Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zaden shock!

Simurgh
 Share

Recommended Posts

Natuurlijk weet ik al langer van ons mooie behandelde zaad waarmee we onze massa's voeden,, maar vandaag, lekker op vakantie in Tsjechië stuitte ik op de bijsluiter van het zaad voor volgend jaar:

WAARSCHUWING ALLEEN LEZEN ALS JE JE NOG NIET BESEFT DAT DIT GRAAN OP DIT MOMENT ONGEVEER OVERAL IN VERWERKT ZIT WAT ER IN DE SUPERMARKT LIGT, JE ZOU WEL EENS LAST VAN JE GEWETEN KUNNEN KRIJGEN:

a9ana8y8.jpg.3eac76dd899b8765fe4e15ddfe1a597c.jpg

Verschrikkelijk, je hebt al bijna een chemie/hazmat opleiding nodig om dit te zaaien!

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Simurgh Ik sluit me aan bij @prepass: wat IS dit in vredesnaam? Komt dit uit de schappen van een van Monsanto's dochterbedrijven?

Op de zakjes die ik op internet bestel voor mijn moestuin staat dit niet. Blijven de dames en heren zaadhandelaren in NL in gebreke?

Of werkt Big Agro met heel ander zaad, alvast voorbehandeld met alle mogelijke onkruid- en ongedierte verdelgers?

Link naar reactie

Ja vroeger stond dit niet eens op de paken maar was het ook al zo'n zooi.

Ik herinner me als klein meisjes bij opa op de tractor om te zaaien, na 10 minuten zat ik van kop tot teen onder de uitslag, en ik had niet eens zaden aangeraakt, het was alleen van wat in de lucht kwam tijdens het zaaien. Maar de lieve meneer van Landbouwbelangen had gezegd dat het volkomen veilig was, dus die uitslag moest wel van iets anders zijn. Die zaden waren 100% veilig, dat was uitgebreid getest door de fabrikant. Maar toch, elk jaar hetzelfde liedje, bij opa op de tractor tijdens het zaaien -> uitslag over mijn hele lichaam. Een paar jaar later begonnen de waarschuwingen op de zakken te komen.

Link naar reactie

Monsanto heeft hier zeker een groot aandeel in zoals @Toverlevingsdrang ook al aanhaalt.

Ik weet niet hoe lang het geleden is @niki roundup werd in de jaren 70 op de markt gebracht.

De gevolgen voor de bevolking las ik in dit artikel, zowat de helft van de bevolking heeft sporen in zijn urine van dit goedje.

Het wordt al op gigantische schaal gebruikt, en de bedoeling is meer meer .... meeeeer.

Op wiki vond ik meer uitleg over glyfosaat, er stond dat Nederland het product zal verbieden in 2018,

maar als je weet dat dit de volledige lijst is met pesticiden waarmee ze onze gewassen mee mogen bestoken dan is het huilen met de pet op.

Monsanto en andere chemiereuzen stoppen zich weg achter onschadelijke componenten, maar gooi al die troep samen en je krijgt levensgevaarlijke goedjes.

Link naar reactie

lieve mensen, volgens mij zit die toevoeging aan het zaad, en niet aan de plant. het voorkomt veel uival, net als dat je motor olie door je graszaad kan gooien, ter voorkoming van opeten.

Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij komen die chemicalien niet of minimaal in het volgroeide product

Oh jawel hoor lees eens de links, dan merk je snel dat de chemicalien op elke stap worden toegepast,

om de grond onkruidvrij te maken voor het zaaien, op het zaaigoed, op de gewassen, op de oogst en de cirkel is ongeveer rond denk ik.

Dat kan alleen schadelijk zijn.

@Simurgh Bedankt voor de harde bewijzen. Op het net is veel te vinden over Bayer crops, je komt ook vrij snel bij Monsanto terecht.

• Leuk 1
Link naar reactie

Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij komen die chemicalien niet of minimaal in het volgroeide product
Mijn hemel, welke producten kan je nog met vertrouwen eten (en drinken, en zelfs aanraken)! :mad: Stel je voor dat zelfs een minimale hoeveelheid van die chemicalien in het volgroeide product komt! Ik moet er niet aan denken wat ik dagelijks van die troep binnen krijg!

@Simurgh je hebt de thread terecht “Zaden shock!” genoemd!

Link naar reactie

Gast Heksenboot

Brrrrr. Bayer.

[ATTACH=CONFIG]4840[/ATTACH]

The Bayer company then became part of IG Farben, a German chemical company conglomerate. During World War II, the IG Farben used slave labor in factories attached to large slave labor camps, notably the sub-camps of the Mauthausen-Gusen concentration camp.[3] IG Farben owned 42.5% of the company that manufactured Zyklon B,[4] a chemical used in the gas chambers of Auschwitz and other extermination camps.

Bron: Wikipedia

http://en.wikipedia.org/wiki/Bayer

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...