Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Tom

Uw geld is niet veilig op de bank (bij een crisis)

Recommended Posts

Geld op de bank is niet van u, de spaarder.

Het is van de bank. Dit is een vaststaand feit.

Het kan en zal geconfiskeerd worden.

In de video zijn de officiële documenten van de overheid te zien die de plannen voor het inbeslagname van deposito wanneer (niet als) een grote bank failliet gaat.

Individueel, maar ook publieke middelen uit gemeentelijke, universiteit, provincie deposito's zijn ernstig in gevaar.

U de belastingbetaler, uw spaargeld verdwijnt in de volgende crisis!

Geld waar ook al belasting over betaald is!

[video=youtube;Y1lX-ZkbUIA]

via Steve Quayle, met deze opmerking die hij er nog bij doet;

Money Is Not Safe In The Big Banks:YOU ALL BETTER WATCH THIS--IT'S COMING SOON !

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Een bankbalans is een complex van schulden van de banke aan derden en schulden van derden aan de bank. Dat mensen dit intuïtief beseffen blijkt als het vertrouwen in een bank wegvalt en er een banbkrun ontstaat. Alsdan proberen burgers de schuld van de bank aan hen om te zetten in cash geld. Girale tegoeden worden dan omgezet in chartaal geld. Het volgende artikel legt uit hoe ons geldsysteem functioneert. http://www.economie-macht-maatschappij.com/geldsysteem-faalt.html

Deze post delen

Haha, laat ze maar komen.

Het meerendeel van mijn 'weelde' zit toch echt niet meer in een bank.

Ja, het zal pijn doen, maar verder...

Hopelijk kunnen jullie er ook zo tegenaan kijken.

Deze post delen

Nog niet zo lang is het zo dat wanneer u valuta naar een bank brengt, u geen eigenaar meer bent van deze valuta, maar dat u BELEGT in de bank...

Dit was vroeger totaal anders, toen bleef u eigenaar van uw valuta en wanneer u valuta ging pinnen u in principe uw eigen valuta terug moest krijgen...

Dus de mensen die sparen in valuta bij een bank, zijn dubbel verkeerd bezig.

Deze post delen

Dus de mensen die sparen in valuta bij een bank, zijn dubbel verkeerd bezig.

Wat is het alternatief?

Dus veilig een aardig rendement en toch opvraagbaar als cash?

Deze post delen

Rendement in valuta mag je momenteel vergeten, je mag al blij zijn met enig koopkracht behoud.

Sparen doe je in edelmetalen, vastgoed, gereedschap, kortom zaken die niet veel aan innovatie en waardevermindering onderhevig zijn en lang bewaren

en die liefst dagdagelijks (rendement) bruikbaar zijn. Bvb grond waar je groenten op kweekt lijkt me een groen voorbeeld ;)

Leuke kleren voor jezelf of de partner zijn ook een gedacht :)

Deze post delen

Gast ghostwhiper
stortingsautomaten ING zijn onbetrouwbaar.:mad:

Zie op internet: code 700 ING

Tis erg dat kinderen de dupe worden van zulke wan praktijken.

Moet zeggen dat mn ervaring vanmiddag met de ING wel goed was en ik zeer goed en professioneel geholpen ben

Deze post delen

Ik heb al twee keer ellende met de stortingsmachine gehad. De eerste keer liep de machine vast en moest ik 10 werkdagen dagen wachten totdat de ING het bedrag (40€ te weinig) weer op mijn rekening kwam. De tweede keer was in mijn voordeel, wat ik in principe zou melden maar door het gezeik de eerste keer heb ik het zo gelaten.

Doe nooit teveel briefjes tegelijk in de machine en alleen wanneer ze niet teveel gekreukt zijn.

Wanneer de pleuris echt uitbreekt zoals Griekenland ons leerde, dan is je geld absoluut niet meer veilig bij geen enkele bank. Onderdeel van het preppem is dus een mix te maken tussen geld, gear en grondstoffen. Dat blijft altijd lastig en vaak zul je moeten aanpassen.

Deze post delen

In een blog kwam ik onderstaande bank tegen, zou dat nu echt veel veiliger zijn dan Rabobank?

Of speelt men in op sentimenten en word zo'n bank net zo goed meegezogen in een financiële (euro) crisis?

Deze post delen

In heel veel landen is het er nu al door, onder andere in Duitsland en Zweden, Canada en nog een tiental andere landen :

BIJ EEN BANKEN CRISIS BEVRIEZEN DE BANKEN DE TEGOEDEN EN MOGEN ZE MIDDELS DE WET JOUW SPAARTEGOED CONFISCEREN.

Het is maar dat u het weet. Straks ook in dit theater.

Deze post delen

Wij proberen onze spaar reserves om te zetten in materie zoals land en dergelijke. Hoe minder op de bank des te beter!

Deze post delen

Dan heb ik ze mooi bij de bok! Mijn schulden zijn groter dan mijn spaar tegoeden :-)

Toch leuk hoe mensen denken...

Je schulden blijven bestaan, je spaar tegoeden ben je kwijt. Snap je het probleem nu? Jij bent er NOG ERGER aan toe met je schulden!

Deze post delen

Er zou eigenlijk een soort "publieke bank" moeten ontstaan, waar je geld veilig is. Wellicht dat je er geen interest op krijgt (is toch sowieso laag in de markt), maar daar tegenover garandeert deze nieuwe bank dat je geld veilig is. Dit is eigenlijk een "gat in de markt", begrijp nog niet waarom niemand het heeft op gezet in NL, misschien kwestie van tijd. Ik zou er zeker gebruik van maken.

Deze post delen

Banken moeten elkaar helpen, dus hoe onafhankelijk c.q. 'los' is een publieke bank?

Let dus op de regeltjes...

Deze post delen

Banken moeten elkaar helpen, dus hoe onafhankelijk c.q. 'los' is een publieke bank?

Let dus op de regeltjes...

Door jezelf geen bank maar fonds te noemen. Een broodfonds met bankaire elementen wellicht

Deze post delen

Toch leuk hoe mensen denken...

Je schulden blijven bestaan, je spaar tegoeden ben je kwijt. Snap je het probleem nu? Jij bent er NOG ERGER aan toe met je schulden!

klopt helemaal wat je schrijft. Iig voor het geval @Scratch ons schetst. De tactiek van Lewieke, een beetje schulden in de mix van bezit en investeringen kan ik wel volgen, maar met meer schulden als bezit zit je volgens mij per definitie "in de tang".

Deze post delen

Er zou eigenlijk een soort "publieke bank" moeten ontstaan, waar je geld veilig is. Wellicht dat je er geen interest op krijgt (is toch sowieso laag in de markt), maar daar tegenover garandeert deze nieuwe bank dat je geld veilig is. Dit is eigenlijk een "gat in de markt", begrijp nog niet waarom niemand het heeft op gezet in NL, misschien kwestie van tijd. Ik zou er zeker gebruik van maken.

Tja, waarom heeft niemand dat nog gedaan? Ik denk zo omdat hier voor de bank geen verdienmodel inzit.

Euro Pacific Bank doet qua bankzaken of ze hier in de buurt komen: geen leningen uitgeven, geen rente aan de klanten betalen. Dit is dus wel een bank met hogere kosten om te kunnen bankieren. De kans op ineenstorting van deze bank is wellicht wat kleiner als van andere banken, echter, stel je hebt hier een rekening in Euro's, en de euro stort in elkaar, dan sta je nog aan je blote gat.

Verder is het verdienmodel naast de bank weer aardig uitgekookt: Euro Pacific Capital, die schijnen flink op je in te praten om je geld wat maar renteloos bij de bank stoffig aan het worden is, te investeren bij hen (tegen niet onaanzienlijke kosten).

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...