Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wow ik wil deze voor kerst


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Waarom wachten. Met kerst is het misschien te laat.

 

Weet iemand hoe lang het duurt om een telefoon op te laden met "USB Power Output Max continuous: 2W @5V, Peak: 4W @5V". En zou een telefoon, lamp of ander apparaat niet kapot gaan als er wisselend 2W tot 4W is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit mij aan bij @vdwalle, ik heb goed contact met de importeur van de envirofit producten en zij zijn ook al langere tijd bezig met dit principe. Helaas is het rendement erg laag en is het ook eigenlijk een hoog snufjes gehalte. Denk maar na je gaat om je mobiel op te laden hout verstoken. Dat is super als dat kan tijdens je kook sessie, maar de beoogde rendementen worden lang niet gehaald. Het resultaat is dat je moet stoken om je mobiel op te laden... neem dan gewoon een goalzero bijvoorbeeld de producten footprint is er bij beiden, maar hout gaan verstoken omdat je graag angry birds wil slepen. In mijn ogen weinig duurzaam.

Wel moet ik zeggen vind ik het super interessant, maar alleen als het waarmaakt wat het beloofd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

die zag ik laatst bij beversport in het opruimhoekje staan. is een leuk dingetje, het zet de warmte van het houtvuurtje om in energie.

 

Maar ja, hij staat vast niet voor niks bij Bever in het opruimhoekje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 'Campstove' vond ik ook gematigd interresant... Maar zoals @Simurgh al opmerkte, die 'Homestove' zoals ze die voor de ontwikkelingsmarkt hebben, maar nog niet voor consumenten verkrijgbaar is heeft weldegelijk m'n interresse!... Voornamelijk vanwege de brandstofefficientie en de rookreductie (niet al je buren hoeven te weten dat jij wel vuur en eten hebt)... Feit dattie ook stroom opwekt vind ik alleen maar mooi meegenomen, maar niet leidend...

Sta op de mailinglijst voor het geval dat de Homestove wel commercieel beschikbaar komt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...