Ga naar inhoud
GENEGEERD

Lichtpuntjes !

Kans
 Share

Recommended Posts

Ondanks alle negatieve zaken, zie ik zowaar, helaas af en toe, lichtpuntjes!

De stemming in Engeland over een aanval op Syrie is tot mijn verbazing negatief uitgevallen en er wordt zelfs, helaas voorlopig.., naar geacteerd, Engeland doet voorlopig niet mee aan een aanval, hulde eerst overtuigende bewijzen, en dan nog liever niet maar goed.

Wat Frankrijk bezielt om gewoon een potentieele oorlog te beginnen geen idee, gaat het dan zo slecht in Frankrijk, dat was mij nog niet bekend. Wel dat het heel slecht gaat, maar om daar een oorlog voor te beginnen..

Bij Amerika heb ik het idee dat er wel genoeg reden is om alleen om de economische ellende te verhullen ze een oorlog zouden beginnen.

Daar is de shit zo groot en al zo onoplosbaar dat ze ofwel economisch instorten ofwel al vechtend eem laatste poging doen.

Het laatste lijkt dus de realiteit te zijn en dan maar hopen dat het geen, wereldwijde, kernoorlog wordt.

De algemen roep om bewijs voordat opgetreden mag worden, en helemaal opmerking vanuit Amerika, dat optreden ook zonder geweld kan, lijkt te getuigen van een gezonde en alternatieve houding die momenteel heel hard nodig is.

We hebben genoeg problemen, we weten al 100% zeker dat de toekomst hard werken zal betekenen om uit deze shit in wording te kunnen komen. Daar hebben we dus absoluut geen geld, energie en mensenlevens kostende oorlog bij nodig om het nog moeilijker te maken. Om nog maar niet te spreken over de niet te herstellen schade die, zelfs een kleine, kernoorlog zou veroozaken.

Laten we even met zijn alle hopen dat de lichtpuntjes de komende weken, maanden en jaren nog gaan toenemen.

Dat we er met een paar generaties hard werken weer uit kunnen komen.

En dat gezond verstand de overhand gaat voeren.

Prep ze,

K a n s

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

We hopen allemaal met je mee. Het valt zeker mee dat Engeland niet meteen aanhaakt, dat is een pluspuntje voor wat het waard is.

Helaas zie ik het niet zo zonnig in omdat het grootste deel van de mensen nog in diepe slaap is. En als je alle berichten onder elkaar zet is toch duidelijk dat deze toestand geen toeval is.

Hoewel slechts weinigen het willen zien gaan we verschrikkelijk moeilijke tijden tegemoet. En de vraag kan gesteld worden of onze eigen desinteresse en "extreem" individualisme daar niet voor een deel aan heeft bijgedragen.

Ondanks dit hoop ik net als jij op dat kleine beetje gezond verstand wat nog bestaat.

Link naar reactie

Ik kan jullie een heel eind volgen ... de hoop op rechtvaardigheid heb ik al lang opgegeven.

Maar wat moet je dan? Gewoon maar toelaten dat de één of andere idioot gifgas gaat uitdelen aan z'n eigen bevolking?!

Ik word ook een misselijk van twee en een half jaar coventionele ellende, waar bij gebrek aan olie in de grond geen moer aan wordt gedaan, maar gifgas? Weet je, wanneer kerels zich in de strijd mengen, nemen die bewust het risico van verwonding, mutilatie of dood. Maar vrouwen, kinderen, ouderen in combinatie met strijdgas? Ik vind het goed dat er een grens wordt gesteld. Wat mij betreft mag die nog wel wat strakker. En aan de andere kant ... die amerikanen hebben nog een rekening van 'agent orange' openstaan ... en wat dat betreft aardig wat boter op het hoofd. Je wordt er toch tureluurs van!

• Leuk 1
Link naar reactie

Dat beschrijft denk heel goed de gevoelens van velen @Doomsday

Rechter spelen als de waarheid absoluut duidelijk is is al moeilijk genoeg.

Nu is er zoveel desinformatie..

En wie heeft strijdgassen ontwikkeld, en inderdaad al extreem veel gebruikt?

De grootste frustratie is dan ook het gevoel dat je er niks aan kunt doen terwijl het zo een teri..zooi is.

Balen!

K a n s

Link naar reactie

Maar wat moet je dan? Gewoon maar toelaten dat de één of andere idioot gifgas gaat uitdelen aan z'n eigen bevolking?!

Ja, ik kan me in die strategie uitstekend vinden. Laten andere moslimstaten maar eens te hulp schieten en de kooltjes uit het vuur halen. Wat heeft de westerse wereld daar te zoeken? Wij zijn toch die ongelovige honden?

• Leuk 2
Link naar reactie

Ja, ik kan me in die strategie uitstekend vinden. Laten andere moslimstaten maar eens te hulp schieten en de kooltjes uit het vuur halen. Wat heeft de westerse wereld daar te zoeken? Wij zijn toch die ongelovige honden?

Volledig mee eens, waarom heeft de VS overal militaire basissen om maar één iets te noemen?

Laat het "Westen" al de rest van de wereld eens gerust laten, tenzij men hulp VRAAGT!

Genoeg zinvols te doen in eigen land dunkt me.

Link naar reactie

Hm ... wachten tot naburige landen iets doen, terwijl je wéét dat dat niet gebeurt ... wachten op een hulpvraag van mensen die zojuist om zeep zijn geholpen ... jullie hebben me overtuigt: ik ben voor ingrijpen!

Waarom ga je zelf niet naar dat wespennest? Binnen de kortste keren heb je een berg wonderschone en willige maagden verdiend. Ik betaal je theedoek.

Link naar reactie

Je hebt echt fantastische oplossingen ... probeer je het nu steeds een religieus tintje te geven?

Het toeval wil dat het conflict daar nogal een religieus tintje heeft, om het woord tint nog maar niet te gebruiken, en dat mocht de gelegenheidscoalitie van opstandelingen van Assad winnen helemaal de pleuris uitbreekt omdat al deze splintergroeperingen elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Dán pas gaat het echt fout; we aint seen nothing yet daar in die zandbak.

Heb je nog een voorkeur qua design van je theedoek? Denk je een beetje om je rug met al die maagden? Oh, en denk aan je inentingen. Je voorhuidje even laten verwijderen kan ook van pas komen, schijnt maar een paar dagen pijn te doen.

Link naar reactie

Gast morningglory

@Doomsday:

Niet als aanval bedoelt maar als vraag en gezegd te hebben dat wat er gebeurd is vreselijk is. Stel er komt een aanval wat de huidige regering Assad ten val brengt. Wat denk jij wat er dan in dat land gebeurd met betrekking tot de diverse etnische groepen in het land?

Link naar reactie

Idd, al die partijen daar haten ons en onze manier van leven.. Echt te bizar dat bij dit soort onmenselijke dingen niemand de noodzaak voelt om in te grijpen.. behalve de smerige westerse honden.

Heel de arabische liga had ook zelfregulerend op kunnen treden. China en Rusland hadden ook geschokt kunnen zijn en het initiatief kunnen nemen het niet te tolereren als er Gifgas op onschuldige kids wordt losgelaten.

Maar nee het verschrikkelijke Amerika, en het verschrikkelijke Europa moeten weer het voortouw nemen.

Stank voor dank

Link naar reactie

Ik hoop met je mee @Kans

Die negatieve dingen leiden nergens toe, behalve wrok. Dan zijn lichtpuntjes een heel leuk idee om op te merken en te benoemen in een topic.

Kun je beter met iemand die je lief vind een voorzichtig eerste zoentje uitwisselen.

Zoals ik gister :o

Woehoeoeoeoe !!!

Zijn er nog meer mensen met leuke lichtpuntjes ?

Link naar reactie

@Doomsday:

Niet als aanval bedoelt maar als vraag en gezegd te hebben dat wat er gebeurd is vreselijk is. Stel er komt een aanval wat de huidige regering Assad ten val brengt. Wat denk jij wat er dan in dat land gebeurd met betrekking tot de diverse etnische groepen in het land?

Een aanval moet er naar mijn idee niet op gericht zijn om Assad uit het zadel te wippen. Lijkt me beter om zijn opslag en fabricage van massavernietigingswapens aan te pakken.

@Nonkel Jones:

'Heb je nog een voorkeur qua design van je theedoek? Denk je een beetje om je rug met al die maagden? Oh, en denk aan je inentingen. Je voorhuidje even laten verwijderen kan ook van pas komen, schijnt maar een paar dagen pijn te doen.'

Wat een vreemde manier van discussiëren heb je? Als je betoog humoristisch is bedoeld, zet er dan a.u.b. een smiley bij. Ik heb weinig zin om me voor jou te rechtvaardigen, maar neem van me aan: ik heb mijn portie beschikbaarheid voor militaire en humanitaire inzet wel gehad. Jij ook?

Link naar reactie

Idd, al die partijen daar haten ons en onze manier van leven.. Echt te bizar dat bij dit soort onmenselijke dingen niemand de noodzaak voelt om in te grijpen.. behalve de smerige westerse honden.

Heel de arabische liga had ook zelfregulerend op kunnen treden. China en Rusland hadden ook geschokt kunnen zijn en het initiatief kunnen nemen het niet te tolereren als er Gifgas op onschuldige kids wordt losgelaten.

Maar nee het verschrikkelijke Amerika, en het verschrikkelijke Europa moeten weer het voortouw nemen.

Stank voor dank

Vanuit gevoelsperspectief heb je misschien helemaal gelijk. Maar juist dan wordt het interessant. Wat je beschrijft is algemeen bekend bij alle partijen. Wat maakt dan dat het westen er toch in duikt? JUIST belangen. Zo groot dat ze alle andere zaken en zeker die met emotionele waarde, ver overstijgen. The big picture draait om geld, dollars wel te verstaan in dit geval. Verder maakt het geen donder uit of men elkaar lief vind of respecteert, money rules.

Link naar reactie

ik heb mijn portie beschikbaarheid voor militaire en humanitaire inzet wel gehad. Jij ook?

Tenzij je ons graag wilt laten weten uit welk hout je bent gesneden, lijkt mij deze opmerking weinig ter zake doen als het de meningsvorming betreft over het al dan niet in Syrië militair ingrijpen.

Geheel terzijde dus: was je betrokken bij het 'opruimen van de massavernietigingswapens' van Irak, althans bij wat ze ons toen wijsmaakten? Handhaafde je een veilige enclave of zat je in dat gebied waar - als straks de westerse machten vertrekken - de oude machthebbers staan te popelen om hun oude posities weer in te nemen?

M.i. moeten moslimlanden maar eens leren verantwoording te dragen als het bij een ander moslimland verkeerd gaat, i.p.v. toe te kijken hoe ongelovige honden de kooltjes uit het vuur halen.

Link naar reactie

@Kans: sorry. Ik zie het niet zozeer als aanvallen. De argumentatie leek me (even slikken) 'mager'.

Okay, je hebt een lichtpuntje van me tegoed: ik heb zojuist een paar blikken Struik gekocht. Goulash, jachtschotel en chili con carne. Meteen de chili geprobeerd. Is lekker! Lijkt erop dat die platte, ovale (noodtantsoen) blikken nu in een andere vorm zijn teruggekomen.

Reïncarnatie van noodrantsoenen! Als dat geen prep-lichtpunt is ...

Link naar reactie

M.i. moeten moslimlanden maar eens leren verantwoording te dragen als het bij een ander moslimland verkeerd gaat, i.p.v. toe te kijken hoe ongelovige honden de kooltjes uit het vuur halen.

Dan moeten ze daarvoor wel de kans krijgen zonder inmenging en druk van buitenaf. Wie ben ik om te oordelen over het lot van een ander?

Link naar reactie

wie herinnert zich nog de huilende verpleegster uit koewait??? die vertelde hoe sadams soldaten babys uit de inkubator haalde en deze meenamen naar irak? en dan bedoel ik niet de baby. er is veel stemmingmakerij. wat is nog waar.

deze verpleegster was de dochter van een ambasadeur en was tijdens de aanval helemaal niet in het land, maar heel de wereld sprak met afschuw over irak.

iedereen is tegen assad, zoals tegen sadam en kadaffi. en we weten hoe goed het is die landen nu gaat, vrede en vrijheid is verder dan ooit.

en wat chemie op een vijandige buurman en dan de 3e de schuld geven is daar niet vreemd, iedereen heeft zonder onderzoek al een dader klaar.

ben je voor: vrijheidsstrijder, ben je tegen: terorist.

verplaats nu het hele conflikt naar hier. preppers tegen de rest van nederland. extreem maar denk er over na.

en bedenk: ook in het middenoosten haal je geen kanon bij de buurtsuper.

er is een lichtpuntje, we mengen ons niet in, en als het vuur niet gevoed wordt gaat het vanzelf uit. dan keer er de rust weer terug, hoop ik.

en over het geloof: ik geloof niet dat iedere moslim ons haat, 99% heeft grotere problemen dan zich zorgen te maken over ons, is voor hun ook ver weg.

het kan zijn dat ik het helemaal verkeerd zie, dus overtuig mij maar van het tegendeel

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...