Ga naar inhoud
GENEGEERD

Duitse overheid: Windows 8 kwetsbaar voor NSA-spionage

Tom
 Share

Recommended Posts

Nieuw artikel op jaja.. xandernieuws, maar wel van een Duitse site vertaald. Dus denk wel dat het klopt.

desalniettemin maar in de rubriek "COMPLOTTEN" gezet, ben ik toch weer ingedekt. (Het is misschien een complot-theorie).

Maar het gaat dus over je nieuwe PC waar al Windows 8 op staat en dus volledig kan worden afgetapt, zo noem ik het maar......

De Duitse overheid waarschuwt dat het nieuwe besturingssysteem van Microsoft, Windows 8, kwetsbaar is voor spionage door de Amerikaanse NSA. Volgens IT-experts is Windows 8 uitgerust met de zogenaamde Trusted Computing technologie, waarmee Microsoft - en daardoor ook de NSA, die tenslotte nauw met de softwaregigant samenwerkt - de controle kan krijgen over zowel de hardware als de software van een PC of laptop. Ook kan gecontroleerd worden of de geïnstalleerde software wel legaal is.

(Zag net nog een minpunt, je kunt dus ge-delete worden van het WWW als je bijvoorbeeld illegale software hebt.

Of als je een vreeme vogel bent (zoals een preppper):confused:

VERDER LEZEN OP DE LINK.....

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gehackte XP draaien, goede firewall, geen gezeur. En ik plak altijd de camera af.

Komt bekend voor :D "hey prepass, camera afgeplakt? Ben je bang dat ze je in je blote reet zien lopen?" Ikke: "nee hoor maar een kerel van haast 2 meter met een roze string, kan wel eens een schokkende ervaring zijn voor sommigen..." Dan is het daarna meestal erg stil, of iemand ligt naast z'n stoel te stuipen van het lachen.....:D

En sommigen volharden......" Denk je nou echt dat er iemand meekijkt?" Ikke: "nee hoor, ik heb die Post-It daar alleen als reminder hangen" "reminder voor wat dan?" Ikke:" heb je wel eens van de nieuwe SRV man gehoord? Die heet NSA" ......grootse stilte.....:D

Link naar reactie

Gehackte edities zijn vaak gewijzigd door de hacker en al dan niet voorzien van openstaande poortjes en andere meuk.

Voordat je een perfect schone kopie via de illegale kanalen hebt gedownload, ben je heel wat pogingen en tijd verder.

Enterprise edities van XP Pro en Win7 zijn de beste optie, maar daar is weer slecht aan te komen als je niet de juiste vriendjes hebt.

Hoi, ik ben het juiste vriendje! :o :cool:

Link naar reactie

• 1 month later...
Dat windows een zeef is. En is het windows zelf niet, dan wel allerlei 3rd party programma's bijv java.

Apple werkt ook gewoon mee met de NSA.

Daarnaast kun je er gewoon vanuit gaan dat als je internet gebruikt, je privacy weg is.

Enige oplossing is, geen internet, geen mobieltje , geen klanten kaart, geen freebees of welk ander spaarprogramma dan ook, geen bankrekening (banken verkopen je bestedingspatroon werd deze week bekend), dus ook geen credit card/pinpas, geen huisarts die gebruikt maakt van het EPD enz enz.

Je begrijpt al, dit is onmogelijk wil je meedoen in de huidige maatschappij.

Link naar reactie

windows is gewoon een zeef ik blijf bij mac met Kaspersky (is Russisch dus de nsa zal daar al minder grip op hebben)

HAHAHAHAHAHAHAHA mag ik even heel hard lachen?

Beweer je nu serieus dat je met Apple meer privacy of veiligheid hebt dan met Windows? Dat staat niet in de 10 apple-geboden hoor.

Gij zult geen andere merken in uw bezit hebben.

Gij zult geen andere merken vereren.

Gij zult alles van Apple kopen en aanbidden.

Op zondag zult gij uw Apple updaten.

Eer Steve Jobs en de heilige Apple, zij weten wat goed voor u is.

Gij zult Apple hardware niet kapot maken.

Gij zult Apple hardware niet rooten.

Gij zult geen Apple hardware stelen.

Gij zult geen goed woord over niet-Apple spreken.

Gij zult de computers van uw naaste niet begeren.

Al moet ik je wel punten geven, je bent de eerste Apple-gebruiker die toegeeft dat z'n mac ook antivirus nodig heeft.

Mijn punt: Als de NSA besluut dat ze op jouw Apple willen kijken, dan kloppen ze even aan bij Apple en even later is 't geregeld. Het zo makkelijk als bij Windows. Grote kans dat ze in Linux ook backdoors hebben, hoewel die kans iets kleiner is door het open source karakter. Wil je echt een hoge kans hebben om veilig te zitten dan ga je OpenBSD of zelfs NetBSD draaien. Het gebruiksgemak ligt uiteraard wel een stuk lager, maar de veiligheid ligt een stuk hoger.

Tegen een overheid die vastberaden is om jou te bespioneren, doe je maar 1 ding: HELEMAAL NIETS.

Link naar reactie

• 1 month later...

Nou daar zit ik dan met mijn Windows Phone. Vet cool dacht ik, maarnee hoor.

Had beter een Android kunnen halen of een iOS of toch een ja wat is er nog meer..

Nouja zoveel boeiends valt er niet te weten te komen hier, mijn prep bestelling bv zijn ook niet bepaald top secret.

Link naar reactie

het leukste vind ik dat mensen de illusie hebben dat welke windows, linux, mac, ubuntu, android of whatever OS voor PC,s en telefoon of andere hardware ze ook hebben, denken dat de ene wel veilig is van en de ander niet.

Laat mij een dingetje duidelijk maken. waar een wil is is een weg, en al helemaal zo met computers. de notie dat mensen denken met welk digitaale systeem dan ook niet bekeken te kunnen worden door de NSA of wat dan ook, is absurd.

Link naar reactie

• 3 weeks later...

het enige wat ik gebruik voor " privacy" is tor vroeger had ik ook nog een tormail adres maar die servers zijn in beslag genomen:mad:

de rest is ook gewoon keuze van gebruiker mijn voorkeur gaat gewoon uit naar mac of linux want windows loopt steeds in de soep bij mij

dingen die geheim zijn schrijf ik gewoon gecodeerd op

Link naar reactie

Share

• Nieuwe aanmaken...