Ga naar inhoud
GENEGEERD

Twijfel je nog of je zult gaan preppen?


GroningerPrepper

Aanbevolen berichten

Dit bericht is vooral bedoeld voor twijfelaars. Moet ik/zal ik wel of niet preppen.

 

Deze

 

http://www.youtube.com/watch?v=Eym4PwHmUvI

 

documentaire is al elders op deze site aanbevolen; als je maar enigzins geduld en tijd hebt, kijk hem! Heel nuttig om te leren waarom het nodig is te preppen, ook als je niet gelooft in economische of politieke ineenstorting. In deze docu gaat het nl. over een zich snel verspreidende pandemie. Als je niet de volle anderhalf uur wilt kijken: van ca. 15.00 minuut tot ca. 19.00 minuut vat het aardig samen.

 

Drie maanden is hier qua prepvoorraad de norm om te overleven... en dan moet je ook nog niet lastig worden gevallen door anderen die niet geprept hebben.

 

Weinig kijkplezier, maar heel veel nuttige lessen.

 

En nog een hele aardige link: 35 redenen waarom veel mensen menen niet te hoeven preppen.

 

http://www.shtfplan.com/emergency-preparedness/life-or-death-choices-35-excuses-that-will-doom-the-non-prepper_05052013

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Dit bericht is vooral bedoeld voor twijfelaars. Moet ik/zal ik wel of niet preppen.

 

Deze

 

http://www.youtube.com/watch?v=Eym4PwHmUvI

 

documentaire is al elders op deze site aanbevolen; als je maar enigzins geduld en tijd hebt, kijk hem! Heel nuttig om te leren waarom het nodig is te preppen, ook als je niet gelooft in economische of politieke ineenstorting. In deze docu gaat het nl. over een zich snel verspreidende pandemie. Als je niet de volle anderhalf uur wilt kijken: van ca. 15.00 minuut tot ca. 19.00 minuut vat het aardig samen.

 

Drie maanden is hier qua prepvoorraad de norm om te overleven... en dan moet je ook nog niet lastig worden gevallen door anderen die niet geprept hebben.

 

Weinig kijkplezier, maar heel veel nuttige lessen.

 

En nog een hele aardige link: 35 redenen waarom veel mensen menen niet te hoeven preppen.

 

http://www.shtfplan.com/emergency-preparedness/life-or-death-choices-35-excuses-that-will-doom-the-non-prepper_05052013

 

 

 

Geweldige docu/film, en ook nog met een mooi einde... een echt Amerikaans Happy End, maar daar hou ik wel van. :D

Of het echt geen wereld wordt zoals in Mad Max is nog maar de vraag natuurlijk... ik vrees het ergste :(

 

Maar dankje voor de link, het is zeker de moeite waard hem helemaal te kijken. :eek:

 

Gr. en suc6, Martin.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant indeed. @Geert was ik maar 36 jaar geleden begonnen te preppen... O nee toen was ik er nog niet:)

Gisteren nog wat kop-zand-stekers proberen wakker te schudden, maar daar is soms geen beginnen aan.

 

als ze jarig zijn het boekje Hoe overleef ik een Crisis van Dick Berts kado doen....http://www.bol.com/nl/p/hoe-overleef-ik-een-crisis/1001004011814344/

1001004011814344.jpg.a4b6f89b7f48bf1a32d7ee1b79fe56a6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

En mij proberen ze met mijn kop in't zand te duwen. Met wat ik mij toch bezighou ...

Nu ja, het preppen staat voorlopig on hold. Het heeft geen zin om allerhande voeding te drogen als een ander dat opvreet en weigert eten te kopen zolang het hier vol staat. En tenslotte, de diepvries zit ook vol en het gaat er maar niet in dat we al meerdere keren een dag of 3-4 zonder electriciteit gehad hebben maar kom, ik zeg er niks meer van, dom wicht zijnde ...

En nog een hele lange uitleg over verdwenen materialen, gezien hun nutteloosheid de dag van vandaag...

Maar ik kan garanderen dat, eens mijn eigen kot(je), .... héhéhé.

Intussen hou ik mij vooral bezig met nuttige informatie verzamelen en liggen hier al ettelijke A4tjes volgeklad gaande van amputaties tot zuurstof absordeerders maken en andere chemique ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog een hele lange uitleg over verdwenen materialen, gezien hun nutteloosheid de dag van vandaag...

Maar ik kan garanderen dat, eens mijn eigen kot(je), .... héhéhé.

 

bah wat lastig!

heb je geen mogelijkheid om 'extern' te preppen? dat je toch in elk geval wat meer gemoedsrust krijgt in de wetenschap dat je hier en daar toch een leuk voorraadje hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bah wat lastig!

heb je geen mogelijkheid om 'extern' te preppen? dat je toch in elk geval wat meer gemoedsrust krijgt in de wetenschap dat je hier en daar toch een leuk voorraadje hebt?

 

Helaas neen. Niks, nada, noppes. Ik troost me met de gedachte dat ik een paar jaar kraker was en een tijd in de bossen doorgebracht heb. Ik zal het met die ervaring en kennis moeten als nu de pleuris zou uitbreken. Nog altijd een dik voordeel tegenover Jan Modaal ;)

Nu ja, we kunnen zeker nog 2 maand thuis blijven (als hij met z'n fikken van de rest blijft) Maar dan is het eten echt helemaal op. En dat staat me niet aan. Stel dat de pleuris uitbreekt, ik ben genoodzaakt om eten te roven. Nope, daar maak ik me dus meest zorgen over.

Maar da komt wel goed, er gaat helemaal nog niks uitbreken. Ik verbied het! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat de pleuris uitbreekt, ik ben genoodzaakt om eten te roven.

 

De Kinderboerderij: kippen, ganzen, pauwen, geitjes, varkentjes, ezeltje, allemaal gratis af te halen als SHTF. En dan nog het Hertenkamp.....dus....jagen is in Nederland verboden, maar we kunnen een kijkje nemen in het buitenland.

http://doubletoughoutdoors.com/his-buddies-call-him-arrowhead/

DISCLAIMER: jagen is door niet jagers verboden. Jagen met een (kruis)boog is NIET toegestaan. Het respectloos doden van een dier is een misdrijf. Het verkrijgen van voedsel, al dan niet van dierlijke origine, in geval van overleven van het menselijk individu, is wel toegestaan indien de omstandigheden daartoe dwingen. Daar valt NIET onder: een te kleine beurs of uitkering, WEL wordt hiermee bedoelt het uiteenvallen van de samenleving en het niet meer functioneren van de bevoorrading van de winkels en supermarkten. Het verschoont niemand van de verantwoordelijkheid om rekening met iets dergelijks (verstoring samenleving van het type SHTF of TEOTWAWKI) te houden en passende hoeveelheden voedsel en water in te slaan.

 

Edit: link naar de foto plaatst de foto in mijn bericht. Zelf denk ik dat dit geen probleem is, mochten de mods daar anders over denken, gaarne actie. Ik doe alvast maar een melding op het driehoek knopje....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...