Ga naar inhoud
GENEGEERD

Seven Oceans drinkwater [review]


prepass

Aanbevolen berichten

Afgelopen week terug gekomen van vakantie en als standaard aktie direct door een deel van m'n voorraden heen gegaan.

 

Ik kwam enkele zakken drinkwater tegen van Seven Oceans, gemaakt door het Noorse Compact, welke ook BP5 en NRG5 maakt, evenals vele andere goede en hoogwaardige professionele noodrantsoenen. Compact maakt deze rantsoenen voor de scheepvaart, defensie en hulporganisaties.

 

Om jullie een beeld te geven van de verpakking/smaak en hoeveelheid water die je krijgt in deze zakken heb ik een korte review/fotosessie gemaakt.

Zoals je ziet is de productiedatum 2008 en de verloop datum 01-2013 (bagger, ik krijg onderstaande foto niet meer veranderd/groter)

[ATTACH=CONFIG]4794[/ATTACH]

 

De zak is makkelijke te openen dmv een kleine inkeping aan de bovenkant.

[ATTACH=CONFIG]4795[/ATTACH]

 

Hierna zijn de kleine zakjes van 2x5 50ml te zien (totaal 500ml). De plastic verpakking is best stevig. De kleine zakjes zijn gemaakt zodat wanneer er een beschadiging is niet direct de gehele zak leeg loopt. Dus de kans op verlies van al je water (500ml) gering is. Elk zakje heeft ook weer een scheur inkeping. Dit maakt het openen makkelijk. Tevens zijn de zakjes met een klein beetje lijm aan elkaar gelijmt, welke makkelijk los komen van elkaar.

[ATTACH=CONFIG]4796[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]4797[/ATTACH]

Zoals je kan zien is 50ml niet echt veel. Heb je dorst, dan moet je of snel de zakjes kunnen openen :D of gewoon geduld hebben....:D

[ATTACH=CONFIG]4798[/ATTACH]

 

Dan de ultieme proef, letterlijk. Een paar zakjes gedronken (een uur nadat ik eerst één klein zakje had getest) en tot op heden geen nadelige effecten gemerkt.......:D Ik vond het water wel een zweem van plastic hebben. Ondanks dit, nog vele malen beter dan het water uit een plastic jerrycan, die in de zon heeft staan opwarmen......:D

 

Al met al een handige toevoeging voor een reddingsboot oid. Erg duur (25euro voor 5ltr/10 zakken), en minder geschikt voor in je BOB, aangezien de zakken toch wel makkelijk stuk kunnen gaan bij enig ruw gebruik. Een goede bidon/veldfles met water filter lijkt me handiger, plus deze zakken hebben een THT datum (niet echt heel belangerijk mits goed opgeslagen) itt een bidon met goede waterfilter.

 

Nadelen: prijs, kwetsbaarheid

Voordelen: direct water beschikbaar, relatief goede smaak mbt houdbaarheid

Een advies: Koop een paar DRINKWATER jerrycans, vul ze met water en rouleer dit elke 6maanden. Dan ben je eigenlijk alleen geld kwijt voor de jerrycans. Wil je verder, dan koop je er nog een GOED water filter bij.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

]@prepass mooie review dank je en inderdaad ze zitten ook in van die life rafts (althans daar komen de mijne uit :D ) want kopen vond ik veel te duur :( Die voedsel pakketten die ze maken zijn weer wel qua prijsverhouding erg goed en dat spul is erg compact . 1 pakje van 18 tabletten zou goed zijn voor 3 dagen (max 6 per dag ) ( voor mensen die een gluten allergie hebben is het niet bruikbaar denk ik ) en ook dit zit vaak standaad in life rafts , mijn kartonnen verpakking is eraf maar standaard zit het ook nog in een kartonnen doosje hetgeen even groot is als het zakje met waterzakjes

[ATTACH=CONFIG]4800[/ATTACH

 

( hier nog wat meer info http://www.isurvive.nl/Seven-Oceans-Emergency-ration )

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepass @Simurgh Ik dacht daar vanmorgen nog aan wat betreft die verpakking van dit water dat dit is gedaan omdat dit soort noodrantsoen hoofdzakelijk gebruikt wordt bij reddingsvlotten

ed en als je een jerrycan gevuld met water in een rubbervlot zou doen en dit overboord zou gooien om zich dan op te blazen dat die jerrycan waarschijnlijk

het vlot wel zal beschadigen . daarentegen deze waterzakjes zijn flexibel en doordat ze uit verschillende flexibele verpakkingen bestaan zullen ze bij impact heel blijven maar

toch ook het rubbervlot niet beschadigen en aan een filter op een zoute zee heb je ook weinig of je moet een ontziltingssysteem nemen wat weer erg groot en zwaar is

In sommige zit wel zo'n solar waterdistiller die van zeewater zoetwater maakt .

gr will;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...