Ga naar inhoud
GENEGEERD

Centerparcs ultieme BOL?


Zinzzy

Aanbevolen berichten

Ik zat weer eens zo na te denken, toen kreeg ik een ingeving...

CENTERPARCS de ultime BOL..

Hoe kwam ik erop?

Wij hebben nu geen BOL en ook geen duizenden €'s om ff een chalet of stacaravan te kopen, voor je t weet is het winter en als dat SHTF, war moeten we dan heen?? In de tent met -10 graden ? Hell no!

 

Voordelen :

* OPENHAARD!!

* is er iets kapot in je huisje, ga je naar die ernaast

* altijd wel een meertje of beekje

* je zit in/aan het bos

* het parc is voorzien van hekken rondom

* genoeg dekens, bedden, stoelen kortom huisje volledig ingericht

* vaak wel bij een dorpje in de buurt maar niet in een stad ofZo

* als we er allemaal heen gaan heb je meteen een prepper's dorp

 

Nadelen:

* het zijn grote parken dus qua veiligheid onoverzichtelijk met kleine groep/gezin

* niet genoeg grond aangrenzend aan je huisje voor moestuin

 

Dat is wat er nu zo 1,2,3 bij me op komt.. Voor meer voordelen en nadelen mag je gerust aanvullen..

Het is misschien niet netjes om jezelf iets toe te eigenen, maar ach, dat heeft de regering ook altijd al gedaan :D....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
Ik zat weer eens zo na te denken, toen kreeg ik een ingeving...

CENTERPARCS de ultime BOL..

Hoe kwam ik erop?

Wij hebben nu geen BOL en ook geen duizenden €'s om ff een chalet of stacaravan te kopen, voor je t weet is het winter en als dat SHTF, war moeten we dan heen?? In de tent met -10 graden ? Hell no!

 

Voordelen :

* OPENHAARD!!

* is er iets kapot in je huisje, ga je naar die ernaast

* altijd wel een meertje of beekje

* je zit in/aan het bos

* het parc is voorzien van hekken rondom

* genoeg dekens, bedden, stoelen kortom huisje volledig ingericht

* vaak wel bij een dorpje in de buurt maar niet in een stad ofZo

* als we er allemaal heen gaan heb je meteen een prepper's dorp

 

Nadelen:

* het zijn grote parken dus qua veiligheid onoverzichtelijk met kleine groep/gezin

* niet genoeg grond aangrenzend aan je huisje voor moestuin

 

Dat is wat er nu zo 1,2,3 bij me op komt.. Voor meer voordelen en nadelen mag je gerust aanvullen..

Het is misschien niet netjes om jezelf iets toe te eigenen, maar ach, dat heeft de regering ook altijd al gedaan :D....

 

Op een camping kan je een vaste plek huren. Laten we zeggen 100 euro/mnd.

Je kan daar ook met een tourcaravan staan, die je simpel beter kan isoleren.

Lijkt me goedkoper dan een Centerpark-huisje. En beter dan iets kraken, want voor hetzelfde geld wil de rechtmatige eigenaar daar gewoon betalende mensen in kwijt.

 

Dit principe heet Shelter (op een) Camping.

 

Evt. kan je ook met meerdere mensen/vrienden een stacaravan aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

( als het goed fout gaat)

 

Yep zo denk ik ook vaak....

 

Idem met grond......

 

Je moet de eerste afvalrace overleven, daarna zijn grond, huizen enz geen probleem.

Maar hoe minder kasteel, bunker achtig hoe groter de nood aan samenwerking zal zijn.

En zelfs met kasteel zul je een gemeenschap/groep/enz nodig hebben om 'redelijk' te (over)leven..

Denk ook aan je zaden en water voorziening enz om te kunnen leven...

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kans, hou je er echt serieus rekening mee dat het ZO erg wordt? Kan het niet "gewoon" heel slecht worden?

 

Ok.......

 

 

 

Zodra je de stap maakt om meer dan enkele weken voedsel te preppen is er volgens mij geen weg terug.

Ik neem aan dat je namelijk dat eten prept omdat het nodig zal zijn?

 

Bedenk vervolgens wat de rest, niet preppers, van de bevolking zal doen......

A) rustig in een hoekje dood gaan

B) ergens hoe dan ook eten en drinken vandaan halen

 

Als je dan komt met de opmerking: "hulp van x of y of z"; dan heb je dus niet serieus over de eerste aanname gedacht en hoefde je niet te preppen voor enkele weken voedsel en drinken?

 

Voor mij is dat dus heel simpel, of je maakt die stap en dan moet je er serieus mee omgaan of niet en dan hoef je eigenlijk niet echt te preppen?

 

Ik ben redelijk zw, de rest is positief denken, niks mis mee dat doet tenslotte 99%, maar in mijn beleving niet realistisch..

Hoe groot de kans dan is dat het fout gaat? Tja dat mag je zelf invullen..

 

Grt

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok.......

 

 

 

Zodra je de stap maakt om meer dan enkele weken voedsel te preppen is er volgens mij geen weg terug.

Ik neem aan dat je namelijk dat eten prept omdat het nodig zal zijn?

 

Bedenk vervolgens wat de rest, niet preppers, van de bevolking zal doen......

A) rustig in een hoekje dood gaan

B) ergens hoe dan ook eten en drinken vandaan halen

 

Als je dan komt met de opmerking: "hulp van x of y of z"; dan heb je dus niet serieus over de eerste aanname gedacht en hoefde je niet te preppen voor enkele weken voedsel en drinken?

 

Voor mij is dat dus heel simpel, of je maakt die stap en dan moet je er serieus mee omgaan of niet en dan hoef je eigenlijk niet echt te preppen?

 

Ik ben redelijk zw, de rest is positief denken, niks mis mee dat doet tenslotte 99%, maar in mijn beleving niet realistisch..

Hoe groot de kans dan is dat het fout gaat? Tja dat mag je zelf invullen..

 

Grt

K a n s

 

 

Nou ik vraag dat in alle eerlijkheid. Kijk dat het slecht gaat in de BV. Nederland is mij helder en eveneens tot ver over de grens maar dat het een strijd wordt op leven en dood, nee daar houd ik geen rekening mee. Misschien is dat wel wishful thinking. En wellicht realiseer ik me dan dat ik nog heel veel moet doen om daar om voorbereid te zijn. Met name dat laatste is een shitgevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik vraag dat in alle eerlijkheid. Kijk dat het slecht gaat in de BV. Nederland is mij helder en eveneens tot ver over de grens maar dat het een strijd wordt op leven en dood, nee daar houd ik geen rekening mee. Misschien is dat wel wishful thinking. En wellicht realiseer ik me dan dat ik nog heel veel moet doen om daar om voorbereid te zijn. Met name dat laatste is een shitgevoel.

 

Ok...... (Stap twee)....

 

Wij op dit forum kunnen veelal alleen argumenten aandragen, ik kan het knopje niet fysiek in je hoofd omzetten.

Er zijn al heel veel posts aan besteed, helaas niet lekker bij elkaar gezet of in een super overzicht zoals onze huischemicus dat heeft gedaan van zijn eigen topics.

 

En dan kom ik weer op de diverse fases die de meeste op dit forum nog door moeten, of doorgaan, of hebben doorgegaan.

Er zijn er maar heel weinig die stappen over kunnen slaan of alle stappen heel snel doorlopen.

 

Langzaam zul je dat in je hoofd moeten verwerken op een rijtje krijgen en verder willen.

Ik denk dat er genoeg zijn die na een bepaalde stap bewust afhaken omdat het domweg niet in hun hoofd past of tever van het huidige mooie leven afwijkt.

En mischien dat er ook wel zijn die bang zijn of worden voor hun eigen persoonlijkheid die dan ook beter/duidelijker boven tafel zal komen.

 

Het is ook vaak de reden voor slotjes omdat preppers die vijf stappen verder zijn gewoon fundamenteel botsen met preppers die er nog niet zijn.

En ik niet aan, bv het aantal posts, kan zien hoever je bent, dat blijkt pas na tig berichtjes of andere triggers.

Dingen die op bv een SC veel sneller duidelijk worden en veel sneller en beter aan te voelen zijn.

 

Ik denk dat er heel weinig preppers zijn die vinden dat ze helemaal klaar zijn, dus dat gevoel moet je denk niet, te fanatiek, gaan nastreven?

Elke stap brengt wel voldoening, en als je het slim aanpakt dan is weinig niet bruikbaar/zinvol in het huidige leven.

Het moeilijkste zijn de rigoreuze stappen zoals emigreren, uit het systeem stappen enz enz, er zijn er maar enkelen die dat gedaan hebben.

 

Geld lijkt eea makkelijker te maken maar ik ben ook daar niet echt overtuigd..

Maar als ik nu de staatslotterij win gaat het geld wel heel anders besteed worden dan 5 of meer jaar geleden.....

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kans, ik bespeur mij mezelf dat ik wel goede voornemens heb maar door een drukke baan en overige krijgt het niet echt vorm. Vindt het daarnaast ook lastig waarmee echt te beginnen.

 

Gewoon beginnen.

Koop van alles wat je gebruikt, begin bij de dagelijkse boodschappen, eens het dubbele.

Binnen no time, meestal na de eerste boodschappen, moet je gaan nadenken over hoe op te slaan wat is te bewaren enz.

De rest kun je in de komende weken eens rustig gaan doorlezen op het forum?

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik vraag dat in alle eerlijkheid. Kijk dat het slecht gaat in de BV. Nederland is mij helder en eveneens tot ver over de grens maar dat het een strijd wordt op leven en dood, nee daar houd ik geen rekening mee. Misschien is dat wel wishful thinking. En wellicht realiseer ik me dan dat ik nog heel veel moet doen om daar om voorbereid te zijn. Met name dat laatste is een shitgevoel.

 

Zoals ik hierboven en al eerder zei, voor een stroom storing van twee weken, of een flinke griep epidemie, dan is de situatie zorgelijk. Code geel of oranje. Is er een pandemie, komeet inslag, langdurige stroom inval etc., dan gaan we van code rood naar code zwart. TEOTWAWKI dus....oog om oog tand om tand, eten of gegeten worden, dog eats dog world, dat soort dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe extremer hoe liever ? De grootste risico's zijn volgens mij energieschaarste, voedselprijzen, terrorisme, criminaliteit, misschien wat opstanden en betogingen, een griepepidemie, een insectenplaag, stroomuitval, chemische- of kernramp, waterschaarste, wateroverlast, ... dan zijn we er zowat op korte termijn denk ik. Als het erger wordt dan dan, dan wordt het sowieso voor iedereen moeilijk. Een extra rugzak of firesteel zal weinig verschil maken. @Keyser Suze

 

Zoals ik hierboven en al eerder zei, voor een stroom storing van twee weken, of een flinke griep epidemie, dan is de situatie zorgelijk. Code geel of oranje. Is er een pandemie, komeet inslag, langdurige stroom inval etc., dan gaan we van code rood naar code zwart. TEOTWAWKI dus....oog om oog tand om tand, eten of gegeten worden, dog eats dog world, dat soort dingen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe extremer hoe liever ? De grootste risico's zijn volgens mij energieschaarste, voedselprijzen, terrorisme, criminaliteit, misschien wat opstanden en betogingen, een griepepidemie, een insectenplaag, stroomuitval, chemische- of kernramp, waterschaarste, wateroverlast, ... dan zijn we er zowat op korte termijn denk ik. Als het erger wordt dan dan, dan wordt het sowieso voor iedereen moeilijk. Een extra rugzak of firesteel zal weinig verschil maken. @Keyser Suze

Correct. In mijn idee is dan de grootste kans dit te doorstaan met een groep. Veel kennis, vele handen, teamwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach weet je, stel dat je je hele leven ten dienste stelt van preppen en er gebeurt niets, als je intussen niet kon genieten ben je toch maar gezien.

 

Alles met mate, ook preppen..

Dus regelmatig posten we dan ook dingen als:

"Elke stap brengt wel voldoening, en als je het slim aanpakt dan is weinig niet bruikbaar/zinvol in het huidige leven."

 

Zie een aantal mails hierboven.

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach weet je, stel dat je je hele leven ten dienste stelt van preppen en er gebeurt niets, als je intussen niet kon genieten ben je toch maar gezien.

 

Inderdaad lewieke, we moeten wel gewoon blijven genieten van het leven (zolang het nog kan :o)

 

Als het preppen je leven zo gaat beheersen dat je jezelf niet meer de kans geeft te genieten... lijkt me een eenzaam bestaan :(

Je bepaald zelf hoe je je vrije tijd invult, en hoe je dat ook doet je blijft toch een prepper 24/7... ook terwijl je zit te genieten.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ik ben weer terug van dagje weg met het gezin... En meteen 15 reacties ha, leuk!!

Ik ben van mening dat je voor zo er het kan overal rekening me moet houden... Chaos ontstaat zo, gaat sneller dan je denkt...kijk maar op nu.nl, Italianen zijn aan het bezuinigen op EERSTE LEVENSBEHOEFTE , voedsel dus! ...

Stel dat er geen stroom meer is voor 4 weken, dan is er onherstelbare schade.. De nood aggregaten voorzien op zijn max 7 dagen (denk ik) instanties van stroom denkend aan ziekenhuizen, water, riolering enz.. Bedenk dat er geen benzine, dus geen import of export plaats kan vinden. Dus voedsel zal de supermarkten niet bereiken. Mensen gaan eerst de supermarkten plunderen, gaan dan omdat er panic heerst naar familie en kennissen, en gaan samen groeperingen vormen om andere mensen van hun voedsel te beroven, met misschien we dood tot gevold, omdat de andere mensen hun eten voor hun kinderen verdedigen. Hygiëne zal er niet meer zijn waardoor ziektes enz ontstaan, geen ziekenhuizen, huisartsen oid. Wie weet als het leger erachter komt dat e ziek bent, word je in quarantaine geplaatst en vastgehouden tegen je wil in.. Wanorde, paniek, chaos... Mensen gaan dood enz enz ... Alles om een stroom uitval.. Dus.. Zo gek is het nog niet om erop voorbereid te zijn.. Daarnaast genieten wij ook van het dagelijks leven en zijn wij positief denkende mensen.. Maar we houden er wel rekening mee!! ;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer wat wijzer.

 

Kun je daar meer over vertellen? Ieder zijn mening hoor, ik ben echter net als @Zinzzy en @Kans en nog vele anderen hier, niet zo bang voor een rampje. Niet leuk, maar met de juiste voorbereidingen en wat mazzel geen drama. De chaos echter van een fikse ramp en het wegvallen van de (toezicht op de naleving van) wetten, dat is mijn angst. En die schat ik heel reëel in. Kleine kans, wel grote impact. Hoe zie jij de zaken? Wat zijn jouw angsten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...