Ga naar inhoud
GENEGEERD

Items lijst voor 48 of 72 uur PVC-buis


Noach

Aanbevolen berichten

Er is een topic over 'PVC- prepbuizen maken'. Dit gaat vooral over het maken van deze gevallen, het begraven en beschermen tegen metaaldetectoren.

Maar wát je er het best in kan doen, is nog niet duidelijk.

 

Advivo schreef al: "Elke buis bevat materiaal om 3 dagen in leven te blijven. Daarnaast zijn er enkele buizen met mijn hoofd-survival benodigdheden."

 

Ik vind het idee achter de buizen erg goed, maar kan er nog niet praktisch mee aan de slag.

Vandaar mijn volgende vraag aan jullie:

 

:confused: WAT vinden jullie essentieel om in een buis te stoppen om j 72 of 48 uur te kunnen redden? :confused:

 

* Ik ga uit van een 50 cm buis, aangezien deze redelijk eenvoudig te begraven zou moeten zijn.

* Ik ga ervanuit dat ik een vuurtje kan stoken om op te koken, dus een kookstel zou niet hoeven. (Misschien hoogstens en Esbit-brander)

* De inhoud moet wel betaalbaar blijven, met de huidige economie. :D Ook bij eventueel ontdekking van je buis is je verlies niet zo groot dan.

* Uiteindelijk wil ik een overzichtsfoto maken van de inhoud met koker, nadat jullie input hebben gegeven.

 

Bedankt allen, Noach.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Persoonlijk vind ik het niet echt iets voor nederland, het idee erachter is om voorraden te hebben op diverse locaties onderweg naar je BOL. Het idee komt uit de VS wat natuurlijk een veel groter oppervlakte heeft dan nederland. Sommige preppers kunnen er daar dagen of weken over doen om bij hun BOL te komen afhankelijk van de situatie en vervoer. Natuurlijk kan men in sommige situaties tenslotte geen week aan eten meedragen.

 

Mocht het idee worden om alvast een voorraad bij je Bug Out Location te hebben dan zou ik adviseren om simpelweg een oude afsluitbare regen/voeder ton te kopen op marktplaats en deze te begraven bij je BOL. Daar gaat meer in, is hersluitbaar,minder moeilijk te maken en een stuk goedkoper.

 

http://www.marktplaats.nl/a/tuin-en-terras/regentonnen/m708049412-regentonnen-vaten-vat-ton-voerton-waterton-opslagton.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

 

Wij gebruikten het idee vroeger om drinken koel te houden in de zomer.

 

Een idee waar ik laatst nog mee speelde was: als je een lokatie weet waar grondwater dicht aan het oppervlakte zit, dan zou men zo een regen/voeder ton ook kunnen gebruiken als watergat. simpelweg de bodem eruit halen of gaten erin maken en het grondwater stroomt er vanzelf in, met het deksel hoef je geen zorgen te maken dat er dieren of bladeren in vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het idee van die ton zit ook in mijn gedachten . Alleen de metalen sluiting zit mij nog een beetje dwars .

Ik hek tonnetjes van 40 liter vind ik ideaal .

Wat ik er in wil stoppen . Zo veel mogelijk droog voer . Misschien en paar blikken nog eens apart ingepakt .iets om vuur te maken en om te koken .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Noach, ik zou er m.b.t. de kosten en het verlies bij diefstal het volgende in doen :

- pasta ;

- water ;

- 100 ml. lampolie/benzine ;

- enkele repen doek (om te impregneren met de brandstof) ;

- 2 wegwerpaanstekers.

Voor 1 persoon heb je dan voor 72 u. genoeg aan een 10 ltr. ton, en alles bij elkaar kost weinig.

 

Let wel, dit is puur om 72 u. te overleven.

Persoonlijk zou ik er, als ik toch ga graven, ook nog wat pijnstillers/ontstekingsremmers/verband, mesje en iets van snoep indoen. :D

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...