Ga naar inhoud
GENEGEERD

Paracord armband


tijgertje19

Aanbevolen berichten

 

 

 

Kun je er geen riem van maken? Daar zie ik het nut nog wel van in, extra riem op reserve die tevens gewoon bruikbaar paracord is. :)

 

voor een riem kan je een beter een daisy knot chain nemen voor de snelle beschikbaarheid van het touw

 

images?q=tbn:ANd9GcRlBrFdwHb86DRxSmwSsPqZwagZ5f8j6ACkQTZxhZqxwSywk0Jp

 

maar dan dubbel, 3-dubbel of zelfs 4-dubbel (ik heb een schouderband voor m'n machete waar aardig wat meters touw in zit)

 

gator-belt.JPG.0eeca00010a898aeb649a51c38cabf89.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hahahaha, ja en dan neem jij wel de riem mee! ;)

 

 

 

Kun je er geen riem van maken? Daar zie ik het nut nog wel van in, extra riem op reserve die tevens gewoon bruikbaar paracord is. :)

 

 

Als je daar een riem vam wilt hebben is het 1 heel veel werk voor mij en 2 heel heel heel veel lospeuter werk voor jou daarna hahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je daar een riem vam wilt hebben is het 1 heel veel werk voor mij en 2 heel heel heel veel lospeuter werk voor jou daarna hahahaha

 

 

Een riem voor een broek maken met een cobra weave en zo'n kliksluiting geeft het nadeel dat je deze niet kan verstellen. Ik heb echter zo'n riem zonder gesp dat je wel kan verstellen (ik breng hem mee naar de sc)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een riem voor een broek maken met een cobra weave en zo'n kliksluiting geeft het nadeel dat je deze niet kan verstellen. Ik heb echter zo'n riem zonder gesp dat je wel kan verstellen (ik breng hem mee naar de sc)

 

Ik ben benieuwd. Zit nu nog op me kleuren te wachten en nieuwe buckels met beetje geluk komt dat vamdaag binnen jippiee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
Wellicht een rare vraag, maar heeft iemand hier ooit zijn/haar paracord armbandje daadwerkelijk ooit echt gebruikt? D.w.z dat je je in een situatie bevond waarin je het ding uitelkaar haalde om met de afzonderlijke draden iets te doen?

 

JB

 

Helemaal geen rare vraag. Maar ik heb mijn jodium tabletten, gasmaskers, mountain house pakketten en heel veel meer ook nog nooit gebruikt. En inderdaad: zolang je nog ergens anders een veter of koordje hebt liggen, ga je je mooie rubytec armband niet open peuteren. Het is wel de makkelijkste manier om Dyneema/paracord mee te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht een rare vraag, maar heeft iemand hier ooit zijn/haar paracord armbandje daadwerkelijk ooit echt gebruikt? D.w.z dat je je in een situatie bevond waarin je het ding uitelkaar haalde om met de afzonderlijke draden iets te doen?

 

JB

 

Dat gebruiken vind ik persoonlijk niet zo boeiend, maar kan je er (als je het zou willen gebruiken) dan ook werkelijk wat mee? Zelfde geldt voor de opmerking van @f150 . Hopelijk kennen we allemaal wel een paar goede knopen en/of weten we wat we met paracord kunnen (en niet kunnen). Zelfde geldt voor gasmaskers etc. Ééns in de zoveel tijd eens oefenen/testen op werking.... Ja, dus ook je Mountainhouse eten, en vaststellen, dat je soms teveel water bij je eten gooit omdat je het niet precies kon afmeten.......:D

Ik heb een jaar of 5 geleden één keer een paracord bandje gebruikt. Een deur bleef dichtvallen van een ruimte waar ik bezig was (met stroom uitval). Ik heb toen de deurklink vast gemaakt aan de verwarmingsbuis. Erg spannend hoor............ :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

:):o @tijgertje19 je inbox zit vol dus zo maar even bedanken voor de prachtige armbandjes. Maat is perfect, lekker losjes.

1tje aan de bob gehangen en de ander gereserveerd voor de ghb/edc wat het volgende projectje is.

;)

 

zooo ik ben ook weer in het land der levende poe poe wat word je moe van een weekend sc.

ben gister rond 7 uur naar bed gegaan en ben net een uurtje wakker.

ohh gelukkig is de maat goed had het een beetje op de gok gedaan maar nu weet ik dat die maat goed is :-)

veel plezier ervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Mijn volgende project is een dergelijke sling/draagriem voor de luchtbuks... Zitten ook aaaaardig wat metertjes in...

 

P.s. Ik heb wel eens een dergelijke sleutelhanger uit mekaar gehaald als extra reef-lijntje tijdens het zeilen... Toch weer een metertje lijn... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Ik heb er nét eentje voor mezelf gemaakt :)

Ik wilde eigenlijk een riem, maar de winkel waar ik m'n cord heb gekocht had niet genoeg meters. Weet een van jullie waar ik goed paracord kan kopen op de klos?

Wat een goed idee trouwens om er een hondenriem van te maken :D (Ik ga meteen aan de slag voor een halsband :) )

 

20140510_222721.jpg.fa34712ac7ef8062aa386e21532f7e77.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...