Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

vraagje,

Een situatie zoals die zich afspeelt in Egypte lijkt een ver van je bed show, maar dergelijke onrusten grijpen als een vuurtje om zich heen. Het aantal landen in het midden oosten waar inmiddels een burgeroorlog woedt, groeit gestaagd. Onrust onder het volk trekt steeds meer noordwaarts. Zelfs Turkije leekt even te ontvlammen.

-Is het denkbaar dat wij dit in Nederland gaan meemaken in de nabije toekomst en hoe zou dat er hier uit zien? (Denk er aan dat we wel een iets andere demografische samenstelling hebben.)

-Wat kunnen de aanleidingen zijn?

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Aanleiding kan eenvoudig het begrotingstekort zijn. Te weinig middelen leiden tot knippen in de sociale zekerheid. Stel jij krijgt niets en je licht gekleurde buurman die nooit bijdroeg krijgt wel steun, daar word je niet vrolijk van. Daarnaast zijn er politieke tegenstellingen, de mogelijkheid dat een heilige oorlog wordt geëxporteerd, onfaire belastingmaatregelen, massale ontaslagen in een paar industriegebieden, een flinke chemische ramp met plunderingen, overstromingen, ... . Bedenk het maar.

Als je denkt dat het bij ons niet kan, kijk dan naar Borgerhout, Anderlecht, Brussel algemeen, Londen en Parijs. Zelfs in Stockholm waren er flinke rellen. Wat te doen ? Blijf er weg als je dat kan, ben jij of je eigendom bedreigd, verdedig die zo goed als je kan, zonder je eigen leven in gevaar te brengen. Dat zal ik in elk geval proberen.

Deze post delen

ik denk inderdaad ook dat wanneer voedsel en drinken te duur word het hier ook behoorlijk onrustig word maar wie weet het kan ook komen door slechte beslissingen van de regering over steeds grotere bijdragen aan de EU maar dit betwijfel ik aangezien het grootste gedeelte van de bevolking hier niet erg actief mee bezig is.

Deze post delen

Alles is mogelijk, maar neen, ik zie zoiets hier helemaal niet snel gebeuren.

In Egypte hebben ze om te beginnen iets meer temperament en heeft het meer met geloof te maken dan met iets anders.

In Nederland en Belgie is men veel apatischer en zijn we alleen bedreven in internetgeklaag, verder heeft men het nog veel te goed om te protesteren en zou het al enorm moeten mis gaan (wat ik niet snel zie gebeuren) eer zoiets gebeurt.

Deze post delen

Tuurlijk zijn ze er niet actief mee bezig. Alles is de ver van mijn bed show. Temeer door de zandstrooierij van de regering en de pers.

Egypte? aiaiaiai, al dat bloedvergieten van het leger vinden wij, de EU en USA, niet mooi.

Denk je echt dat ons bestuur er ook maar iets zal aan doen als die bende apen hier hun wetten stellen op hun zeer gewelddadige manier? Heeft er 1 EU politieker durven commentaar geven op het uitmoorden van christenen?

Is er al iets gedaan in de Schilderswijk?

Waarom geeft men weldra lessen Arabisch en Turks in onze Vlaamsche scholen? Die hebben wel zondagschooltjes hé. Gesubsidieerde.

Waarom is er uberhaupt een moslimschool in een stad met een scholen tekort? (geen enkele zinnige moslim die z'n kids daarheen wil sturen, doe een enquete en stel zelf vast hoe een Moslim daarover denkt)

Hebben ze zondag iemand tegengehouden om te betogen pro Mursi? Allemaal gevaarlijke extremisten die opgepakt konden worden maar neen, ze leggen er nog is eieren onder. Die hebben het recht te eisen dat democratische moslimbroeders aan de macht zijn en de bevolking onderdrukken. Waar ze in de eerste plaats hun land voor verlaten hebben. Ze willen vrijheid maar wel volgens hun wetten waarvoor ze zogezegd gevlucht zijn.

Het is simpel, ik heb veel Moslimburen. Die hebben een heilige schrik van dat crapuul dat er niet voor terugdeinst aan hun deur gaan dreigementen te uiten omdat ze zich niet gedragen volgens hun wetten.

We zaten meestal op het pleintje. Ga nu eens kijken? Het is ingenomen door baardmannen in lijkwades (want die zijn allesbehalve moslim en ik zal hen dan ook de eer niet geven hen zo te noemen) die erop toezien dat geen enkele ongelovige of zijn peuters op de speeltuin komen. Waar zijn de Moslima's? Durven niet meer buiten, zelfs niet met hun man erbij want die worden ook bedreigd omdat ze hun vrouw niet onderdrukken.

Oh ja, het politiekantoor is daar ook. Maar er is geen vuiltje aan de lucht. Ze hebben zelf nog nooit vastgesteld dat er dreigementen geuit worden. Neen, ze horen alleen maar onverdraagzame Moslimas die gaan klagen over hun soortgenoten (de woorden van de polies)

Zo wordt alles in de doofpot gestopt en is er hier geen probleem met extremisten.

Heb niet zo lang geleden ambras gehad met zo'n wandelend lijkwad dat eistte dat ik op de bus op een andere plaats ging zitten want zijn moeder mocht geen ongelovigen aanraken en de enige vrije zitplaats was naast mij, héhéhé, hoe jammer. Wat deed de buschauffeur? Zeggen dat ik moest rechtstaan want hij wou geen problemen op zijn bus. EN DAT IS DUS HET GROOTSTE PROBLEEM!!! Ik wil geen problemen dus doe ik maar wat een ander wil ook al is het tegen de grondwet.

En waar waren de andere vlamingskes? Diep ineengedoken op hun stoelke gaven ze de chauffeur gelijk. Diejen bus is blijven staan tot ik eraf was. Daarvoor is de politie erbij geroepen. Voor een vrouw die niet wou rechtstaan op commando van een wandelend lijkwad. En wat zei de politie uw vriend? Dat ik nogal een respectloze racist ben die geen rekenschap wou houden met mijn medereizigers die vertraging opliepen omdat ik niet wou rechtstaan. Met het merendeel van mijn kennissen die toevallig Moslim zijn ben ik racist. OMG!

Nu ja, liever racist dan bange muis. En het lijkwad? Die is blijkbaar nog nooit met iemand zoals ik in contact gekomen want die heeft z'n mond niet meer opengedaan. En mijn conclusie is dat er hier niemand zich zal verdedigen, laat staan opkomen voor zijn medemens, als dat gespuis hier z'n wetten doordrukt. Dat is nu eenmaal zo, wij zijn geen Egyptenaren die zulke dingen niet aanvaarden, wij hebben een oorlogserfenis en voor één of andere reden zit het zo in ons gebakken dat wij moeten plooien naar alles en iedereen. Da's een oorlogsschuld hé. Nu ja, het is zeker niet de mijne dus ik hoef die onzin niet te slikken.

Moslims zijn bang van dat gespuis! Ik zie dus niet in waarom ik hen zou vertrouwen, ik ben vadertje domstaat niet.

Genoeg geleuterd.

Zo lang het westen blijft dictators steunen die alles in hun eigen zakken steken en de bevolking laten verhongeren zal dat moslimbroederschap een sterke aanhang hebben. Per voorbeeld uit honderden voorbeelden: Aardbeving in Pakistan, heeft veel geld gekregen waarvan niks naar de bevolking ging. Rara, wie is daarop gesprongen en heeft eten en kleding aan de bevolking gegeven? Juist! Ons moslimpaterkes! Zonder dat hadden ze zo geen grote achterban want "Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt" En da's waarschijnlijk het enige intelligente dat er vandaag uit mijn vingers komt.

Nogmaals DIE WANDELENDE LIJKWADES ZIJN GEEN MOSLIMS!

en verder moet je oppassen voor de Hells Angels ... (tja dat artikel heeft meer plaats gekregen in de krant dan in brand gestoken kerken en onthoofde priesters in Egypte)

Deze post delen

Je slaat de spijker op z`n kop @200m²

Persoonlijk vrees ik een scenario als in Egypte. Ik verwacht niet dat het zo snel uit de hand loopt als daar, maar denk dat het in noordwest Europa een sluimerend proces is van een aantal decennia. De combinatie van uitzichtloosheid en religie is dodelijk. Een volk dat veel armoede en ellende te verduren krijgt is vatbaar voor o.a. religieuze indoctrinaties. Als we zo doorgaan zoals we nu doorgaan in Europa (schulden, immigratie, bureaucratie, schapengedrag/struisvogelgedrag) verwacht ik dat de mohammedaanse godsdienst een onuitwisbare constante zal zijn, waarin fundamentalisme een groeiend probleem is. Een mens die op economisch gebied geen toekomst meer heeft en daardoor veel verliest (partner, huis, noem maar op) vindt nergens zo snel troost als in religie (of drank). Religie is namelijk iets waar zelfs de aller armste in kunnen uitblinken. Als je uitblinkt is je strikte navolging van je geloof, stijg je in aanzien bij de fundamentalisten. En het kost geen cent, eindelijk ben je weer wat, eindelijk ervaar je weer eenheid en steun.

Hoe groter de armoede, hoe meer dit zal voorkomen. Geschiedenis heeft ons dit reeds talloze keren laten zien.

Het begint met je straat en je plein, daarna je wijk (schilderswijk), je stad (gouda/rotterdam) en zo voorts. Ik zie het om mij heen gebeuren en we kijken allemaal als schaapjes en steken ons kop in het zand. Eypte had vroeger een koptische meerderheid, toen het land nog 20 miljoen inwoners had in 1950. Nu wonen er 60 miljoen moslims en maximaal 10 miljoen kopten. Resultaat? de kopten zijn de sjaak, en dan zeg ik het netjes. Het is een sluimerend proces van enkele decennia. De islam komt binnen, neemt het over en voila, SHTF for life!

Preppen is niet alleen preppen voor dat ene moment. Het is ook er alles aan doen dat binnen jouw macht ligt om te voorkomen dat dat ene moment ooit kan gebeuren. Stop immigratie, stop de verspreiding van dit soort ideologieën en stop Europa. Daarom zeg ik HULDE aan jou @200m². Hulde dat jij bent blijven zitten! Ze hebben nog niet gewonnen.

Deze post delen

http://www.cbsnews.com/news/at-least-12-mexican-tourists-dead-in-egyptian-desert-attack/ In Egypte zijn per ongeluk toeristen doodgeschoten. Je schiet toch niet zomaar op auto's?

Zie ook negatief reisadvies.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/inhoud/egypte

Vrienden van ons hadden nog een reis geboekt staan, maar zij werd zwanger. Ze kreeg toch dringend het advies daar niet heen te gaan, ondanks dat ze nog mocht vliegen die periode. Als het goed is krijgen ze ook hun centen gewoon terug.

Deze post delen

Snap uberhaubt niet wat mensen daar nog zoeken ...... Ik ken werkelijk waar niemand die daar is geweest zonder bakken norrit te moeten vreten vanwege de race, dan zijn er nog een paar overvallen, eentje in elkaar getrapt en bij een ander was een vrouw uit hun groep verkracht .... en nu dan een paar mexicanen omgelegd....... Persoonlijk heb ik andere verwachtingen van een leuke vakantie...

Deze post delen

Snap uberhaubt niet wat mensen daar nog zoeken ...... Ik ken werkelijk waar niemand die daar is geweest zonder bakken norrit te moeten vreten vanwege de race, dan zijn er nog een paar overvallen, eentje in elkaar getrapt en bij een ander was een vrouw uit hun groep verkracht .... en nu dan een paar mexicanen omgelegd....... Persoonlijk heb ik andere verwachtingen van een leuke vakantie...

Precies, ik ook niet. Iedereen die ik ken is daar ziek geworden van het eten.:(

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...