Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nordisk Svalbard (waarschijnlijk) Mijn "huis" op toekomstige SC's.


easy

Aanbevolen berichten

Prepperds

 

Ben al een tijdje op zoek naar een tent om een weekend SC mee te maken.

Tot nu toe 2 X een SC meegemaakt en das goed bevallen...alleen een beetje kort..1 dag of dagdeel.

 

Ben dus van plan om langer te blijven en zocht een 1 persoons tent(je) die groot genoeg is EN niet te zwaar

Hij moet tenslotte mee in of aan de rugzak EN een slaapzak EN een slaapmatje.

 

Nu ben ik deze tent tegen gekomen en die lijkt mij hier uitermate geschikt voor.

http://www.outdorado.com/Nordisk_Svalbard.jsp

 

Aan jullie de vraag: Zijn er nog dingen waar ik op letten moet als ik naar de winkel ga?

Vragen die ik stellen moet aan de verkoper?

 

Mvg easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Voordeel van de Svalbard, erg sterk en stevig

 

Nadeel: zwaarder dan andere modellen die ook nog eens ruimer zijn.

 

Maar ik geef je groot gelijk, prachtig tentje en goed spul, gemaakt voor ruig weer.

Vragen die je kan stellen:

 

- wat zijn de alternatieven ?

- wat is de garantie ?

- zijn er ook spullen te koop die erbij horen ? (aanvullingen/uitbreidingen)

- zijn er ook nieuwere modellen in ontwikkeling van deze fabrikant ?

- is er een showroom model te koop voor een lagere prijs ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam

@easy wat zijn jouw beweegredenen om deze tent te kiezen behalve 1 persoons, groot genoeg en licht? Voor alleen 1 nachtje een dak boven je hoofd tijdens SC zijn er vele andere mogelijkheden namelijk.

 

Ik heb voor het gemak/comfort zo'n "festivaltentje" dat zichzelf geheel opzet en geen scheerlijnen nodig heeft.

 

high-peak-vision.jpg.1b0b85b4aa8d1da20733a138660be7b4.jpg

 

Voldoet voor mij voor die enkele keer dat we het nodig hebben voor bv SC. Kost een fractie van die jij wilt aanschaffen (€25 nieuw). Neemt erg weinig plaats in en ligt als BOS (bug out shelter) in de auto voor het geval er onderweg ineens eens een tentje nodig mocht zijn.

 

Als ik de specs lees is jouw voorkeur ook veel meer tent, zou jammer zijn als die trekkerstent zo weinig echt gebruikt gaat worden. Die tent vraagt namelijk om veelvuldig gebruik in wind, regen en zonneschijn ;)

 

2 kg vind ik echter nou niet bepaald lichtgewicht.

 

Als je nog even tijd hebt: het vakantieseizoen loopt ten einde en dat is een uitermate goede tijd om te kijken voor of een showroommodel of te zoeken naar gebruikte tenten die worden aangeboden. De kans dat men deze zomer nog tentKOPERS vindt wordt met de dag kleiner, dus buit deze situatie € voor je uit als je op het punt staat je geld uit te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gebruikersnaam..zo'n festival tentje heb ik ook...alleen..als ik naar een SC ga dan doe ik dat per OV.

En dan is het niet handig om zo'n tent bij je te hebben = te groot.

 

Tuurlijk is zo'n festival tent lichter..maar ik ga liever voor kwaliteit en dan valt 2 kg eigenlijk nog wel mee.

Bovendien ben ik van plan om vaker naar SC's te gaan dus het zal niet bij 1 X blijven.

 

Grt easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 Kg vind ik niet zwaar voor een tent. De modellen die nog lichter zijn kosten een vermogen en dan nog scheelt het maar een beetje.

 

Is mijn idee/info achterhaalt? :confused: Zijn er tentjes die significant lichter zijn en nog te betalen?

 

't Lijkt mij een hele behoorlijke tent, voor een mooie prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij een prima tent @easy, niet alleen voor SC's maar ook voor shtf-situaties. Je koopt kwaliteit en dat betaald zich altijd terug: Jij blijft droog blijft als anderen wegregenen, je waait niet weg en de tent heeft gewoon een prettig leefruimte en dat is weer belangrijk als je moe, nat of koud in de rimboe zit.

 

Goeie tip van @gebruikersnaam om de uitverkoop af te struinen, zou ik zeker doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.futurumshop.nl/coleman-cobra-2-tent.phtml

Heb zelf deze en een erg fijn tentje.

 

't Fijne aan die tent is dat je eerst de buitenkant opzet.

 

Vroeger had ik ook een tentje waar je eerst de buitenkant kon opzetten, dan met twee man en twee rugzakken erin kon duiken en de binnentent mooi droog kon ophangen in de buitentent.

Ideaal als het regent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@easy 2 kg vind ik ook niet zwaar voor een kwaliteitstent. Ze geven al veel belangrijke info erbij, het enige wat ik er niet bij zie staan is of de naden extra gecoat / geseald zijn van zowel de buitentent als het grondzeil. Wellicht wil je dit alsnog zelf doen, ervaring leert dat een tent het vaakst lekt op de naden. Ook wordt niet aangegeven voor hoeveel seizoenen deze tent geschikt is, kan deze bijvoorbeeld een bepaald gewicht aan sneeuw verdragen?

 

Daarnaast wordt de tent geleverd met aluminium haringen, ik weet niet welk type, maar vaak zijn deze niet sterk genoeg voor hardere grond. Zou je dus kiezen voor stalen haringen dan komt er nog gewicht bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Fijne aan die tent is dat je eerst de buitenkant opzet.

 

Vroeger had ik ook een tentje waar je eerst de buitenkant kon opzetten, dan met twee man en twee rugzakken erin kon duiken en de binnentent mooi droog kon ophangen in de buitentent.

Ideaal als het regent.

 

Dat is zo en je zet alleen de buitentent op met 2 stokken en een aantal haringen en de binnentent zit er al aan vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand bekend met deze? Niet goedkoop, maar blijkbaar wel veel ruimte voor 1,89 kg gewicht.

 

http://www.dewaelenv.be/ProductDetail.aspx?language=nl&ProductId=9081

 

Ik mis bij deze de ruimte voor de rugzak(ken). Zelfde merk, ander model, geeft die ruimte wel: http://www.dewaelenv.be/ProductDetail.aspx?language=nl&ProductId=7650

 

Het doek van deze tenten is wel minder regenbestendig dan de Svalbard, die wel erg degelijk oogt en leest (gebruikers reviews)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...