Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nationaal hypotheek instituut

ET phone home
 Share

Recommended Posts

Joepie, er gaat een nationaal hypotheek instituut komen:

http://www.nieuws.nl/economie/20130828/Akkoord-met-pensioenfondsen-over-hypotheken

-sarcasme aan- Kijk, dat noem ik nou aan de weg timmeren, twee problemen tegelijk oplossen. Hierdoor kan de huizenmarkt weer vlotgetrokken worden, en de pensioenen veiliggesteld worden - sarcasme uit-

Er wordt ook werkelijk alles aan gedaan de scheuren in de huizenbubbel op te lappen, en maar te proberen of er al weer lucht bij kan in de ballon.

Pensioenfondsen begrijpen zo te zien weer niets van anti-cyclisch investeren.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dus de pensioen fonsen worden straks ook omgetrokken, oh nee dat worden ze al omdat ze nu indirect al in hypotheken zitten.

Het is idd weer een volgende stap met (publiek) geld commerciele geldscheppers overeind te houden.

Die ijslanders, die zijn goed bezig.

Ik wordt lid van de piraten partij!

images.jpg.eee482a70a6d522f8b74cb53ee41ded2.jpg

Link naar reactie

De instelling moet voor tientallen miljarden euro's aan hypotheken overnemen van banken.

De instelling financiert de hypotheken door obligaties uit te geven met staatsgarantie. Pensioenfondsen kopen die vervolgens op en investeren zo in hypotheken.

Twee regels gequote uit het summiere artikel; ik vraag me af waarom banken hypotheken willen verkopen aan die instelling, de bank maakt toch altijd winst op een hypotheek? Of worden alleen de rommelhypotheken verkocht, en zit straks een deel v/h pensioengeld in slechte hypotheken? Zelfs als goede hypotheken verkocht worden (ongetwijfeld met winst voor de banken), zitten pensioenfondsen straks met obligaties v/e instelling met hooggeprijsde hypotheken.

Ik snap die constructie niet helemaal, waarom kunnen pensioenfondsen nu niet al bijv SNS aandelen kopen (of een andere hypotheekverstrekker)?

Link naar reactie

De pensioenfondsen zitten al dik in de rommelhypotheken.

De regering heeft ze gedwongen om deze te kopen!

Als deze wederom afgewaardeerd worden zitten de pensioenfondsen met nog minder dekkingsgraad......en kunnen ze nog meer korten op de nu al uit te keren pensioenen.

Aan het einde van de rit blijft er dus weinig tot niks over om nog uit te keren.

Zorg voor jezelf!!!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...