Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Karma] Gratis heirloom tomaten zaad


Greener

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@ de mensen hierboven, laat mijn vrouw het niet horen...

 

Ik vind persoonlijk wel dat ik goed zaad heb.

De beste kruisingen die ik ooit tot stand heb gebracht liggen momenteel op één oor :D

 

De envelop gaat héél gauw aangekondigd worden in een nieuw topic.

De eerste die dan op een bepaald tijdstip een reactie geeft krijgt hem toegestuurd.

Die persoon kan dan na ontvangst hetzelfde doen in hetzelfde topic.

Zo gaan we forumbevuiling tegen, heb ik niet alle adressen van iedereen en kost het mij maar 1 postzegel.

 

Waarom nog even wachten?

Er is nog wat aan het drogen zodat elke deelnemer een extra verrassing krijgt!

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk weten we de echte naam van @Greener en waar hij woont!! Yeehaaa! Ik kom eraan kerel, om je zaad te halen.........:D

 

http://www.nu.nl/opmerkelijk/3673346/man-breekt-record-met-1355-tomaten-zaadje.html

 

Een gepensioneerde man uit Coventry, Engeland, heeft het wereldrecord in handen voor het oogsten van zoveel mogelijk tomaten uit slechts één zaadje.

De 68-jarige Surjit Kainth plantte begin april vorig jaar een klein zaadje en was verbijsterd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Nu mijn kweek kasje te laag werd heb ik 10 van de 14 opgekomen plantjes verplant in openlucht . Ieder plantje staat in een apart plastic kasje gemaakt van een grote plastic zak . De overige 4 hou ik nog in rezeve moest er een zijn oren laten hangen .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik heb het lang uitgesteld te zeggen . Maar mijn tomaten kweek is op een fiasco uitgedraaid . De vruchten rotten voor ze rood worden . De oost is dan ook minimaal . Op een paar stuks na en wat kerstomaten na heb ik niets . Jammer van het werk de tijd en de energie dat ik er ingestoken heb . Had eigenlijk naar mijn oude moeder moeten luisteren . Die had mij gewaarschuwd . Geert zij ze waar jij woont kan je geen tomaten kweken in open lucht . Met een beetje geluk in een kas . Eigenwijs als ik ben de woorden in de wind geslagen en mijn zin gedaan . Stom .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zijn in het prille voorjaar diverse zaken fout gegaan met m'n zaailingen, zo ook de zaadjes van @Greener.

 

Geen slak te zien totdat er plots een regelrechte invasie van die glibbers was. Zelfs fietsers zijn er hier op sommige fietspaden op onderuit gegaan. Het leek wel alsof die slakken volgens een kalender werkten want ze kwamen met z'n allen!

 

De diverse koolsoorten dan snap ik nog wel, maar slakken die tomatenplantjes en zelfs afrikaantjes nuttigen?! Dat was nieuw voor mij.

Dan nog een lekkere hagelbui erover heen en ongeveer de helft van m'n zaailingen waren uitgeroeid. I.p.v. de sterkste plantjes selecteren heb ik alles in de tuin uitgeplant en zelfs een enkele tomaat en courgette bijgekocht.

 

Uiteindelijk zijn er twee tomatenplantjes van Greener die het overleeft hebben.

 

Eentje staat nu met kleine groene vruchten, geen idee welke zolang ze niet afrijpen en kleur bekennen, ik vermoed dat het de Black Pearl is.

De andere levert wel een paar handjes kleine gele, peervormige tomaatjes op, de Yellow Pear! Hopelijk krijgt die de kans om nog een paar trosjes te laten rijpen, maar 't zal krap worden.

 

-- Ik probeerde hier een foto te uploaden, maar noch met IE noch met SR Ware Iron (soort Chrome) gaat dit niet. Ligt dat aan de update @Dr.Prepper ?--

 

De andere tomaten hebben dit jaar een redelijke oogst gegeven, hoewel niet zo uitbundig als vorig jaar die echter toen niet de kans kregen te rijpen. Wat dat betreft een vooruitgang want ik heb al wat kilo's tomaat van eigen tuin kunnen eten. Nu het weer is omgeslagen en voornamelijk erg nat is vrees ik dat de rest binnenkort wel voorbij is. Al één plant verwijderd ivm de phytophthora schimmel en dan kan het razendsnel gaan, even in de gaten houden dus. De tomaten die al ligt beginnen te kleuren kan ik geplukt laten afrijpen, de rest (op een paar groene na die je kunt bakken in de koekenpan) gaat op de composthoop, krijg ik volgend jaar weer van die spontaan opkomende mini tomaten plantjes in de tuin.

 

Ik heb nog zaadjes van Greener over, dus volgend jaar weer! Ook wil ik gewoon meer tomaten want met de huidige opbrengst kom ik niet aan wecken van tomatensaus toe, alles wordt lekker vers verorberd.

 

Bedankt Greener! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zijn in het prille voorjaar diverse zaken fout gegaan met m'n zaailingen, zo ook de zaadjes van @Greener.

 

Geen slak te zien totdat er plots een regelrechte invasie van die glibbers was. Zelfs fietsers zijn er hier op sommige fietspaden op onderuit gegaan. Het leek wel alsof die slakken volgens een kalender werkten want ze kwamen met z'n allen!

 

De diverse koolsoorten dan snap ik nog wel, maar slakken die tomatenplantjes en zelfs afrikaantjes nuttigen?! Dat was nieuw voor mij.

Dan nog een lekkere hagelbui erover heen en ongeveer de helft van m'n zaailingen waren uitgeroeid. I.p.v. de sterkste plantjes selecteren heb ik alles in de tuin uitgeplant en zelfs een enkele tomaat en courgette bijgekocht.

 

Uiteindelijk zijn er twee tomatenplantjes van Greener die het overleeft hebben.

 

Eentje staat nu met kleine groene vruchten, geen idee welke zolang ze niet afrijpen en kleur bekennen, ik vermoed dat het de Black Pearl is.

De andere levert wel een paar handjes kleine gele, peervormige tomaatjes op, de Yellow Pear! Hopelijk krijgt die de kans om nog een paar trosjes te laten rijpen, maar 't zal krap worden.

 

-- Ik probeerde hier een foto te uploaden, maar noch met IE noch met SR Ware Iron (soort Chrome) gaat dit niet. Ligt dat aan de update @Dr.Prepper ?--

 

De andere tomaten hebben dit jaar een redelijke oogst gegeven, hoewel niet zo uitbundig als vorig jaar die echter toen niet de kans kregen te rijpen. Wat dat betreft een vooruitgang want ik heb al wat kilo's tomaat van eigen tuin kunnen eten. Nu het weer is omgeslagen en voornamelijk erg nat is vrees ik dat de rest binnenkort wel voorbij is. Al één plant verwijderd ivm de phytophthora schimmel en dan kan het razendsnel gaan, even in de gaten houden dus. De tomaten die al ligt beginnen te kleuren kan ik geplukt laten afrijpen, de rest (op een paar groene na die je kunt bakken in de koekenpan) gaat op de composthoop, krijg ik volgend jaar weer van die spontaan opkomende mini tomaten plantjes in de tuin.

 

Ik heb nog zaadjes van Greener over, dus volgend jaar weer! Ook wil ik gewoon meer tomaten want met de huidige opbrengst kom ik niet aan wecken van tomatensaus toe, alles wordt lekker vers verorberd.

 

Bedankt Greener! :D

 

Graag gedaan, jammer van de slakkeninvasie!

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het gewoon ook niet zo'n goed jaar voor tomaten... mijn tomaatjes hebben erg veel moeite, ondanks dat de omstandigheden verder prima zijn (geen beestjes, geen rot...)

Vorige jaren had ik tomaten in overvloed, met de helfd van de planten die ik nu heb... ik ben nu blij als ik 1 tomaatje per week heb :p

Ach, volgend jaar weer een kans :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook mijn tomatenplanten heb ik er allemaal uitgesnokt, dood, door die schimmel..........

Triest, het was allemaal prachtig opgekomen, helemaal blij was ik, eerstejaars echte moestuin beginneling.

Maar dus oogst mislukt, jammer, volgend jaar weer opnieuw proberen, en veel meer afstand tussen de planten, ook zo'n beginnersfout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...