Ga naar inhoud
GENEGEERD

De plukboerderij ? Een zoen krijgt ze


lewieke

Aanbevolen berichten

Apetrots ben ik vandaag op mijn echtgenote. Ze was aan het kijken op het internet, bewust als ze is over de wereld rondom ons. Het ontbreekt ons nergens aan. Nog niet. Zelfs na het debacle van Arco dat ons 6000€ kostte dankzij corrupte politici, onbekwame bestuurders en frauderende bankiers. Gelukkig hebben we nog ander spaargeld. Genoeg zelfs, maar stel dat je je enige spaarcenten op die manier kwijtraakte en zo zijn er mensen.

 

We gaan dus zoals eerder beschreven heel bewust om met onze middelen. En toch willen we plezier beleven, op een verantwoorde manier. Vandaag kocht ik 20 kg groenten, voor 15 € - 10 kg tomaten, 10 kg boontjes. Die gaan de diepvries in.

 

Maar wat doen we morgen met ons gezin vroeg ze ? Iets leuks met het gezin en niet te duur zei ik, we hebben net een lange vakantie achter de rug, tijd om weer normaal te gaan doen.

 

Ik heb het zei ze : "Wat denk je hier van ?" DE PLUKBOERDERIJ. Nooit van gehoord dus. Klinkt boeiend. Wat is het ? Een boerderij waar je zelf gaat oogsten, rechtstreeks bij de producent, je neemt wat je wil, je betaalt voor je oogst, maar veel goedkoper dan in de winkel want er is geen opslag- transport- en personeelskost. Doen we !

 

Het ziet er alvast veelbelovend uit. Na onze molenaar, onze producent-groentenboer, onze groententuin, nu ook de plukboerderij. Alweer een stapje verder in onafhankelijk leven, we steunen een plaatselijk project, halen er voordeel uit en zijn ecologisch verantwoord bezig. En vooral : Het is fun.

 

Ik post morgen wat foto's. Kijk alvast eens op de link, misschien zijn er nog andere soortgelijke projecten.

 

http://o-bio.be/

[ATTACH=CONFIG]4893[/ATTACH]

 

 

@carismo @Dr.Prepper @Communicator @Heksenboot @Mr. Gold @wodan @Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Voor onze overheid is Nederland één grote "Plukboerderij". Vooral de ondernemers, kleine zelfstandigen en hulpbehoevenden schijnen voor de ®overheid een gewilde pluklocatie te zijn.

 

Sorry, wil dit draadje niet vervuilen, leuke post! Lijkt me geweldig om eens te doen met de kids. Ze hebben er al wat ervaring mee, ik had bramen in de tuin, en in het oogstseizoen gingen we na het avondeten de tuin in om een eigen toetje te plukken. Hilariteit alom en leerzaam voor de kids!

 

Leuke suggestie @lewieke! Thanx!

 

JB

Link naar reactie
Delen op andere sites

erg leuk initiatief; in DLD zie je dat wel vaker met bijvoorbeeld aardbeien, daar kun je dan op het land zelf je mandje vullen en aan de kraam afrekenen.

Het hoeft niet want in de kraam kun je ook sloffen met aardbeien kopen, alleen is dat dan iets duurder - maar nog steeds niet in verhouding tot de supers..

 

Leuk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De biodroom op linkeroever te Antwerpen heeft ook een leuk concept. Per half uur dat je er helpt krijg je een stempel. 4 stempels kan je inruilen voor een oogst naar keuze of een eigen zak. Dit zijn bouwafval zakken die ze gebruiken om in te planten. Je behoud dan ook de volledige oogst van je eigen zak. Je mag maximum 4 zakken hebben.

 

Je kan er ook workshop volgen zoals leren manden vlechten en confituur maken.

 

http://www.dna.be/biodroom/over-biodroom

 

http://www.bliss-magazine.be/nl/pagina/14-30-391/biodroom_-de-leukste-moestuin-van-antwerpen.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...