Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Docu "End of the Road" over collapse dollar

Dr.Prepper
 Share

Recommended Posts

Ik verheugde me al enige tijd op de documentaire "End of the Road (How money became worthless)". Gisteren gedownload voor een tientje & 's avonds lekker gekeken.

end-of-the-road-movie.jpg

Hij duurt 55 minuten, wat hem over het algemeen lekker vlot en compact maakt. Voor mijzelf zaten er geen echte eye openers is, maar het is wel de beste samenvatting van ons rotte financiële systeem (met name dollar) die ik ooit gezien heb. Belangrijker is misschien wel om de film aan mensen in je omgeving aan te bevelen, want voor de meeste 'slapenden' zal het een absolute wake up call zijn. De film eindigt dan ook met de boodschap om zelf verantwoordelijkheid te nemen: "Get financially educated - don't let banks guide your decisions".

De lijst met geïnterviewden in de docu is niet mis: Peter Schiff, Eric Sprott, James Turk, Bill Murphy

Alasdair Macleod, Jim Puplava, G Edward Griffin
, Mike Maloney, James G Rickards, Adam Fergusson en Dimitri Speck. De enige die ik miste was Willem Middelkoop :).

Bretton Woods

De film laat met oude filmfragmenten zowel de start als het einde van het Bretton Woods akkoord zien. Hoe eerst praktisch de hele wereld na WOII veilig de door goud gedekte dollar als reserve currency koos, om vervolgens in 1971 flink genaaid te worden toen Nixon opeens aankondigde dat dollars niet meer inwisselbaar waren voor goud. Dat is het begin van het einde van de dollar geworden. Er wordt systematisch gelogen over de inflatie en het risico op hyperinflatie wordt steeds groter. En als de dollar valt, trekt dat vele landen en munten met zich mee.

Everybody has tethered their ships to the Titanic of Currencies. So we're all gonna go down.

Ponzi scheme

Herhaaldelijk wordt de dollar neergezet als een Ponzi scheme. Een smerig piramidespel waarbij in de breedte de hele wereldbevolking geld verliest en alleen het topje bovenaan de piramide zich hiermee verrijkt.

The end game

De grote problemen van mismanagement in het financiële systeem schuiven het nemen van verantwoordelijkheid steeds opnieuw voor zich uit, simpelweg door hun schulden af te lossen met nieuwe schulden en vers gedrukt geld. De film waarschuwt voor een "overnight shutdown" waarin van het ene op het andere moment de dollar niet meer vertrouwd wordt.

We keep kicking the can down the road, but the problem is: we run out of road! We have to deal with the can. But by now, it is an enormous can and it's gonna crush us.

Goud

Tot slot veel aandacht ook voor de landen (zoals natuurlijk ook Nederland) die hun goud (grotendeels) in de US hebben liggen. En niemand die weet of het er nog steeds ligt. De kans ik zeer groot dat het allang verpatst is.

If you can't hold it, you don't own it.

Conclusie

Zeer goed gemaakte film, kan hem iedereen aanraden. Alleen de voice-over stem vond ik té vet aangezet, dat had iets soberder gemogen.

Het is een indie-film dus geen grote, rijke filmmaatschappij er achter ofzo, dus betaal dat tientje en zorg dat er meer van dit soort films gemaakt kunnen worden. (Er staat overigens dat je em ook voor $5 streaming kan zien, maar dat heb ik niet uitgeprobeerd)

Gaat em zien: End of the Road (How money became worthless)

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 8 months later...

Ik breng deze docu nog maar eens onder de aandacht, omdat hij zo goed is. En waarschijnlijk niet voor jou, want jij bent al prepper en je vertrouwt die banksters allang niet meer natuurlijk, maar misschien kan je em wel downloaden (voor een tientje) om aan vriend of vriendin te kunnen geven.

De youtube doet het inmiddels niet meer ...

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik breng deze docu nog maar eens onder de aandacht, omdat hij zo goed is. En waarschijnlijk niet voor jou, want jij bent al prepper en je vertrouwt die banksters allang niet meer natuurlijk, maar misschien kan je em wel downloaden (voor een tientje) om aan vriend of vriendin te kunnen geven.

De youtube doet het inmiddels niet meer ...

Een nog betere docu die gratis te bekijken is:

http://www.youtube.com/watch?v=4ECi6WJpbzE

Maar vergeet het maar om deze via Facebook, Twitter, e.d. te delen. Je wordt compleet genegeerd. Als je echter een grappig kattenfilmpje deelt krijg je meer dan 10 reacties. Zo triest is het inmiddels gesteld. De meeste mensen steken liever hun kop in het zand. :(

Link naar reactie

• 3 weeks later...
  • 1 month later...
Gast ancestral-viking
Een nog betere docu die gratis te bekijken is:

http://www.youtube.com/watch?v=4ECi6WJpbzE

Maar vergeet het maar om deze via Facebook, Twitter, e.d. te delen. Je wordt compleet genegeerd. Als je echter een grappig kattenfilmpje deelt krijg je meer dan 10 reacties. Zo triest is het inmiddels gesteld. De meeste mensen steken liever hun kop in het zand. :(

ik denk dat dit de angst en ontwetendheid is van vele mensen..........sommige willen het gewoon niet weten de grote angst van het onbekende watik niet weet hoef ik ook niet bang voor te wezen etc etc........ik zou wel eens willen schreeuwen :haal je hgoofd uit je kont en kijk om je heen !!!

Link naar reactie

• 2 months later...

Overzicht :

"End of the Road" is een documentaire film over de wereldwijde financiële ineenstorting. In een onderhoudende en makkelijk te volgen stijl vertelt de film hoe de huidige problematische situatie is ontstaan in de periode vanaf de Tweede Wereldoorlog tot aan de mogelijke toekomst die ons te wachten staat.

Enkele wereldberoemde topeconomen delen het verborgen verhaal achter het wanbeleid in de globale financiële sector en geven inzicht in hoe slecht beleid en een gebrekkig monetair systeem leidt tot een catastrofe. Zij delen bovendien hun eigen persoonlijke adviezen over hoe de gemiddelde persoon zich het beste kan voorbereiden op de toekomst.

Even opzoeken op je favoriete torrent

dvd-end-of-the-road_1.png.befc9b91ef355e02bc16a517da807411.png

Keep on stacking.

[MOD] Topic samengevoegd in eerder gestart draadje..

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...