Ga naar inhoud
GENEGEERD

De grote overdracht van rijkdom naar goud & zilver komt

Tom
 Share

Recommended Posts

De Grote overdracht van rijkdom is nog maar net begonnen. Hoewel veel mensen in het verre oosten kopen massaal goud en zilver, de mensen in het Westen zijn totaal in slaap gevallen wat betreft de edelmetalen. Slechts een fractie van het publiek is klaar voor wat komen gaat. De meesten hebben geïnvesteerd in papieren activa die geen toekomst heeft ... en de toekomst is zeer nabij.

De wereld is bezig met de laatste fase waarin we echt geld zoals goud en zilver gaan gebruiken en weg van de waardeloze fiat Dollar. Dit wordt steeds duidelijker als we zien de enorme hoeveelheden fysiek edelmetaal die de Oosterse landen opkopen, alsmede de ontkoppeling van hun prijzen van de bredere aandelenmarkten.

LEES MEER OP DE LINK

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Gisteren een oude Duister ontmoet (Nazi?) die beweerde een tiental kilogram goud te hebben verzameld in de loop der jaren. Hij klonk best geloofwaardig. In wezen is die kerel een prepper die een ineenstorting van het systeemverwacht. Het filmpje verwoordt perfect mijn visie. Ik ben me al ruim 15 jaar aan het bijscholen over finance, vastgoed, geld, PM, financieringen, ... . Intussen weet ik er wel wat van en het is al op veel ogenblikken nuttig geweest. Ik ben er van overtuigd dat je met 3 goede beslissingen in de loop van je leven volledig uit de zorgen kan zijn. Het aankopen van vastgoed en PM zijn maar een paar voorbeelden.

Link naar reactie

Ik heb de ballen verstand van de financiële wereld maar begrijp wel dat, op termijn, de huidige situatie onhoudbaar is. Welke termijn weet ik niet, en hoe en precies waarom weet ik ook niet. Omdat ik naar alle waarschijnlijkheid nog een aantal decennia te gaan heb (fingers crossed) is dit filmpje precies de reden dat ik een bescheiden percentage van mijn extra's heb omgezet in PM. Nu stijgen we weer en ik ga eens aanzien hoe dat verloopt (ben instapper) maar bij een eventuele volgende dip koop ik nog wel wat bij.

Link naar reactie

Spreiden, spreiden, spreiden. Pittig detail. Investeerders worden ook beschermd. Amerikanen hadden tijdens WOII belangern in het Ruhrgebied. Nu mag je eens raden welke delen niet werden platgegooid. Juist, die bedrijven in handen van Amerikanen via aandelen. Ook binnen aandelen spreiden. Ik zie het zo : 75% vastgoed, 10% geld in diverse valuta, 10% aandelen, 15%PM, 10% schulden.

Link naar reactie

Mike Maloney heeft altijd goede infographs, Enerzijds kan je defensief altijd alles perfect spreiden, je wordt dan nooit volledig weggevaagd.

Anderzijds kan je ook proberen "de grote golven te pakken" laag goud -> hoog goud -> sell -> laag stocks -> hoog stocks > sell -> laag huizen etc, dit noemt hij wealth cycles

Soort van lange termijn visie op "buy low, sell high" ;p

Jacob: beter nog ben je cash als de beurs instort, en DAN stap je inderdaad in de "echte economie" reuzen, wanneer die ook bodemen, er zijn veel mensen rijk geworden met deze simpele move in de grote depressie.

Echter op dit moment speelt er een mogelijke complete ineenstorting van AL het papier (aandelen, derivatives) dit moet je ook in je achterhoofd houden. Het systeem als geheel staat sinds 2008 op losse schroeven. Vandaar dat tastbaar edelmetaal interessant is.

Link naar reactie

Mike Maloney heeft altijd goede infographs, Enerzijds kan je defensief altijd alles perfect spreiden, je wordt dan nooit volledig weggevaagd.

Anderzijds kan je ook proberen "de grote golven te pakken" laag goud -> hoog goud -> sell -> laag stocks -> hoog stocks > sell -> laag huizen etc, dit noemt hij wealth cycles

Soort van lange termijn visie op "buy low, sell high" ;p

Jacob: beter nog ben je cash als de beurs instort, en DAN stap je inderdaad in de "echte economie" reuzen, wanneer die ook bodemen, er zijn veel mensen rijk geworden met deze simpele move in de grote depressie.

Echter op dit moment speelt er een mogelijke complete ineenstorting van AL het papier (aandelen, derivatives) dit moet je ook in je achterhoofd houden. Het systeem als geheel staat sinds 2008 op losse schroeven. Vandaar dat tastbaar edelmetaal interessant is.

Even over jouw laatste alinea. Stel de papieren financiele wereld stort in gaan dan de grote blue chips zoals caterpillar, coca cola, Unilever, RD mee? Geloof daar niets van. Al kan het wel zo zij dat 1 zo'n bedrijf omvalt.

Link naar reactie

De aandelen en contracten die iemand heeft kunnen foetsie zijn, omdat de brokers foetsie zijn, tenzij je papieren certificaten en de hele mikmak hebt (dat heeft bijna niemand), zogenaamd 3e partij risico.

Ik denk wel dat grote bluechips zich zullen inzetten voor hun investeerders, tenzij ze het op een akkoordje gooien met hun overheids fascisten broeders wanneer dit voor hen voordeliger is.

Link naar reactie

Als kleintje ben je in mijn ogen het haasje. Dat hebben we in België mogen ondervinden met Arco, een vehikel dat onder een hoedje speelt met Dexia. 800.000 (!) burgers waaronder ikzelf raakten minstens 3.000€ kwijt. Hele gezinnen verloren gigantische bedragen (elk 3000! per persoon). Onze ex premier doet mee in het spelletje en vindt zichzelf heel erg clean. Als SHTF wil ik hem nog wel eens persoonlijk ontmoeten. Dat is volgens mij nog maar een voorproefje.

Link naar reactie

@Nonkel Jones

Dankzij preppers praat ik meer met mensen over de maatregelen die zij nemen. Door mijn situatie vaak met mensen van allerlei pluimage, gisteren met een ouwe Nazi, eergisteren met een Ierse huisarts die in het midden Oosten werkte. Vooral de oudere mensen hebben er een mening over. Let wel dat het onmogelijk is je tegen alles te beschermen. Zelf zorg ik er voor dat mijn geld afgedekt is door schuld (al is dat ook niet 100% veilig) waardoor ik in een situatie van muntontwaarding eigenlijk niets verlies want zowel mijn bezit als schuld zou worden uitgeveegd. Materiële goederen zijn op vandaag ontelbare malen beter dan geld.

Link naar reactie

... Ik zie het zo : 75% vastgoed, 10% geld in diverse valuta, 10% aandelen, 15%PM, 10% schulden.

Hum... 75+10+10+15+10=120% Ik snap hoe jij rijk wordt :D :D

@Nonkel Jones

Dankzij preppers praat ik meer met mensen over de maatregelen die zij nemen. Door mijn situatie vaak met mensen van allerlei pluimage, gisteren met een ouwe Nazi, eergisteren met een Ierse huisarts die in het midden Oosten werkte. Vooral de oudere mensen hebben er een mening over. Let wel dat het onmogelijk is je tegen alles te beschermen. Zelf zorg ik er voor dat mijn geld afgedekt is door schuld (al is dat ook niet 100% veilig) waardoor ik in een situatie van muntontwaarding eigenlijk niets verlies want zowel mijn bezit als schuld zou worden uitgeveegd. Materiële goederen zijn op vandaag ontelbare malen beter dan geld.

Leuk gedacht, maar niets garandeert je dat je schuld niet wordt geherwaardeerd.... ik heb liever geen schuld.

Link naar reactie

@wodan @Jacob

110-10% (schulden tel je niet bij je eigen vermogen) Maar ik vergeef het je. Dat maakt dan precies 100%. Eerst nadenken, dan uitlachen. Elk zijn keuze. De kans op een volledige reset lijkt me groter dan de kans op een schuldherschikking. Maar inderdaad er hangt een (berekend) risico aan vast. Wil je groeien, dan kan je tot op zeker hoogte niet anders dan schulden hebben. Een gezonde portie schuld vind ik ok. Niet voor een koelkast of een auto of voor de beurs, wel in beperkte mate voor vastgoed.

Link naar reactie

Ik vermoedde al dat het dat was Lowieke, maar het is hier zo saai de laatste tijd, dat ik dacht dat je dit wel zou kunnen waarderen ;)

Zoals je zelf al postte, 10% schuld is nog perfect doenbaar, geen schuld is natuurlijk nog beter, maar ik moet zeggen, zelf heb ik er ook nog.

Weinig mensen hebben het geluk van hun huis volledig te kunnen betalen als ze jong zijn van eigen middelen hé?

Ik kijk al uit naar het moment dat alles afbetaald is.

Link naar reactie

Met wat zilver of goud koop je straks misschien voor een paar ounce je komplete hypotheek af.

Dat is een lekker en (financieel)veilig begin na de financiele herschikking. dan begin je lekker zonder woonlasten.

Daar zit ik over te denken, schuld dekken met PM, en van te voren een moment van verkoop bepalen

En dat wil ik echt op tijd doen, anders wordt het plan misschien ingehaald door een roverheid die:

- aflossing van lening verbied om financiele instellingen te bedoeden voor default

- verbod op prive verkoop PM

- crisis taks op verkoop PM

- je schuld geconverteerd is naar een nieuwe valuta met PM koppeling

En ja ook deze strategie is speculatie, eigelijk geen haar beter wat bank en overheid momenteel doet.

Want alle mensen die deze verzekering niet nemen gaan het succes daarvan betalen, mocht het zo ver komen......

Link naar reactie

Als het papiergeld systeem,door een gebrek aan vertrouwen in mekaar stort,is goud ook niks meer waard,totdat er een nieuw systeem komt.Een prepper die dus een half jaar tot een jaar voor zichzelf en ze familie kan zorgen,dmv eigen voedsel voorraad en maatregelen voor ze persoonlijke veiligheid,zal na een jaar een beter leven hebben dan de rest.Dus gewoon basic preppen,en zorgen voor contanten thuis of in ieder geval niet op de bank en de rest in goud en zilver.Het einde van het jaar,gaan de griekse banken alle wanbetalers hun huis uit gooien,en dan zal spanje het ook moeten doen,en dan bestaad de fed toevallig ook 100 jaar,gaat een leuk feestje worden.heb je echt lef,dan koop je eind dit jaar of begin volgend jaar gewoon een klein huisje in griekenland;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...