Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

OBL-Rien

Interessante youtube filmpjes

Recommended Posts

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Must see imo, wat een held was die man. Doet me een beetje denken aan Into the wild, maar dan hoe het wel moet...

Deze post delen

Ergens in het eerste of tweede filmpje zegt hij "terwijl een pot bonen op het vuur staat, maak ik een lepel als geschenk voor..."

Toen moest ik ineens denken: Bonen? waar komen die weg? Uit de wildernis?

En waar haalt hij de tijd weg om zijn hut te bouwen? van welke voorraden leeft hij gedurende deze tijd?

Neemt niet weg dat het een heel leuk verhaal is met vele leerzame aspecten.

Deze post delen

Ik moet altijd zo lachen om die malle Bear Grylls. Dan springt hij weer twee meter uit een helikopter, duikt in een rivier, gaat aan een wiebelende boomstronk het ravijn in, overnacht in een dooie kameel en smikkelt een slang naar binnen. Wat doet ondertussen de cameraman? Die haalt meestal dezelfde stunts uit (met zware camera!), maar ik wed dat die gast een lekker tentje heeft met een gasstelletje en een rugzak vol smakelijke MRE's. Geinig. :cool:

Deze post delen

Ik moet altijd zo lachen om die malle Bear Grylls. Dan springt hij weer twee meter uit een helikopter, duikt in een rivier, gaat aan een wiebelende boomstronk het ravijn in, overnacht in een dooie kameel en smikkelt een slang naar binnen. Wat doet ondertussen de cameraman? Die haalt meestal dezelfde stunts uit (met zware camera!), maar ik wed dat die gast een lekker tentje heeft met een gasstelletje en een rugzak vol smakelijke MRE's. Geinig. :cool:

Cameraman? Productie team zul je bedoelen :)

Ik heb overigens in een interview gehoord dat die inderdaad meedoen. Alleen bij het eten van zo'n dikke made (of rups) moesten ze kokhalzend afzwaaien.

Al geloof ik niet dat ze dat wat ze in de films laten zien ook zo geleefd wordt. Natuurlijk gaan ze samen in een tentje overnachten, en hebben ze beter spul dan MRE's etc. Ook als er een vlot gebouwd wordt helpt de lokale bevolking ijverig mee etc. Al met al is en blijft het vertier.

"Do as I say, not as I do"

Deze post delen

Gast Sandokan

Ik kan deze serie ook sterk aanraden:

als je iets moet zien voordat je aan een avontuur begint dan is het dit wel IMHO

zeer confronterend - ik herkende er in ieder geval heel veel van

uit de tijd dat ik ook 'alone in the wild' was...

doe er je voordeel mee...

Sandokan

Deze post delen

Dergelijke opnames doen je inzien dat het in de Nederlandse hertenkampen... eh... wildernis heel anders toegaat. Hier moet je oppassen niet te snel het bos uit te gaan, omdat je anders onverhoeds tegen een AC-restaurant of McDonalds aanloopt.

Deze post delen

Cameraman? Productie team zul je bedoelen :)

Ik heb overigens in een interview gehoord dat die inderdaad meedoen. Alleen bij het eten van zo'n dikke made (of rups) moesten ze kokhalzend afzwaaien.

Al geloof ik niet dat ze dat wat ze in de films laten zien ook zo geleefd wordt. Natuurlijk gaan ze samen in een tentje overnachten, en hebben ze beter spul dan MRE's etc. Ook als er een vlot gebouwd wordt helpt de lokale bevolking ijverig mee etc. Al met al is en blijft het vertier.

"Do as I say, not as I do"

klopt, maar ik zou zo met deze man de wildernis in durven trekken.

rekent er maar op dat deze man meer weet van overleven dan ons allemaal bij elkaar.

en dat ie zich echt wel zou redden in een shtf.

camerateam of geen camerateam.

Deze post delen

Gast oliestel

hier nog een leuk filmpje van een underground shelter.

Als ik dit zo zie is het oerdegelijk gemaakt, alles zwaar en lomp uitgevoerd.. maar simpel te maken lijkt mij (als je in de metaal zit)

nu alleen nog een stuk grond en genoeg geld om al dat staal in te slaan :)

Deze post delen

Ergens in het eerste of tweede filmpje zegt hij "terwijl een pot bonen op het vuur staat, maak ik een lepel als geschenk voor..."

Toen moest ik ineens denken: Bonen? waar komen die weg? Uit de wildernis?

En waar haalt hij de tijd weg om zijn hut te bouwen? van welke voorraden leeft hij gedurende deze tijd?

Neemt niet weg dat het een heel leuk verhaal is met vele leerzame aspecten.

Hij liet een paar keer per jaar voorraden en post invliegen, en at daarnaast van de jacht/vissen/wat in de zomermaanden gekweekt kon worden aan groente ed. Hij leefde dus niet volledig afgezonderd.

Deze post delen

hier nog een leuk filmpje van een underground shelter.

Als ik dit zo zie is het oerdegelijk gemaakt, alles zwaar en lomp uitgevoerd.. maar simpel te maken lijkt mij (als je in de metaal zit)

nu alleen nog een stuk grond en genoeg geld om al dat staal in te slaan :)

Nice! Jammer dat ik hier geen ruimte en geld voor heb...

Deze post delen

klopt, maar ik zou zo met deze man de wildernis in durven trekken.

rekent er maar op dat deze man meer weet van overleven dan ons allemaal bij elkaar.

en dat ie zich echt wel zou redden in een shtf.

camerateam of geen camerateam.

Vooral de serie over urban surv..... Gaat hij 2 verdiepingen klimmen in een verlaten fabriek voor 1 duiven ei. hahaha

Deze post delen

Dit heeft wel in het nieuws gestaan, maar nu op filmpje

Most survivalists rarely have to do the things they talk about.

This dude was just found in the desert of southern Utah, after wandering down a river trail for 3 weeks! He had only eaten a fish, 2 toads, and some roots/vegetation.

What might have been most interesting though is the thing he craved more than food.Check it out…

http://thedailyprep.com/3-weeks-of-desert-survival/

De 2e film op de link

Deze post delen

Van Zombie Squad. Een zeer prominente Amerikaanse prepper site, zit er zelf al jaren op. Prachtfilmpje

De tweede is nogal een interessante. Een zeer bekende (in schutterskringen) instructeur (Chris Costa) heeft zich geleend voor een 12-delige webserie betreffende zombie apocalypse.

Dit ook speels toegelicht vanuit het perspectief: "If you're ready for zombies, you're ready for anything"

Deze post delen

Hallo allemaal.

Hier een paar van mijn favoriete You tube kanalen.

Zeer nuttige tips en info kan hier gevonden worden.

Veel plezier, groeten Vinny.

/user/ActontheActor

/user/armouredcockroach

/user/funkyprepper

/user/MINDWISEMAN

/user/MAINEPREPPER

/user/southernprepper1

Deze post delen

Ook hier weer een paar docu's en films die zeer zeker in mijn afspeel lijst staan.

Ik kan persoonlijk geen genoeg krijgen van dit soort video's, men wort er alleen maar wijzer van.

Ik hoop dat men er wat aan heeft.

Groeten Vinny.

Een aanslag op Washington DC.

Wat gebeurt er in een wereld zonder olie ?

http://www.youtube.com/watch?v=dC2QEz3LdbM

Verschillende mensen bespreken wat er kan gebeuren bij verschillende rampen.

http://www.youtube.com/watch?v=8gi53kq4vzY

2 Video's betreffende een nucleaire oorlog.

http://www.youtube.com/watch?v=_MCbTvoNrAg

http://www.youtube.com/watch?v=r2B7sdLPMfc

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...