Ga naar inhoud
GENEGEERD

Beauty preppen


Aanbevolen berichten

Dit topic is vooral voor de dames, maar mannen: voel je vrij om ook te reageren!

 

De naam van het topic zegt het al: wat preppen jullie van beauty-gerelateerde spullen? Daarmee bedoel ik zeep, shampoo, deodorant, maar ook scheermesjes, facewash, tonic, conditioner, parfum, make-up zelfs misschien?

Slaan jullie een extra voorraadje in van jullie favoriete lipstick, nagellak, parfum of shampoo? Of vinden jullie het niet zo belangrijk om tijdens een SHTF-situatie er netjes uit te zien? Het is natúúrlijk geen topprioriteit - verre van - om er netjes uit te zien, maar ik denk dat het zowel voor de vrouwen, als voor de mannen ( ;) ) de moraal terug wat hoger kan brengen. De meeste vrouwen voelen zich meteen wat beter als ze even wat 'me-time' hebben gehad, en mannen vinden het, denk ik, ook wel leuk om een netjes uitgedoste vrouw te zien.

 

Ik prep zelf vooral zeep, shampoo en deo. Make-up draag ik zowiezo amper, en ik ben er nog niet helemaal uit of ik andere beauty-gerelateerde spullen wil gaan preppen. Eerst de broodnodige zaken: voedsel en water. En daar ben je naar mijn mening nooit mee klaar. :o

 

Btw: ik wil met dit topic niet overkomen als een leeghoofd die alleen maar geeft om verzorging. Deze vraag kwam in mij op toen ik een extra pak deo ging halen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Je noemt een heleboel dingen die te maken hebben met persoonlijke hygiëne. Dat is bijzonder nuttig en waarom dan niet de zeep inslaan die jij lekker vindt?

 

Deo, lipstift, oogschaduw, mwah, nutteloos gewicht om mee te slepen in de rugzak, maar wellicht voor thuis ook weer te gebruiken als ruilmiddel.

 

Parfum, dat vind ik nu al een gruwel, dus die mag je van mij schrappen! :p

 

( @Navauden, je inbox zit vol. :) Hoe zou dat nu komen. :rolleyes:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier veel vloeibare handzeep op voorraad, shampoo, douchegel, deo, scheermesjes, tandpasta en tandenborstels ( allemaal ongeveer een jaar vooruit ) en van die vochtige reinigingsdoekjes voor je gezicht ( handig als er geen water is, kun je ook andere lichaamsdelen mee opfrissen )

 

ik gebruik geen make-up en met een flesje parfum doe ik meer dan een jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Navauden Zoals de meeste heren aangeven noem je ook veel hygiene gerelateerde producten en daarvan heb ik ook extra. Ik heb doppeldouche extra in huis, gewoon handig omdat het voor zowel het haar als de huid te gebruiken is. Tandpasta, tandenborstel, huid creme, scheermesjes, scheerzeep en zeker ook deo. Dat laatste meer als respect naar de mensen om mij heen dan voor mijzelf. En als het echt foute boel is dan is er mooi uitzien misschien inderdaad eerder gevaarlijk dan een voordeel alhoewel het een bekend verschijnsel is dat mooie mensen sneller hulp krijgen (betere banen hebben, meer verdienen) dan minder goed uitziende mensen. Zoals met alles is het nogal context gerelateerd. Er mooi uitzien kan lijden tot een verkrachting maar ook een extra stuk brood of hulp voor je gestrande voertuig.

Voor bartering is het sowieso een goed idee, in dat kader zijn de meeste luxe items die langer houdbaar zijn goed om extra van in te slaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij kopen geregeld extra zeepproducten als er een actie is, dan koop je goedkoper, én je hebt wat staan. Ook scheerzeep, scheermesjes, en met een paar vrouwen in huis allerhande soorten vloeibare zeepjes. Kastenvol. Laatst nog geteld, er stonden 15 flesjes in de badkamer. Meestal neem ik het eerste flesje en gebruik dat van kop tot teen. Alleen dat reinigingsmiddel voor de tegels en femina -naar het schijn voor de intieme hygiëne- was niet zo'n briljant idee.Van dreft krijg je glanzend en zacht haar overigens. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een voorraad haarverf geprept. Ben tenslotte ook niet meer de jongste. Daarnaast heeft mijn zwitsers zakmes een verborgen pincet. Waarschijnlijk bedoeld voor splinters maar prima te gebruiken om je wenkbrauwen bij te werken. Vanaf dat ze tiener waren heb ik mijn zoons op het hart gedrukt die bos boven hun ogen in model te houden dus ook zij gebruiken een pincet. (niet om echt uit te dunnen maar wel om zodanig te plukken dat je hun ogen ziet). Daarnaast voor ieder van ons een Wilkinson quatro scheermes/tondeuse voor de baard van hen en onze oksels en benen. Scheelt ook weer deo.

Er is ruim deo, tandpasta, tandenborstels, shampoo, vochtige doekjes (scheelt een douche), zeep in huis. Ook wel douchecreme, maar niet zo veel want je hebt veel meer water nodig om dat van je af te spoelen dan zeep.

Make-up hebben mijn dochter en ik altijd wel genoeg in huis voor een half jaar. Maar persoonlijk vind ik geschoren oksels en geplukte wenkbrauwen belangrijker om je schoon en beschaafd te voelen dan gekleurde lippen.

 

wilk-quatro.jpg.e5021f156107460f53129d60d55dd68a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Navauden zoals men hier aangeeft persoonlijke verzorging/hygiene is erg belangrijk maar ik neem aan dat je ook doelt op make-up en geurtjes ed

Dan denk ik dat er een paar kanten aan zijn . Hoe ben je persoonlijk , er zijn vrouwen die verafschuwen make-up ed en er zijn vrouwen die zweren erbij .

soms is het psychisch (wij hadden vroeger een buurvouw die tgv borstkanker een borst werd afgezet en haar baarmoeder verwijderd die nooit make-up gebruikte totdat

dat gebeurd was , daarna had ze altijd (helaas erg veel) make-up op maar zoals bijvoorbeeld @Nonkel Jones zegt die duitse vrouwen in ww2 die zich lelijk maakte

je kan het ook omdraaien , er kan zich een situatie voordoen dat je je vrouwelijke charme wilt gebruiken om iets gedaan te krijgen van iemand (en make-up kan iemand best mooier maken (van buiten dan ;) ) en het kan ook je hele uiterlijk veranderen zodat je er helemaal anders uitziet (ik denk hier ook bij aan kleurshampoo) als je bijvoorbeeld niet herkent wilt worden

Een lekker geurtje kan ook een ruilmiddel zijn dus er zitten een hoop kantjes aan die ik denk voor jullie persoonlijk zijn :) maar zeker het overdenken en overwegen waard

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me voorstellen dat uiterlijke verzorgen mee kan spelen voor metale gezondheid.

Als dat zo is vooral doen.

Zeker bij een bug in

ieder zijn ding

misschien nadenken over afkicken bij een shtf situatie? Ik heb wel wat koffie ingeslagen omdat ik verslaafd ben maar mijn plan is dat met die voorraad in een half jaar af te bouwen. het is immers geen levensbehoefte. Echter koude kalkoen afkicken is niet verstandig in stress situaties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ghe,leuk om te lezen en ik denk dat het voor een vrouw belangrijk is om er bij een shtf toch verzorgd bij te lopen,zowel mentaal als fysiek.

Maar als ik lees dat mam voor haar zoontjes een pincet prept om den wenkbrauwen in model te houden tijdens shtf,geeft me dat wel te denken,arme jongens,tenzij vaders een gorilla is natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@zwellever

Er zit een pincet in het Zwitsers zakmes. Ik neem aan ook in die van jou? Als je de foto's van sc bekijkt zie je dat iedereen er verzorgt bij loopt. Wil je dat niet houden dan?

Mijn idee van een shtf of een echte teotwawki is denk ik anders dan gemiddeld op dit forum. Het zal niet lang duren en als het voorbij is willen we er toch beschaafd uitzien. Mijn zoons zijn 27 en 25. Dus haargroei genoeg. Zo'n oerwoud op het gezicht hoeft niet. Foutje in de schepping zeg ik maar altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

naast extra persoonlijke hygiene producten die ik insla "verzamel" ik vaak die hele kleine flesjes met parfum als mijn vriendin/moeder iets bij de douglas heeft gekocht en dat krijg je er als kado bij nu gebruik ik dit WSHTF niet voor mezelf maar als ruil middel want ik denk niet dat iemand zal denken hun voorraad parfum mee te nemen en ik denk toch dat zulke simpele dingen gemist zullen worden vooral als een SHTF event een langere tijd duurt en ik vind vooral dat we Luxe Missen echt niet moeten onderschatten.

 

mvg, Mp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je voor bugging out wilt preppen is het een goed idee om duurdere shampoo enzo te nemen, aangezien je daarvan veel minder nodig hebt per wasbeurt, dat scheelt in hoeveel je mee moet nemen.

Bijvoorbeeld de shampoos van Weleda (biologisch verantwoord) of Biotherm (esthetisch verantwoord). Beiden heb je vaak aan een koffielepel shampoo al voldoende voor haar wat net over de schouder valt. Van Andrelon heb ik al 3 koffielepels nodig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je voor bugging out wilt preppen is het een goed idee om duurdere shampoo enzo te nemen, aangezien je daarvan veel minder nodig hebt per wasbeurt, dat scheelt in hoeveel je mee moet nemen.

Bijvoorbeeld de shampoos van Weleda (biologisch verantwoord) of Biotherm (esthetisch verantwoord). Beiden heb je vaak aan een koffielepel shampoo al voldoende voor haar wat net over de schouder valt. Van Andrelon heb ik al 3 koffielepels nodig...

 

Hmm, daar heb je een punt. Ik heb haar dat bijna tot op mijn poep komt, en ik merk toch ook een serieus verschil wanneer ik met Kruidvat shampoo was of met een duurder merk. Groot verschil in hoe lang ik de fles kan gebruiken. :o

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je voor bugging out wilt preppen is het een goed idee om duurdere shampoo enzo te nemen, aangezien je daarvan veel minder nodig hebt per wasbeurt, dat scheelt in hoeveel je mee moet nemen.

Bijvoorbeeld de shampoos van Weleda (biologisch verantwoord) of Biotherm (esthetisch verantwoord). Beiden heb je vaak aan een koffielepel shampoo al voldoende voor haar wat net over de schouder valt. Van Andrelon heb ik al 3 koffielepels nodig...

 

Voor in de BOB kun je het spul waarschijnlijk wel indampen, want de fles bestaat voor 't grootste deel uit water. 'k Doe dat met afwasmiddel al: http://preppers.nl/forum/threads/4829-Afwasmiddel-indikken-concentreren?highlight=afwasmiddel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor in de BOB kun je het spul waarschijnlijk wel indampen, want de fles bestaat voor 't grootste deel uit water. 'k Doe dat met afwasmiddel al: http://preppers.nl/forum/threads/4829-Afwasmiddel-indikken-concentreren?highlight=afwasmiddel

 

Oeh, goeie tip! Hoe kan je dan je haar wassen met dat spul? Er zelf terug wat water bijvoegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een bug-in zou ik voor mezelf gewoon een volle doos shampoo/zeep (2in1) kopen plus een hele doos scheerschuim en een zooi scheermesjes.

 

Voor een echte bug-out in een SHTF zou ik hoogstens gaan voor een Solarshower/towel en een ouderwets scheermes met flesje scheerolie. Verder schaar, tandenborstel, beetje tandpasta en nagelknipper. Voornamelijk allemaal hygiëne dus. Aangezien je wel aan je kg's moet denken dan :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeh, goeie tip! Hoe kan je dan je haar wassen met dat spul? Er zelf terug wat water bijvoegen?

 

Als je het echt lang het water laat verdampen, hou je uiteindelijk een pasta over. Kun je gewoon een heel klein likje van pakken. Beetje over je handen smeren en dan in 't natte haar moet voldoende zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een bug-in zou ik voor mezelf gewoon een volle doos shampoo/zeep (2in1) kopen plus een hele doos scheerschuim en een zooi scheermesjes.

 

Voor een echte bug-out in een SHTF zou ik hoogstens gaan voor een Solarshower/towel en een ouderwets scheermes met flesje scheerolie. Verder schaar, tandenborstel, beetje tandpasta en nagelknipper. Voornamelijk allemaal hygiëne dus. Aangezien je wel aan je kg's moet denken dan :).

 

Alles wat op olie lijkt en alles wat op zeep lijkt kun je gebruiken voor 't scheren. 't Gaat bv prima met shampoo, douchegel of bv olijfolie. Bakken, braden en scheren! ;) (Scheelt weer apart flesje scheerolie of zeep)

Nog nooit scheerschuim gekocht... ook niet toen ik me nat scheerde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk, mijn bob IS mijn beautycase haha geintje hoor. Ik heb het niet zo op make-up, gebruik weinig tot niets. En nagellak en parfum vind ik vieze chemische rotzooi. Maar spullen voor lichaamshygiëne zijn uiteraard erg belangrijk.

 

Leuk weetje: de wortels van zeepkruid kun je laten schuimen met water, zodat je je er bij nood mee kunt wassen.

Hier een link naar wikipedia waarbij overigens staat dat de stof saponine in de wortels een giftige stof is, dat is dus niet zo. (als je het maar niet in je aderen spuit :) )

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeepkruid

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

tjsa, ik weet niet hoe het met jullie zit, maar mijn hoofdhuid vind ongewassen haar toch echt niet fijn, als ik het een paar dagen niet heb gewassen gaat het jeuken. Voor mij gaat de shampoo dus echt wel mee. Samen met deo houdt het daar voor mij dan wel mee op.

Hm, en haar elastiekjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...