Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

België - Absurdistan

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ruim 60 zware wapens gestolen uit een politiekantoor ! Gelukkig dat onze overheidsdiensten niet corrupt zijn.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1694232/2013/08/28/Zestig-wapens-gestolen-uit-Antwerps-politiekantoor.dhtml

Waar lees jij 'zware'? Dit noch het 'gewicht' worden vermeldt. Het is niet de eerste keer dat er zulks plaatsvindt in België en het zal daar niet bij blijven ook.

Je denkt dat ze bij een huiszoeking een briefopener vonden ? Het betreft dienstwapens van de Rijkswacht die werden geruild. 9mm is het gebruikelijke kaliber. Het gaat om het feit dat ze UIT EEN POLITIEKANTOOR gestolen worden. Bij herlezen van het origineel blijkt 'zware' niet in de tekst voor te komen, dat is ontsproten aan mijn levendige fantasie.

;)

Inderdaad, het gaat over "oude dienstwapens", of voor de Nederlanders "Ouwe meuk". Wel nog altijd gevaarlijk, dat wel ;)

Schande dat dit niet direct 'vernietigd' werd, maar dat zou te efficiënt geweest zijn denk ik.

En de term gestolen kan evengoed door internen verkocht worden vervangen vrees ik.

Die 'ouwe meuk' werd enkel gebruikt voor schietoefeningen. Merk op dat de Rijkswacht ook over flink wat UZI's beschikte. Het verhaal van de commissarissen die ingeleverde wapens weer voor eigen rekening verkopen is niet uit de lucht gegrepen. Alleen kan ik hierover op dit forum geen toelichting geven.

Ruim 60 zware wapens gestolen uit een politiekantoor ! Gelukkig dat onze overheidsdiensten niet corrupt zijn.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1694232/2013/08/28/Zestig-wapens-gestolen-uit-Antwerps-politiekantoor.dhtml

ik heb ze net even bekeken, waren enkel wat 9mm pistooltjes, ik had geen tijd voor de karabijnen

tevens een vraag aan de betreffende korpschef;

waarom hebben jullie geprobeerd een AK magazijn in een walter te doen?

dit wapen brengt mij nu niks meer op

tevens is de pijl => naar dn slegten richten (echt waar een typfout op een staatseigendom?) wel erg overbodig

tevens zaten een aantal in de handleiding (volgens mij niet af fabriek) gewikkeld

waarin onder andere staat

na het leegschieten van uw magazijn hoef u niet te herladen, u kunt nu het dienstpistool van uw door u neergeschoten collega verder gaan en wel de goeden (dus dn slegten) neerschieten

wat mij tevens opviel is dat sommige magazijnen gevuld waren met blanks (vertrouwd men sommige agenten niet?)

en waarom sommige pistolen voor "cadettengebruik" alarmpistolen van het merk Rohm waren is mij ook compleet wazig (bang dat ze zich in de voet schieten?)

Behalve als je even een tank of een stuk artillerie nodig hebt, gewoon even bellen, stuk bestellen, transport organiseren en klaar. Tenminste als je de juiste relaties hebt. In België is alles te krijgen. In dit geval letterlijk.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1696588/2013/09/01/Britse-majoor-heeft-thuis-schietklare-Belgische-tanks.dhtml

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...