Ga naar inhoud
GENEGEERD

Review Datex Noodrantsoen


Amber

Aanbevolen berichten

Deze dingen dus:

-KGrHqV-rEFC10iQ-NHBRCEBoe1l-60_35.JPG.7fdffa738e02e8be3493d28033e1d585.jpg

 

Gekocht bij de countrystore in Epe, vaak meegehad in de tas, maar nooit geopend. Tot nu.

 

Voor het avondeten in de tuin gezeten geopend en de koekjes zijn per stuk ook nog eens verpakt. Handig.

Kijk wel uit, want die van mij waren al behoorlijk aan het kruimelen, dus dat was nog even prutsen met het openen en opeten.

 

De smaak, ja, best lekker, beetje als koekjes, speculaas, maar niet zo superzoet.

Het viel mij enorm mee. goed te doen, prima te doen zelfs.

 

2 stuks geopend en opgegeten en na een half uur de keuken ingedoken, want honger.

pastamaaltijd gekookt, maar halverwege het eten merkte ik ineens dat de koekjes toch meer vulden dan ik dacht.

 

Goeie les dus, niet meteen een echte maaltijd erna maken, niet nodig.

 

Toch zou ik zelf deze dingen, toch ga ik zelf deze dingen nu eten tijdens het lopen, dus meer als snack.

Hebben ze de ideale maat en smaak voor.

 

Ik heb de voedingswaarde een aantal keer gelezen, maar om eerlijk te zijn, dat zegt me nooit zoveel.

Binnenkort die van het andere merk testen, namelijk die van seven oceans.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@CrossbowClan & @AWOL

 

Datrex DX2400f - 6,95

De Seven Oceans staat er ook wel bij, zoeken op 'noodrantsoen'

 

Hier is meer info:

http://www.countrystore.nl/bushcraft/shop/bushcraft-survival/survivalkits/datrex-white-ration-2400-kcal---uscg-solas-bv-noodrantsoen.html

 

Ik kocht ze om uit te zoeken of het te doen was en ik was natuurlijk onder de indruk van de compactheid en het gewicht.

Het is dus wel een blijvertje voor meenemen, ik zoek geen perfectie qua voedingswaarden, als het maar werkt. En dat doet het wel.

Ze zijn al bijna op trouwens.... hahaha

Gaat erin als koek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
.....toch ga ik zelf deze dingen nu eten tijdens het lopen, dus meer als snack.

Hebben ze de ideale maat en smaak voor.

 

Ik geloof dat het de bedoeling is om zo'n pak, verdeeld over de dag, op te eten. Verder heb je alleen water nodig. Mijn voorraad is al een tijdje op dus als iemand een goedkoop adres weet dan hoor ik het graag. Ideaal prep voedsel voor je BOB imo, doordat het verdeelt is in kleine onderdelen kun je makkelijker delen en/of rantsoeneren. Dit product lijkt mij een prima aanvulling voor de prepshop, mits de prijs natuurlijk redelijk is. €7 per pak vind ik eigenlijk iets teveel, ook al is dat goedkoper dan de rest van het survival-voedsel. @Simurgh

 

Edit: interessante zoekresultaten als je op marktplaats zoekt op 'datex'.... :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Vaak zijn 'noodrantsoenen' zelf samen stellen met spullen uit de supermarkt. Er staat dan wel geen "survival, outdoors" en wat al niet op, maar wel stukken goedkoper. Datex zijn gewoon superdure koekjes!

 

Welke koekjes leveren ongeveer 400-500 kcal per 100 gram op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...