Ga naar inhoud
GENEGEERD

[REVIEW]Rite in the Rain/ Inka Pen


Bolo

Aanbevolen berichten

Iedereen heeft wel eens de uitdrukking “Wie schrijft,die blijft” wel eens gehoord. Maar hoe is dit van toepassing op de prepgemeenschap? Waarom uberhaupt schrijven in het geval van rampspoed? Ga je een gedicht neerpennen ofzo?

 

“Rozen zijn rood,

Viooltjes zijn blauw,

Ik heb een BOB op mijn rug

En ben derhalve verder dan jou”

 

Misschien niet.

 

Wat zou je wel kunnen doen tijdens bijvoorbeeld een Bug-Out?

 

Je zou kunnen denken aan bijvoorbeeld:

1: Kaarten uittekenen – Simpele “kaartjes” van locaties die je eventueel verkent. Waar zit wat, afstanden tot interessant object etc.

 

2: Notities: Een bugout zal een stressvolle onderneming zijn. Je brein vuurt aan alle kanten zijn synapsen af. Je zal warrig zijn, verstrooid, vermoeid. Je vermogen om informatie, bijv. coördinaten, op te nemen zal niet op zijn paasbest zijn. Erg leuk tijdens radio-comms.

“Shit…. Zei hij nou: 51S ST 1895 4208….. of was het 51S ST 1859 4028? Of…..? SHIT!”

 

3: Gedachtenkronkels: Je gedachten ordenen, je ellende van je “afschrijven”. Hey. Voor mij werkt het.

 

4: Iedereen kent wel de beelden. Na een ramp hangen er informatieborden met foto’s en wanhopige berichten van mensen die familieleden zoeken. Misschien moet jij wel een briefje achterlaten ergens met de tekst: “Gezocht”, “Vermist” of (het liefst) “Ik ben ok, ben te voet onderweg naar BOL. Verwacht in 72 uur daar te zijn. Zoek contact op via ICOM op freq……”

 

5: Om je partner een plezier te doen. Zoals de mijne stelt: “Geef mij die zooi. Ik heb mijn beste ideeën onder de douche. Ideaal!"

Net zoals wij bepaalde eisen stellen aan tools zal dit ook het geval zijn met schrijfgerei, je wilt dat het spul doet wat het doen moet onder verzwarende omstandigheden.

Het team achter Prepshop.nl dacht dit ook en stelde mij de volgende producten beschikbaar om te testen:

 

 

De Inka Pen en een Sturm Mil-Tec “Rite in the Rain” notitieblok.”

 

ZOE_0003.jpg.28775bc0380bacf0e6a10ce7fe87d9c7.jpg

 

Twee voor de prijs van een: Jeej.

Ik zal beginnen met het notitieblok. Even wat specificaties:

Lengte: 130mm

Breedte: 75mm

Gewicht: 57 gram

Met een inhoud van 50 blaadjes, beide kanten zijn beschrijfbaar dus een totaal van 100 pagina’s

Rite in the Rain gebruikt een gerecyclede op hout gebaseerd papier welke waterafstotend werkt. Het idee hierachter is om in alle weersomstandigheden notities te kunnen maken, want wat gebeurt er met papier als het nat wordt?

Juist.

Test:

 

http://www.youtube.com/watch?v=jka4GoQZ4lw&feature=youtu.be

 

Duidelijk dunkt me. Zelfs na complete saturatie met water laat het papier toe dat het beschreven kan worden met een standaard ballpoint pen. Overigens raadt de fabrikant aan om een potlood te gebruiken danwel een “all weather pen”

Iets als de Inka misschien?

 

 

inkapen.jpg.42f66babe798d130e19993c8608988db.jpg

 

 

Specs:

Lengte: 8 cm (gesloten), 12,7 cm (geopend)

Gewicht: 17 gram

Materiaal: Gehard 304 roestvrij staal met een precisie gegoten carbon-vezel constructie en lage temperatuur Viton O-Ring zegels.

(rechtstreeks van de website, had net zo goed Chinees voor mij kunnen zijn)

Hoe dan ook….

 

inka_pen2.jpg.cadc31612a1b3730f641b903e93f4f77.jpg

 

De pen is van een praktisch en minimalistisch design, nu is smaak dan wel subjectief maar ik vind het ding gewoonweg mooi. Hij is klein en licht genoeg om aan een sleutelhanger te bevestigen en als zogeheten “EDC” item gebruiken. De Inka is opbouwbaar naar een full-size pen voor degenen die het willen en er zit zelfs een stylus bij ingebouwd. (Die ik stiekem niet erg prettig vond werken in combinatie met mijn HTC One, te dik naar mijn smaak). Overigens zijn er navulcartridges beschikbaar voor de pen. Wel goed om te weten is dat blauw de enige leverbare kleur is momenteel.

 

Behalve het er leuk uitzien, wat maakt het ding zo bijzonder? Nou, eigenlijk heel simpel: De inktcartridge staat, in tegenstelling tot reguliere ballpoint pennen, onder druk. Dit betekent dat de inkt sowieso uit de pen komt wanneer het contact maakt met een oppervlakte. Dit ongeacht de hoek waaronder geschreven wordt, ongeacht de hoogte waar geschreven wordt, ongeacht temperatuur (Nite-Ize beweert dat de Inka functioneel is tussen -34 tot 148 graden Celsius.) en dat de Inka zelfs onder water schrijft!

 

Challenge accepted.

De Inka heeft een nacht gespendeerd in de vriezer met een temperatuur van -18 graden Celsius.

 

[video=youtube;Zh_r1wX-rQY]http://www.youtube.com/watch?v=Zh_r1wX-rQY&feature=youtu.be

 

Conclusie:

Wat ook handig is om te weten zijn de prijzen. De Rite in the Rain notitieblok is 5 euro, de Inka 20,95 (navulcartridges 4,45 euro, alle prijzen gebaseerd op geldende prijzen van http://www.prepshop.nl). Nu kan ik me voorstellen dat dat vooral voor de pen veel lijkt, en dat sommigen ervoor kiezen om dan maar potloden te gebruiken. Zelf ben ik van mening dat voor dusdanige kwaliteit 20,95 euro een schijntje is. Ik durf zelfs te zeggen dat deze pen de Glock is van de schrijfgerei, en wie Glock kent weet dan wat ik bedoel op het gebied van duurzaamheid.

 

Absolute aanrader.

 

 

 

 

Poeh.

Een persoonlijke noot aan het eind.

Post nummer 1000. Ik ben blij dat het een review mocht zijn daar ik reviews maken/lezen toch wel een van de leukste dingen van deze website vind. Het is ook een mooi moment om te reflecteren en dingen op een rijtje te zetten. Ik ben de laatste weken “afwezig” geweest, zelfs tot het punt dat er pm’s verschenen met de vraag of ik niet met stille trom was vertrokken?

 

Jee (ja en nee ;) )

 

Nee want ik lurk nog erg regelmatig hier, het is tenslotte een gedeelte van de dagelijkse routine geworden. Even kijken of er nog pareltjes van wijsheid te vinden zijn ( @Kans @Mr. Gold @Rothbard ) of er nog wat te lachen valt ( @Keyser Suze , @JohnyBravoNL ), of er initiatieven ontplooit worden ( @Heksenboot @Alice @Vempain @Wonderland @Communicator ) en hoe het gaat met de broeders van de Natte Bospad Vlam Beweging ( @Heksenboot @Keyser Suze @Flow @Castaway ) De bijdrages liepen alleen gestaag terug en dat heeft alles te maken met: tijd. Nadat de basics op het gebied van preppen zijn gerealiseerd kwam het “echte” leven in volle schwung in de picture. Mijn partner, mijn kinderen en ver daarachter het werk. Voor het eerst in tijden voel ik me wat “vrijer” om te “leven” en te genieten van het hier en nu. Ik ben me nu meer aan het preppen op “wat als er niets gebeurt?” Ik weet, ik weet: “Bolo. Jij weet beter”.

 

We leven in cycli. Net als de seizoenen. En ik ben gewoonweg in een seizoen terechtgekomen dat ik wat afstand neem en me focus op nieuwe ervaringen en het leven an sich. Spiritueel? Maybe. Wat betreft “specifieke” kennis zag ik dat met @Nazdrovje een capabel infanterist binnen is gekomen met meer dan genoeg vakkennis op het gebied van tactiek en ander aanverwante meuk. Schroom niet om alle militair gerelateerde vragen op hem af te vuren. (niks te danken Nazdrovje ;) )

Ik ben er nog wel, maar alleen wat stiller vanaf nu.

 

May the force be with you

 

-Bolo uit.

 

 

Ps:

Nog 1 post dan. Ik zag net dat Engarde een vest sponsord. Ik zou gek zijn als ik niet meedeed. Engarde spul is namelijk goeie poep!

  • Leuk 10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mooie review Bolo. Ik gebruik zo'n notitieblok al een tijdje maar schrijf met een simpel potloodje wat ik nu maar eens moet gaan vervangen voor zo'n deftige Inka. Ik hoop dat je genoeg rust vindt om gewoon lekker van het leven te genieten en weet dat er altijd een plekje voor jou is op het "natte bospad"

 

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldige review @Bolo en inderdaad zijn het bijhouden van notities vaak onderschat,... In bepaalde situaties is het zeer handig om op notities terug te kunnen vallen, simpelweg omdat je gedachten dan met van alles en nog wat bezig zijn, waardoor je dingen kunt vergeten.

 

Verder is het zeker niet onbelangrijk om te kunnen genieten van het hier en nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooie Review. Die Glock-pen gaat op het verlanglijstje, dan heeft de familie en vriendenkring het makkelijk met sinterklaas. Wel apart dat ik genoemd wordt bij het: ....of er nog wat te lachen valt. Ik weet het ik weet het, met alle verbale nonsens is het hard zoeken naar de pareltjes van Suze, maar ze zijn er echt wel....dacht ik tenminste.... @Bolo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie review, en ik moet zeggen dat ik overweeg een setje aan te schaffen.

Heb al vaak gehad dat een pen het slecht deed als het bv vochtig weer was of als je niet omlaag schrijft.

Horizontaal werkt vaak niet, maar omhoog ( papier boven de pen vanuit de aarde gezien) schrijven lukt eigenlijk nooit goed....en ja dat doe ik dus blijkbaar af en toe, labels beschrijven bv.

 

Grt

K a n s

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een toepassing:

Mijn partner en ik hebben een paar plekken afgesproken waar we voor elkaar info kunnen achterlaten in geval van een plotselinge bug out, waarbij we allebei op verschillende lokaties zijn. Bijvoorbeeld een thuis en de ander op het werk. Stel alle "normale"communicatiemiddelen werken niet. Hoe vind je je partner dan terug? Je kunt een ontmoetingsplek afspreken, maar misschien is die plek op dat moment ook niet echt veilig om lang te blijven. Dan kun je op die voorafgesproken plek een "briefje"achterlaten voor de ander, wat na een regenbui ook nog leesbaar is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...