Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waterzuivering / waterfilters voor redelijke volumes.


stampede

Aanbevolen berichten

Wellicht is deze vraag eerder opgebracht maar naar naar intensief speuren en veel leeswerk hier op het forum heb ik er (nog) geen antwoord op gevonden. Wellicht dat dit reeds vermeld is in een topic zo ja waar kan ik het vinden?

 

Ik ben namelijk opzoek naar een waterfilter/waterzuivering systeem waarbij ik enig volumes op redelijkerwijze aan water kan zuiveren. En met enige volume denk ik al snel aan ca. 1 kuub per week. Daarbij zoek ik geen systemen die stroom nodig hebben maar d.m.v. handbediening of van zwaartekracht gebruik maken.

 

Vrijwel alle reis/noodsystemen voor waterzuivering kunnen wel een paar duizend liter zuiveren voor onderweg. De LifeStraw, Katadyn en Sawyer blijken stuk voor stuk goed te werken, vooral de Sawyer blijkt door de meesten hier als de beste/praktische worden beschouwd. Helder, dit begrijp ik en het is absoluut handig voor onderweg en voor snel en basis gebruik thuis. Voor onderweg twijfel ik nog wat tussen een Katadyn en de Sawyer systemen. (De lifeStraw heb ik in 4-voud al in huis).

 

Mijn behoefte is om juist thuis redelijke volumes aan water te kunnen zuiveren d.m.v. een semi-portable opstelling. Dus een soort filter systeem dat ik aan de wand kan plaatsen of zo, aan de ene zijde emmers (o.i.d) met ongezuiverd water en aan de andere zijde komt het zuivere water er uit. Nu heb ik wel systemen gezien maar de prijzen hiervan lopen in 4 cijfers voor de komma dat is op dit moment voor mij niet haalbaar. Plus ik moet het uit de VS bestellen wat het er ook niet voordeliger op maakt.

 

O ja, ik kan helaas geen gebruik maken van regenwater o.i.d. dus een regenton systeem is spijtig genoeg voor mij niet weggelegd. Ik heb wel enige ruimte beschikbaar in mijn schuur. Is er een betaalbaar (kant en klaar) systeem wat aan mijn ideeën voldoet? Hopelijk vraag ik niet het onmogelijke. :o

 

Alvast mijn dank voor jullie kennis, ervaring en inzicht en mijn excuses wanneer ik wellicht naar de bekende weg vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@prepass , ja zo iets, de Katadyn Expedition had ik eerst op het oog maar die is ruim 1200 Euro (oepss). De Berkey filters lijken me zeer zeker wat alleen ik vind hun site wat onduidelijk over hoe goed de zuivering is en hoe ze functioneren. Heb je hier ervaring mee?

 

Berkey filters zijn gewoon goed. Zoek maar eens op wat reviews in de USA. Zelf heb ik de Berkey niet getest. De Katadyn Camp wel. Deze bevalt goed, mits je geen haast hebt om schoon water te krijgen. Handigste is om 'm s'avonds voordat je gaat slapen nog even vult met "vuil" water zodat je s'ochtends in ieder geval minimaal 5ltr schoon water hebt voor je kop koffie...... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Platypus GravityWorks, blijkt ook te bestaan, heeft iemand dit wel eens getest/benut. Ca. 1,5 liter met minuut is knap rap en het werkt eenvoudig zo te zien. Alleen de filters gaan "maar" 1500 liter mee. Jullie kennis en ervaring hoor ik graag.

 

Waarom zou je daar naar kijken als je iets zoekt wat een kuub water per week filtert? Heb je elke anderhalve week een nieuwe nodig?! :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...