Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat als je dakloos wordt?


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Dat geldt tegenwoordig ook voor zorg en meer dingen. Per gemeente dus uitzoeken wat het beleid is, én wat het beleid is van de uitkerende instantie én het landelijk beleid. Zoals @Raycoupe ook noemde, bij de UWV nagaan welke regels er voor de Wajong gelden.

 

Je toont hoe de Gemeente Den Haag het regelt, daar moet je ook een briefadres aanvragen en er toestemming voor hebben, zie de aanvraagformulieren in de PDFjes. Scheelt dus niet veel met wat er in de info over Rhenen stond. Het kan dus, met mitsen en maren en tijdelijk.

 

Makkelijker zullen ze het ook niet maken.

 

Maar daarin staat niet de duur van het briefadres. Wat in de regelgeving in Rheden wel het geval is.

Dit jaar heeft iemand een briefadres bij mij, voor minimaal een jaar. Deze is goedgekeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Maar daarin staat niet de duur van het briefadres. Wat in de regelgeving in Rheden wel het geval is.

Dit jaar heeft iemand een briefadres bij mij, voor minimaal een jaar. Deze is goedgekeurd.

 

Dan ga ik even terugkijken naar de landelijke uitleg.

 

Briefadres is tijdelijk geldig

 

Een briefadres is tijdelijk. De gemeente spreekt in veel gevallen met u af hoe lang u op een briefadres ingeschreven mag blijven. Een briefadres is alleen een administratief adres, u woont hier niet. Meer informatie kunt u bij uw gemeente krijgen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/vraag-en-antwoord/kan-ik-een-briefadres-krijgen-als-ik-geen-vast-woonadres-heb

 

Blijkbaar heeft een gemeente dus de mogelijkheid te bepalen dat het voor half jaar of jaar is.

Ik ben benieuwd hoe dat na een jaar verder gaat @voordeur.

Los daarvan, als het om ontvangen Wajong gaat, zoals bij de vraagsteller het geval is, heb je alsnog te maken met de regels van de UWV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik ben benieuwd hoe dat na een jaar verder gaat @voordeur.

Los daarvan, als het om ontvangen Wajong gaat, zoals bij de vraagsteller het geval is, heb je alsnog te maken met de regels van de UWV.

 

Ik ben daar ook wel benieuwd naar.

Al het om ontvangen van Wajong gaat, kan er een wijziging doorgegeven worden aan het UWV van verhuizing. Voor zover ik kan zien is het het formulier invullen en opsturen, met dien verstande dat het "nieuwe adres"opgegeven wordt(hier kan waarschijnlijk ook het oude adres komen te staan). Daarna is er een mogelijkheid voor uitleg.

Niet geschoten is altijd mis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dakloosheid is denk ik best overkomelijk voor de meeste mensen. Het is meer de combinatie van dakloos en werkeloos die je nekt.

 

In Nederland moet je je in gekke bochten wringen om niet meer te kunnen eten, maar stel dat overheid en hulpinstanties niet zouden bestaan, dan ben je toch echt aangewezen op diefstal, bedelen en stropen.

 

Daklozen handboek: https://en.wikipedia.org/wiki/Steal_This_Book

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 5 jaren later...
53 minuten geleden, Vantazzy zei:

Zullen er nu wel een hele hoop bij komen na dit Corona gedoe vermoed ik.

 


dat gaat denk ik nog wel mee vallen.

maar ongetwijfeld zullen er mensen in de problemen belanden.

 

maar tussen problemen en dakloos zit een wereld van verschil.

 

ik heb een gezin met 2 kinderen dus ja je doet je best voor je gezin.

Voor mij persoonlijk zou ik me weinig zorgen maken of ik wel of geen dak boven mijn hoofd zou hebben.

Ik zou gaan reizen en dan ergens in Spanje 

proberen een tinyhouse te bouwen.

waarschijnlijk met gablok elementen en vooral niet te groot en volledig off grid.

 

aangepast door Hermanusb
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden, Hermanusb zei:


dat gaat denk ik nog wel mee vallen.

maar ongetwijfeld zullen er mensen in de problemen belanden.

 

maar tussen problemen en dakloos zit een wereld van verschil.

 

ik heb een gezin met 2 kinderen dus ja je doet je best voor je gezin.

Voor mij persoonlijk zou ik me weinig zorgen maken of ik wel of geen dak boven mijn hoofd zou hebben.

Ik zou gaan reizen en dan ergens in Spanje 

proberen een tinyhouse te bouwen.

waarschijnlijk met gablok elementen en vooral niet te groot en volledig off grid.

 

Ik denk idd dat het in verhouding met de gehele bevolking wel mee gaat vallen, tenzij je niet mee wil doen met alle (semi) verplichtingen die ze mogelijk gaan invoeren. Ik zeg niet dat het gebeurd, maar een mogelijkheid is er wel.

 

Zelf heb ik een gezin met 4 kids en ben heel blij met mijn huis. Voor mezelf maak ik me niet druk, maar ik wil niet graag met mijn gezin in een hutje op de hei wonen. De mogelijkheid van een Tiny (voor mij en mijn gezin iets minder Tiny)house in het buitenland spreekt mij wel aan alleen hebben we daar nu gewoon niet de mogelijkheden en middelen voor.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk (maar vooral ook hoop) dat het inderdaad wel los zal lopen, een enkele uitzondering daargelaten.

In overlevingsmodus heb je er veel voor over om jezelf en je gezin staande (en droog) te houden.

 

Op 25-11-2020 om 22:59, Hermanusb zei:

Voor mij persoonlijk zou ik me weinig zorgen maken of ik wel of geen dak boven mijn hoofd zou hebben.

Ik zou gaan reizen en dan ergens in Spanje 

 

Helaas gaat het in real life niet zo: 16 jaar geleden bevond ik mij in een dergelijke situatie en wanneer alles op een gegeven moment op is, kun je niet meer zomaar verhuizen of wat dan ook (een auto had ik ook niet meer, dus echt ver reizen was ook moeilijk): met "Al" het geld dat je van de staat krijgt kun je maar net rondkomen en na wat rondzwervingen was het enige dat ik aan onderdak kon vinden een garagebox naast het spoor.

 

Oké toegegeven, een dergelijke situatie zorgt ook psychisch voor een neerwaartse spiraal, dus echt optimistisch en ondernemend wordt je er ook niet meer van, maar dat heeft ook weerslag op je mogelijkheden.

 

Je kunt het een beetje vergelijken met dat je lekker op de bank, met je partner, kijkt naar een film die zich in de winter afspeelt, waar mensen op een onbewoond eiland er maar het beste van moeten proberen te maken.

Zolang je daar in je warme kamer zit denk je: "Mwah, het zal allemaal wel loslopen" of "Ik zou dat anders doen", maar pas als je je zelf ineens in een dergelijke situatie bevindt, dan is dat toch wel confronterend.

 

Ach en het zal er ook wel een beetje mee te maken hebben met hoe een mens (qua persoon) omgaat met tegenslagen: een beetje optimist heeft de strijd dan eigenlijk al half gewonnen.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Een echte wol is uitermate geschikt tegen de koude.

Daar had ik nog al wat van toen ik dakloos werd door een goede kennis die mijn gezin had in gepikt, en moest ik vertoeven in de auto die ik er gelukkig nog aan overhield, van de dekens maakte ik een bedje waar ik op kon slapen, niet genoeg om er onder te slapen dus een paar hele koude winters mee gemaakt Oei dat was heeeel heeeel koud, ook door niet goed eten, drinken, en slapen blijf je koud de sneeuw om me heen was wel mooi het vroor behoorlijk, maar je moet toch ventileren om het vocht kwijt te raken, ik had alle tijd dus hield ik de auto brandschoon, zo ook mij zelf, heb nog wel eens gebruik gemaakt van een invaliden wc bij apotheken, ziekenhuizen en C&A, in Almelo, Groningen, Leeuwarden daar in de prinsentuin, O dat was zo heerlijk onder de warme does die eigenlijk was bedoeld voor mensen met bootjes, O dat was zo lekker ik ging er elke dag heen, en maar genieten.

In Almelo heb ik dus veel koude geleden, wassen met water wat nog net niet bevroren was, vooral het haar wassen je kreeg er gewoon hoofpijn van wat ik zelden heb gehad.

 

Ha wat weer een verhaal, maar ik heb in de tijd ook best leuke dingen mee gemaakt, best heel bijzonder, waar ik nog wel aan denk met een dikke glimlach.

 

Daar ga ik jullie nu een paar dingen over vertellen.

Ik belande van Leeuwarden in Almelo waar de zogenaamde goede kennis met mijn gezin naar toe ging, om daar een nieuw leven te beginnen.

Er zou een leegstand zijn maar dat was niet waar, zou er zo een huiskrijgen, maar dat is niet gebeurd.

De kennis had gezegd dat er leegstand zou zijn maar dat was gelogen zoals veel dingen, ze moesten zelf een groot huis huren van een makelaar, ook op een slinkse manier daar voor moest hij gegevens overhandigen dat er een goed inkomen was, daar hebben ze onder ander mij voor gebruikt, om de scheiding te bespoedigen, nam hij mij mee naar zijn advocaat ik moest een document ondertekenen ik kon niet meer lezen, haast niets meer drong tot mij door had door het gedoe een behoorlijke posttraumatische stressstoornis op gelopen, ik ondertekende een document waar op stond dat ik 250 gulden per kind zou betalen, dat zou dan voor mijn twee jongens zijn en van mijn dochtertje die nog onderweg was, ik heb haar nooit in mijn armen mogen sluiten, ja een keer heb ik hun zien lopen met de jongens achter hun aan en mijn dochter lief in de wandelwagen ik dook snel in een videotheek om hun niet met mij te confronteren, ik heb mij zelf te veel weggecijferd maar ik was toen ook heel kwetsbaar.

 

Ik belande in de auto die ik nog overhield, gelukkig maar, kwam uiteindelijk op een camping terecht waar ik met mijn auto mocht staan zonder er iets voor te hoeven betalen, kon me ook zo verplaatsen, ook kreeg ik een heksleutel (in vertrouwen) om er in en uit te kunnen, ik ging op een dag de kantine bezoeken, er zaten allemaal vaste bewoners, die allemaal bedenkelijk naar mij keken, en maakte een praatje met de beheerder en zijn hulp, die ook dachten dat ik een Turkse man was haha maar ik had prachtige foto's bij me van mijn gezin met de kinderen en ik er op, en het mooie was mijn kinderen hadden toen heel blond haar want we waren ook net op vakantie naar Spanje geweest dus het haar was heeeel blond.

Het ijs was gebroken ik kreeg van alle kanten drinken eten en hapjes, er werd leuke gezellige muziek gedraaid er werd op gedanst, een moeder dat een dochter die niet helemaal goed was vroeg of ik even met haar tiener dochter wilde dansen haha heb het maar even gedaan, en de anderen vonden het ook prachtig, ik had het helemaal gemaakt, ik was voor hun geen Turkse man meer, of dan één die heel vriendelijk is haha.

 

Ik mocht ook bij de gezinnen op bezoek komen maar heb dat maar niet gedaan dit ging voor mij al een beetje te ver, ik was nog niet aan gezelligheid toen, miste mijn kinderen ontzettend, en er was ook nog een dochtertje onder weg, die ik één keer vluchtig heb gezien, gezien niet echt zag hen lopen op een afstand.

Ik heb echt geweldige kinderen om nooit meer te vergeten.

 

Af en toe schrijf ik hier nog een stukje om een glimlach op jullie gezicht kan toveren.

 

Dit zijn dan mijn geweldige wonder kinderen,

mijn Ex is van Indische afkomst dus niet echt blank, ik had vroeger donker blond haar, maar geen blauwe ogen zoal mijn jongens.

Mijn moeder en zuster hadden dat wel.

IMG_0048.thumb.jpg.81beecfe5445543ea13fa37fe0b81638.jpgIMG_0049.thumb.jpg.fef910a70015922e7684ef86545fb32b.jpg

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds dakloos,

Was bij mijn ouders die toen nog leefden, ze een paar dagen hun geholpen, ook had het even behoorlijk geregend.

 

Ik had terwijl ik in de auto sliep de politie aan de deur gehad, op een carpool plaats, in het dorp van mijn ouders.

Ze vroegen vriendelijk hoe het er mee was, ik vertelde hun een stukje van mijn omstandigheden, en ze wensten mij veel geluk toe, best hele vriendelijke agenten.

 

Later bleek dat er een stuk wollendeken uit de deur stak, en toen heb heel erg had geregend was het regenwater in de auto gekomen dus de stapel dekens waren doorweekt en ik reed naar stad Groningen, en men was met de rondweg bezig langs de weg kon ik met gemak kon parkeren ruimte zat, en er stonden stallen hekken met daar boven op prikkeldraad,

ha dacht ik dat is mooi, een waslijn de wind van de goede kant, lekker warm het zonnetje schijnt, ik had er wel twintig dekens aan hangen en die ware plat tegen het gaas aan gedrukt, denk dat ik wel zo'n twintig meter in beslag nam, en toen kwam Oom Agent er aan en keken stom verbaast weken van de ringweg af, om te vragen wat ik daar deed, met een brede glimlach kwamen ze aan kuieren.

 

Ik vertelde mijn omstandigheden en wat de dekens daar deden, ze moesten er wel om lachen en vonden het idee wel origineel, ze gaven mij een hand en wensten mij het allerbeste toe.

 

Niemand had daar last van mij, reken maar dat het een bekijks was, een bonte kleurrijke deken schouwspel over een lang uitgestrekte oppervlakte, reken maar uit twintig dekens in de lengte op gehangen, ik denk ruim veertig meter???

 

Tot het volgende stukje.

Mhg,

JJ&A.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Wat mooi dat er toch iemand het met leuk heeft aan geklikt, maar zo is @mevr.Grijpstra ook een pareltje van het forum, dank je wel lief mens.

 

Ik heb hier en daar wat verbeterd en wat tussen gezet, haha af en toe staat er iets dubbel.

 

In Leeuwarden zag ik morgens heel vroeg ook een dakloze die nam een bekertje uit het water van een fontein met een beeld, en dronk het stilstaand water, later kwam ik er weer langs dacht er aan keek in het water het was niet bepaald schoon, er zat aardig wat leven in onder ander muggenlarven, wat vies.

Gemeenten moeten er meer rekening mee houden dat sommige mensen aan gezond drinkwater moeten kunnen komen, vooral nu de zomer warmer/heter worden, maar gelukkig de winters milder, ik heb het nog even anders mee gemaakt.

Schijnbaar heb ik daar nog de gevolgen van, ik voel niet meer op momenten dat ik behoorlijk koud ben, ook heb ik geen plas drang meer.

 

Na deze verhalen zijn we (opnieuw getrouwd) nog een paar keren dakloos geweest, niet door eigen schuld.

Dat moet ik ook nog maar een keer schrijven.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net zat ik de reactie op dit draadje te lezen van ruim een jaar terug en gaf het volgende aan 

Op 26-11-2020 om 14:56, Raff445 zei:

Ik denk idd dat het in verhouding met de gehele bevolking wel mee gaat vallen, tenzij je niet mee wil doen met alle (semi) verplichtingen die ze mogelijk gaan invoeren. Ik zeg niet dat het gebeurd, maar een mogelijkheid is er wel.

 

Zelf heb ik een gezin met 4 kids en ben heel blij met mijn huis. Voor mezelf maak ik me niet druk, maar ik wil niet graag met mijn gezin in een hutje op de hei wonen. De mogelijkheid van een Tiny (voor mij en mijn gezin iets minder Tiny)house in het buitenland spreekt mij wel aan alleen hebben we daar nu gewoon niet de mogelijkheden en middelen voor.

Hier sprak ik nog van semiverplichtingen die er mogelijk gaan komen. Nu een jaar later zien wel dat de semiverplichtingen die we toen voorzagen eigenlijk alleen nog betrekking hebben (momenteel) op luxe dingen zoals vakantie, bios, restaurant enz. 

Maar hoe anders is het als we kijken naar de voorbereidingen die ze aan het treffen zijn om werkgevers mogelijkheden te geven en sectoren verplichten 2G in te stellen. Ook zien we natuurlijk in landen om ons heen andere taferelen afspelen waar wel verplichtingen worden ingesteld. Dan kan het maar ineens heel belangrijk worden dat je hypotheek op je huis zo laag mogelijk is omdat je inkomsten dan ineens kunnen wegvallen. Dus dakloos worden zie ik niet zo snel gebeuren, maar je moet wel voorbereiden op de toekomst.

 

Wij hebben dan een koophuis en kunnen de lasten hiervan terugdringen door extra af te lossen als we de mogelijkheden hebben, maar een huurhuis is hierin een stuk minder mogelijkheden om de kosten te verlagen. De kosten voor een koophuis zijn meestal in het begin hoger en je bent een stuk gebondener als met een huurhuis, maar de optie van verlagen van kosten vindt ik in ieder geval een prettig gevoel. Wij zitten momenteel op ongeveer de gemiddelde huurprijs wat we per maand betalen aan aflossing en rente. 

Hoe kijken jullie hier tegenaan,

- Kopen of huren

- Aflossen of investeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sta al 10jaar ingeschreven voor een huurwoning en ik bezit een koopwoning. Maar als het fout gaat heb ik snel een huurwoning omdat ik al lang ingeschreven sta. Een mooie backup.  
Mijn advies is dan ook om je altijd ingeschreven te laten staan ondanks je situatie of inkomen.  Kost 10euro per jaar.

 

Ik heb nu 30% overwaarde op mijn woning maar ga niet extra aflossen want een direct beschikbaar spaarpotje vind ik belangrijker.

Bij een foute boel heb ik in de huidige markt mijn woning snel verkocht.

 

Ik ga er vanuit dat er een strenge vaccinatieplicht komt.

Dus grote kans dat ik dan moet vluchten inpv een lange gevangenisstraf.

Daarom verdiep ik mij al in andere landen en heb ik al een ruime caravan gekocht. Een grote dieselbus er voor met een zak vol zilveren munten, cash en een prepaid creditcard.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-12-2021 om 10:55, Madeliefje zei:

Ik sta al 10jaar ingeschreven voor een huurwoning en ik bezit een koopwoning. Maar als het fout gaat heb ik snel een huurwoning omdat ik al lang ingeschreven sta. Een mooie backup.  
Mijn advies is dan ook om je altijd ingeschreven te laten staan ondanks je situatie of inkomen.  Kost 10euro per jaar.

 

Ik heb nu 30% overwaarde op mijn woning maar ga niet extra aflossen want een direct beschikbaar spaarpotje vind ik belangrijker.

Bij een foute boel heb ik in de huidige markt mijn woning snel verkocht.

 

Ik ga er vanuit dat er een strenge vaccinatieplicht komt.

Dus grote kans dat ik dan moet vluchten inpv een lange gevangenisstraf.

Daarom verdiep ik mij al in andere landen en heb ik al een ruime caravan gekocht. Een grote dieselbus er voor met een zak vol zilveren munten, cash en een prepaid creditcard.

Beste @Madeliefje,

 

Een madeliefje zal overal waar het niet te heet is kunnen gronden, maar is wel eetbaar.😁

 

Heel goed dat je als zolang bent in geschreven, wij zijn vaak verhuis, en hebben op deze manier vaak snel een woning we staan door het land bij verschillende stichtingen in geschreven als woningzoekenden, dat een handig iets om achter de hand te hebben tevens hebben we een vlucht campertje die redelijk is in gericht en met twee klaar staande rugzakken redelijk compleet om te vertrekken of om in te bivakkeren, we hebben er ook twee tanks met diesel in staan.

Een goede ruim uit geteste waterfilter die we dagelijks gebruiken gaat ook mee.

 

Ik heb me een beetje verdiept in Bushcraft om zo ook wat mee mogelijkheden te hebben.

 

Verdiep je goed in het overleven, dat is ten alle tijden handig en goed voor je gevoel, kan je een bepaalde zekerheid geven, zekerheid is goed voor een mens.

 

Ik stuur je nog een PBtje.

 

Ik maak me toch wat zorgen om je, fijn dat je ons als forum achter de hand hebt, je bent hier vaak en doet fijn mee, zorg altijd dan je internet heb zodat je contact met ons kan onderhouden.

 

Dit is dus geen afscheid, hopen dat er geen vaccinatie verplichting komt, of geintje dat jij een vrijwaarding kan krijgen, veel sterke vriend, en houd je koppie er bij.👍

 

Met een hele hartelijke groet,

@JJ&A

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-12-2021 om 10:55, Madeliefje zei:

Ik sta al 10jaar ingeschreven voor een huurwoning en ik bezit een koopwoning. Maar als het fout gaat heb ik snel een huurwoning omdat ik al lang ingeschreven sta. Een mooie backup.  
Mijn advies is dan ook om je altijd ingeschreven te laten staan ondanks je situatie of inkomen.  Kost 10euro per jaar.

 

Ik heb nu 30% overwaarde op mijn woning maar ga niet extra aflossen want een direct beschikbaar spaarpotje vind ik belangrijker.

Bij een foute boel heb ik in de huidige markt mijn woning snel verkocht.

 

Ik ga er vanuit dat er een strenge vaccinatieplicht komt.

Dus grote kans dat ik dan moet vluchten inpv een lange gevangenisstraf.

Daarom verdiep ik mij al in andere landen en heb ik al een ruime caravan gekocht. Een grote dieselbus er voor met een zak vol zilveren munten, cash en een prepaid creditcard.

Ingeschreven staan voor een huurwoning is idd een hele goeie en ga ik zeker direct oppakken. Al denk ik wel dat als ik mijn huidige woning niet meer kan betalen, dat ik dan ook niks kan met een huurwoning, want die zijn niet veel goedkoper...

 

Ik ben met je eens dat een beschikbaar spaarpotje in alle gevallen heel belangrijk is en dat dat boven een eventuele aflossing moet staan. Voor ons zou een vaccinatie verplichting ook heel desastreus uit kunnen pakken als het neerkomt op werk en woning. Alleen denk ik als dat er komt dat er wel meer aan de hand zal zijn en de verkoop van een woning dan een stuk minder makkelijk kan worden. (dan moet ik wel zeggen dat 30% een hele goede pot is en je daarmee iets aan crisis op kan vangen) 

 

Maar investeren in een caravan of camper of iets van mogelijkheden om bij eventuele verplichtingen volledig van het grid af te kunnen gaan is zeker iets waar ik naar kijk.,. Alleen als ik dat wil doen moet het direct lomp groot zijn aangezien ik 4 kids heb. Dus met zn 6-en vluchten is weer andere koek...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Raff445 zei:

Ingeschreven staan voor een huurwoning is idd een hele goeie en ga ik zeker direct oppakken. Al denk ik wel dat als ik mijn huidige woning niet meer kan betalen, dat ik dan ook niks kan met een huurwoning, want die zijn niet veel goedkoper...

 

Ik ben met je eens dat een beschikbaar spaarpotje in alle gevallen heel belangrijk is en dat dat boven een eventuele aflossing moet staan. Voor ons zou een vaccinatie verplichting ook heel desastreus uit kunnen pakken als het neerkomt op werk en woning. Alleen denk ik als dat er komt dat er wel meer aan de hand zal zijn en de verkoop van een woning dan een stuk minder makkelijk kan worden. (dan moet ik wel zeggen dat 30% een hele goede pot is en je daarmee iets aan crisis op kan vangen) 

 

Maar investeren in een caravan of camper of iets van mogelijkheden om bij eventuele verplichtingen volledig van het grid af te kunnen gaan is zeker iets waar ik naar kijk.,. Alleen als ik dat wil doen moet het direct lomp groot zijn aangezien ik 4 kids heb. Dus met zn 6-en vluchten is weer andere koek...

Als je dan door omstandigheden een laag inkomen hebt dan krijg je huursubsidie voor de huurwoning. Dat is al snel 250 in de mnd en ook een zorgtoeslag van 2x100euro per mnd.

 

Er zijn sleurhutten met stapelbedden waar je met totaal 6personen in kan. Koop deze niet in het voorjaar want dan zijn ze 30% duurder.

 

Koop dan een zo groot mogelijk bus met imperiaal en trekhaak. Zorg dat deze een dubbele voorbank en een achterbank heeft.  Dan kan je er met 6 personen in en heb je veel laadruimte.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Madeliefje zei:

Koop dan een zo groot mogelijk bus met imperiaal en trekhaak. Zorg dat deze een dubbele voorbank en een achterbank heeft.  Dan kan je er met 6 personen in en heb je veel laadruimte.

Dit gaat het dan worden, @Raff445.😁

Geintje.

 

 

De man heeft het niet gehad over een mega brandstoftank.

Zelf had ik wat dingen anders gedaan, maar dat zou niet helemaal passen in deze topic.

Er zijn mensen die zo bivakkeren in hun camper, en een briefadres hebben dus geen vaste verblijfplaats hebben, in zekere zin dakloos zijn.

In het Europees rechtssysteem is vast gelegd dat een mens niet kan worden verplicht om in in een huis te wonen, met behoud van alle rechten en plichten en uitkering.

En haast overal recht heeft om te staan, bivakkeren.

(((Volgens mij wat ik een keer (denk te hebben) gelezen worden de regels van een land ook erkent in het buitenland))) Maar dat dus duidelijk tussen haakjes.

 

Laten we hier over maar geen discussie punt van maken in deze topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, JJ&A zei:

Dit gaat het dan worden, @Raff445.😁

Geintje.

 

De man heeft het niet gehad over een mega brandstoftank.

Zelf had ik wat dingen anders gedaan, maar dat zou niet helemaal passen in deze topic.

Er zijn mensen die zo bivakkeren in hun camper, en een briefadres hebben dus geen vaste verblijfplaats hebben, in zekere zin dakloos zijn.

In het Europees rechtssysteem is vast gelegd dat een mens niet kan worden verplicht om in in een huis te wonen, met behoud van alle rechten en plichten en uitkering.

En haast overal recht heeft om te staan, bivakkeren.

(((Volgens mij wat ik een keer (denk te hebben) gelezen worden de regels van een land ook erkent in het buitenland))) Maar dat dus duidelijk tussen haakjes.

 

Laten we hier over maar geen discussie punt van maken in deze topic.

Hahah het eindresultaat ziet er wel echt heel gaaf uit.

En hij is inderdaad groot zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Raff445 zei:

Hahah het eindresultaat ziet er wel echt heel gaaf uit.

En hij is inderdaad groot zat.

Hij had het meer zelfredzaam moeten maken, het dak en vooral de ramen had hij met plakzonnepanelen kunnen bedekken ook op het grote dak zou dat kunnen.

Iets op uit de lucht drinkwater te winnen.

Een generator draaiend op diesel.

Een centrale stofzuiger systeem, met een korte stofzuiger slang, dan zo'n ellendig lange slang.

De Arco te gebruiken voor koeling, verwarming en ont-vochtiger, ik had ook een uitgang gemaakt in de Does en kleding kast, handig om die ook snel droog en vocht vrij te houden.

Met warme droge lucht heb je snel je verregende kleding droog en na het doezen vind ik het heerlijk om met warme droge lucht snel droog te zijn en de badkamer snel droog te hebben.

 

Ben je wel eens gaan staan onder een hete lucht blazer in een winkel als je verregend bent, haha heerlijk en goed door je haarbos woelen om het snel weer droog te krijgen, dan denk ik wel af en toe zoiets in je badkamer heeeeerlijk, ja dat komt ook ik veel kou het geleden tijdens het dakloos zijn en als minima jaren niet heb gestookt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Raff445 zei:

Hahah het eindresultaat ziet er wel echt heel gaaf uit.

En hij is inderdaad groot zat.

Prachtig ding is het maar helaas veeeel te groot.

En natuurlijk belachelijk duur geworden.

 

Dan koop ik liever voor 6000euro een flinke caravan die ik aanpas en achter een Mercedes Sprinter etc… kan hangen.

Een camper vind ik te klein, te duur en te kwetsbaar.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook wel het idee gehad om een elektrische SRV winkelwagen om te bouwen tot camper, met veel zonepanelen zowel op het grote dak als aan de zijkanten, behoorlijke accu's.

Oké je hoeft niet snel te rijden om ergens te komen, maar je rijd wel heel heel goedkoop en hoef geen belasting te betalen.

Ook zou ik er een nieuwe Electro motor in zetten, met snelheidsbegrenzer, en de mogelijkheid om te kunnen stekkeren als er te minimaal zon is om de accu vol te houden.

 

Een studentje kwam ook op het idee, maar dan met een benzine motor.

Hij wouw er ook wel in gaan bivakkeren om kosten te besparen, maar dan geregistreerd dakloos, met een briefadres.

https://camperforum.nl/viewtopic.php?t=8396972

 

De student had moeite met het achteruitrijden, maar nu hebben we achteruitrij wifi camera's in combinatie met een tablet als mogelijkheid.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

beste,

 

ik heb een goed bedrijf en heb in Corona mijn beste jaren gedraaid.

Helaas ben ik door de saaie bedoeling naast mijn werk veel meer online gaan gokken eb heb ik inmiddels meer dan 100 duizend euro schuld opgebouwd.

Ik heb vaak geprobeerd t geld terug te winnen maar het lukt me niet meer.

Vroeger won ik regelmatig grote bedragen maar de laatste 6 maanden helaas niet meer.

Ik ga binnenkort mijn huis uit en in mijn auto wonen.

Weinig mensen weten van mijn situatie omdat ik iedereen van me af heb geduwd de laatste jaren.

Het voordeel is dat ze je dan niet meer kunnen vinden of klopt dat niet ?

Je hebt geen postadres meer dus ook geen deurwaarders over de vloer 🙂

Ik lach als een boer met kiespijn want ik had alles maar heb mezelf alles ontnomen.

 

 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...