Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zonnepaneel als druppellader


Ant62

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Je zullen er voor moeten zorgen dat de laadstroom groter is dan de ontlaadstroom van je auto accu (en die is weer afhankelijk van de grootte van het amperage van je accu )

en er voor zorgen dat er geen stroom terug vloeit naar het laadpaneel ( blokkeerdiode )

hier een stukje over accu's http://accu.startpagina.nl/prikbord/13540428/alles-over-het-opladen-van-de-accu

maar volgens mij zijn deze dingen gewoon in de handel om je auto accu te laden .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een zonnepaneel druppellader aan een accu hangen. Had de (bijna nieuwe) accu uit de auto gehaald toen hij naar de sloop ging. Zo blijft hij goed. Heb het paneel gekocht bij de Makro voor 10 euro. Ik kan er eigenlijk niets bijzonders over zeggen. Het lampje knippert dus hij zal wel opladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor een (deep cycle) accu heb je?

Probeer er achter te komen wat de zelfontlading is via de fabricant. Die info heb je nodig om de capaciteit van het zonnepaneel te bepalen.

Een te groot paneel is duurder en staat de overtollige capaciteit als warmte af naar de omgeving.

En dan ook nog rekening houden met de verschillen zomer / winter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...