Ga naar inhoud
GENEGEERD

Jeugd van vandaag, de toekomst van morgen?

prepper053
 Share

Recommended Posts

Nou zoals de titel al zegt: De jeugd van vandaag de toekomst van morgen.

Ik las net dit artikel en vreemd genoeg ik was helemaal niet geschokt, schijnbaar begin ik het ook al normaal te vinden of ik wordt wat minder gevoelig en begin dit te accepteren.

Taliban-kinderen 'terroriseren' Sliedrecht

"Een vader uit Sliedrecht wist niet wat hem zaterdag overkwam: zijn zoontje kwam overstuur thuis nadat hij door een groep 'Taliban-kinderen' lastig was gevallen in de wijk De Horst in Sliedrecht. Het ventje van acht jaar oud werd door de verklede meute van een speelapparaat getrokken en bedreigd met stokken."

[ATTACH=CONFIG]5099[/ATTACH]

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3502553/2013/09/02/Taliban-kinderen-terroriseren-Sliedrecht.dhtml

De toekomst van morgen.......

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik wil niet bagatelliseren maar blijf dingen wel in context zien. Toen ik opgroeide in de jaren 70/80 had ik in mijn omgeving een "woonwagen kamp" en die jeugd terroriseerde ook ons als kinderen en de ouders / politie konden of wilden er niets aan doen.

Natuurlijk zijn er problemen en die zijn ook zeker de laatste decennia toegenomen maar om een incident te zien als bewijs van de teloorgang van een maatschappij gaat mij te ver. Dergelijke berichtgeving is vaak erg eenzijdig, de media belichten altijd de negatieve zaken en zelden de positieve.

Kinderen fantaseren over datgene wat ze dagelijks zien dus inderdaad; ipv van cowby en indiaan is het nu (soms) Talibannetje spelen. Dat er groepen onaangepaste jeugd zijn en ouders die het verkeerde voorbeeld geven / twijfelachtige denkbeelden er op na houden ontken ik zeker niet maar blijf alsjeblieft altijd voorzichtig om bevolkingsgroepen af te keuren op basis van de acties van een minderheid. Ook in mijn jeugd waren er aso's, dieven, ruziemakers, lafaards, onaangepasten, brutale kinderen enz. Dat is eerder de aard van het beestje dan de tijdsgeest.

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik zeg de kids verplicht nablijven op school en een stukje les in respect, kind blijven en leren tot een uur of 18:00

Daarna verplicht meteen naar huis, eten en naar bed.

De kinderen zijn op een leeftijd waar de overheid weinig mee kan. Ook zitten ze in een leeftijd dat je nog een hoop kunt (af)leren.

Dus de overheid kan er wel degenlijk wat mee.

Link naar reactie

Een goede stok durft anders ook wel eens 'opvoedkundig' werken, verboden of niet.

Ik neem ff aan dat dat een grapje is.

Want anders dit... het enige dat je een kind leert met lijfstraffen (in welke vorm dan ook), is dat een probleem ook kan worden opgelost met geweld. :mad:

Dat wil ik mijn kinderen niet leren.

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie

Ik zeg de kids verplicht nablijven op school en een stukje les in respect, kind blijven en leren tot een uur of 18:00

Daarna verplicht meteen naar huis, eten en naar bed.

De kinderen zijn op een leeftijd waar de overheid weinig mee kan. Ook zitten ze in een leeftijd dat je nog een hoop kunt (af)leren.

Dus de overheid kan er wel degenlijk wat mee.

Kijk @wodan... dit is ook een aanpak, ééntje die ik prefereer. :D

Link naar reactie

Ik wil niet bagatelliseren maar blijf dingen wel in context zien. Toen ik opgroeide in de jaren 70/80 had ik in mijn omgeving een "woonwagen kamp" en die jeugd terroriseerde ook ons als kinderen en de ouders / politie konden of wilden er niets aan doen.

Natuurlijk zijn er problemen en die zijn ook zeker de laatste decennia toegenomen maar om een incident te zien als bewijs van de teloorgang van een maatschappij gaat mij te ver. Dergelijke berichtgeving is vaak erg eenzijdig, de media belichten altijd de negatieve zaken en zelden de positieve.

Kinderen fantaseren over datgene wat ze dagelijks zien dus inderdaad; ipv van cowby en indiaan is het nu (soms) Talibannetje spelen. Dat er groepen onaangepaste jeugd zijn en ouders die het verkeerde voorbeeld geven / twijfelachtige denkbeelden er op na houden ontken ik zeker niet maar blijf alsjeblieft altijd voorzichtig om bevolkingsgroepen af te keuren op basis van de acties van een minderheid. Ook in mijn jeugd waren er aso's, dieven, ruziemakers, lafaards, onaangepasten, brutale kinderen enz. Dat is eerder de aard van het beestje dan de tijdsgeest.

kijk ik speelde als kind ook wel oorlogje, maar ik kan me niet voorstellen dat ik ooit zal hebben gezegd: ik speel Rusland en dan ben jij de VS of Irak, Korea, Vietnam. Het feit dat die kinderen zeggen we spelen Taliban lijkt me echt niet normaal. Ik kan mij ook niet herinneren dat mijn speelkameraadjes huilend naar huis renden om bij papa of mama te klagen dat ze werden bedreigd met stokken.

Wat spelen/roepen die kinderen dan? Kom op we steken een meisjes school in brand of kom op we doen alsof we een auto opblazen voor een bakkerij waar mensen in de rij staan omdat ze honger hebben? Of nog beter, mishandel de niet gelovigen?

Nee, je kan het wenden of keren maar hoe dan ook het blijft fout. Als kinderen Nazi's gaan spelen dan zeg je toch ook dit kan gewoon niet.

Link naar reactie

kijk ik speelde als kind ook wel oorlogje, maar ik kan me niet voorstellen dat ik ooit zal hebben gezegd: ik speel Rusland en dan ben jij de VS of Irak, Korea, Vietnam. Het feit dat die kinderen zeggen we spelen Taliban lijkt me echt niet normaal. Ik kan mij ook niet herinneren dat mijn speelkameraadjes huilend naar huis renden om bij papa of mama te klagen dat ze werden bedreigd met stokken.

Wat spelen/roepen die kinderen dan? Kom op we steken een meisjes school in brand of kom op we doen alsof we een auto opblazen voor een bakkerij waar mensen in de rij staan omdat ze honger hebben? Of nog beter, mishandel de niet gelovigen?

Nee, je kan het wenden of keren maar hoe dan ook het blijft fout. Als kinderen Nazi's gaan spelen dan zeg je toch ook dit kan gewoon niet.

Met alle respect maar wat een onzin...

Alsof kinderen hetzelfde detail niveau hanteren als jij. Hordes mensen (volwassenen!) spelen computergames waarin ze in de huid van Nazi's kruipen of ernstig crimineel gedrag (psychopathisch) vertonen. De issue hier is niet WAT de kinderen spelen maar het feit dat ze het kennelijk acceptabel vinden dat zij andere kinderen met stokken kunnen belagen, Dat is het enige werkelijke probleem. De ouders van de belaagde kinderen moeten de dialoog aan gaan met de ouders van de jonge "terroristjes" Niks overheid of school, opvoeden die hap en normale omgangsvormen bijbrengen, door de ouders dus.

Link naar reactie

Ik heb nog wel meer ideeën hoor ;) BTW ik heb geen kinderen :)

Ik heb er ook nog wel een paar hoor, want ik heb wel kinderen... als oefenobject. ;)

Een heel ouderwetse is... strafregels schrijven, maar dan wel een zin die leerzaam (en dus waarschijnlijk lang) is en die een relatie heeft met de fout die het kind heeft gemaakt (in onze ogen dan/ subjectief, niet iedereen heeft dezelfde normen en waarden). Werkt PRIMA, vinden ze niet leuk dus kan(!) ertoe leiden dat ze dat gedrag niet herhalen.

Maar ook een extra lesje "lichamelijke ontwikkeling"- military style kan(!) wonderen doen. Je wilt Taliban spelen, oke dan gaan we een dagje trainen zoals de taliban traint... AFZIEN :p zullen ze.

Link naar reactie

Ik weet dat ik ook oorlogje heb gespeeld, maar wij waren nooit een land of een groep. We speelden vaker detective series zoals

. (Ik was natuurlijk de hoofdrol speler ;) Of the A-team.

Kijken kinderen geen jeugdjournaal met uitleg van pap en mam? Nee is het antwoord. Waarschijnlijk niet veel kinderen. De ouders werken harder of over en het kind beland op straat. In ''mijn'' tijd had ik een buurjongen en kreeg via het keukenraam een boodschappentas met patat en kon er een lepel mayonaise in krijgen en oprotten. Hij was ook diegene die vaak ruzie zocht. Op een dag heeft hij mij voor mijn schenen geschopt eigenlijk zonder reden. Ik moest (van mijn moeder) met mijn moeder naar het huis om verhaal te halen. De buurvrouw stond met een glas wijn glazig te kijken toen mijn moeder het verhaal voorlegde. De buurvrouw riep haar zoon erbij en zei letterlijk tegen mij ''Schop hem maar zo hard als je kan terug'' ?????? WTF

Tegenwoordig is het niet veel beter geworden als je naar dit soort berichten kijkt.

Ik wil niet zeggen dat ik een hele goede opveding hebt gehad, maar kon zonder pardon naar binnen en kreeg 2 dagen ''huisarrest'' als ik bij ''vrienden stond en zij waren sneeuwballen naar mensen, auto's of fietsers aan het gooien waren. Ik deed nog niet eens mee. Mijn vader zei altijd: ''heb het lef om bij die aso's te lopen als ze dit soort dingen doen.

Hetzelfde al met lantaarnpalen uittrappen

Mijn vader legde mij ook uit dat ''wij'' dit allemaal betalen. het licht, de paal. maar ook de kosten van het repareren van de lantaarnpaal.

Nu als ik kinderen een lantaarnpaal uit zie trappen, reageer ik eerst heel erg boos zodat ze goed de schrik te pakken hebben. Daarna leg ik uit dat het heel veel geld kost. Sommige kinderen knikken geschrokken en lijken het te begrijpen.

Maar kom er ook weleens tegen die me aan kijken en zeggen: ''waar bemoei je je me *^$$#!

Link naar reactie

[video=youtube_share;Ung8oQnSzt8]

dit is nog een gematigd filmpje van prem.

Maar sluit wel aan bij de taliban mentaliteit:)

[video=youtube_share;Ac_AXVq3qVk]http://youtu.be/Ac_AXVq3qVk

Van wie leren ze dit? van hun ouders denk ik?

[video=youtube_share;fvpIhC0oADw]http://youtu.be/fvpIhC0oADw

Misschien de oplossing? (burgeroorlog) i dont know, gelukkig heb ik hier geen mocro s of taliban mensen wonen in de buurt:D

Link naar reactie

Je moet in ieder geval NIET justitie erbij betrekken, dus GEEN aangifte doen. :mad:

Ten eerste zijn het zo te zien basisschool kinderen, dus de Strafwet is niet van toepassing. Echter kan/zal een aangifte wel ervoor zorgen dat Bureau Jeugdzorg wordt ingeschakeld, en dat geeft een tweede reden... hierdoor kunnen de ouders grote problemen krijgen, terwijl ze het misschien net zo erg vinden als wij.

Ten derde kan er, ondanks dat de Strafwet niet van toepassing is, door een kantonrechter/kinderrechter wel een "uit huis plaatsing" worden opgelegd. En of je de kinderen daarmee de-radicaliseert (voor zover ze dat zijn natuurlijk :p) is nog maar de vraag.

Link naar reactie

Ik neem ff aan dat dat een grapje is.

Want anders dit... het enige dat je een kind leert met lijfstraffen (in welke vorm dan ook), is dat een probleem ook kan worden opgelost met geweld. :mad:

Dat wil ik mijn kinderen niet leren.

Gr. en suc6, Martin.

Ik wens je veel succes tegen een bende ettertjes. Ik sprak niet van 'lijfstraffen', ik sprak van een stok, nl. het feit dat ze weten dat ze een tik riskeren als ze zich niet een beetje normaal gedragen, helpt zeker. En ja, dan moet je soms deze met de grootste mond eruit pakken en even aan zijn oren trekken.

Dit gedrag is het gevolg van het feit dat zijn of haar ouders dit NIET deden wanneer het te gortig werd.

Kinderen moeten de grenzen kennen en weten wat respect en correct gedrag is.

Link naar reactie

Met alle respect maar wat een onzin...

Alsof kinderen hetzelfde detail niveau hanteren als jij. Hordes mensen (volwassenen!) spelen computergames waarin ze in de huid van Nazi's kruipen of ernstig crimineel gedrag (psychopathisch) vertonen. De issue hier is niet WAT de kinderen spelen maar het feit dat ze het kennelijk acceptabel vinden dat zij andere kinderen met stokken kunnen belagen, Dat is het enige werkelijke probleem. De ouders van de belaagde kinderen moeten de dialoog aan gaan met de ouders van de jonge "terroristjes" Niks overheid of school, opvoeden die hap en normale omgangsvormen bijbrengen, door de ouders dus.

Jah volwassen mensen die een computerspelletje spelen, je ziet hen toch ook niet de straat op gaan met een ss uniform? En diegene die dat wel doet wordt gearresteerd. Niet dat het er toe doet, want we hebben het hier over kinderen.

Detail niveau van kinderen? sorry hoor maar dat is belachelijk. Kinderen horen gewoon te spelen, oorlogje oke.. daar heb ik geen problemen mee. Maar dat ze doen alsof ze Taliban leden zijn, daar heb ik een probleem mee. Nu zaten ze een kind te bedreigen en van een speel apparaat te te trekken, wat gaan ze daarna doen als ze hier niet op worden aangesproken? Gaan ze een kind in elkaar slaan? gebeurd maar al te vaak dat een groepje zich uitleeft op een enkeling.

Vroeger wilden we als kinderen altijd de goeden zijn en nooit de slechten, als de kinderen zich nu gaan verkleden als taliban strijders... wat zegt dat dat over de kinderen en vooral over de ouders. Zijn de Taliban dan nu de goeden in het gevecht? Dan ga ik mij nu toch afvragen waar ze die informatie hebben gehoord.

Link naar reactie

Ik heb nu al weer spijt dat ik me in een dergelijke discussie gemengd heb, meestal probeer ik dat te vermijden...

De wijze waarop sommigen hun (veelal terechte) zorgen onder woorden brengen stuit mij zeer tegen de borst en zijn naar mijn idee net zo'n groot onderdeel van het probleem als deze "verloren generatie". Zo komen we er dus nooit...

AWOL uit/

Link naar reactie

Ik heb met onhandelbare jongeren gewerkt. De islamitische jongeren zaten daar meestal voor loverboy, drugs en geweld delicten onder de 18. Die jongens lachten al die hulpverleners gewoon in hun gezicht uit. Gelukkig was waar ik werkte een erg onorthodoxe aanpak, en luisterden ze prima, en deden pas hun mond open nadat hen iets gevraagd werd.

Snap niet dat deze slappe overheid dat zelf niet eens inziet om de aanpak te veranderen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...