Ga naar inhoud
GENEGEERD

Drones in Nederland?

Cyberbeer
 Share

Recommended Posts

Dat we gecontroleerd worden, dat wisten we al. Maar straks ook nog een drone voor je raam, dat gaat wel heel erg ver.

Gemeente mag burger bespieden met drones

Met de drones kunnen bewoners en bezoekers van gemeenten in de gaten gehouden worden, zonder dat er direct mankracht aanwezig hoeft te zijn.

http://www.joop.nl/leven/detail/artikel/22492_gemeentes_mogen_burgers_bespieden_met_drones/

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

En dan dacht ik dan onze minister geniaal waren. Is het overigens verboden die dingen neer te halen boven je eigen terrein ? En als ie 'per ongeluk' op je terrein neerstort wordt ie dan je eigendom ? Dat wordt nog een interessante juridische discussie. Een paar palen in je tuin met visdraad over gespannen moet wel afdoende zijn. De operator ziet dat obstakel nooit tijdig.

Link naar reactie

Wat dacht je dan van camera controle bij uitkeringsfraude, het ophangen/plaatsen van (niet)zichtbare camera's is sinds 1 augustus 2013 ook toegestaan. Ook al heb je geen uitkering dan sta je er toch mooi op en je weet van niets, maar de informatie die verzamelt is mag men ook nog eens bewaren!!!!!!! (wegens toekomstige rechtszaken tegen de uitkeringstrekkers). Wat let een opsporingsambtenaar niet van het door spitten van jouw beelden/bewegingen, niets!!!!!

Link naar reactie

Ik vraag me eigenlijk af wat je zou doen als je thuis op de bank tv zit te kijken, en plotseling zit zo'n drone naar je te kijken. Wat zou je dan doen?

A: Naar het raam lopen en gekke bekken trekken

B: Het raam opendoen en je bierfles gooien

C: Je schoonmoeder bellen

D: Je kruisboog pakken

E: 112 bellen

F: Niks doen

Link naar reactie

Misschien is het handig voor preppers als we onze eigen drones hebben. Deze kunnen we deze inzetten om bepaalde gebieden te verkennen.

Voorbeeld:

Walkera QR W100 Quick Test

Ik liep onlangs met het idee mij dat te maken . Ik heb in de aldi een mini camera gekocht . Ik wou die bevestigen aan een speelgoed helikopter . Om zo te filmen . Het is er nog niet van gekomen de helikopter aan te schaffen .

Geert

Link naar reactie

Leuk idee @Geert helaas is het bereik van een speelgoed helikopter niet zo groot en bij 10/15 meter afstand al naar beneden kukelen... Er zijn wel helikopters met veeel verder,ongeveer 100 meter bereik, maar dan heb je t over helikopters van het prijskaartje van €150 plus. Houd rekening dat de je 20a 30 min op moet laden om m 6 tot 8 minuten te kunnen laten vliegen.. Hieronder een link van helikopter met ingebouwde camera..

http://link.marktplaats.nl/688886999

Link naar reactie

Ik vraag me eigenlijk af wat je zou doen als je thuis op de bank tv zit te kijken, en plotseling zit zo'n drone naar je te kijken. Wat zou je dan doen?

A: Naar het raam lopen en gekke bekken trekken

B: Het raam opendoen en je bierfles gooien

C: Je schoonmoeder bellen

D: Je kruisboog pakken

E: 112 bellen

F: Niks doen

ik rijd zeer regelmatig de grenzen over, ik geef steevast een middelvinger naar die camera's van de marechaussee

flikker op met die politie staat zeg

• Leuk 2
Link naar reactie

Leuk idee @Geert helaas is het bereik van een speelgoed helikopter niet zo groot en bij 10/15 meter afstand al naar beneden kukelen... Er zijn wel helikopters met veeel verder,ongeveer 100 meter bereik, maar dan heb je t over helikopters van het prijskaartje van €150 plus. Houd rekening dat de je 20a 30 min op moet laden om m 6 tot 8 minuten te kunnen laten vliegen.. Hieronder een link van helikopter met ingebouwde camera..

http://link.marktplaats.nl/688886999

Ver moet het ook niet kunnen vliegen . Ik zou het gebruiken om in de nabije omgeving van BIL of Bol te kijken als ik belegerd zou worden .

Geert

Misschien is een lange stok een lowtech oplossing?

Zo'n helikoptertje lijkt leuk, maar lange laadtijd tov vliegtijd en daarnaast uitermate windgevoelig en kwetsbaar.

Je hebt wel octokopters e.d. die zijn veel stabieler en geschikter voor een camera.

Link naar reactie

G. Voor het raam gaan staan met je broek naar beneden en je blote kont naar de cam gericht lijkt me wel een leuk idee.

In je eigen huis mag je dat best doen zolang de buren maar niet kunnen meekijken. Bij mijn weten zijn drones geen buren.

H. Het bierflesje van tafel nemen en tegen de schroefjes van dat ding mikken. Je krijgt nog een biertje als je raak gooit.

Je kan er best Heineken voor nemen, drinkbaar is het toch niet.

Link naar reactie

Zo snel die dingen hier daadwerkelijk gaan vliegen start ik hier de race voor wie als eerste zo'n ding neerhaalt! De winnaar krijgt een prepwaardige prijs van me tegen inruil van de drone..

Ik nagel dat ding wel aan een (nazi)kruis in m'n voortuin. Aluminiumhoedje er bovenop en bord ervoor: 'Ik ben niet gek: de Gestapo is terug'

Zo snel de overheid drones gaat inzetten tegen haar eigen burgers wat heb je dan in hemelsnaam nog over van je vrijheid? Aan privacy? Gelijk ontslaan die Opstelten..wat een eng figuur is dat...

Link naar reactie

• 5 months later...

Dat signaal dat drones ontvangen moet wel te storen zijn. Iemand met ervaring op dat domein ? Het lijkt me wel aardig om drones uit de lucht te halen. Of anders aanvalsdrones maken die de indringers neerhalen ? Er boven vliegen met een enterhaak moet volgens mij al voldoende zijn. Of anders een kruisboogpijltje met een nylondraad aan, dan kan je'm binnenhalen.

Link naar reactie

Dat signaal dat drones ontvangen moet wel te storen zijn. Iemand met ervaring op dat domein ? Het lijkt me wel aardig om drones uit de lucht te halen. Of anders aanvalsdrones maken die de indringers neerhalen ? Er boven vliegen met een enterhaak moet volgens mij al voldoende zijn. Of anders een kruisboogpijltje met een nylondraad aan, dan kan je'm binnenhalen.

haha wat ben je toch creatief.

Link naar reactie

• 2 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...