Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nu al plunderingen in nederland

rescue
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Even een voorbeeld..

http://www.omroepwest.nl/nieuws/26-08-2013/hekken-houden-de-plunderaars-niet-uit-de-fruitbomen-aan-de-uithofslaan

Verder zie ik regelmatig gezinnen in het bos, emmers, met vruchten zoals bramen elke dag het bos uitslepen.. en dat is de SHTF nog nauwelijks begonnen ?

Plunderingen = de NL manier van zelfredzaamheid :mad:

• Leuk 1
Link naar reactie

Heb een volkstuin waar ik geen 24/7 zicht op heb, in een rijke gemeente. En zelfs daar wordt gewoon volop geroofd. Het ligt nota bene op een eiland met een hek er om heen. Ik ga er ook niet van uit dat ik in een SHTF scenario iets aan die tuin heb, maar het is wel goed om er op te oefenen. Je volkstuintje is nutteloos, mits het aan je huis ligt en er een grote muur omheen staat met punten erop. (helaas)

Link naar reactie

En sommige mensen zoals @Jacob denken nog altijd "dat het niet zo'n vaart zal lopen" bij een SHTF...

"maar dat het een strijd wordt op leven en dood, nee daar houd ik geen rekening mee."

Slaap lekker!

JB

Je citeert me gedeeltelijk en geef zelf aan dat ik er naast kan zitten.

Jij houdt wel rekening met vechten op leven en dood, prima toch.

Link naar reactie

Je citeert me gedeeltelijk en geef zelf aan dat ik er naast kan zitten.

Jij houdt wel rekening met vechten op leven en dood, prima toch.

Je impliceert met bovenstaande dat ik je tekort doe. Voor de volledigheid, ik citeer je gedeeltelijk, NADAT ik de link naar je volledige post/tekst gegeven heb, waarin een ieder je motivatie kan lezen en er niets aan eigen interpretatie dan wel "stemmingmakerij" mijnerzijds overgelaten kan worden.

Ik tracht enkel, mijn ware @Jacob, duidelijk te maken dat -hoewel je aangeeft het wellicht "wishful thinking" is uwerzijds- het ietwat naïef is om te denken dat mensen "beleefd" blijven tijdens een SHTF. Ik bedoel, als er NU reeds dergelijk asociaal gedrag tentoongespreid wordt, wat moet het dan worden als papa's in de supermarkt eten voor hun kindjes proberen te scoren bij een ramp?

Als je tegenwoordig gaat stappen, loop je al grote kans een klap voor je harses te krijgen als je wat roept tegen "kansenjongeren" die een bushokje in elkaar trappen, laat staan als de pleuris écht uitbreekt?

En ja, ik houd wel rekening met dergelijke scenario's. Niet zoals jij mij woorden in de mond legt "Jij houdt wel rekening met vechten op leven en dood". Nee ik houd rekening met het feit dat historisch gezien, mensen vervallen in beestachtige, primitieve overlevingsdrang. Wie had het over vechten?

Tenzij je in Bloemendaal of Wassenaar woont of Tweede Kamerlid bent, verwacht ik toch wel wat meer

. Voor jouw bestwil
, niet
de mijne.

Sorry, als ik op je tenen heb gestaan. Dat is wel het minste wat er kan gebeuren bij een SHTF.

Oh, en de "BV Nederland"? Die staat momenteel onder curatele van Brussel wegens surseance van betaling...

Trust me, ik typ dit enkel voor je bestwil.

Lief van mij hè? :)

Grtn.,

JB

Link naar reactie

Je impliceert met bovenstaande dat ik je tekort doe. Voor de volledigheid, ik citeer je gedeeltelijk, NADAT ik de link naar je volledige post/tekst gegeven heb, waarin een ieder je motivatie kan lezen en er niets aan eigen interpretatie dan wel "stemmingmakerij" mijnerzijds overgelaten kan worden.

Ik tracht enkel, mijn ware @Jacob, duidelijk te maken dat -hoewel je aangeeft het wellicht "wishful thinking" is uwerzijds- het ietwat naïef is om te denken dat mensen "beleefd" blijven tijdens een SHTF. Ik bedoel, als er NU reeds dergelijk asociaal gedrag tentoongespreid wordt, wat moet het dan worden als papa's in de supermarkt eten voor hun kindjes proberen te scoren bij een ramp?

Als je tegenwoordig gaat stappen, loop je al grote kans een klap voor je harses te krijgen als je wat roept tegen "kansenjongeren" die een bushokje in elkaar trappen, laat staan als de pleuris écht uitbreekt?

En ja, ik houd wel rekening met dergelijke scenario's. Niet zoals jij mij woorden in de mond legt "Jij houdt wel rekening met vechten op leven en dood". Nee ik houd rekening met het feit dat historisch gezien, mensen vervallen in beestachtige, primitieve overlevingsdrang. Wie had het over vechten?

Tenzij je in Bloemendaal of Wassenaar woont of Tweede Kamerlid bent, verwacht ik toch wel wat meer

. Voor jouw bestwil
, niet
de mijne.

Sorry, als ik op je tenen heb gestaan. Dat is wel het minste wat er kan gebeuren bij een SHTF.

Oh, en de "BV Nederland"? Die staat momenteel onder curatele van Brussel wegens surseance van betaling...

Trust me, ik typ dit enkel voor je bestwil.

Lief van mij hè? :)

Grtn.,

JB

HEE! BRAVO! Koest ! @Jacob is gewoon nog niet zover als jij (en ik). Ik heb er zelf ook een handje van iedereen wijs te maken dat plunderingen, doodbloedende vaders wegens een uit de hand gelopen ruzie over een tas boodschappen etc waarschijnlijk 3 dagen na D-Day (Doom Day, de eerst edag van SHTF - Red.) eerder de regel zijn dan de uitzondering.

Welnu, aangezien ik TOCH ALTIJD GELIJK HEB EN IK TYP DIT IN HOOFDLETTERS DUS MOET HET WAAR ZIJN EN HET STAAT VANAF NU OP INTERNET EN IEDEREEN WEET DAT WAT OP HET NET TE VINDEN IS VOOR 100% BETROUWBAAR IS, ALS DE PLEURIS UITBREEKT DAN IS DE HEL EEN VAKANTIEOORD.

Link naar reactie

Ik vind vechten ( op leven en dood) nog veel te beschaaft klinken.

Geloof niet dat deze bewoordingen gebruikt zullen worden in shtf situaties.

Neem de blogger uit de balkan:

http://shtfschool.com/

Daar gaat het eerder over beesten en bijbehorende termen.

Overleven wordt voor mij in andere woorden beschreven.

( ok; leven en dood wordt toch wel vaak genoemd)

Niet leuk, maar ja daar zijn de sc enz dan weer, deels, voor...

Foei KS:

"

*DAN IS DE HEL EEN VAKANTIEOORD."

10 weesgegroetjes en je mond spoelen, en dat in hoofdletters... Nog 10 extra!

Prep ze,

K a n s

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik vind vechten ( op leven en dood) nog veel te beschaaft klinken.

Geloof niet dat deze bewoordingen gebruikt zullen worden in shtf situaties.

Neem de blogger uit de balkan:

http://shtfschool.com/

Daar gaat het eerder over beesten en bijbehorende termen.

Overleven wordt voor mij in andere woorden beschreven.

( ok; leven en dood wordt toch wel vaak genoemd)

Niet leuk, maar ja daar zijn de sc enz dan weer, deels, voor...

Foei KS:

"

*DAN IS DE HEL EEN VAKANTIEOORD."

10 weesgegroetjes en je mond spoelen, en dat in hoofdletters... Nog 10 extra!

Prep ze,

K a n s

Mag ik IEDEREEN aanraden om de link van @Kans hierboven aan te klikken? (ja, dat mag).

Link naar reactie

De Vlamingen gaan rekenen op de Nederlandse blauwhelmen om ons te beschermen of is dat na het débacle in de Balkan toch niet oz een goed idee ? De Belgische para's doen het in elk geval wel netjes, ze doen de bril omhoog als ze zeiken. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/archief/article/detail/503459/1997/04/30/Zo-nu-en-dan-een-paar-klappen-rond-de-oren.dhtml

Ook voor een BBQ zijn ze wel te vinden. Dat ontspant de jongens een beetje.

[ATTACH=CONFIG]4960[/ATTACH]

Link naar reactie

Laten we het gezellig houden. Ik laat jou in je waarde, jij mij in het mijne. Je bent wellicht een betere prepper dan ik. Zorg dat ik van je kan leren en zeik me niet af.

Je hebt helemaal gelijk. Sorry als dat zo overkwam, was niet de bedoeling. Overigens ben ik absoluut geen betere prepper dan wie dan ook, dat is onzin. Ik heb nog veel te doen/leren en ben nog lang niet klaar, of beter gezegd: nooit.

HEE! BRAVO! Koest ! @Jacob is gewoon nog niet zover als jij (en ik). Ik heb er zelf ook een handje van iedereen wijs te maken dat plunderingen, doodbloedende vaders wegens een uit de hand gelopen ruzie over een tas boodschappen etc waarschijnlijk 3 dagen na D-Day (Doom Day, de eerst edag van SHTF - Red.) eerder de regel zijn dan de uitzondering.

Welnu, aangezien ik TOCH ALTIJD GELIJK HEB EN IK TYP DIT IN HOOFDLETTERS DUS MOET HET WAAR ZIJN EN HET STAAT VANAF NU OP INTERNET EN IEDEREEN WEET DAT WAT OP HET NET TE VINDEN IS VOOR 100% BETROUWBAAR IS, ALS DE PLEURIS UITBREEKT DAN IS DE HEL EEN VAKANTIEOORD.

Welnu, aangezien bovenstaande in hoofdletters is getypt, kan ik niet anders dan je volledig gelijk geven... (kudT!). Dat is nu eenmaal de Wet Van Het Internet! (hey, dat rijmt!)

Maar ik zie, zo waarlijk, uw subliminale boodschap: "Wees geen Prediker, broeder Johannes Bravodius!". Ook ik, broeder, verval ende trap in de valkuil der rechtmatigen. Waarlijk is de serpent der Preppers.nl, waarbij het ene menschenkind een ander menschenkind, in dit geval broeder Jacobus, tracht te behoeden voor de valse profeten der overheids. "Slaapt zacht, schaapjes, uw meesters waken over u, er is geen pijn, enkel koel mos onder uwer gezalfde voeten", zoals de canon der dogmaten pleegt te indoctrineren.

Ik neme mijnen voet weg, tussen de deur van broeder Jacobus. Enkel in de hoop dat hij nogmaals zijn deur open zal stellen en het licht ziet. Ware het niet broeder Johannes Bravodius, die enkel trachtte een menschenkind doe ogen doen te openen en niet te laten luiken voor wat alwaar is? Weg, neme hij zijnen voet, van de tenen der slapenden, van de ontwakende, die zich heeft aangemeld en toegang heeft verschaft tot den wereld der Preppers.nl!

Mea Culpa, And sheppards we shall be..

JB

@Jacob: Welcome to the club! ;) No hard feelings? :)

Link naar reactie

@Jacob - trust me als ik dit zeg. Die maffe Bravo is reuze blij dat je zo ver vooruit kijkt, dat je voorraden prept, dat je hier op dit forum discussieert, dat je het schaapstadium bent ontstegen. Wat hij (en ik ook for that matter) niet bij preppers begrijpen, is dat het preppen vaak blijft hangen bij: voldoende voorraad en een goed waterfilter. Ik zeg helemaal niet dat dat bij jou zo is en je hebt geweldige bijdragen waarbij ik echt al heel veel geleerd heb tav economische inzichten en verbanden. Als de idee bij mensen (bij jou?) is, dat 'alleen een economische crisis en totaal verval' het waarschijnlijke scenario is, dan is dat een gemiste kans. Overigens, je hoeft niets van mij te doen hoor. Doe vooral wat je zelf noodzakelijk acht en reëel.

Zelf denk ik, dat je voor een economische crash nauwelijks hoeft te preppen. Wat goud kopen, zonnepanelen, een moestuin, beetje aanpappen met de boeren in je omgeving - dan heb je al redelijke kans een fikse crisis te doorstaan - nogmaals imho. Echter, met een beetje fantasie, zie je ook andere nare scenario's opdoemen in de toekomst. En dan heb ik het niet over zombies. Maar de gevolgen van een pandemie, een wereldwijde cyberattack, komeetinslag, you name it. En daarvan zijn de consequenties veel griezeliger....toch?

@Johnny BravoNL - is dit ongeveer wat je bedoelt? Ik kan niet zo fraai formuleren als jij en ik kom natuurlijk weer aan met die zeikvoorbeelden waar sommigen van braken....maarre....

Link naar reactie

Even een voorbeeld..

http://www.omroepwest.nl/nieuws/26-08-2013/hekken-houden-de-plunderaars-niet-uit-de-fruitbomen-aan-de-uithofslaan

Verder zie ik regelmatig gezinnen in het bos, emmers, met vruchten zoals bramen elke dag het bos uitslepen.. en dat is de SHTF nog nauwelijks begonnen ?

Duidelijk voorbeeld van een land met geld teveel (al dan niet sarcastisch). Is natuurlijk ook een kerntaak van de gemeente, een gemeentelijke fruitboomgaard.

Link naar reactie

Even een voorbeeld..

Als ooit de pleuris uitbreekt hoeven we ons volgens mij helemaal geen zorgen te maken over mensen die halfrijp fruit met stokken uit bomen slaan. Die bomen zijn dan al lang gekapt door domme stadsbewoners voor verwarming of om op te koken.

Dat mensen het bos in gaan om bramen, bosbessen en paddestoelen te plukken vind ik weer heel iets anders @rescue. In de jaren zestig en zeventig plukten wij ons ieder herfst wezenloos aan bosbessen en bramen. Kwamen we ook met emmers vol het bos uit, dat was vroeger al een goede gewoonte van mensen die in de buurt van die plekken woonden. Mijn oma maakte van een deel van de opbrengst jam en de rest werd geweckt. Lekker om in de winter met pudding en yoghurt te eten!

Verder denkt mijn 20e eeuwse keurig geconditioneerde brein dat het heus allemaal niet zo'n vaart zal lopen met de mogelijke rampenscenario's die @Johnny BravoNL iedere keer weer zo geduldig schetst. Mijn reptielenbreintje denkt daar echter anders over en verder is het net als met een verzekering tegen brand: natuurlijk breekt er bij mij nooit brand uit, ik ben voorzichtig. Maar die verzekering heb ik wel degelijk. Zo is het ook met preppen voor TEOTWAWKI: kleine kans dat ik nét in een tijd leef waarin dat gaat gebeuren maar als dat wel zo is dan wil ik niet met lege handen staan. Dan wil ik over meer beschikken dan een voorraadje voedsel en een waterfilter, zoals @Keyser Suze dat noemt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...