Ga naar inhoud
GENEGEERD

Survival benodigdheden -lijst-


Danielsirocco

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Survival benodigdheden lijst? Ik denk dat je dan bedoelt .. Wat zit er in jullie BOB? (Bug out bag) als je het zoek systeem gebruikt kom je daar heel veel over te weten 1 van de meest besproken onderwerpen denk ik zo..

Als dat niet is wat je bedoelt, wil je dan je vraag specificeren aub? Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik wel een lijstje uit mn mouw kan toveren. Aanvullingen of verbeteringen zijn welkom.

 

 

Water (een degelijk filter en opslag voor je water)

Vuur ( firesteel, lucifers, aansteker of zippo) +vaseline watjes zijn zeer goed te ontbranden, en met een klein stukje fietsband heb je snel en goed vuur. uitbreiden met hout.

Onderdak (Tarp, tent, slaapzak, bivakzak)

Voedsel (wat gedroogd voedsel, lichtgewicht voedsel, om de eerste dag(en) door te komen.

Een multitool of knap mes (Gerber of Moraknive)

 

Dit is gebasseerd op je vraag: een survival lijstje. Mocht je willen weten hoe een prepper lijstje eruit zou zien hoor ik het wel ;)

 

flink stuk paracord is altijd handig natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
improvisatie en preppen staan wel lijnrecht tegenover elkaar :) je prept om niet te hoeven improviseren toch??

 

Nee. Preppen is En En. :)

 

Je hebt een voorraad en spullen, maar als je alles kwijtraakt, is het reuze handig, als je hebt leren improviseren.

Op een creatieve manier je kennis en ervaring toepassen, zou je het kunnen noemen.

 

Dan ben je namelijk echt op het ergste voorbereid.

Vandaar, dat het handig is, om de basis survival spullen bij je te hebben en daarmee om te kunnen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. Preppen is En En. :)

 

Je hebt een voorraad en spullen, maar als je alles kwijtraakt, is het reuze handig, als je hebt leren improviseren.

Op een creatieve manier je kennis en ervaring toepassen, zou je het kunnen noemen.

 

Dan ben je namelijk echt op het ergste voorbereid.

Vandaar, dat het handig is, om de basis survival spullen bij je te hebben en daarmee om te kunnen gaan.

 

En om te kunnen improviseren heb je materialen en gereedschap nodig, met niks kun je niks maken. Ik vind het een must dat een prepper kan improviseren, er gaat altijd wel iets stuk en je kan niet alles preppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En om te kunnen improviseren heb je materialen en gereedschap nodig, met niks kun je niks maken. Ik vind het een must dat een prepper kan improviseren, er gaat altijd wel iets stuk en je kan niet alles preppen.

 

Geef maar eens een ons wiet aan een stel blowers, zonder de middelen om het te roken.

 

Veranderen ze acuut in ingenieurs. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef maar eens een ons wiet aan een stel blowers, zonder de middelen om het te roken.

 

Veranderen ze acuut in ingenieurs. ;)

 

En wat gaan ze zonder materiaal en gereedschap doen? Op ingenieur niveau bespreken wat ze zouden kunnen doen met materiaal/gereedschap wat ze niet hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...