Ga naar inhoud
GENEGEERD

Natuurlijke Deo Kristal


Aanbevolen berichten

Ik ontdekte dat er dus twee typen aluminum zijn in deo. Aluminium chloorhydraat en Ammonium Aluminium. Ammonium Aluminium is een natuurlijke zout die bacterien dood die stank veroorzaken. Het verstopt je porien absoluut niet (zweet moet juist je lichaam uit, en niet verstopt in je huid blijven) en zorgt er voor dat je vanzelf fris blijft ruiken. Dan heb nog dus Aluminium chloorhydraat, de boosdoener, de ‘wannabe’ Ammonium Aluminium. Vele malen goedkoper om te krijgen (maken), chemisch en giftig. Verstopt de porien en zorgt er voor dat zweet er niet uit kan. Deze zit in zo ongeveer elke deo die te koop is (check ingredienten, vaak als eerste of tweede in de ingredientenlijst). Ammonium Aluminum (de goede dus) is in Nederland vrij moeilijk te krijgen, en zit zeker niet in goedkope rollers of sticks die je in de supermarkt kan krijgen.

 

bron: http://www.beautygloss.nl/2008/03/31/natuurlijke-crystal-deodorant/ (een blog waar mijn vrouwke op zit)

 

http://www.detuinen.nl/de-tuinen-deo-kristal.html/

Over deze kristal wilde ik even een woordje kwijt. Mijn lieftallige vrouwke had deze 5 maand geleden gekocht en gebruikt hem dagelijks. Hij is nog altijd zo goed als nieuw ik denk zelf nog geen halve cm er af. De geur is heel neutraal dus zeker ook geschikt voor mannen.

 

hoe werkt die, je moet hem nat maken en dan gewoon onder de oksel aan brengen. 24uur bescherming tegen slechte geurtjes. Je zweet wel maar er zijn geen slechte geurtjes. Na het aanbrengen droog je de kristal af en zetje hem weg.

 

Ik heb bewust zolang gewacht met dit te posten omdat ik wilde weten hoelang hij mee ging. Antwoord hier op gemakkelijk min 1 tot 2 jaar met 1 kristal (als het niet langer is)

HET IS HEEL BELANGRIJK DAT JE HEM DROOGT NA GEBRUIK ANDERS LOST DIE OP EN HEBJE ER NIETS MEER AAN !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
Dan zal het kruitvat wel de synthetische verkopen, lijkt inderdaad op melkglas:(

(ik wist niet dat aluin niet altijd aluin was) Ik zal me er eens beter in verdiepen.

 

Dat is grappig, want het heeft allebei dezelfde samenstelling. @vheeswijk weet er vast meer over te vertellen.

Gewoon aluin is kalium-aluminium-sulfaat, zo uit mijn hoofd.

 

Persoonlijk ben ik geen fan van aluminium op mijn lichaam:

 

http://mevrouw-minder.nl/2012/09/potassium-alumaluin-een-ongezond-aluminium/

 

Misschien weet @Richa of @Miss Jade een alternatief?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot aluin wordt al heel lang gebruikt voor na het scheren hoor om te desinfecteren en het '' bloeden te stelpen '' daar is niks mis mee :rolleyes:

als alternatief voor deo gewoon natriumbicarbonaat ;) als je iets anders wilt

( http://www.urbanlotus.nl/deodorant.html )

 

gr will

 

Mijn opa gebruikte aluin om konijnevelletjes mee te looien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot aluin wordt al heel lang gebruikt voor na het scheren hoor om te desinfecteren en het '' bloeden te stelpen '' daar is niks mis mee :rolleyes:

als alternatief voor deo gewoon natriumbicarbonaat ;) als je iets anders wilt

( http://www.urbanlotus.nl/deodorant.html )

 

gr will

 

Met zo'n argument kan ik niks, Will. Denk aan asbest en röntgenstralen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Mijn opa gebruikte aluin om konijnevelletjes mee te looien.

 

Mijn ouders strooiden het in sokken tegen zweetvoeten. Het hielp, maar was irritant, net alsof er zand in je sokken zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot even wat rechtzetten de aluin die in deo zit is dus dit kaliumaluminiumsulfaat het is niet echt giftig maar je hebt wel gelijk

als je stelt dat het in je huid gaat zitten (aluin bij het scheren maak je nat en werkt dan toch anders deze deo .ik wil het niet vergelijken met asbest of rontgenstraling

dat is denk ik toch iets anders maar wat het precies doet in je lichaam weet ik ook niet .dan maar voor de zekerheid een alternatief .

gr will

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is grappig, want het heeft allebei dezelfde samenstelling. @vheeswijk weet er vast meer over te vertellen.

Gewoon aluin is kalium-aluminium-sulfaat, zo uit mijn hoofd.

 

Persoonlijk ben ik geen fan van aluminium op mijn lichaam:

 

http://mevrouw-minder.nl/2012/09/potassium-alumaluin-een-ongezond-aluminium/

 

Misschien weet @Richa of @Miss Jade een alternatief?

 

Kokosolie (=kokosvet)! Eventueel in een eigen mix met etherische oliën of een kokosolie met een neutrale geur - bijvoorbeeld die ook worden gebruikt om me te koken.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Dat is grappig, want het heeft allebei dezelfde samenstelling. @vheeswijk weet er vast meer over te vertellen.

Gewoon aluin is kalium-aluminium-sulfaat, zo uit mijn hoofd.

 

Persoonlijk ben ik geen fan van aluminium op mijn lichaam:

 

http://mevrouw-minder.nl/2012/09/potassium-alumaluin-een-ongezond-aluminium/

 

Misschien weet @Richa of @Miss Jade een alternatief?

 

Ik ben er ook al een tijdje over aan het denken en mee aan het goochelen. Op dit moment gebruik ik de stikdure deodorant van Weleda, tot nu toe vind ik die het beste en het is in ieder geval zonder die alu zooi. Ik heb ooit weleens iets op basis van kristal gebruikt, maar dat vond mijn huid niet lekker. Ik probeer gewoon zowiezo zo weinig mogelijk deo zooi te smeren (dus sorry als ik stink als een konijnenhok ;) ) En sommigen van jullie weten dat ik nogal gek ben van de Vlier, dus op mijn gezicht gebruik ik mijn zelfgemaakte vlierbloemencreme en soms de goudsbloemencreme. De jacht op de ultieme (eventueel zelfgemaakte) deo gaat nog voort..........

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kokosolie (=kokosvet)! Eventueel in een eigen mix met etherische oliën of een kokosolie met een neutrale geur - bijvoorbeeld die ook worden gebruikt om me te koken.

 

Dit is in principe ook een goede tip, ik had een mix van kokosolie, baking soda en een druppeltje sinaasappelolie gemaakt, maar dat werkt een klein beetje, ik mis de alcohol voor een beter resultaat. Nu ik dit zo intyp bedenk ik dat het misschien wel wat is om er een tinctuur door te doen ipv een etherische olie......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik ben er ook al een tijdje over aan het denken en mee aan het goochelen. Op dit moment gebruik ik de stikdure deodorant van Weleda, tot nu toe vind ik die het beste en het is in ieder geval zonder die alu zooi. Ik heb ooit weleens iets op basis van kristal gebruikt, maar dat vond mijn huid niet lekker. Ik probeer gewoon zowiezo zo weinig mogelijk deo zooi te smeren (dus sorry als ik stink als een konijnenhok ;) ) En sommigen van jullie weten dat ik nogal gek ben van de Vlier, dus op mijn gezicht gebruik ik mijn zelfgemaakte vlierbloemencreme en soms de goudsbloemencreme. De jacht op de ultieme (eventueel zelfgemaakte) deo gaat nog voort..........

 

Hee, daar is Richa weer! :)

 

Heb je al kokos-olie geprobeerd, uit post #15 van @Miss Jade?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er ook al een tijdje over aan het denken en mee aan het goochelen. Op dit moment gebruik ik de stikdure deodorant van Weleda, tot nu toe vind ik die het beste en het is in ieder geval zonder die alu zooi. Ik heb ooit weleens iets op basis van kristal gebruikt, maar dat vond mijn huid niet lekker. Ik probeer gewoon zowiezo zo weinig mogelijk deo zooi te smeren (dus sorry als ik stink als een konijnenhok ;) ) En sommigen van jullie weten dat ik nogal gek ben van de Vlier, dus op mijn gezicht gebruik ik mijn zelfgemaakte vlierbloemencreme en soms de goudsbloemencreme. De jacht op de ultieme (eventueel zelfgemaakte) deo gaat nog voort..........

 

Wees blij dat je niet stinkt naar een chemische cocktail! :p

 

Je kunt ook een fles azijn mee onder de douche slepen en daar je oksels mee wassen..

 

Werkt ook tegen huidirritaties, je krijgt er mooi zacht haar van en voetschimmel blijft ook weg.

'k Heb hier altijd een paar flessen in de douche staan. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees blij dat je niet stinkt naar een chemische cocktail! :p

 

Je kunt ook een fles azijn mee onder de douche slepen en daar je oksels mee wassen..

 

Werkt ook tegen huidirritaties, je krijgt er mooi zacht haar van en voetschimmel blijft ook weg.

'k Heb hier altijd een paar flessen in de douche staan. :D

 

Oh ja! Goed idee Raycoupe, ik zal die supersterke meuk van jou eens proberen! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...