Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe overleef ik een crisis van Dick Berts


Diazepam

Aanbevolen berichten

Hier is al een post van gemaakt door @caroline : http://preppers.nl/forum/threads/6002-Interview-met-Dick-Berts-25-05-2013?highlight=Interview+dick

 

een interview met onze Dick Berts, voor diegenen die hem nog niet kennen en graag wat meer van hem willen horen

 

http://daniellevanhout.wordpress.com/2013/05/25/interview-met-prepper-dick-berts/#comment-2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast DickBerts
Mooi boekje, voor beginners, die echt niets weten.. Ik heb hem om dat hier nog al hoogdravend over gedaan werd. Echter persoonlijk valt het boekje en andere stukken van DB me erg tegen.. te veel halve waarheden, vereenvoudigingen van de werkelijkheid, of gebrek aan kennis bij de schrijver.. Voor zijn geplande doelgroep misschien prima. Maar DB als expert omschrijven gaat me nog steeds te ver.. Maar als je niet weet waar je moet zoeken, en google, en engels allemaal moeilijk is, is het een prima boekje om mee te beginnen.

 

Beste Rescue. Ik heb geen moeite met kritiek. Daar word je groot en sterk van. Bovendien is het vaak een uitstekend instrument om tot waarheidsvinding te komen. Maar kritiek op DB lijkt wel jouw hobby te zijn. Ik vind dat prima, maar maak er dan een mooie hobby van en kom eens met voorbeelden van wat er in mijn boekje niet klopt. Misschien kan ik daar wat mee voor een eventuele tweede druk. Nu kom je alleen met negatieve kretologie aan. Dat vind ik wat mager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Resue. Ik heb geen moeite met kritiek. Daar word je groot en sterk van. Bovendien is het vaak een uitstekend instrument om tot waarheidsvinding te komen. Maar kritiek op DB lijkt wel jouw hobby te zijn. Ik vind dat prima, maar maak er dan een mooie hobby van en kom eens met voorbeelden van wat er in mijn boekje niet klopt. Misschien kan ik daar wat mee voor een eventuele tweede druk. Nu kom je alleen met negatieve kretologie aan. Dat vind ik wat mager.

 

Ach Dick, sommige mensen, verwarren een opleiding, ervaring, parate kennis, historisch besef en een heldere geest nogal eens met: Google.

 

De verwachtingen van @rescue waren wellicht wat hoog gespannen, gezien het feit dat -volgens hem- nogal wat mensen hier erg hoog opgeven van jou. Waar @rescue de spreekwoordelijke plank echter met een paar kilometer misslaat, is dat de reden daarvan niet eens zozeer het boek is, dan wel het feit dat "iemand" het lef heeft om met zijn ponem op nationale televee durft, om het schaapjesvolk te waarschuwen.

 

In zijn (rescue) verder meesterlijk briljante analyse, heeft hij dan wel weer een punt wanneer hij stelt: "Voor zijn geplande doelgroep misschien prima", waarmee hij zichzelf ook helaas weer direct tegenspreekt...

 

Wellicht dat je rescue kan vragen als "Ghostwriter" voor je volgende boek? Want hij heeft werkelijk overal verstand van! Totdat Google het niet meer doet natuurlijk...

 

Overigens wacht ik ook nog altijd op de verdere analyse van @rescue zoals gevraagd in mijn eerdere post.

 

Ik ben bang dat die NOOIT gaat komen.

 

JB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Rescue. Ik heb geen moeite met kritiek. Daar word je groot en sterk van. Bovendien is het vaak een uitstekend instrument om tot waarheidsvinding te komen. Maar kritiek op DB lijkt wel jouw hobby te zijn. Ik vind dat prima, maar maak er dan een mooie hobby van en kom eens met voorbeelden van wat er in mijn boekje niet klopt. Misschien kan ik daar wat mee voor een eventuele tweede druk. Nu kom je alleen met negatieve kretologie aan. Dat vind ik wat mager.

 

Hear hear (zouden ze in het engelse parlement zeggen) @DickBerts trek het je niet aan, lekker makkelijk om anoniem kritiek te leveren.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

"HOE OVERLEEF IK EEN CRISIS" WORDT HOOGSTWAARSCHIJNLIJK MET SPOED BIJGEDRUKT.

 

Niet te geloven. Ik hoor net van mijn uitgever dat hij overweegt om met spoed enige honderden exemplaren van mijn boek te laten bijdrukken. Kennelijk heeft het tonen van mijn boek in de serie "Nederland in Zeven Overstromingen" effect gehad....

Link naar reactie
Delen op andere sites

"HOE OVERLEEF IK EEN CRISIS" WORDT HOOGSTWAARSCHIJNLIJK MET SPOED BIJGEDRUKT.

 

Niet te geloven. Ik hoor net van mijn uitgever dat hij overweegt om met spoed enige honderden exemplaren van mijn boek te laten bijdrukken. Kennelijk heeft het tonen van mijn boek in de serie "Nederland in Zeven Overstromingen" effect gehad....

Keigaaf en retegoed telefoontje Dick! Blijkbaar heb je weer een aantal mensen de ogen geopend!!! :):):)

Zelf heb ik nog geen tijd gehad om de (opgenomen) aflevering te zien, maar ik ga er vanaaf eens rustig voor zitten.

 

klasse Dick!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

"HOE OVERLEEF IK EEN CRISIS" WORDT HOOGSTWAARSCHIJNLIJK MET SPOED BIJGEDRUKT.

 

Niet te geloven. Ik hoor net van mijn uitgever dat hij overweegt om met spoed enige honderden exemplaren van mijn boek te laten bijdrukken. Kennelijk heeft het tonen van mijn boek in de serie "Nederland in Zeven Overstromingen" effect gehad....

 

Nu was ik zelf nog niet op de hoogte van het bestaan van dit boek, maar zal het wel een toevoeging worden aan mijn boekenkast. Ben benieuwd! :) trouwens Dick, leuk succesje!

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey wat leuk voor je Dick, misschien zelfs ruimte voor een tweede editie zodat je het boekje nog wat kunt actualiseren?

 

"HOE OVERLEEF IK EEN CRISIS" WORDT HOOGSTWAARSCHIJNLIJK MET SPOED BIJGEDRUKT.

 

Niet te geloven. Ik hoor net van mijn uitgever dat hij overweegt om met spoed enige honderden exemplaren van mijn boek te laten bijdrukken. Kennelijk heeft het tonen van mijn boek in de serie "Nederland in Zeven Overstromingen" effect gehad....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey wat leuk voor je Dick, misschien zelfs ruimte voor een tweede editie zodat je het boekje nog wat kunt actualiseren?

 

Dank je AWOL. Ja die tweede editie, aangevuld met de wijsheid van mijn collega preppers op deze site, komt ook in zicht. Later meer.... Deze aanvullende druk moet vanwege de spoed helaas ongewijzigd zijn. Ik heb net mijn uitgever dringend verzocht, om wel preppers.nl in de aanvullende druk te vermelden.

 

En het wordt weer een project voor het goede doel, waar ik niks aan verdien. Ga ik ook nog uitleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"HOE OVERLEEF IK EEN CRISIS" WORDT HOOGSTWAARSCHIJNLIJK MET SPOED BIJGEDRUKT.

 

Niet te geloven. Ik hoor net van mijn uitgever dat hij overweegt om met spoed enige honderden exemplaren van mijn boek te laten bijdrukken. Kennelijk heeft het tonen van mijn boek in de serie "Nederland in Zeven Overstromingen" effect gehad....

 

Was een interessante aflevering. Bevestigde mijn plan bij een EDO: stay put, niet de weg op.

Erg grappig hoe je over je bovenburen vertelt en erg gevat hoe je de interviewer uitnodigde voor een after-SHTF-date.

 

Keep up the good work. Hopelijk kun je met de opbrengsten van de extra druk wat extra naaigaren inslaan.

 

Noach

Link naar reactie
Delen op andere sites

"HOE OVERLEEF IK EEN CRISIS" WORDT HOOGSTWAARSCHIJNLIJK MET SPOED BIJGEDRUKT.

 

Niet te geloven. Ik hoor net van mijn uitgever dat hij overweegt om met spoed enige honderden exemplaren van mijn boek te laten bijdrukken. Kennelijk heeft het tonen van mijn boek in de serie "Nederland in Zeven Overstromingen" effect gehad....

 

Gefeliciteerd Dick!

 

Bij Bol.com is de levertijd slechts 1-2 dagen! Er is dus weer voorraad?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag bovenaan het topic is dus: 'hoe overleef ik een crisis van Dick Berts'. Ik val misschien wat midden in het topic, maar hoeveel risico loop ik eigenlijk als Dick Berts een crisis heeft?

 

Fijn dat je er weer bent Nonkel. Jouw aanwezigheid maakt van deze site een grote crisisbeheersingsoperatie, dus het zal wel meevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je er weer bent Nonkel. Jouw aanwezigheid maakt van deze site een grote crisisbeheersingsoperatie, dus het zal wel meevallen.

 

En ik maar vaag denken dat het 'Hoe overleef ik een crisis DOOR Dick Berts' moest zijn. En ik blijk gelijk te hebben: je bent net kennelijk assertief en crisisbestendig als vanouds. Gefeliciteerd met je tweede druk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je AWOL. Ja die tweede editie, aangevuld met de wijsheid van mijn collega preppers op deze site, komt ook in zicht. Later meer.... Deze aanvullende druk moet vanwege de spoed helaas ongewijzigd zijn. Ik heb net mijn uitgever dringend verzocht, om wel preppers.nl in de aanvullende druk te vermelden.

 

En het wordt weer een project voor het goede doel, waar ik niks aan verdien. Ga ik ook nog uitleggen.

 

Mmmmh, moet ik je misschien toch mijn exemplaar sturen vol met potlood krabbels.

Misschien iets toevoegen over budget preppen? http://preppers.nl/forum/threads/7976-Preppen-een-maand-later?p=209768&viewfull=1#post209768

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Mijn boek "Hoe overleef ik een crisis" is ongewijzigd bijgedrukt en weer leverbaar via bol.com. Nee, ik verdien er zelf niks aan. Daar is het me ook nooit om te doen geweest. Het is een goed boek voor de beginnende preppers. Gevorderde preppers hebben er ook wat aan, maar voor hen is het boek zeker niet nodig. "Hoe overleef ik een crisis" kost 12,50 euro. Tip: veel bibliotheken hebben het ook aangeschaft.

 

http://www.bol.com/nl/p/hoe-overleef-ik-een-crisis/1001004011814344/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn boek "Hoe overleef ik een crisis" is ongewijzigd bijgedrukt en weer leverbaar via bol.com. Nee, ik verdien er zelf niks aan. Daar is het me ook nooit om te doen geweest. Het is een goed boek voor de beginnende preppers. Gevorderde preppers hebben er ook wat aan, maar voor hen is het boek zeker niet nodig. "Hoe overleef ik een crisis" kost 12,50 euro. Tip: veel bibliotheken hebben het ook aangeschaft.

 

http://www.bol.com/nl/p/hoe-overleef-ik-een-crisis/1001004011814344/

 

€12,50 Is natuurlijk niet veel geld om beter voorbereid te kunnen zijn. Zal hem binnenkort maar eens bestellen met een voorraadje Norit actieve-koolstof tabletten (neem aan dat je die naast diarree ook fijn kunt stampen voor een geïmproviseerd waterfilter?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...