Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Emigreren of een BOL?

Recommended Posts

Het gaat slecht in Nederland en zal waarschijnlijk in de toekomst nog veel slechter worden. Deze negatieve ontwikkelingen zijn vaak een reden voor Nederlanders om te vertrekken naar het buitenland. Emigreren naar een ander land is een beslissing met de gedachte om nooit meer terug te komen, terwijl je met een Bug Out Location(BOL) wel gewoon weer terug kan(als je huis er nog staat dan). Hoe denk jij over emigreren en over een Bug Out Location(BOL)?

Meer Nederlanders emigreren

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/311863/Meer-Nederlanders-emigreren-maar-bevolking-groeit.htm

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Sandokan

Hi CB,

even voor mijn begrip: bedoel je dus dat je een BOL elders hebt en je huis hier aanhoudt?

Of bedoel je dat je een BOL in NL wil maken?

groetjes,

Sandokan

emigreren heeft alleen nut als je geld hebt.

emigreren naar een ander land moet je ook een baan hebben daar en jezelf kunnen bedruipen(anders dan in nederland waar het jarenlang luilekkerland is geweest voor asielzoekers)

kun je dat niet word je niet toegelaten.

als je een baan hebt in dat andere land dan heb je daar precies dezelfde problemen(overal stinkt de stront naar stront).

ook daar moet je dus ver weg in een afgelegen gebied gaan wonen(wat dus weer niet rijmt met je baan).

ja australie, nieuw zeeland,bepaalde gebieden in amerika, canada een mooi eiland het lijkt mij ook wel wat, maar het is niet zo eenvoudig helaas.

• 1 month later...

Ik zou moeten kiezen.

Heb een huisje in een dorpje in de middle of nowhere, ergens in oost-europa, waar een beer een huisdier is.

EN (lucky me) een flatje in Nederland.

Stelling: NL heeft altijd gas en water. Dit oost-europese land zal vrijwel direkt zonder olie komen te zitten.

Wat is wijsheid. Waar zou U willen zitten?

• 1 month later...

Klopt Dutch prepper,

Verblijfsvergunning, zonder inkomen. ( in europa 800 e per maand inkomen nodig per jaar bijna 10.000 euro spaargeld) nodig.

Spaargeld kan handig zijn, er zijn ook mensen die zelfvoorzienend leven, binnen 3-5 jaar. het lijkt me beter inderdaad iets te kopen, ipv huren per 2 jaar gooi je al bijna net zoveel geld weg als, dat je daar 1 stuk landbouwgrond kunt kopen en daar gedoogd wonen,

Streven is leven zonder zo weinig mogelijk geld.

maar heb ook gelezen dat je in Frankrijk een papiertje tekend (dat je geen aanspraak doet op uitkerings instantie s) En in hongarije laatst ook van iemand gehoord.

Overwinteraar

• 1 year later...
Ik zou inderdaad niet weg gaan zonder geld. Je moet wel iets meenemen.

Ik durf wel verder te gaan. Je moet over veel geld beschikken. Werk en kennissen zijn niet zomaar beschikbaar en je moet vooruitgang zien. Echt zelfvoorzienend leven is heel weinig mensen gegeven. Bye the way: hoeveel geld denk je nodig te hebben wanneer je onder het mes moet elders en je niet verzekerd bent?!

Ik durf wel verder te gaan. Je moet over veel geld beschikken. Werk en kennissen zijn niet zomaar beschikbaar en je moet vooruitgang zien. Echt zelfvoorzienend leven is heel weinig mensen gegeven. Bye the way: hoeveel geld denk je nodig te hebben wanneer je onder het mes moet elders en je niet verzekerd bent?!

Oké, je neemt dus gewoon een hele dikke portemonnee mee (en een goeie zorgverzekering).

Of een goeie baan in het land waar je naartoe gaat. Maar ja, in deze tijden liggen ze niet voor het oprapen.

Ja klopt een baan is helemaal goed. Maar ja, laten we eerlijk zijn. Stel je verliest deze baan. Sociale voorziening zijn in de meeste landen minder als hier.

Emigreren is echt niet makkelijk, maar ik ben nu zo'n 6 jaar geleden uit Nederland vertrokken en heb er geen seconde spijt van gehad. Ik heb 't bepaald niet makkelijk op financieel gebied, maar dat gaat elk jaar iets beter. Het belangrijkste is om zo snel mogelijk de taal te leren, hier in Zweden is dat vrij makkelijk, elke gemeente geeft cursussen Zweeds voor immigranten. Als je officieel in de gemeente ingeschreven bent kost 't niets; anders moet je de boeken zelf betalen, maar da's dan ook alles. Geen enkele reden om niet te doen dus.

Als je de taal eenmaal kent is 't tijd om een baantje te zoeken, als je dat nog niet had voor je emigreerde (wat 't allemaal wel een heeeeel stuk makkelijker maakt). Zorg ook dat je je huis in Nederland verkocht hebt VOOR je officieel inschrijft in 't andere land, anders naait de belastingdienst je niet alleen een oor aan, maar krijg je er ook een extra kont bij, uiteraard is die operatie voor je eigen rekening.

Zo zijn er nog een aantal dingen waar je in de eerste instantie niet aan denkt; zo importeren alle Nederlanders die naar Zweden komen netjes hun Nederlandse auto hier; na dat zelf gedaan te hebben heb ik maar 1 tip: verkoop dat ding in Nederland en koop hier een nieuwe 2e hands. Al is 't alleen al voor de 100x betere roest bescherming die er hier op zit, de bijna altijd al ingebouwde motorverwarming, stoelverwarming en extra lampen voorop.

Aja, 't is geen cursus emigreren naar Zweden hier dus daar laat ik 't maar even bij, maar voor de mensen die emigratie serieus overwegen, de gouden tip:

zet die roze bril af, het perfecte land bestaat niet. Hoewel 't in Nederland op een hoop vlakken een puinhoop is, is er ook een hele hoop wel goed geregeld wat in andere landen vaak lang niet zo goed is. Dat gezegd, als je echt wilt, ga er voor. Doe een hoop research, ga een paar keer op vakantie in 't land waar je heen wilt en vooral: koop NOOIT een huis over 't internet maar ga altijd zelf ter plaatse kijken en doe niets overhaasts. Een huisje midden in 't bos lijkt leuk, maar kan je er ook snel en stabiel internet krijgen? Vaak niet, dus doe je research voor je 't jezelf onnodig moeilijk maakt! :)

• Leuk 1

Voor je eigen inkomen zorgen of werk doen wat de (lokale?) bevolking ten goede komt maakt je leven ook al direct een stuk makkelijker. In Europa zijn wij zowat het kleinste land dus dat hier alles door een centrale overheid geregeld wordt vind ik niet zo vanzelfsprekend voor veel andere Europese landen. Dat is dus ook het nadeel van migratie naar NL, je bent gebonden aan conflicterende protocollen i.p.v. mensen.

Wat enki zegt is emigratie een levens ingrijpende gebeurtenis en dat wordt snel onderschat (voor elke oplossing 3 nieuwe onderwerpen c'est moi!) Voorbereiding is essentieel en hoe beter die is hoe makkelijker je het hebt. Nooit de schepen achter je verbranden als je nog geen nieuwe schepen kan maken :)!

Het lastige bij emigratie is een basis inkomen genereren in het nieuwe land, zodat je makkelijker kunt "overleven". Ik heb al vaker geroepen toen NL uitkeringen ging "exporteren", geef mij maar 600€ in de maand netto en je kunt in menig land een rijk leven hebben voor dat geld.

Het lastige bij emigratie is een basis inkomen genereren in het nieuwe land, zodat je makkelijker kunt "overleven". Ik heb al vaker geroepen toen NL uitkeringen ging "exporteren", geef mij maar 600€ in de maand netto en je kunt in menig land een rijk leven hebben voor dat geld.

Waar kan ik tekenen inderdaad.

Ben nu op Java en met 600 euro per maand leef je hier als god in Frankrijk.

Dictated to a slave and sent by carrier pidgeon

• Leuk 1
Waar kan ik tekenen inderdaad.

Ben nu op Java en met 600 euro per maand leef je hier als god in Frankrijk.

Dictated to a slave and sent by carrier pidgeon

Inderdaad ik kende iemand die in de luchtvaart werkte in de VS en na 9\11 lag dit helemaal op zijn gat. Hij is toen naar Bali gegaan en is een kledingatelier begonnen, die speciaal kleding voor Amerikaanse Golfclubs vervaardigden. Dus iedere golfbaan heeft zijn eigen merk.

Hij had voor het eerst in zijn leven personeel in dienst waaronder een tuinman, kok\huishoudelijke hulp en personeel die de kleding vervaardigde. Hij liet dagelijks eten maken voor heel zijn personeel. Verder reed hij een beetje rond op zijn Harley. Hij verdiende weliswaar veel minder dan in de luchtvaart, maar kreeg er en rijkelijk leven voor terug.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...