Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

"Terrorisme" moet leiden tot staatloosheid!

Recommended Posts

'Terrorisme moet tot verlies Nederlanderschap leiden'

Deelname aan een terroristische organisatie gaat automatisch leiden tot verlies van het Nederlanderschap.

...

Teeven ziet in ''veranderende maatschappelijke opvattingen over terroristische of paramilitaire organisaties en guerrillagroepen'' genoeg aanleiding om de huidige regeling aan te scherpen.

Hieronder de link naar het betreffende artikel

http://www.nu.nl/algemeen/3563370/terrorisme-moet-verlies-nederlanderschap-leiden.html

"Het afnemen van het Nederlanderschap kan alleen als iemand ook nog een andere nationaliteit heeft."

Zoals hier mooi omschreven staat zou niemand staatloos gesteld kunnen worden, maar imo zou dit nog wel eens heel anders uit kunnen pakken.

Zeker als men preppers als terroristen gaan bestempelen,... Dan zal een low profile je ook niet echt meer helpen vrees ik.

Wel aan te raden om je niet in illegaal cirque te begeven.

Staatloosheid:

"Vogelvrij", of opgejaagd wild:confused:

Imo een recept voor je eigen "SHTF"

Zoek je grenzen en blijf daar binnen;)

Keep on Prepping!

• Leuk 1
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Eh, wat heeft dit in Godsnaam met preppen/preppers te maken? Sorry, maar deze post raakt kant noch wal... Ik zie de raakvlakken echt nergens. Sorry.

Preppers die in USA zijn opgepakt onder het mom van terrorisme en dat dit risico zich ook hier kan gaan vormen met die nieuwe ontwikkelingen.

Lijkt mij op zich toch een behoorlijk raakvlak.

EDIT: link toegevoegd

http://www.shtfplan.com/headline-news/national-guard-whistleblower-doomsday-preppers-will-be-treated-as-terrorists_10252012?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+SHTFplan+(SHTF+Plan+-+When+It+Hits+The+Fan,+Don't+Say+We+Didn't+Warn+You)

Zoals hier mooi omschreven staat zou niemand staatloos gesteld kunnen worden, maar imo zou dit nog wel eens heel anders uit kunnen pakken.

Zeker als men preppers als terroristen gaan bestempelen,...

Mee eens. De wetgeving in Europa en de VS is de laatste, pakweg 20 jaar, zo enorm veranderd. Amerika is een politiestaat geworden. Burgers hebben bijna geen rechten meer. Ook in Europa is dit aan de gang. Iedereen die ongewenst is kan als terrorist bestempeld worden. Dat lijkt nu nog de ver van ons bed show maar binnenkort niet meer.

Bron? Link? En daarnaast, dit heeft wel een heel hoog "Appels/Peren" gehalte.

Link in vorige post toegevoegd.

Zie persoonlijk die "appels/peren" vergelijking niet,... Zie wel dat preppers steeds makkelijker als terrorist, ofwel bedreiging voor de staat gezien worden.

Mee eens. De wetgeving in Europa en de VS is de laatste, pakweg 20 jaar, zo enorm veranderd. Amerika is een politiestaat geworden. Burgers hebben bijna geen rechten meer. Ook in Europa is dit aan de gang. Iedereen die ongewenst is kan als terrorist bestempeld worden. Dat lijkt nu nog de ver van ons bed show maar binnenkort niet meer.

Inderdaad IsaBo, en de laatste "jaren" gaat het heel hard achteruit met de rechten van de burgers.

Ik begrijp @JamHard zijn punt wel. Omdat ''preppers'' in amerika bestempeld worden als ''terrorist'' omdat deze zich volledig bewapenen zouden ze hier ook nog wel een oogje in het zeil kunnen gaan houden en ons in een hokje stoppen voor zo ver ze dat nog niet hebben gedaan.

"Hokjes plaatsen" is al zo oud als de mensheid, maar in welk hokje ze je dan plaatsen,... Dat kan wel eens problematisch worden.

Preppers die in USA zijn opgepakt onder het mom van terrorisme en dat dit risico zich ook hier kan gaan vormen met die nieuwe ontwikkelingen.

Lijkt mij op zich toch een behoorlijk raakvlak.

EDIT: link toegevoegd

http://www.shtfplan.com/headline-news/national-guard-whistleblower-doomsday-preppers-will-be-treated-as-terrorists_10252012?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+SHTFplan+(SHTF+Plan+-+When+It+Hits+The+Fan,+Don't+Say+We+Didn't+Warn+You)

Een goed punt, iets waar ik me zelf ook zorgen over maak. De situatie kan zomaar omslaan door

een veranderend maatschappelijk beeld en veranderende politiek spectrum. Een groep kan vanuit de

overheid zomaar tot zondebok worden bestempeld, zie de situatie met de Joden tijdens WO2.

Als we dan los daarvan gewoon het internet afstruinen. Ik neem aan dat iedereen Amerikaanse en

Engelse prepper sites bezoekt en daar ook prep info vergaart, dan kom je interessante meldingen tegen.

Zoals hier bv eentje, waarbij de overheidsdiensten aktief preppers volgt op prepper sites..

http://offgridsurvival.com/fbihomelandsecuritycaughtspyingonpreppers/

En waarom zou dat hier niet plaatsvinden? Ik zie zelf maar genoeg gekken hier onderwerpen spuien,

waar ik als opneminded prepper mijn wenkbrauwen frons, dus een overheidsdienst?? "Do your math.."

Als je dan ook nog een beetje goed bent met computers, dan weet je dat er meer info over

je wordt verzameld dan je lief is. En degenen hier die heel braaf anoniem zitten te formuleren dat

het niks met preppen te maken heeft, zijn niet helemaal bij..

Iedereen die in Nederland met de verkeerde kant van de overheid te maken heeft gehad, of met

instanties, en hier een gevecht mee heeft gevoerd, weet dat er maar al teveel gekoppeld wordt.

Heb je een vinkje achter je naam staan omdat je een conflict met de overheid hebt gehad,

dan vallen een hoop deuren dicht en begin je vreemde zaken op te merken, zoals doodleuk

dat elke instantie van de overheid waar je mee te maken hebt, opeens net als 1e onderwerp

over dat vervelende conflict begint wat je met een andere in jouw ogen non-gelinkte instantie hebt gehad.

Wees er maar zeker van dat alles gekoppeld is, en als je eenmaal in de kijkerd loopt, dit je blijft achtervolgen.

Ik vind het juist een heel goed topic, omdat vanuit preppers oogpunt altijd naar de kudde wordt gekeken,

de zogenaamde domme kudde, maar het zou best eens kunnen dat ook veel preppers tot een domme

kudde behoren..met de notie dat omdat zij zich voorbereiden, zij niet in de val zullen trappen waar de domme

kudde in valt. Punt is dat als je denkt dat je altijd 1 stap voor bent op een ander, er iemand is die 2 stappen

voor staat op jou, maar ook weer iemand die 3 stappen voor is.

Geestelijke preppen houdt ook in dat je met alles rekening houdt, en dat alles mogelijk is, dus ook iets als dit.

Jezelf afsluiten hiervoor kan je misschien eens problemen opleveren..

'Terrorisme moet tot verlies Nederlanderschap leiden'

Deelname aan een terroristische organisatie gaat automatisch leiden tot verlies van het Nederlanderschap.

...

Teeven ziet in ''veranderende maatschappelijke opvattingen over terroristische of paramilitaire organisaties en guerrillagroepen'' genoeg aanleiding om de huidige regeling aan te scherpen.

Hieronder de link naar het betreffende artikel

http://www.nu.nl/algemeen/3563370/terrorisme-moet-verlies-nederlanderschap-leiden.html

"Het afnemen van het Nederlanderschap kan alleen als iemand ook nog een andere nationaliteit heeft."

Zeker als men preppers als terroristen gaan bestempelen,... Dan zal een low profile je ook niet echt meer helpen vrees ik.

Wel aan te raden om je niet in illegaal cirque te begeven.

Staatloosheid:

"Vogelvrij", of opgejaagd wild:confused:

Imo een recept voor je eigen "SHTF"

Zoek je grenzen en blijf daar binnen;)

Keep on Prepping!

Okay, ik reageer hier voor de laatste keer op, want gezien de reacties van sommigen, regeert de domheid alhier.

In de post van @JamHard wordt "stemming gemaakt" door een (ongewilde) pertinent verkeerde vergelijking. Het gaat over een aanpassing van de wet (omdat elke lulhannes die nu naar de Punica Oase vertrekt om daar kamelen te schieten en zand in zijn onderbroek krijgt, oh, en nog eens levensgevaarlijke gevechtservaring opdoet en met zijn toch redelijk geradicaliseerde kijk op de wereld/westen, weer terug mag komen en zijn uitkering op mag eisen) om er voor te zorgen dat de huidige wet (deelnemen aan een buitenlandse krijgsmacht, waardoor u uw Nederlanderschap verliest) verder wordt uitgebreid. Een terroristische organisatie is namelijk staatloos, hence de aanpassing. Zo moeilijk is het allemaal niet. Teeven refereert aan moslimfundi's die naar Syrië gaan om aldaar Assad fans af te knallen en/of een zooitje maagden te scoren. Dat soort mensen wordt geclassificeerd als "terroristen" en men is voornemens om hen het Nederlanderschap af te nemen. Tot zo ver gaat de post nog goed...

Jamhard legt enkel volledig verkeerde verbindingen en trekt de verkeerde conclusies. Het is zoiets als "De NS laat de eerste trein vanuit Amsterdam CS nu om 06.00 uur rijden i.p.v. 06.15 uur, omdat dat de reiziger beter uitkomt" en dan insinueren dat "uitslapers" daar de dupe van worden. Het raakt kant noch wal.

@JamHard insinueert dat deze wet toegepast zou kunnen worden op "Preppers", terwijl dat totaal het geval niet is. Hij/zij (weet ik veel) geeft als reden: "Omdat ''preppers'' in amerika bestempeld worden als ''terrorist'' omdat deze zich volledig bewapenen" wat aperte lulkoek is, omdat het een grondwettelijk recht is voor de Amerikaan om wapens te bezitten. Sterker nog, "open carry" is in veel staten toegestaan. Daarnaast moet ik de Nederlandse/Vlaamse prepper nog tegenkomen die zich "tot de tanden bewapend heeft". En dan nog, als daar vergunningen voor zijn, who cares?

Er is geen enkele bronvermelding, buiten een editlink die ook nergens op slaat, en ALLE argumenten zijn gebaseerd op zgn. "Hearsay". Ja, er zijn er een aantal opgepakt, maar dat had geen f#ck te maken met het preppen. Dat waren de gekkies die heel YouTube vol kotsen met hun "Don't tread on me" vlaggen op de achtergrond en hun AR's lekker aan het doorladen waren in hun blote reedT.

Anyway, waar het mij om gaat is dat hier "stemming" wordt gemaakt (nogmaals, ik ben er van overtuigd dat het met de beste bedoelingen is geschreven), appels met peren worden vergeleken, de klok luidt en dat werkelijk NIEMAND weet waar die verdomde klepel hangt, maar dat het werkelijk NERGENS op slaat. Is niet erg, ik start ook wel eens een domme post.

Het is te kort door de bocht, niet onderbouwd en ongenuanceerd. Jamhard: "Zeker als men preppers als terroristen gaan bestempelen". Dat gaat men niet doen, zo wel, dan graag enige redenen erbij vermelden. "Wel aan te raden om je niet in illegaal cirque te begeven". Lijkt me sowieso een nuttig advies, maar heeft niets met "ons" te maken. Dat heeft niets met preppen te maken, maar met criminaliteit. En als je een crimineel bent, dan mag men je opsluiten. Nogmaals, ik zie het verband niet, want dat is er ook niet.

Jamhard legt zelf de verbinding tussen Preppers en illegale praktijken, en dat vind ik veel erger.

Wat ik zo eng vind, is dat er daadwerkelijk ook nog mensen zijn die hier serieus in mee gaan in hun reacties...

Want, sorry hoor, dit topic raakt werkelijk kant noch wal (sounding like a broken record).

#Eat me

JB

P.S. @JamHard, ik heb niks tegen je hoor, dit is slechts mijn mening over een onderwerp, niet over jou.

Er wordt weinig naar de geschiedenis gekeken, zijn de Joden crimineel?

Nee, het is een volk, die zomaar als zondebok werd bestempeld door een "regering".

En waarom is elke prepper zo OPSEC in zijn gedrag? Ga maar eens praten met willekeurig

iemand in je naaste omgeving, preppers?? Oh die gekken..

Als preppen zo non-crimineel is, waarom staat geachte heer Bravo dan niet met zijn volledige

voor en achternaam op dit forum, je hebt toch niks te vrezen??

Tja, dus preppers hebben al een stempel die zoals meneer Bravo zegt nergens op gebaseerd is,

helemaal gelijk maar dat las ik niet in de post van Jamhard, je moet de post zien als een mogelijke

verandering van sociale situatie.

Nee preppers zijn niet crimineel, maar iedereen hier die een beetje excentriek is of afwijkt van de

maatschappelijke norm krijgt toch een raar gevoel..

En je hoeft zeker geen crimineel te zijn om toch last met de overheid te krijgen als prepper,

voor mij persoonlijk heeft het gesjouw van prepspullen en de voorbereiding hierop door verbouwing

en opruiming een valse fraude aangifte opgeleverd van de buren..en zo zit je in een wachtkamertje van

de overheid om uit te leggen dat je geen fraude pleegt omdat je prept..

Nee hoor ik ben geen crimineel, maar je wordt wel zo behandeld tot je bewijst dat er niks aan de hand is.

Ik maak me trouwens nog meer zorgen om de buren en de schaapskudde, die ik veel erger vindt dan

de overheid, dat zullen degenen zijn die de meeste problemen voor je veroorzaken.

Maar degenen hier die de essentie van de topic niet begrijpen schaar ik onder de groep die niet veel

shit in zijn leven heeft meegemaakt, en er niet over kan meepraten..zou iedereen maar eens reakties

geven gebaseerd op ervaring en niet theorie of van horen zeggen..het zou misschien akelig stil worden hier..

@Johnny BravoNL illegaal cirque bedoel ik mee dat je geen wapens en dergelijke prept dat niet volgens wetgeving is toegestaan.

Overigens leg ik zelf geen link tussen preppen en illegale praktijken, dit word voor mij gedaan, nog niet zo lang geleden een Belg die opgepakt was i.v.m. Illegale wapens, dit bleek een prepper te zijn, link gelegd door overheidsinstanties. (Hier nog een topic over geweest)

http://preppers.nl/forum/threads/5188-Preppen-terrorisme-of-waanzin?highlight=Belgische+prepper+opgepakt

De Godwin van de avond hebben we ook weer te pakken, I rest my case... Hier kan een slotje op... Sjezus kriebel! Hoe diep kunnen we zinken! Tegen zoveel stupiditeit kan IK zelfs niet op...

Ik word nooit persoonlijk, maar gezien het feit dat jij dat wel doet, even een reaktie terug.

Ondanks dat ik je al lang op mijn negeer lijst hebt staan, rook een jointje beste man, en kruip

eens achter die PC vandaan, get a life..zoveel groene streepjes en zo onvolwassen,

en een prepper goeroe..

Tja niet voor mij hoor, dan kan je veel mensen in de maling nemen maar mij niet beste man..

Voor de rest laten we het via PM doen als je me wilt beledigen of afkraken, hou de forum regels even in de gaten

en wees volwassen..

Als preppen zo non-crimineel is, waarom staat geachte heer Bravo dan niet met zijn volledige

Ik maak me trouwens nog meer zorgen om de buren en de schaapskudde, die ik veel erger vindt dan

de overheid, dat zullen degenen zijn die de meeste problemen voor je veroorzaken.

Spreek jij jezelf nu niet een beetje tegen? Juist de overheid is heel goed in staat de identiteit van J. Bravo te achterhalen.

Er wordt weinig naar de geschiedenis gekeken, zijn de Joden crimineel?

Nee, het is een volk, die zomaar als zondebok werd bestempeld door een "regering".

Dit is zo verkeerd gesteld, dat ik niet eens meer weet waar ik moet beginnen... Kudo's voor jou; als ik enkel al op deze zin moet reageren dan kan ik een essay tikken waar ik weken mee bezig ben.

En waarom is elke prepper zo OPSEC in zijn gedrag? Ga maar eens praten met willekeurig

iemand in je naaste omgeving, preppers?? Oh die gekken..

Laat ik je vraag met een wedervraag beantwoorden; Ik kan er derhalve, gezien je bovenstaande uitspraak dus van uit gaan dat jij je met illegale praktijken bezighoudt? Ja dus. Nou, ik niet. Waarom heb jij dan een alias? Mijn beweegredenen om een alias te hebben heeft NIETS met illegaliteit te maken, maar die van jou dus klaarblijkelijk wel. Jij bent dus de prepper die illegaal "tot de tanden bewapend is" en die wapens heeft die niet geregistreerd zijn, niet weet hoe hij er veilig mee om kan gaan. (?). Hey, het zijn uw woorden, niet die van mij he!

Tja, dus preppers hebben al een stempel die zoals meneer Bravo zegt nergens op gebaseerd is,

helemaal gelijk maar dat las ik niet in de post van Jamhard, je moet de post zien als een mogelijke

verandering van sociale situatie.

Zoals die al duizenden jaren aan de gang is. Dus?

Nee preppers zijn niet crimineel, maar iedereen hier die een beetje excentriek is of afwijkt van de

maatschappelijke norm krijgt toch een raar gevoel..

Nee, ik niet. Spreek voor jezelf.

En je hoeft zeker geen crimineel te zijn om toch last met de overheid te krijgen als prepper,

voor mij persoonlijk heeft het gesjouw van prepspullen en de voorbereiding hierop door verbouwing

en opruiming een valse fraude aangifte opgeleverd van de buren..en zo zit je in een wachtkamertje van

de overheid om uit te leggen dat je geen fraude pleegt omdat je prept..

Dat ligt dus meer aan jezelf dan aan een ander. Ik ken de omstandigheden niet. Je geeft ze ook niet, geen hoor- en wederhoor met uw buren, dus derhalve geen valide argument.

Nee hoor ik ben geen crimineel, maar je wordt wel zo behandeld tot je bewijst dat er niks aan de hand is.

Waarom? Omdat jij een keer ruzie met de buurtjes hebt gehad?

Maar degenen hier die de essentie van de topic niet begrijpen schaar ik onder de groep die niet veel

shit in zijn leven heeft meegemaakt, en er niet over kan meepraten..zou iedereen maar eens reakties

geven gebaseerd op ervaring en niet theorie of van horen zeggen..het zou misschien akelig stil worden hier..

Zoals ik het tegenovergestelde doe: De stupiditeit overheerst. Maarja, da's natuurlijk niet leuk om te horen!

JB

• Leuk 2

Heel eenvoudig: Privacy. En elke prepper heeft wel een hoop te vrezen, want als bekend zou zijn dat je een flinke voorraad eten/drinken/gear/cash en misschien zelfs goud/zilver in huis zou hebben, dan loop je onnodig veel risico als zich daadwerkelijk een situatie voor doet waar je juist voor geprept hebt. Maar ehh ... ik mag toch hopen dat ik je hiermee niks nieuws zeg, toch? Dit is al tot in den treuren herhaald op het forum, dat je daarom goed je identiteit verborgen moet houden.

Met de zin "Als preppen zo non-crimineel is" poneer jij zelf praktisch de veronderstelling dat preppers crimineel zijn ... ongewijfeld onbewust en onbedoeld, maar zo komt het wel over :confused:

• Leuk 1

Nonkel,

Niet echt hoor, er zijn genoeg manieren om volledig anoniem op internet door te brengen..

Klein beetje verdere computerkennis zoals gewijzigde MAC en proxies en ip adressen en dual virtual OS..

Maar ik denk wel dat ze zijn identiteit achterhaald hebben al was dat niet de bedoeling :rolleyes:

Als geestelijk prepper moet je weten dat elk mens reageert vanuit gevoel en hoofd,

als de reaktie een gevoels reaktie is, dan kan je hier slim op inspelen door een spiegel

voor te houden waarin de echte intentie van iemand naar voren komt en de wijsheid, en of

het een gevoelsreaktie is of een communicatie misverstand inzake een discussie hier.

Ik noem het de spiegelbeeld uitdaging.

Maar zodra je het internet aanzet loop je gevaar..alles wat je zegt daar moet je voorzichtig mee zijn..

Dus een logische open deur intrappen opmerking voor jou en mij, misschien niet voor anderen..

Ik denk dat iedereen zijn eigen mening moet vormen over het gevaar van internet en wat je te verbergen hebt

voor de overheid..

Ik word nooit persoonlijk, maar gezien het feit dat jij dat wel doet, even een reaktie terug.

Ondanks dat ik je al lang op mijn negeer lijst hebt staan, rook een jointje beste man, en kruip

eens achter die PC vandaan, get a life..zoveel groene streepjes en zo onvolwassen,

en een prepper goeroe..

Tja niet voor mij hoor, dan kan je veel mensen in de maling nemen maar mij niet beste man..

Voor de rest laten we het via PM doen als je me wilt beledigen of afkraken, hou de forum regels even in de gaten

en wees volwassen..

Oh, ik word juist WEL graag persoonlijk! Dat schept een band. Vind je niet? :) In het "algemene" lullen, daar is nog nooit iemand iets mee opgeschoten.

Dat ik op je negeerlijst sta, verbaast me. Anderzijds ook niet, gezien je reacties. Ik heb namelijk NIEMAND op een negeerlijst staan, omdat ik OPEN WIL STAAN voor ieders mening. Wellicht leer ik daar wat van.

Dat de groene streepjes je irriteren, sorry, niet mijn schuld. Het feit dat je je daar aan irriteert zegt meer over jou dan over mij. Ik ben geen goeroe.

Liev dat je toch nog even, publiekelijk, mij terecht wijst. Ik kraak je niet af, ik bekritiseer enkel je stelling. Ik ken je niet, dus hoe zou ik je in vredesnaam af kunnen kraken? Jij, daarentegen, diskwalificeert mij als een "onvolwassen persoon". Iets met "balk en splinter".

Om maar in jouw wereld van vergelijkingen te blijven, ben jij een superieure denker, en ik de inferieure.

Ik ben benieuwd naar je PM. Aangezien je er geen polemiek van wil maken, die overigens niet ik, maar jij, hebt geïnitieerd.

JB

hou de forum regels even in de gaten en wees volwassen..

Oh, en om je toch nog even gelijk te geven over mijn adolescentie: Lik mijn reedT!!!

Moehahahahaha ;)

JB

P.S.: Als u dit leest, heb ik daadwerkelijk op "Plaats Snelle Reactie" geklikt, terwijl ik dat beter niet had kunnen doen... Ik wilde het ook niet... Ach, ik ben ook maar een mens... Ik kon het niet laten..."The force is strong with this one..."

Dr Gold,

Ik begrijp dat wel, mijn redenatie gaat altijd uit van de positieve mens, niet de negatieve, je moet

onderscheid maken tussen de mensen die goed zijn en slecht, heel globaal gezien natuurlijk.

Dat beetje jaloezie van de buren kan ik niet mee zitten, heb niks te verbergen en geen gevolgen gehad,

maar het laat wel zien dat ieder zijn wereldbeeld anders is en alles anders kan lijken dan het is. Vooral

als dit problemen zou kunnen opleveren voor jouw leven.

En schijnbaar onschuldige mensen niet zo onschuldig hoeven te zijn, de wereld is nooit wat hij lijkt.

En ook mensen niet helaas, dat geldt vooral voor de elektronische mens zoals ze zich presenteren

op dit forum en de mens erachter als je ze in de werkelijkheid ontmoet. Al met al 2 verschillende mensen.

Voor de goede orde, ik heb net 1 multitool in mijn bezit, dat zegt wel wat mijn houding is tov wapens.

Ik geloofde er niet in omdat ik de gevolgen hiervan heb gezien..het lost niets op, ook al weet ik dat je ze

ongetwijfeld misschien nodig zal hebben als SHTF. Ik hoop en prep dan ook geestelijk op andere manieren

om rampen het hoofd te kunnen bieden.

Het gekke gevolg is wel dat ik komende tijd mijn focus juist wel op de gear ga leggen, niet vanwege de

schaapskudde maar juist de meningen en ontmoetingen real life met andere preppers, wat me geen

goede indruk heeft gegeven in sommige gevallen..vreemd soms hoe het leven kan lopen..

Ik denk dat je meer hebt aan inventiviteit, ervaring en kennis dan aan welk groot en krachtig wapen.

Dat is mijn ervaring in het dagelijkse leven, inschatting van de situatie en snel beslissingen kunnen nemen.

Persoonlijk prep ik eigenlijk zelf voor anderen in mijn naaste omgeving die ook nu al afhankelijk zijn van mijn hulp.

Ik zou het zelf niet zo erg vinden dat de juiste mensen weten dat ik voorraad heb, en zal bereid zijn mensen te helpen

,maar dit ondervindt je pas helaas als het fout loopt. En helaas zijn er weinig mensen die niet egoistisch zijn, en

jouw prep voorraden louter zien als een ikke hebben verhaal. Ik zal niet weten hoe dat gaat lopen..

En zo blijft het moeilijk de balans te vinden tussen je helpende ik en de rotzakjes die misbruik maken van je goedheid.

Soms lijkt het net de Bijbelse strijd tussen goed en kwaad. Maar dat wordt een filosofische discussie, het is wel goed zo.

Oh, en om je toch nog even gelijk te geven over mijn adolescentie: Lik mijn reedT!!!

Moehahahahaha ;)

JB

P.S.: Als u dit leest, heb ik daadwerkelijk op "Plaats Snelle Reactie" geklikt, terwijl ik dat beter niet had kunnen doen... Ik wilde het ook niet... Ach, ik ben ook maar een mens... Ik kon het niet laten..."The force is strong with this one..."

Ow, ik realiseer me net dat je dit niet KAN lezen, omdat ik op je "negeerlijst" sta...

En nu?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...