Ga naar inhoud
GENEGEERD

Jouw Top 10 van eerste aankopen?


Zanshin

Aanbevolen berichten

Gast der_obergefreiter
hmmmmmmm een verlanglijstje maken (sinterklaas en kerstman : PAY ATTENTION (ok,ok vette prijs in de loterij is ook goed dan koop ik het zelf wel)

 

1. 27MC toestand met toebehoren .

2. roofrack

3. Canadese kano

4. grote lap vrachtwagenzeil

5. grote aluminium kisten

6.nieuwe sonimtelefoon ---------------> gevonden bij 2e handszaak . 100 € kan van lijstje af .

7.waterreservoir , zon 1000 L. ding in krat.

8. handboor en boor omslag

9. aggregaatje

10. zonnepanelen zowel op huis als Nelly(de laatste eerst uit financiëel oogmerk)

 

Sonim kan vervangen worden door iets anders leuks .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het is een raar iets dat preppen....was heel vreemd om de eerste stap te zetten, dat was -naar de supermarkt gaan en een berg blikvoer/water/verzorgingsproducten/huishoudelijke spullen inkopen-

Maar sindsdien ben ik niet meer te stoppen, het voelt goed en is leuk om te doen!

Ben normaal een chaoot, maar nu zeer planmatig bezig, alles noteren wat ik heb gekocht, houdbaarheidsdatums erbij etc etc.

Ben niet meer van dit forum af te slaan momenteel.

Maar goed....het zal (hopelijk) wel weer normaliseren na verloop van tijd. En nu maar hopen dat t niet een tijdelijke bevlieging is:) Maar dat vermoed ik niet, en anders hoef ik iig een hele tijd geen boodschappen meer te doen!!!!

 

Mijn top tien:

 

1. Fallkniven A1 :) :)

2. Katadyn Pocket waterfilter

3. Princeton tec Hoofdlampje

4. Fenix LD 10 zaklamp

5. SAS survivalboek

6. 2 Lifestraw's

7. Freeplay companion noodradio

8. Leatherman Wave multitool

9. Foetsie Petroleum kachel (rare naam)

10. Firesteel army

 

En op nummer 11...toch ook maar het boekje van Dick Berts :)

Buiten de top tien nog een hele zooi kleine dingetjes.

 

Dingen die op de lijst staan om misschien volgende maand te kopen zijn:

 

Primus Omnifuel

Olielamp

Coleman benzinebrander

Gastelletje met gaspatronen

Zibro kachel

Bijl

Zakmes

etc etc

 

Nog een lange weg te gaan!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een raar iets dat preppen....was heel vreemd om de eerste stap te zetten, dat was -naar de supermarkt gaan en een berg blikvoer/water/verzorgingsproducten/huishoudelijke spullen inkopen-

Maar sindsdien ben ik niet meer te stoppen, het voelt goed en is leuk om te doen!

Ben normaal een chaoot, maar nu zeer planmatig bezig, alles noteren wat ik heb gekocht, houdbaarheidsdatums erbij etc etc.

Ben niet meer van dit forum af te slaan momenteel.

Maar goed....het zal (hopelijk) wel weer normaliseren na verloop van tijd. En nu maar hopen dat t niet een tijdelijke bevlieging is:) Maar dat vermoed ik niet, en anders hoef ik iig een hele tijd geen boodschappen meer te doen!!!!

 

Mijn top tien:

 

1. Fallkniven A1 :) :)

2. Katadyn Pocket waterfilter

3. Princeton tec Hoofdlampje

4. Fenix LD 10 zaklamp

5. SAS survivalboek

6. 2 Lifestraw's

7. Freeplay companion noodradio

8. Leatherman Wave multitool

9. Foetsie Petroleum kachel (rare naam)

10. Firesteel army

 

En op nummer 11...toch ook maar het boekje van Dick Berts :)

Buiten de top tien nog een hele zooi kleine dingetjes.

 

Dingen die op de lijst staan om misschien volgende maand te kopen zijn:

 

Primus Omnifuel

Olielamp

Coleman benzinebrander

Gastelletje met gaspatronen

Zibro kachel

Bijl

Zakmes

etc etc

 

Nog een lange weg te gaan!

 

Je bent erg goed op weg!

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook maar een beginnende budget prepper heb ik niet zoveel.

1 led lamp

2 2x 6 meter touw

3 survival kit met o.a mesje en firesteel (weet nog niet hoe dat werkt maar dat komt wel.)

4 watten

5 lucifers en aansteker

6 scheerapparaat wat door een mede prepper Cyberbeer was vermeld. Ik moet hem nog binnenkrijgen.

 

Ik heb de 10 niet gehaald, snif

T is maar hoe je telt

 

1 lamp

2 6 m touw

3 6 m touw

4 mesje

5 firesteel

6 watten

7 lucifers

8 aansteker

9 scheerapp

10 overige uit die survival kit ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Fenix TK 35

2. Pioschop ( vouw)

3. Tactical vest

4. Day pack

5. Lowe Alpine sting

6. Fiskars X5 & X15

7. Cold steel latin machete 21 inch

8. Waterdichte kleding, en thermo kleding ( woodland )

9. Kovea hikers stove met 8 grote gasblikken.

10. Mijn laatste aankoop 2 life straws.

 

Dingen die ik nog wil halen: Legerkisten of magnums, met de daarbij horende sneew ijzers ( Ik haat het om over ijs te lopen :p ) berghaus gaiters tegen de regen of sneeuw tijdens het lopen.

En een fenix hoofdlamp staat ook nog op mijn lijstje en een spotting scope.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De magnums zou ik persoonlijk laten liggen. (Heb er jaren mee gelopen dus ik weet waar ik over praat)

Voor het geld wat je betaald krijg je niet de waar terug.

Het leer was binnen een week al gescheurd bovenop de neus en aan de zijkant en het was niet zo dat ik er gekke dingen mee deed.

Pasvorm is dan wel weer goed te noemen.

 

Kijk eerder eens naar Haix of Cripsi.

Haix zijn onverwoestbaar en sterk, Crispi is binnen het type schoen waar ik altijd naar kijk een recente speler.

Ik krijg volgende week de Crispi Swat HTG binnen want hoor hier ook veel goede verhalen over.

 

Greener

 

Ps als mensen een review willen van bepaalde "combat boots, laat maar weten, heb er meerdere staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook beginneling

 

Voedsel

Medicijnen

zaklampen

Batterijen

wereldradio

lucifers

aanstekers

ehbodoos

zaden

rugzakken

gadgettas gevuld met messen, openers, vuur ,regenponcho, ehbo, lamp, wolletjes uit droger, snoep, noodels ik wil nog uitbreiden met esbit stel, tandenborstels tandpasta geld

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1. rugzak (Berghaus) Inmiddels vervangen voor een Arwy de clone v d Lowe Alpine Sting

2. mes (Helle)

3. Firesteel van LMF

4. slaapzak (m90) Inmiddels vervangen voor de modulair van de KL ivm met hetbgewicht van de M90

5. Paracord

6. EHBO kit

7. Gransfors bijl

8. Signaalspiegel

9. Stormcooker

 

en als laatste op nr 10

 

- een tarp.

 

Na deze top 10 werd ik wel wat erg enthousiast en kocht van alles en nog wat. Dat heb ik inmiddels afgeleerd.

Nu koop ik alleen nog zaken waarvan ik denk dat ze functioneel bij het preppen of de bushcraft zijn.

 

BJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een echte top tien heb ik nooit gehad.

Vaak deed ik met goedkope spullen net zo veel als met het dure spul. Maar de vraag blijft altijd staan WAT ga je er mee doen?

Verwacht je met een Mora Clipper een boom om te leggen, verkeerde keuze, daar zijn bijlen en zagen voor.

Verwacht je van je stormlucifers van Bever dat ze eeuwig meegaan, verkeerde keuze, daar heb je magnum fire-steels voor.

In een shtf situatie doe je het met wat je hebt. En of dat nu je "droom" samenstelling is van 10, prima.

Die van mij is korter.

1, goede bijl, onderarmlengte Wetterling en/of Grandfors

2, goed mes, Esee of Fallkniven, voorkeur 4" lengte met DC-4 slijpsteen aan de schede

3, firesteel, hoe groter hoe beter.

4, compas, en ja is zelf te maken maar een goed kompas is de bom.

5, billy-can, groot soepblik, om het even want niets is zo erg als niets te hebben om te koken.

 

Waterzuivering? Koken, houtskool. Verwonding, moeder natuur, of van berk een knijper maken en erop zetten...en ga zo maar door.

Minder is beter, minimaal is mogelijk maar wel met de juiste training en kennis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

eens even denken :)

 

1) noodradio opwindbaar (Eton) met led verlichting

2) SAS survival guide

3) waterfilters

4) Leatherman charge TTI

5) LMF firesteel army

6) maglite 3xD (ook handig als slagwapen)

7) camelbag drinkflessen

8) kompas & kaarten van je omgeving

9) EHBO kit waterdicht + uitbreidingen

10) gasbrander met piezo en gasbusjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Phoei, top 10 is lastig. Nou mijn beginnerslijstje:

1. Katadyn Mini

2. Firesteel

3. Garmin eTrex Vista HCx + alle EU kaarten

4. Leatherman

5. paracord

6. tarp

7. Duct tape

8. billy-can

9. warmtedeken

10. PowerGuy solar lader

 

Aanvulling, ik vergeet natuurlijk de SAS Survivalgids (deluxe dwarsligger) van John 'Lofty' Wiseman ;) Want kennis is macht dus die moet op plaats 3 komen. Chips, valt de solar lader af. Dan de Garmin inwisselen naar gewoon kompas wat bij een zonnestorm en EMP toch slimmer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schaf aan in de volgorde waarop ik het belangrijk vind/vond.

 

1. Eten en drinken. Dit gaat steeds door. Drinken = flessen en pakken water maar ook chocolademelk en frisdrank. Eten = in eerste instantie blik en pakken kant en klaar eten maar nu gewoon boodschappen in bulk bij voorkeur in de aanbieding. Hier zit ook veel, heel veel dierenvoer bij. Want wtshtf zal onze overheid niet aan de huisdieren denken.

 

2. Schoonmaak spullen zoals zeep, chloor, vochtige schoonmaakdoekjes (water besparend), wc papier, maar ook dove doucheschuim en deo. Alles in de aanbieding.

 

3. Overige spullen zoals ductape, warmhouddekens, veel theelichtjes, vaseline en ander brandspul. Hier noem ik het Action spullen.

 

4. Een zibro verwarming en zibro kristal.

 

5. Een firesteel. Nooit geweten dat het bestond. Meer een feel good aanschaf want aanstekers voldoen ook.

 

6. Zaklamp. Moet er nog veel mer hebben op zonne energie of knijpkatten.

 

7. Zakmes en later veeeel tomatenmesjes en Actionmessen.

 

8. Waterfilter

 

9. Wonder boven wonder. Een 6 persoonstent gekocht. Niet mijn favoriete bezigheid. Wilde ook eigenlijk niet maar misschien toch nodig.

 

10. Solar charger voor de telefoon en batterijen.

 

 

11. Er komt nog radio op zonne energie die ook opwindbaar is, solar chargers om lampen te voorzien van stroom, een campingtoilet zodat mijn gehandicapte zoon naar de wc kan (onmogelijk voor hem dat hurkend te doen), slaapzakken en matrasjes, en gewoon omdat ik het geweldig vind een envirofit rocket fire stove. http://youtu.be/wxz1KvEX3Cc Je kunt natuurlijk ook gewoon een vuurtje maken maar dit maakt het gemakkelijk en cool. (kan geen beter woord vinden). In de tuin komt nog een rocket stove mass heater voor een serre/kas. Dekens, meer dekens. Houten platen om de ramen af te dekken ter beveiliging en tegen hitte. Ik ga ze beplakken met decoratie/gordijn zodat het niet opvalt dat ons huis beveiligd is in tegenstelling tot rolluiken.

 

Waarom schrijf ik dit zo uitgebreid? Omdat ik niet denk dat er een top 10 kan zijn. Tenminste niet bij ons. Er moet met zo veel rekening gehouden worden wegens handicaps/ziekten. Daarnaast is eigenlijk alles nodig wat hier geschreven staat. Er is geen, òf water òf warmte, òf dierenvoer òf beveiliging. Je hebt alles nodig.

 

De focus is ook wel wat veranderd van een korte shtf naar een lange Bug In en ook van een lange Bug In naar misschien toch wel een BOB. Liever niet maar er wordt nu wel rekening mee gehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu nog een kudde herten en blarenpleisters voor achter de konijnen aan te rennen?! ;)

 

Snap ik niet .

Een kudde herten . Heet officieel een roedel . En die heb ik het zijn wel reeën en dat heet een sprong.

Blaren pleisters heb ik ook maar ik kan niet meer rennen .

Wilde konijnen zitten in op mijn jachtvelden

En tamme in het konijnen hok .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap ik niet .

Een kudde herten . Heet officieel een roedel . En die heb ik het zijn wel reeën en dat heet een sprong.

Blaren pleisters heb ik ook maar ik kan niet meer rennen .

Wilde konijnen zitten in op mijn jachtvelden

En tamme in het konijnen hok .

 

Geert

 

nu nog een roedel hert-achtigen dan ;) wij hebben die beesten/dieren/apparaten (pick one) hier niet rondrennen, vandaar mijn verkeerde woordkeuze in deze kwestie

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu nog een roedel hert-achtigen dan ;) wij hebben die beesten/dieren/apparaten (pick one) hier niet rondrennen, vandaar mijn verkeerde woordkeuze in deze kwestie

 

Ik heb die wel dus staan ze niet inde lijst van nog aan te kopen dingen .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...