Ga naar inhoud
GENEGEERD

Lamp maken van een lege fles frisdrank!


Communicator

Aanbevolen berichten

Simpele uitvinding verandert levens

RIO DE JANEIRO - Een Braziliaanse man heeft met een simpele uitvinding het leven van miljoenen mensen stukken makkelijker gemaakt.

De man verlicht zijn bescheiden huis overdag met simpele plastic flessen, die hij deels vult met water en vervolgens bevestigt in het dak. Dankzij de reflectie van zonnestralen hebben de flessen precies hetzelfde effect als lampen.

 

[video=youtube_share;bFVmu74tSKs]http://www.youtube.com/watch?v=bFVmu74tSKs

 

Lees meer ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Vind ik super, alleen heb ik thuis ramen genoeg overdag en 's nachts schijnt de zon niet. Zou het mogelijk zijn om die dingen ook 's nachts te laten licht geven door er bijvoorbeeld iets reflecterends in te gooien ? Het zou een vloeistofoplosbaar product moeten zijn, wie kent daar iets van ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik super, alleen heb ik thuis ramen genoeg overdag en 's nachts schijnt de zon niet. Zou het mogelijk zijn om die dingen ook 's nachts te laten licht geven

 

Lijkt me geen enkel probleem. Kwestie van er een flinke lamp boven te hangen.

 

Leuk filmpje, ik ken het principe al jarenlang.Jammer dat de omstandigheden in de Lage Landen totaal anders zijn. Alhoewel...: ik kijk niet uit naar sloppenwijken volgens Braziliaans voorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nonkel Jones

 

In Boedapest, waar ik momenteel zit, bestaan die sloppenwijken aan de rand van de stad wel (al). In sommige streken in Vlaanderen zijn er ook al verzamelingen van tentenkampen waar illegalen verblijven. We gaan snel dezelfde weg op, de welvaartsstaat lijkt zijn grenzen stilaan te bereiken. 10% van de kids bij mij op school komen uit een kansarm gezin.

 

Vanaf januari 2014 krijgt iedere supermarkt in België en Nederland eindelijk zijn eigen valsspelende accordeonist. Daar wordt toch iedereen blij van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...