Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppers.nl geeft kogelwerend vest weg (t.w.v. 700 euro)

Mr. Gold
 Share

Recommended Posts

Beste Preppers,

EnGarde heeft ons benaderd dat ze gratis aan een van onze leden van de preppers.nl community een EnGarde Patrol model willen geven.

Het EnGarde Patrol vest is nieuw en is in de maat Large en heeft de kleur "Navy Blue". Het vest heeft NIJ Level IIIA panelen en gemaakt van DSM Dyneema®. (ter waarde van 700 euro)

De vraag aan jullie is hoe zullen we hem weggeven aan een gelukkige gebruiker van dit forum? Gewoon verloten of een ander concept?

Shoot en we zullen deze week een nieuwe post maken hoe je in aanmerking kan komen om hem te krijgen.

Bedankt http://www.engardekogelvrijekleding.nl voor deze gulle geste.

Met vriendelijke groet,

Bert de Prepper

• Leuk 2
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als je het mij vraagt is dit een uitgelezen kans voor een Prepperrun!

Een prepperwaardige obstakelbaan voor een beetje conditie, skills en lef :p. Een soort

meets een skills show-off.

Als je het mij vraagt dus gewoon een preppers.nl meeting met obstakel baan waarna je nat van het zweet, vermoeid en smerig mag proberen: vuur te maken op 3 alternatieve manieren + 1 of 2 survivalscenario oplossingen mag bedenken zoals bv: het opzetten van een nood shelter/ het oplossen van een EHBO ongeval?

Dus een allround preppertest waar diegene met de hoogste score wint? :). Tegelijkertijd een leuke middag met gelijkgezinden en een goed excuus voor een BBQ?

Just my 2 cents :p

Link naar reactie

@Kungfufox

Geweldig idee!!! Ik doe mee... Moeite doen om hetgeen te winnen wat je wilt ipv acht je pc te zitten wachten, hell yea!!

Leuke eraan is ook dat iedereen voor zichzelf kan meten waar je staat qua conditie en skill's.. En je weet meteen wat je aan een ander hebt. Dus je leert, is meteen een soort team building en je kan iets fantastisch winnen...

Ik zelf kan de vest dan op mijn buik schrijven haha, conditie is niet super, but i like it!!

Link naar reactie

@Kungfufox

Geweldig idee!!! Ik doe mee... Moeite doen om hetgeen te winnen wat je wilt ipv acht je pc te zitten wachten, hell yea!!

Leuke eraan is ook dat iedereen voor zichzelf kan meten waar je staat qua conditie en skill's.. En je weet meteen wat je aan een ander hebt. Dus je leert, is meteen een soort team building en je kan iets fantastisch winnen...

Ik zelf kan de vest dan op mijn buik schrijven haha, conditie is niet super, but i like it!!

Ik zit qua conditie gok ik wel redelijk, echter m'n skills..tja dat wordt dan flink oefenen van tevoren haha (lees: gegarandeerde comedie voor de experts daar!) Qua EBHO durf ik mezelf ook niet al te hoog te zetten op de lijst. Open botbreuk? Pleister erop...'that's just a fleshwound soldier' haha.

Anyways aan de organisator(en) dan de taak een beetje evenwichtige beoordeling te maken. Wellicht @Keyser Suze of @overleven als jury? Zelfs als mensen er niet aan mee kunnen/willen doen dan kan deze middag nog gezellig zijn en kunnen ze genieten van wipe-out achtige taferelen? :p

Link naar reactie

Een prepperwaardige obstakelbaan voor een beetje conditie, skills en lef :p. Een soort

Als je het mij vraagt dus gewoon een preppers.nl meeting met obstakel baan waarna je nat van het zweet, vermoeid en smerig mag proberen: vuur te maken op 3 alternatieve manieren + 1 of 2 survivalscenario oplossingen mag bedenken zoals bv: het opzetten van een nood shelter/ het oplossen van een EHBO ongeval?

Dus een allround preppertest waar diegene met de hoogste score wint? :). Tegelijkertijd een leuke middag met gelijkgezinden en een goed excuus voor een BBQ?

vind het een geweldig idee , het heeft alleen 2 minpuntjes.

Op die manier sluit je wel preppers uit die niet naar de meeting komen, hetzij doordat ze geen tijd hebben, geen vervoer hebben of omdat ze simpelweg anoniem willen blijven. En ook maken preppers die lichamelijke beperkingen hebben er geen kans op... in mijn ogen zullen zij tijdens een SHTF zo een vest eerder nodig hebben.

Maar ik ben het er mee eens dat je voor zo een vest iets over moet hebben.

• Leuk 1
Link naar reactie

@Kungfufox

Dit snap ik niet, als je een vest onder atleten verloot snap ik je idee/opzet. Echter is preppen te breed om een conditie gerichte wedstrijd te houden. Aangezien ik denk dat lang niet iedereen die een prepper is of met preppen bezig is zich ook actief bezig houd met zijn of haar conditie.

Gaat het bijvoorbeeld om fitness kleding, waar de prijs ook gericht is op mensen die actief met hun conditie bezig zijn, vind ik het weer een heel ander verhaal. ;)

Waar het mij om gaat is dat een kogel wereld vest niets te maken heeft met het hebben van conditie. Als ik mijzelf als voorbeeld neem heb ik voor mijn situatie een goede conditie. Maar no way in hell dat ik het tegen sommige van jullie ga kan opnemen.

Ik vind het een beetje oneerlijk overkomen. En dat is niet omdat ik het dan zeker weten niet win, maar omdat ik vind dat iedereen een gelijke kans moet krijgen.

Groetjes,

Appelflapje

Link naar reactie

vind het een geweldig idee , het heeft alleen 2 minpuntjes.

Op die manier sluit je wel preppers uit die niet naar de meeting komen, hetzij doordat ze geen tijd hebben, geen vervoer hebben of omdat ze simpelweg anoniem willen blijven. En ook maken preppers die lichamelijke beperkingen hebben er geen kans op... in mijn ogen zullen zij tijdens een SHTF zo een vest eerder nodig hebben.

Maar ik ben het er mee eens dat je voor zo een vest iets over moet hebben.

Je hebt gelijk maar daar mee sluit je in mijn ogen wel gelijk alle 'niet actieve preppers' uit op dit forum :). Tijd kan ik weinig over zeggen maar vervoer kan in overleg redelijk goed gaan als ik kijk naar de SC's meetings. Mensen met lichamelijke beperkingen kunnen naar mijn mening weer heel goed scoren bij de skills/ehbo/survival uitdagingen? Desnoods een quiz extra?

Alleen OPSEC is wel een ernstige belemmering hier, daar tegenover staat wel een vette beloning!

Link naar reactie

Die BBQ staat mij wel aan ! conditie is niet op peil, en skills mag ook wel wat aan gebeuren, maar ik ga ervoor like SHTF!

Link naar reactie

@Kungfufox

Dit snap ik niet, als je een vest onder atleten verloot snap ik je idee/opzet. Echter is preppen te breed om een conditie gerichte wedstrijd te houden. Aangezien ik denk dat lang niet iedereen die een prepper is of met preppen bezig is zich ook actief bezig houd met zijn of haar conditie.

Gaat het bijvoorbeeld om fitness kleding, waar de prijs ook gericht is op mensen die actief met hun conditie bezig zijn, vind ik het weer een heel ander verhaal. ;)

Waar het mij om gaat is dat een kogel wereld vest niets te maken heeft met het hebben van conditie. Als ik mijzelf als voorbeeld neem heb ik voor mijn situatie een goede conditie. Maar no way in hell dat ik het tegen sommige van jullie ga kan opnemen.

Ik vind het een beetje oneerlijk overkomen. En dat is niet omdat ik het dan zeker weten niet win, maar omdat ik vind dat iedereen een gelijke kans moet krijgen.

Groetjes,

Appelflapje

Beetje selectief lezen dit weer he? Het is slechts een deel van mijn idee/suggestie? Al zit je in een rolstoel dan kan je nog steeds een vuur bouwen/oplossingen bedenken of EHBO ongeval helpen/quiz beantwoorden? Ik zeg er toch ook bij dat de organisator een eerlijke verdeling kan maken in punten of score? De Prepperun is een allround test naar mijn mening..

[Toevoeging]

Voor mensen met een slechte conditie lijkt het me overigens wel een goede wake-up call wat te doen aan hun situatie. Ik heb er schijt aan of je 10...20 of 100km kan hardlopen..of dat je overgewicht heb van 80kg. Jij bent zelf verantwoordelijk voor je eigen welzijn ook tijdens een SHTF. Denk je dat anderen(schapen) er rekening mee gaan houden als jij je niet op tijd uit de voeten kan maken als er een gang komt aanstormen die ziet dat je een blik bonen hebt? Als het everyone man for himself is? Als zo'n iemand ondanks zijn tekortkomingen gewoon de ballen heeft wat aan z'n situatie te doen en daadwerkelijk actie onderneemt en deelneemt of een poging doet tot de Prepperrun is dat naar mijn mening alleen maar reden voor x-factor punten (doorzettingsvermogen/survival wil/mentaal etc).

Simpelweg niet komen of bij voorbaat al opgeven is naar mijn mening te gemakkelijk en getuigd naar mijn mening niet van doorzettingsvermogen en/of survival/prepper mindset.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...