Ga naar inhoud
GENEGEERD

Goedkoper tanken in België


lewieke

Aanbevolen berichten

Je woont aan de grens en je wil goedkoper tanken in België? Vergelijk de prijzen en vind de goedkoopste pomp. Zo kan je de Nederlandse overheid een oor aannaaien. Mocht je een tip hebben voor de Belgen, laat het zeker horen.

http://brandstofprijzen.vroom.be/

 

 

Nog een tip : je kan in apotheken in Frankrijk alcohol 90% kopen tegen extreem lage prijzen. Alleen buitenlanders kunnen grotere hoeveelheden kopen. Je komt terug van zomervakantie ? Even stoppen aan de apotheek. Met de alcohol kan je lekkere bereidingen maken. De essences daarvoor kan je dan weer in België kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wij wonen vlak bij de Duitse grens, iedere paar weken gaan wij daar tanken en dan naar de Aldi.

Wijn scheelt €1 per fles met Nederland en shampoo enz is ook goedkoper. Coca Cola is ook goedkoper, enige nadeel is dat ze daar weer statiegeld hebben.

Sterkere drank scheelt nog meer, maar dat drinken wij niet.

Wij moeten er in totaal ongeveer 13km meer voor rijden, dus voor ons is het wel voordeliger.

 

Waarom zou je meer betalen als het niet nodig is? en dat de Nederlandse overheid dan minder inkomsten heeft is alleen maar mooi meegenomen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je meer betalen als het niet nodig is? en dat de Nederlandse overheid dan minder inkomsten heeft is alleen maar mooi meegenomen :)

 

Met dat eerste ben ik het eens, de tweede kreet is ongenuanceerde brallerige kroegtaal. Dat zou namelijk, in het verlengde ervan, ook inhouden dat je er ook blij mee bent als de Nederlandse bijdrage aan de EU omhoog gaat: 'hoe meer de Nederlandse overheid in haar portemonnee genaaid wordt, hoe beter'!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoeveel meer kan de burger nog betalen?

Het punt is snel bereikt dat we aan het maximum zitten, en als er dan minder inkomsten zijn voor de overheid dan moeten ze wel in hun eigen vlees gaan snijden, dus kleinere overheid.

 

Natuurlijk ben ik niet voor nog hogere bijdrage aan de EU, als ze die bijdrage verlagen hebben ze juist minder inkomsten nodig, en kan de belasting omlaag.

(gaat niet gebeuren, maar ik mag dromen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik zit redelijk dicht tegen de grens met Duitsland en als het even kan tank ik daar ook altijd mn tank helemaal vol. Tank daar E10 benzine en dat scheelt tussen de 20 en 25 eurocent per liter (2 kwartjes van kok dus), op een tank van 60 liter scheelt me dat gewoon te veel. Haal er vaak gelijk shag bij want ook die kost een stuk minder daar (6 euro i.p.v. 7,50 hier)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand de actuele kerosine/petroleum prijs (site?) aan de Belgische pompen? En eventueel een lokatie overzicht van waar die tankstations staan... als dat er is natuurlijk ;) De meeste die ik ken staan omgeving ardennen, maar rond Antwerpen zou ik het niet weten.

Vraag naar lamppetroeum type C. Die ruikt minder. prima voor lampen, petroleumkachels of bijmenge in de diesel, maar dat mag niet teveel. (additief is toegestaan tot meen 5% ofzo?)

Ook ik wil wat gaan halen een dezer dagen.

I kweet niet naar je woont maar heb twee adressen mijn mailbox liggen van eerder dit jaar. Dichtbij vanaf Hazeldonk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik tank al jaren in duitsland, direct boodschappen die vaak goedkoper zijn, 6 0,5l flesjes cola van de lidl, in DE 30 goedkoper, benzine vanaf 15 tot 25 cent goedkoper, maar bij voorkeur wel savonds voor sluitingstijd ff tanken, want die duitsers zijn wat creatiever met hen prijzen. En dan zijn ze net weer goedkoper, en dat zelfs voor een bemande pomp. Nelson shag, we draaien zelf jaja, is bijna een euro goedkoper ;-)

Ennuh we zijn geen dief van eigen portemonee zeggen ze dan heh :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik tank al jaren in duitsland, direct boodschappen die vaak goedkoper zijn, 6 0,5l flesjes cola van de lidl, in DE 30 goedkoper, benzine vanaf 15 tot 25 cent goedkoper, maar bij voorkeur wel savonds voor sluitingstijd ff tanken, want die duitsers zijn wat creatiever met hen prijzen. En dan zijn ze net weer goedkoper, en dat zelfs voor een bemande pomp. Nelson shag, we draaien zelf jaja, is bijna een euro goedkoper ;-)

Ennuh we zijn geen dief van eigen portemonee zeggen ze dan heh :cool:

Groot gelijk, ik doe dat ook. Maar als je daarmee als primair doel hebt de Nederlandse schatkist te benadelen of de 'Nederlandse overheid te naaien' dan ben je een mafkees van het ergste soort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bekijk het van de andere kant: elke euro die buiten Nederland besteed wordt, gaat ten koste van de Nederlandse economie. En bedreigt banen. Dit heeft tot gevolg dat minder personen een bijdrage kunnen leveren aan de collectieve voorzieningen, en meer personen daar gebruik van maken. Dit heeft tot gevolg dat minder schouders meer lasten moeten opbrengen, waardoor kosten stijgen en de Nederlandse economie het nog zwaarder krijgt. Met als waarschijnlijk gevolg dat nog meer bedrijven moeten sluiten, nog meer personen hun baan verliezen, nog minder personen een bijdrage aan de collectieve voorzieningen kunnen leveren, en er nog meer personen gebruik van maken. Enzovoort.

 

Ik begrijp dat iedereen allereerst aan zijn eigen portemonnaie denkt, maar op de langere termijn is dat niet het verstandigst. Daarmee brengen we op nationaal niveau 'economical collapse' dichterbij. Nog even los van het sociale aspect voor al die mensen die thuis zitten en zich nutteloos en niet gewaardeerd voelen. Omdat hun landgenoten liever spullen in het buitenland kochten en buitenlanders inhuurden om klusjes iets goedkoper te doen (op micro-niveau dan, belastinggeld voor uitkeringen etc. niet meegerekend).

 

De overheid is niet per definitie de vijand. De overheid is van ons allemaal, voor ons allemaal. En als je denkt dat het beter kan, draag dan actief bij! In veel andere landen zijn ze maar wat jaloers op onze samenleving. Die ga je waarschijnlijk beter waarderen als je de rest van de wereld goed hebt bestudeerd. "Just my two cents"

 

Benedictus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de overheid wil dat we in eigen land kopen, dat ze er dan voor zorgen dat het betaalbaar blijft, maar neen, alles moet maximaal belast worden, sorry hoor, zover reikt mijn patriottisme niet.

Ik zoek alles wat ik wil kopen op en waar het het goedkoopste is koop ik en geloof me dat gaat niet over enkele euro's, maar over vele euro's.

btw, als men in Belgie vanuit de overheid een dienst wil en die dienst is goedkoper in het buitenland, wel dan kopen ze zelf in het buitenland! (denk bvb aan dna-testen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bekijk het van de andere kant: elke euro die buiten Nederland besteed wordt, gaat ten koste van de Nederlandse economie.

 

In veel andere landen zijn ze maar wat jaloers op onze samenleving. Die ga je waarschijnlijk beter waarderen als je de rest van de wereld goed hebt bestudeerd. "Just my two cents"

 

Benedictus

 

Ok, geen euro's meer buiten Nederland besteden, dus ook maar geen stoppen met autorijden dan, aangezien alle brandstof uit het buitenland komt? Met andere woorden, hoe ver trek je dit door?

Een groot deel van de jaloersheid op de nederlandse samenleving komt voort uit het feit dat er eindeloos veel vangnetten zijn, waar ruim gebruik van gemaakt kan worden. Hoe langer ik de Nederlandse samenleving van een afstandje (enkele duizenden kilometers) bestudeer, hoe minder ik er naar terug verlang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Vraag naar lamppetroeum type C. Die ruikt minder. prima voor lampen, petroleumkachels of bijmenge in de diesel, maar dat mag niet teveel. (additief is toegestaan tot meen 5% ofzo?)

Ook ik wil wat gaan halen een dezer dagen.

I kweet niet naar je woont maar heb twee adressen mijn mailbox liggen van eerder dit jaar. Dichtbij vanaf Hazeldonk.

 

Kun je die adressen plaatsen? Ik wil een vat vullen met petroleum. Vast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je die adressen plaatsen? Ik wil een vat vullen met petroleum. Vast bedankt!

Zelf was ik op dit adres: Bredaseweg 1a te Minderhout. Een Pollet station met 1.11xxxx euro ofzoiets per liter.

Gewoon zelf tanken en binnen afrekenen. Een vat (op een aanhangertje) kan dus prima.

 

Alternatief zou kunnen zijn de Power keten:

 

 

Wuustwezel, Bredabaan 347.

Zij verdelen deze brandstof in bidons van 25 l.

http://www.poweroil.be/mapdetail.asp?mapy=2&mapx=9

Voor prijzen en voorraad kunt U best rechtstreeks met dit station contact opnemen via 0032 3 669 60 58.

Hier ben ik nog niet zelf langs geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al een keer eerder gemeld. Voor iedereen die binnen 54km van de grens woont is het gunstig om in het buitenland zijn boodschappen te doen, tanken, sigaretten zelfs NL producten zijn goedkoper in het buitenland.

 

Daarnaast voor iedereen die een leasebak rijdt dus tankt op kosten van de zaak. Deze mensen zou ik adviseren om één keer per maand of twee weken een leuk dagje te maken en boodschappen te doen in het buitenland.

 

Ja als wij allemaal in het buitenland kopen, dan raakt dit de NL schatkist. Daar komen die minkukels in Den Haag nu ook langzaam aan achter, dus moet je het goedkoper maken. Dan krijg je meer omzetten, BTW en blijft het geld in NL. Sterker nog wanneer je concurrerend wordt, komen er zelfs buitenlanders hier kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...