de VS ook al van plan aan te vallen, en natuurlijk wil Nederland dan niet nagekeken worden door Obama.

Maar dan de hamvraag die meer mensen bezig zal houden.

STEL dat NL meedoet aan de aanvallen...in hoeverre mogen wij dan vrezen voor een gifstof door een groep uit syrie?

als je alleen al moet denken dat per 1 januari 2014 de grenzen van Bulgarije en Hongarije open gaan en iedereen met gemak kan overlopen naar Nederland..

het blijft apart

Link naar reactie

Dit geloof je toch niet echt mag ik hopen?

De vs heeft dit al jaren voorbereid..

Jaren voorbereid, zijn ze helderziend ofzo?

Neen, ik denk (niet dat het zo moet zijn, maar dat is mijn gedacht) het wel.

Ik denk dat ze er zich een hele tijd hebben van tussen hebben gehouden, omdat ze net een nieuw fiasco wilden vermijden (en we weten allemaal dat ze de laatste tijd zware blunders hebben begaan).

Alleen had men hier (niet alleen de VS) veel vroeger moeten optreden, ondertussen is het een warboel van jewelste geworden die simpelweg niet meer op een goede manier kan eindigen.

De VS is zich denk ik wel bewust van het feit wat we (de wereld) over hen denken, ze doen zich ook voor als 'politieagent van de wereld', maar tot nu toe struikelen ze over hun eigen arrogantie.

Wss heeft Obama na de gifgasaanval gedacht dat ze er nu gewoonweg niet meer van tussen konden (hun beetje geloofwaardigheid is anders volledig weg)

Dus wat kan dat veranderen, eens de 'orde' gaan herstellen waar er niet echt een voor hen rechtstreeks belang is (integendeel, Assad was vroeger een aanwinst voor hen, want tegen het extremisme).

De Russen zelf hebben het boeltje wss versnelt (ongelooflijk domme acties toch van die Russen) door te zeggen dat ze aan het Amerikaanse Congres gaan vragen om Syrie niet binnen te vallen.

Kan je je de schaamte voorstellen dat een Amerikaanse president wordt terug gefloten door zijn eigen congres omdat de Russen het vragen!? Ik denk net dat ze de nee-stemmers daardoor hebben overtuigd om ja te stemmen (nu ja, nog even afwachten). Zoiets is gewoon not done in Amerika, maw, hij kan er nu niet meer onderuit en jammer genoeg is dit een lose-lose situation.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...