Ga naar inhoud
GENEGEERD

Prepper things, prepper gadgets, prepper spullen


Ant62

Aanbevolen berichten

Na een paar dagen op dit Forum rondgesurft te hebben (heb lekker vakantie), mis ik toch wel een onderwerp en dat is eigenlijk een beetje een verzameling. Ik lees heel veel leuke onderwerpen, waar soms lang over doorgesproken wordt maar, moet dan toch nog vaak zoeken elders op internet wat er bedoeld wordt.

De prepper verzameld, bereid zich voor en is innovatief, (bedenkt zijn eigen "materiaal").

In dit onderwerp, wil ik graag foto's zien van wat jij in je prepper voorraad bedenkt, c.q. meeneemt. Geen omschrijving alleen, maar met een foto erbij, lijkt me veel leuker voor de aankomende preppers, maar ook om bezoekers mee te triggeren.

 

Als voorbeeld begin ik met deze.

Wat is het?

Breaklights, de bekende knikstaafjes die licht geven gedurende een aantal uren zitten meestal standaard in een folie verpakking.

breeklicht.jpg.4f2b4955843245cc3686196ff5134656.jpg

 

Stop ze in je rugzak, laat die een paar keer vallen en met een beetje pech zijn ze al gebroken(geactiveerd) voordat je ze nodig hebt.

 

Ik heb dat zo opgelost.

breeklight.jpg.c6964c516b9965ab4e164283b628e74d.jpg

 

De PVC pijp(electrabuis)doorsnede is iets ruimer dan het breeklight, de lengte is ongeveer 3 cm langer als het breeklight. Aan de kant waar open staat heb ik een kurk ingestoken die ongeveer een centimeter uitsteekt, zodat je hem er makkelijk kan uithalen. Daarna met ducktape afgetaped. Deze versie heb ik voor iedere rugzak (BOB) die ik heb, en afhankelijk van de lengte van de breeklight in meerdere maten.

 

cheerio :cool:

 

Wie volgt?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Ant62 ik snap je issue. Maar als je voor elk gebrek in je materiaal dit soort oplossingen moet gaan verzinnen dan weegt je INCH/BOB/GHB haast het dubbele straks.

Maar ok, ik heb deze [ATTACH=CONFIG]4810[/ATTACH] die zorgen er ook nog eens voor dat je je chemlight even "uit" kan zetten...ook wel eens handig in bepaalde situaties.....

 

Dus waar komt je onderschrift vandaan met "less is more" ? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dus waar komt je onderschrift vandaan met "less is more" ? :D

 

Leuke reactie, handig je "dimmer" (waar is die te krijgen?).

Tja, Less is More...na iedere hikingtocht bleek dat mijn "need" lijstje kleiner werd...mijn rugzak iedere nieuwe tocht lichter...en mijn "bewegingsruimte" groter... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ant62 waar dit soort zaken te koop zijn in de EU weet ik niet precies. Mogelijk bij countrystore in Epe? Ik heb ze destijds van een bevriende US militair gekregen :D aangezien ik ze af en toe nog wel eens zie bij buitensporters ga ik er vanuit dat ze best nog wel ergens te koop zijn?

 

Ze worden gemaakt door Cyalume. Ff Google'en en je vindt een aantal leveranciers in de UK en US die ze ook naar de EU versturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een bestelling kreeg ik eens het aluminium kokertje op de foto gratis erbij, het is eigenlijk bedoelt om lucifers waterdicht te bewaren,

ik prop het vol met cosmetica watjes ingesmeerd met vaseline, ik snij de watjes in 2 en maak er bolletjes van, goed gepropt krijg ik er 12 in het kokertje,

samen met de firesteel is dit een erg compact en licht vuursetje, ik probeer steeds vuur te maken met natuurlijke materialen, waarbij berkenschors toch mijn absolute favoriet is, dus de watjes dienen eigenlijk als back-up, als niets anders voorhanden is.

 

PICT0011.JPG.175a923b0bc36070dd9fa80a87159db8.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
@Ant62 ik snap je issue. Maar als je voor elk gebrek in je materiaal dit soort oplossingen moet gaan verzinnen dan weegt je INCH/BOB/GHB haast het dubbele straks.

Maar ok, ik heb deze [ATTACH=CONFIG]4810[/ATTACH] die zorgen er ook nog eens voor dat je je chemlight even "uit" kan zetten...ook wel eens handig in bepaalde situaties.....

 

Dus waar komt je onderschrift vandaan met "less is more" ? :D

 

Dit maak ik meestal zelf met strookjes ducktape.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een paar dagen op dit Forum rondgesurft te hebben (heb lekker vakantie), mis ik toch wel een onderwerp en dat is eigenlijk een beetje een verzameling. Ik lees heel veel leuke onderwerpen, waar soms lang over doorgesproken wordt maar, moet dan toch nog vaak zoeken elders op internet wat er bedoeld wordt.

De prepper verzameld, bereid zich voor en is innovatief, (bedenkt zijn eigen "materiaal").

In dit onderwerp, wil ik graag foto's zien van wat jij in je prepper voorraad bedenkt, c.q. meeneemt. Geen omschrijving alleen, maar met een foto erbij, lijkt me veel leuker voor de aankomende preppers, maar ook om bezoekers mee te triggeren.

 

Als voorbeeld begin ik met deze.

Wat is het?

Breaklights, de bekende knikstaafjes die licht geven gedurende een aantal uren zitten meestal standaard in een folie verpakking.

breeklicht.jpg.4f2b4955843245cc3686196ff5134656.jpg

 

Stop ze in je rugzak, laat die een paar keer vallen en met een beetje pech zijn ze al gebroken(geactiveerd) voordat je ze nodig hebt.

 

Ik heb dat zo opgelost.

breeklight.jpg.c6964c516b9965ab4e164283b628e74d.jpg

 

De PVC pijp(electrabuis)doorsnede is iets ruimer dan het breeklight, de lengte is ongeveer 3 cm langer als het breeklight. Aan de kant waar open staat heb ik een kurk ingestoken die ongeveer een centimeter uitsteekt, zodat je hem er makkelijk kan uithalen. Daarna met ducktape afgetaped. Deze versie heb ik voor iedere rugzak (BOB) die ik heb, en afhankelijk van de lengte van de breeklight in meerdere maten.

 

cheerio :cool:

 

Wie volgt?

 

Je kan ze ook strak met paracord omwikkelen. Voorkomt dat ze activeren en je hebt extra touw bij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hier moet het dan in mee.

 

(Kleerhanger voor referentie grootte)

 

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen. now Free

 

Toch even een vraagje als redelijk nieuwe prepper, wat is nou voor jou persoonlijk het verschil tussen je BOB en INCH bag, ik koop en leer dingen met de gedachte erachter als ik toch echt uit huis moet dan zal dat voor een erg lange tijd zijn en heb ik aan een BOB dus eigenlijk heel weinig. daarom ben ik alleen maar bezig met mijn INCH set-up, ik heb meerdere tassen met meerdere doeleinden.

 

mvg, MP

 

PS: niet lullig bedoeld als het zo overkomt alleen nieuwsgierigheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch even een vraagje als redelijk nieuwe prepper, wat is nou voor jou persoonlijk het verschil tussen je BOB en INCH bag, ik koop en leer dingen met de gedachte erachter als ik toch echt uit huis moet dan zal dat voor een erg lange tijd zijn en heb ik aan een BOB dus eigenlijk heel weinig. daarom ben ik alleen maar bezig met mijn INCH set-up, ik heb meerdere tassen

Volgens mij is dat het verschil tussen tijdelijk evacueren of de situatie dat je nooit meer terugkunt naar huis.

 

Een INCH bag maak je met de intentie to 'never come home' dus dat is niet hetzelfde als weggaan voor lange tijd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is dat het verschil tussen tijdelijk evacueren of de situatie dat je nooit meer terugkunt naar huis.

 

Een INCH bag maak je met de intentie to 'never come home' dus dat is niet hetzelfde als weggaan voor lange tijd...

 

Ik probeer het zo te typen dat ik niet als een smart-ass over kom maar weet niet of dit lukt haha.

 

Ik snap niet helemaal wanneer je maar tijdelijk zou weggaan, als ik op het punt kom dat ik uit mijn huis wegmoet zal dit voor een langere tijd zijn (dan heb ik dus zoiezo over vele maanden misschien zelfs jaren) maar als ik nu iets over het hoofd zie zou ik dat graag weten want straks sta ik er net zo voor als de Sheeple en dat wil ik niet haha:)

 

mvg, MP

 

PS: Het komt misschien wat lullig over maar dit is echt niet mijn bedoeling

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer het zo te typen dat ik niet als een smart-ass over kom maar weet niet of dit lukt haha.

 

Ik snap niet helemaal wanneer je maar tijdelijk zou weggaan, als ik op het punt kom dat ik uit mijn huis wegmoet zal dit voor een langere tijd zijn (dan heb ik dus zoiezo over vele maanden misschien zelfs jaren) maar als ik nu iets over het hoofd zie zou ik dat graag weten want straks sta ik er net zo voor als de Sheeple en dat wil ik niet haha:)

 

mvg, MP

 

PS: Het komt misschien wat lullig over maar dit is echt niet mijn bedoeling

 

Preppers doen dit om verschillende redenen en ook ieder op zijn eigen manier. Of iemand kiest voor een INCH bag of BOB is dus een geheel eigen keuze, daar is geen 'goede' of 'foute' keuze in mogelijk! Dus je hoeft ook niet bang te zijn dat iets lullig of als een 'smart ass' overkomt. Het is gewoon een verschil in 'type prepper'.

 

Ik verwees alleen maar naar waar de term INCH volgens mij vandaan komt...(heb ik ook moeten opzoeken, net als dat ik in het begin ook niet wist wat een BOB was, behalve dan dat ik dat meestal ben op feestjes omdat ik geen alcohol drink :-)

 

Je kunt al geen 'sheep' meer zijn op het moment dat je hier staat ingeschreven! Dan hoor je al tot de kudde preppers en ben je daardoor al een stap verder dan de gemiddelde andere persoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Davena Ik moet er nog wel aan wennen hoor dat alles maar gewoon kan en iedereen het op zijn eigen manier doet ( Toch nog een beetje kind van de huidige maatschappij denk ik dan maar haha)

 

Ik had ondertussen ook weer even de term INCH opgezocht om toch even zeker te weten dat ik alles wel zei zoals ik het bedoelde haha maar ik denk dat ik dan maar een INCH-Prepper ben haha:)

 

en volgens mij zijn wij een van de weinigen die geen alcohol drinken tenminste als ik alle verhalen van bij de SC's :) (de beste BOB's)

 

mvg, MP

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...