Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe portofoon opladen met zonne energie?


Gast gebruikersnaam

Aanbevolen berichten

Gast gebruikersnaam

@Communicator heeft eens een review geschreven over een leuk semi-draagbaar (= niet geschikt voor rugzak, wel voor transport in auto oid) solarsetje van 3 panelen. Dit leek me wel een leuke beginset voor mij, was het niet dat deze set niet meer leverbaar was. Ik vond maar 1 aanbieder op het net en die had hem niet meer op voorraad.

 

Zijn er ervaringsdeskundigen met portable zonnepanelen die me een adres kunnen geven waar ik een solarset kan krijgen waarmee ik laptop, porto, batterijlader, telefoon, campingijskast, enz van stroom kan voorzien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Communicator heeft eens een review geschreven over een leuk semi-draagbaar (= niet geschikt voor rugzak, wel voor transport in auto oid) solarsetje van 3 panelen. Dit leek me wel een leuke beginset voor mij, was het niet dat deze set niet meer leverbaar was. Ik vond maar 1 aanbieder op het net en die had hem niet meer op voorraad.

 

Zijn er ervaringsdeskundigen met portable zonnepanelen die me een adres kunnen geven waar ik een solarset kan krijgen waarmee ik laptop, porto, batterijlader, telefoon, campingijskast, enz van stroom kan voorzien?

 

Batterij lader en telefoon oplader kan met dat ding uit de prepshop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Batterij lader en telefoon oplader kan met dat ding uit de prepshop.

 

Klopt, die komt er ook alleen zoek ik nu iets met meer vermogen zodat ik ook de batterij van een 19V laptop kan opladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Dat lijkt me een illusie. Je kunt ongeveer 150W per m2 opwekken met een paneel. Wat jij daar allemaal opnoemt heeft imo meerdere m2 aan panelen nodig. Dus portable is onmogelijk.

 

Is niet de bedoeling alles tegelijkertijd te laden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bv: Laptop 1x 11V 7000mAh per week volledig opladen (= 11 * 7 = 77Wh)

Batterijen laden: 8x 1,2V 2000mAh per week

 

Nog wat aanvullingen op de goede post van obl.

Stel je hebt apparaat x met vier aa batterijen.

Mijn stelling is dat ik dan drie setjes van vier aa batterijen heb.

Een om te gebruiken, een volle set als reserve, en een in de oplader.

Dan heb je bijna altijd je apparaat gebruiksklaar.

 

Deze accus NMHI bv kun je maximaal 1000 maal opladen dus bepaal hoe lang je je apperatuur wilt blijven gebruiken.

Stel je scanner staat elke dag aan dus je gebruikt elke dag 4 batterijen.

Als je je scanner nog tien jaar wilt gebruiken heb je (10 * 365) / 1000 = ~ 4 setjes van 4 aa batterijen nodig.

( en je neemt natuurlijk een paar reserve)

 

Natuurlijk probeer je zoveel mogelijk apparaten op dezefde batterijen te laten draaien.

Let op meeste lithium-ion batterijen kun je maar 500 keer herladen..

 

En de meeste energie heb je in de winter nodig, verlichting verwarming enz, dus de winter periode is je uitgangspunt om het aantal zonnecellen te berekenen. En ja dat betekent dat je in de zomer altijd over hebt, gewoon een feit van zonne energie.

Je kunt ook aan een aggregaat denken in de winter enz maar aan alles zitten voor en nadelen.

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...