Ga naar inhoud
GENEGEERD

Prepvoer database


vheeswijk

Aanbevolen berichten

Ik heb een Prepvoer-database opgesteld afgeleid van de Nederlandse Voedingsmiddelen tabel. In deze database zitten vele dagen werk. Deze database wordt ter beschikking gesteld van Preppers.nl. De database is nu beschikbaar voor prepper.nl-users als een website en een te downloaden e-book.

 

Deze database bevat 2 tabellen:

 

De Voedingsmiddelentabel. Deze bevat voornamelijk voedingsmiddelen die moeilijk of niet te preppen zijn.

Een tabel "Voeding voor Preppers". Deze bevat voedingsmiddelen die redelijk tot zeer goed zijn te preppen of met `kunstgrepen` beter houdbaar te maken zoals gedroogde vis bewaren in zout of het extra toevoegen van suiker en/of citroenzuur aan vruchten compôtes.

 

De waarden aan energie, eiwitten, vetten, koolhydraten, vitaminen en mineralen zijn ontnomen aan de "Nederlandse Voedingsmiddelentabel".

 

Bij de prepbare voedingsmiddelen is steeds een kleine tabel toegevoegd met het volgende formaat:

 

Goed te preppen Zie THT op etiket + mogelijke toevoegingen.

verpakking: bv. Glazen fles, PET-fles, Mylar, etc. indien geïndiceerd

droogmiddel: Calciumchloride / Silicagel met voedseltoelating, gewenst of geen.

licht/donker: bewaren

zuurstofadsorber: gewenst of geen opmerking.

 

De database (zowel als website, als e-book {.chm}) is overigens nog steeds een ontwikkelingsproject en Preppers.nl users kunnen entries toevoegen, afschieten of verbeteringen aanbrengen. Het is een 'discussie-stuk'.

@vheeswijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 1 jaar later...
In de zipfile zit een .chm (windows help) bestand, geen epub. Ik heb de epub ook nog van eerder. Mag ik beide op de mega uploaden? Dit betekent dat ze dan toegankelijk zijn via de link in het phoenix project draadje.

@vheeswijk

 

Uiteraard, graag zelfs! Alle databases. Be my guest :).

Alle databases in één bestand: http://home.kpn.nl/~vheeswijk/prepper/Forum.exe

EPUB formaat: https://dl.dropboxusercontent.com/u/16582758/iFORUM.zip

 

Mijn VOEDCALC Delphi applicatie is misschien voor een prepper ook wel interessant. Moet je zelf maar beoordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard, graag zelfs! Alle databases. Be my guest :).

Alle databases in één bestand: http://home.kpn.nl/~vheeswijk/prepper/Forum.exe

EPUB formaat: https://dl.dropboxusercontent.com/u/16582758/iFORUM.zip

 

Mijn VOEDCALC Delphi applicatie is misschien voor een prepper ook wel interessant. Moet je zelf maar beoordelen.

 

Forum.exe zat er al in. Zal die epub nog even toevoegen voor degenen met overspannen virusscanners :)

 

De applicatie laat ik aan iedereen zelf over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb mijn voorraden gecontroleerd en produkten die de THT hadden overschreden op eetbaarheid gecontroleerd.

Daarbij zaten verscheidene soorten koeken, fruitcakes, müsli - repen die precies 1 jaar overtijd waren.

Tot mijn vreugde waren zij niet alleen eetbaar maar ook nog heel smakelijk. :p

Vermoedelijk zijn zij nog langer houdbaar.

Deze producten hadden 1 ding gemeen: De koeken waren apart luchtdicht verpakt,, per 1 à 5 stuks in plastic folie en daarna in een kartonnen pak.

Het merk speelt geen rol. De verpakkingsformule wél!

De bevindingen worden ook opgenomen in de prepvoer database.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...