Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Rook gewoon met mate en raak niet verslaafd. Problem solved.

Of gaan jullie ook stoppen met drinken omdat je anders alcoholist word?

 

Jezus mensen, toon in hemelsnaam een beetje discipline en er is niks aan de hand.

Dit soort discussies doen me altijd denken aan: Southpark seizoen 9 aflevering 14.

Voordat ik word uitgelachen, bekijk deze conclusie van de aflevering en kijk dan kritisch naar jezelf

http://www.southpark.nl/clips/155180/4-beers

 

Ik wil niet onbeschoft overkomen, en serieus met alle respect.

But it looks like you guys rack disciprine! LOL

:D

 

Zo nu even een peuk opsteken want dat was inmiddels ook al weer 3 dagen geleden..

 

 

Ćevapči

Link naar reactie
Delen op andere sites

In sigaretten zit niet alleen tabak, want dat is op zich niet verslavend. Nee zet stoppen er minimaal 50 andere stoffen in waardoor je nicotine binnen krijgt en nog een paar verslavende middelen en middelen zoals smaakmakers. Er zitten katalysatoren in die ervoor zorgen dat je deze stoffen makkelijker in je bloed opneemt dus nog meer verslaafd raakt. Er zitten zelfs anti-hoest middelen in, want als je veel zuivere tabak zou roken, dan hoest je je al de K@^&^$%#.

 

Pure maffia die tabaksindustrie net als de wapenindustrie. De lobby is zo machtig dat ze de halve wereld kunnen omkopen.:mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rook gewoon met mate en raak niet verslaafd. Problem solved.

Of gaan jullie ook stoppen met drinken omdat je anders alcoholist word?

 

Jezus mensen, toon in hemelsnaam een beetje discipline en er is niks aan de hand.

Dit soort discussies doen me altijd denken aan: Southpark seizoen 9 aflevering 14.

Voordat ik word uitgelachen, bekijk deze conclusie van de aflevering en kijk dan kritisch naar jezelf

http://www.southpark.nl/clips/155180/4-beers

 

Ik wil niet onbeschoft overkomen, en serieus met alle respect.

But it looks like you guys rack disciprine! LOL

:D

 

Zo nu even een peuk opsteken want dat was inmiddels ook al weer 3 dagen geleden..

 

 

Ćevapči

 

Mijn vader zij altijd er bestaan rokers en paffers . Mijn vader en ik hoorden bij de rokers en jij bij de paffers . Ik heb 41jaar min 1 pakje sigaretten per dag gerookt en niet van die Amerikaanse brol maar echte vlaamse peuken waar jou gat met een tuit van komt te staan .

Nu ben ik zo goed als 5 maand gestopt en ik ben er blij om . En het is heel wat anders dan gewoon zeggen ik rook niet meer je moet er tegen vechten en wie het anders zegt is nog nooit verslaafd geweest aan gelijk wat .

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch mis ik die peuk wel op sommige momenten hoor, maar goed: het is pas twee maanden dat ik

niet meer rook en volgens mijn moeder gaat ook dat gevoel op een gegeven moment over.

 

Rook gewoon met mate en raak niet verslaafd. Problem solved.

Helaas is dat niet zo eenvoudig.

Een deel van de mensheid is gevoelig voor verslaving, een ander deel weer niet; het heeft in ieder geval

barweinig met discipline te maken.

 

Je kunt nicotine ook niet vergelijken met alcohol; de drempel om alcoholverslaafd te raken ligt hoger,

dan voor nicotine omdat alcohol vergif is waar je lichaam (bij overmatig gebruik) direct van gaat tegen-

stribbelen en nicotine pas na jarenlang gebruik schade aan het lichaam oplevert.

 

Ik heb in het verleden genoeg mensen gezien die "Recreatief" gingen experimenteren met allerlei soorten

drugs en er op gegeven moment achterkwamen dat het niet meer recreatief was, maar een verslaving,

met alle gevolgen van dien.

 

En dan konden mensen als ik deze personen weer van straat afhalen omdat ze hun hele leven aan het

vergooien waren.

Mensen die bovenmodaal verdienden en in een goede buurt woonden, raakten binnen een jaar baan,

huis en vrouw kwijt, puur omdat ze "Recreatief" gebruikers waren (en dan heb ik het niet over een joint).

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@QuickFix

 

Ik moet toegeven dat mijn ouders regelmatig hamerden op het feit dat het verslavend was.

En dat het net als drank en wiet niet handig is om dagelijks te doen.

Het kan natuurlijk wel voor een week, maar compenseer dat weer door een dag of 5 het allemaal niet te doen.

Balans is de sleutel. (En iedereen weet dat je niet lichamelijk aan wiet verslaafd kan zijn)

 

Wel heb ik meer begrip voor de oude garde. Zoals je zegt en ik citeer:

 

Je kunt nicotine ook niet vergelijken met alcohol; de drempel om alcoholverslaafd te raken ligt hoger,

dan voor nicotine omdat alcohol vergif is waar je lichaam (bij overmatig gebruik) direct van gaat tegen-

stribbelen en nicotine pas na jarenlang gebruik schade aan het lichaam oplevert.

 

Zo heb ik er serieus nog nooit over nagedacht!

Jullie hebben vroeger natuurlijk nooit de waarschuwing gehad dat je met mate moet roken.

En voordat jullie het door hadden waren jullie hooked.

 

Wel blijf ik achter m'n punt staan met: Rook gewoon met mate en raak niet verslaafd.

Het is nu al ruim 10 jaar mainstream dat het niet bevordelijk is voor de gezondheid.

Dus iedereen die nu verslaafd raakt zou ik al heel snel bestempelen met het label 'discipline gebrek'.

Er staat nota bene op de verpakking dat het dodelijk is. (Is natuurlijk volstrekte onzin)

Dan ga je toch even google'en en kom je er vast wel achter dat je het moet matigen.

 

Je eet ook niet dagelijks bij de Burgerking.

En je drinkt dagelijks ook geen krat bier weg.

 

Ik ben dol op Ćevapčići's Shashlyk's en Klahv Kalash

Maar dat eet ik ook niet elke dag.

 

@Geert

 

Kun je me een keer een pakje zware Vlaamse filtersigaretten toesturen?

Ik heb een voorgevoel dat ik net zo goed pepperspray kan inhaleren.

Maar ik ben kats wel benieuwd! :p

 

(Natuurlijk betaal ik de peuken en de verzendkosten)

 

 

Ćevapči

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, verkopen ze tegenwoordig geen Gauloise (paardenvijgen met WC papier erom) meer in Nederland? :D

 

Geloof me, zo oud ben ik nog niet (over anderhalve week word ik 44) en toen ik begon met roken (13 jaar) deed ik een maand met een pakje sigaretten van 20 stuks (á fl. 3,60 per pakje).

Na verloop van tijd is dat geleidelijk aan steeds meer geworden (de prijs ook overigens). :eek:

 

Maar goed, alcohol- en tabak-verslaving zit bij mij in de familie, dus ik draag het gen ook, helaas. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, verkopen ze tegenwoordig geen Gauloise (paardenvijgen met WC papier erom) meer in Nederland? :D

 

Geloof me, zo oud ben ik nog niet (over anderhalve week word ik 44) en toen ik begon met roken (13 jaar) deed ik een maand met een pakje sigaretten van 20 stuks (á fl. 3,60 per pakje).

Na verloop van tijd is dat geleidelijk aan steeds meer geworden (de prijs ook overigens). :eek:

 

Maar goed, alcohol- en tabak-verslaving zit bij mij in de familie, dus ik draag het gen ook, helaas. :(

 

In dat geval kun je maar beter blijven roken. Je hebt er zelf natuurlijk geen schuld aan. Allemaal genetisch bepaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat geval kun je maar beter blijven roken. Je hebt er zelf natuurlijk geen schuld aan. Allemaal genetisch bepaald.

 

Veel mensen zien niet in dat roken naast dat het allemaal slecht is, verslavend etc. etc. gewoon heel veel geld kost. Ik zie mensen in de bijstand die overal schulden hebben, 3-4 kinderen die ze nauwelijks kunnen verzorgen en maar klagen dat ze niet rond kunnen komen. Maar wel allemaal een pakje per dag weg paffen en een smartphone met alles erop en eraan.

 

Mijn ex-vriendin van een jaar of 25 geleden kreeg kanker op haar 18e (zelf rookte ze niet maar de rest van het gezin wel). Hoewel haar ouders ruim 40 jaar rookten, zijn ze gestopt om financiële redenen. Ze wilden hun dochter nog een paar onvergetelijke jaren met vakanties bieden. Na behandeling kreeg ze het 5 jaar later terug en op haar 29e is ze gestorven.:) Ik zal niet direct zeggen dat hun kind is gestorven doordat er de hele dag in het huis gepaft werd, maar het speelt wel mee vrees ik.

 

Uit Engels onderzoek is zelfs al bewezen dat kleinkinderen van een rokende oma bepaalde longaandoeningen\leukemie krijgen. Terwijl hun moeder dat niet had. De ellende kan dus een generatie overslaan.

 

Ja en drank, suikers, vetten en alles waar TE voorstaat zijn ook allemaal slecht dat weet ik ook wel maar dat is een keuze. Dat fabrikanten verslavende middelen en katalysatoren in tabak doen om je sneller verslavend te maken is gewoon crimineel.:mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stoppen met roken waarom? Voor alle duidelijkheid, rook je maar kapot als je dat wilt, maar val mij er niet mee lastig!

En voor alle duidelijkheid, Beste roker, misschien weet je het niet, maar jullie stinken een uur in de wind vlak nadat jullie gerookt hebben.

 

Dus stoppen met roken waarom?

A: omdat het verrekte ongezond is

B: omdat het een vieze stinkende gewoonte is waar anderen last van hebben

C: omdat het veel geld kost

D: omdat roken effectief meer overlast veroorzaakt dan alcohol en drugs

E: omdat niet stoppen gewoon een zwaktebod is!

Uiteindelijk moet iedereen doen wat ze zelf willen zolang ze anderen er niet mee lastig vallen.

Echter, "Rokers" vallen bijna altijd anderen lastig met hun rookgedrag, en los van het feit dat het gewoon smerig is om in andermans tweedehands rook te moeten verblijven is het ook nog een keer een aanslag op mijn gezondheid.

 

Dus Roken moet mogen? jazeker, maar dan wel op een plek waar anderen die rook niet hoeven inademen, en graag daarna gelijk schone kleren aantrekken of goed uitwaaien, want de meeste rokers stinken een uur in de wind.

 

En dat is dan gelijk het probleem met die mensen die roken, ze vinden dat wij als niet rokers alle nadelige effecten maar gewoon moeten accepteren?

 

Als jij de hele dag met een collega op kantoor moet zittten die elk half uur een stinkende scheet laat, en niet het fatsoen heeft om buiten te blijven totdat die vieze lucht geheel verdwenen is, dan zul je daar waarschijnlijk snel korte metten mee maken. Maar die roker loopt naar buiten, rookt zijn/haar peuk op, en komt, de laatste dampen nog uitademend het kantoor weer binnen waarna jij als niet roker in de stank zit? dat mag dus wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stoppen met roken waarom? Voor alle duidelijkheid, rook je maar kapot als je dat wilt, maar val mij er niet mee lastig!

En voor alle duidelijkheid, Beste roker, misschien weet je het niet, maar jullie stinken een uur in de wind vlak nadat jullie gerookt hebben.

 

Dus stoppen met roken waarom?

A: omdat het verrekte ongezond is

B: omdat het een vieze stinkende gewoonte is waar anderen last van hebben

C: omdat het veel geld kost

D: omdat roken effectief meer overlast veroorzaakt dan alcohol en drugs

E: omdat niet stoppen gewoon een zwaktebod is!

 

F: het schaad ook de gezondheid van andere mensen, zoals je eigen kinderen

G: de zorgpremie\kosten zieke rokers wordt door de hele gemeenschap betaald. Tja dat is helaas met alle sociale stelsels.

H: een slechter voorbeeld voor je kinderen kun je niet zijn.

 

Hahaha,best leuk om rokers te bashen.:p Maar iedereen doet maar zolang je er anderen niet mee lastig valt en je het kunt veroorloven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen die ik ken (incl ik) die gestopt is met roken (en dat zijn er een boel) is aangekomen ...... lijkt mij geen argument meer maar een feit :p

Aankomen is dan wel weer wat anders als dik ...... totdat je teveel aankomt.

Daarentegen ben ik nog steeds heel blij dat ik gestopt ben met roken in 2002 .... helemaal als ik m'n garage binnen loop ;)

 

Wat mij wel is opgevallen aan "mensen die gestopt zijn" is dat hypocriet wapperen met de handen en gaan kuchen als iemand naast hun een peuk opsteekt.

Gatverdarrie wat wordt ik misselijk van dat volk, toen ze zelf nog rookte hielden ze met niemand rekening...maar nu......

 

Mij zal 't boeien als iemand naast me staat te roken, vind het zelfs nog steeds lekker ruiken als iemand een vers pakkie Zware VanNelle opentrekt.

Het enige wat stinkt is een volle asbak..... maar dat vond ik ook al toen ik nog rookte.

 

En al die onderzoekjes.... onzingelul.

Als ze het er bij houden dat roken én ongezond én zonde van je geld is (wat iedereen al weet) is het stukken geloofwaardiger en scheelt het een hoop 'onderzoekstijd' en geld.

...maar dit geld voor 90% van alle onderzoekjes..

 

Ik heb zo'n 30 jaar gerookt, gemiddeld pakje shag per week. Nadat ik voor de zoveelste keer gigantische pijn in mijn keel kreeg, ben ik definitief gestopt. De eerste weken waren niet zo heel erg moeilijk, dat kwam pas na een maand of 3. Vooral tijdens het kopje koffie en na de maaltijd en toen kwam ik er achter dat het grotendeels een gewoonte was. Ik heb zeker een half jaar lang die momenten gemeden, dus meteen na het eten afwassen. Niet op koffievisite enz. Had altijd elastiekjes, paperclips oid bij de hand om iets te doen te hebben. Nu ben ik zo'n 10 jaar verder, als ik in de buurt kom van iemand die rookt, gaat mijn keel zeer doen, mijn neus gaat dicht zitten en ik krijg het gigantisch benauwd.( ja zelfs als ik bij een winkel naar buiten loop en in de rookwalm terecht kom van die hele kolonne die net buiten de deur staat te roken)

Dus vind het jammer dat je iedereen maar over 1 kam scheert........er zijn namelijk ook mensen die er daadwerkelijk heel erg last van hebben.

Overigens rookte ik nooit bij mensen thuis als zij zelf niet rookten, ik vroeg altijd of er iemand last had als ik wilde roken, zelfs als er iemand bij mij thuis kwam die er last van had, dan zette ik voor die tijd de ramen een tijd open en rookte ik gewoon ff buiten.

Ik ben het wel met je eens dat rokers over het algemeen er geen rekening mee houden als iemand last heeft van hun gerook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay dan ...... mijn excuses over het over een kam scheren .... maar ook dat komt ergens vandaag.

Ik ben zelf namelijk nog nooit iemand in jou situatie tegen gekomen en heb alleen maar te maken gehad met van die aandachtsgeile aanstellers.

Die deden dat aanstellen dan ook niet alleen met roken ..... en aangezien m'n maat en ik echt nergens last van hebben gingen we er gemakshalve maar van uit dat de ene helft is zoals wij en de andere helft van die aanstellers.

 

...vandaar ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

E: omdat niet stoppen gewoon een zwaktebod is!

LoL ...... dus omdat iemand niet wil stoppen met roken is het een zwakkeling?? ...haha wie ben jij dan om dat zo te stellen? :p

G: de zorgpremie\kosten zieke rokers wordt door de hele gemeenschap betaald. Tja dat is helaas met alle sociale stelsels.

en de mensen die zich vol gieten met alcohol. das niet alleen de ziektekosten maar ook verkeersongelukken waarbij onschuldige voorbijgangers het haasje zijn.

en die obestitasjes die zich vol proppen met voer en hun schildklier de schuld geven terwijl ze op hun door de zorgverzekering betaalde scootmobiel voorbij scheuren.

Dan kan er wel lekker rokertje gebashed worden..... maar ik vind dat die andere partijen ook op gelijke manier aangepakt moeten worden ..... maar nee hoor, de ene groep wordt vertroeteld omdat ze er schijnbaar niets aan kunnen doen en van de andere groep hebben ze alvast het alcoholslot afgeschaft ......

H: een slechter voorbeeld voor je kinderen kun je niet zijn

een slechter voorbeeld is er niet? ik vind rokers een minder slecht voorbeeld als een alcoholist of een 200kg zware skippy...... maar das imho ;)

 

desalniettemin ben ik nog steeds blij dat ik gestopt ben en kan het iedereen aanraden ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alcohol en Sigaretten zijn net zo erg als drugs. Iedereen is vrij dit te gebruiken van mij, als je anderen er maar niet mee lastig valt. Dat laatste is belangrijk, val er een ander niet mee lastig.

 

Alcohol gooi je in je eigen donder en is zeker slecht, maar met roken doe je anderen ook schade aan. Hoe vaak zie je niet dat kinderen kanker krijgen die zelf nooit gerookt hebben, maar waarvan de ouders jarenlang in huis hebben gerookt met hun kinderen erbij. Hoe dom kun je zijn. Dat je zelf rookt, drinkt of drugs gebruikt moet je zelf weten maar nooit bij kinderen in de buurt. :mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik geheel met je eens ........ maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit gehoord heb dat er iemand is doodgereden omdat de bestuurder een peuk op stak .... met alcohol daarentegen zijn er talloze voorbeelden.

En dan is een kuchje van de persoon naast een roker wel ff anders dan dat de politie aan de deur staat om te vertellen dat zoon of dochter is doodgereden door iemand met alcohol op.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik geheel met je eens ........ maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit gehoord heb dat er iemand is doodgereden omdat de bestuurder een peuk op stak .... met alcohol daarentegen zijn er talloze voorbeelden.

En dan is een kuchje van de persoon naast een roker wel ff anders dan dat de politie aan de deur staat om te vertellen dat zoon of dochter is doodgereden door iemand met alcohol op.

 

Ik snap dat je tegen drugs en alcoholmisbruik bent, maar wat ik niet begrijp is waarom je rokers zo erg verdedigd. Niemand zegt hier dat je met alcohol op achter het stuur moet kruipen of verdedigd dat, dus waarom haal je dat soort argumenten erbij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Sommige mensen stoppen heel makkelijk met roken, ze zetten er een punt achter en zijn er klaar mee.

2. Sommige mensen vinden stoppen moeilijker, maar het lukt ze wel, na een tijdje kunnen ze het geheel achter zich laten

3. Sommige mensen doen zeer hun best om te stoppen met roken, maar het lukt ze niet.

 

Dat de eerste groep bestaat, wil nog niet zeggen dat de derde groep ook zo kan en moet zijn. Stoppen met roken is vaak niet zomaar iets.

 

1. Sommige mensen stoppen met cocaïne gebruiken. ze zetten er een punt achter en zijn er klaar mee.

2. Sommige mensen vinden stoppen moeilijker, maar het lukt ze wel, na een tijdje kunnen ze het geheel achter zich laten

3. Sommige mensen doen zeer hun best om te stoppen met cocaïne, maar het lukt ze niet.

 

In dit voorbeeld hoor ik niemand zeggen dat de derde groep het ook maar moet kunnen, omdat mensen uit groep 1 het toch ook doen.

 

Mensen vergeten wel eens dat roken wel een verslaving is en ook als zodanig bekeken en behandeld dient te worden.

Daarnaast word blijven roken gestimuleerd door de overheid. Een goed voorbeeld daarvan heb ik ooit eens geleerd, is dat er een balans bestaat tussen een bepaalde verhoging van de prijzen en het aantal mensen dat daardoor zal stoppen. De prijsverhogingen zijn zodanig klein, dat het inkomsten verlies door mensen die dan stoppen gecompenseerd wordt door meer opbrengsten uit de verhoging. Dan schijnheilig zeggen, de regering doet er alles aan om het tegen te gaan. Terwijl ze er juist alles aan doen om het in stand te houden. Als ze de prijs in een klap zouden verdubbelen, zouden er teveel mensen stoppen om het te compenseren met de prijs verhoging.

 

Rokers bashen is dus niet grappig, want het is een verslaving en ja bij verslavingen komt ook regelmatig onbeschoft gedrag kijken. Heel vervelend voor niet verslaafden, het is de verslaving die dit tot stand brengt.

 

Ik behoor vooralsnog bij groep 1 uit het tweede voorbeeld en bij groep 3 uit het eerste voorbeeld. Ik voel me dus zeker geen zwakkeling. Ik ben nog steeds aan het verzinnen hoe ik het voor elkaar moet krijgen. Daar waar ik het in het verleden wel geprobeerd hebt (de laatste poging was mislukt toen mijn ex vreemd ging binnen 2 weken nadat ik gestopt was. De poging daarvoor toen ik binnen een paar weken nadat ik gestopt was overspannen thuis zat en vervolgens te horen kreeg dat ik mijn huis uit werd gezet) Daarnaast is bij mij het roken gelinkt aan drinken. Als ik drink dan wil ik roken, als ik rook dan wil ik drinken. In die bijna 2 weken dronk ik derhalve dus veel te weinig. Dat is ook niet gezond kan ik je vertellen.

 

 

De regering zou eens moeten verbieden al die extra en verslavende stoffen toe te voegen aan de tabak. Dan zouden ze nog eens wat zinnigs doen in deze.

 

p.s. ik vraag ook aan mensen die bij mij thuis binnen komen of ze er bezwaar tegen hebben als ik rook

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat je tegen drugs en alcoholmisbruik bent, maar wat ik niet begrijp is waarom je rokers zo erg verdedigd. Niemand zegt hier dat je met alcohol op achter het stuur moet kruipen of verdedigd dat, dus waarom haal je dat soort argumenten erbij?

 

Waarom ik die argumenten erbij haal? o.a. vanwege het algehele rokers bashen met nou niet echt zorgvuldig gekozen bewoording, en blijven roken een zwaktebod is .... als ik wil roken dan rook ik en wie is iemand anders dan dat hij mij zwak mag vinden? en het "een slechter voorbeeld kan je niet zijn"

Alsof roken erger is dan alcohol, drugs en vraatzucht is ...... daarom haal ik die argumenten erbij, omdat het ergens op slaat.

 

Ik verdedig rokers niet "heel erg" maar ik neem het als ex-roker wel voor ze op ja. ten eerste omdat ik weet wat zij moeten doen en doorstaan willen ze stoppen met roken, ten tweede omdat ik weet hoe lekker roken is en te derde omdat het aan de mensen opgedrongen sociaalwenselijke gedoe omtrend roken mij mijlen ver de strot uitkomt omdat het absoluut niet in verhouding is met vergelijkbare dingen als alcohol, drug en vraatzucht.... en ja, dat is weldegelijk vergelijkbaar.

 

Neem nou de prijs ..... het verschil tussen een pakje sigaretten 10 jaar geleden en nu .... staat niet in verhouding met alcohol 10 jaar geleden en nu ..... ik vind gelijke monniken gelijke kappen.

Roken is slecht voor je en wordt ontmoedigd door de prijs , heel goed en helemaal mee eens, maar dan hoort dat ook te gebeuren met alcohol .... en zolang dat niet eerlijk verdeeld wordt neem ik het op voor rokers.

Is jullie de brainwashing nog niet opgevallen? 15 jaar geleden stonden de wijnglazen met sigaretten overal nog op tafel naast de bakjes met after eight en nu worden rokers verketterd alsof ze melaats zijn....... maar de gezellige buurman met een biertje teveel moet maar kunnen en ach, die kilometer die die naar huis moet rijden moet toch kunnen, want je merkt tenslotte toch niet aan hem dat hij gedronken heeft, hij kan het hebben hé.

 

O.a. daarom

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

... laat rokers lekker roken.

 

Nee ;) ..... laat rokers lekker zélf beslissen, maar geef ze wel een goed handvat en steun om te stoppen ipv beledigingen, pesten en horror scenario's.....

 

Hier op het forum wil iedereen graag zelf beslissen over wat hij (m/v) zelf doet en wil zich door anderen niets laten vertellen of opleggen .... maar als het op roken aankomt wordt er ineens wel van anderen gevonden dat die er maar eventjes mee moeten stoppen want anders zijn ze ******* en doen ze ******* en zouden ze ******* ......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu 4 maanden niet gerookt. Al vaker een tijd niet gerookt, een jaar, anderhalf jaar, een paar maanden.

Vanaf mijn eerste shagje vond ik het lekker (geloof het of niet) en ik ben echt verslaafd.

Mijn hersenen geven mij nog regelmatig het signaal dat even roken nu wel lekker zou zijn terwijl ik er verder geen zin in heb.

Omdat ik inmiddels mijn halve leven gerookt heb was het voor mij een beetje een omslagpunt.

Als ik nu niet stop wordt het nog moeilijker omdat ik dan meer wel dan niet gerookt heb.

Positieve is wel dat ik elke keer als ik een tijdje niet gerookt heb en weer begin ik daarna minder rook.

De laatste tijd rookte ik er iets van 5 per dag, op mijn balkon.

Gelukkig nooit in mijn woonkamer gerookt want dan is de gewoonte nog moeilijker te doorbreken.

Zelf stop ik niet met roken, ik stop met kopen. Gek genoeg zit er bij kopen voor mij een grens, zolang ik dat niet doe is er niet zoveel aan de hand.

Omdat ik voor mezelf de optie open wil houden om op een feestje of terrasje te kunnen roken als ik daar zin in heb.

Het is mezelf voor de gek houden, nou ja dat verslavingsmonster in mijn brein dan.

Raar maar waar, bij mij werkt het.

Als ik zou zeggen dat ik nooit meer mag roken ga ik nu nog een pakje halen om mijn gemoed te sussen.

 

Voor mij is roken een grote stress release factor en een manier om mijn hoofd wat rustiger te krijgen (afleiding).

Roken is onvervangbaar dus in die zin is het advies, niet aan beginnen, wel van toepassing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Disclaimer: Iedereen moet zelf weten of, en hoe hij/zij zichzelf naar de kloten wil helpen, maar laat mij daar dan buiten. Zodra ik last/hinder/schade heb door het destructief gedrag van dat soort personen mag ik mijn mening daarover geven denk ik toch? En zeker vergoelijkingen en D66rechterredeneringen aan de kaak stellen voor wat ze zijn. Non argumenten.

 

LoL ...... dus omdat iemand niet wil stoppen met roken is het een zwakkeling?? ...haha wie ben jij dan om dat zo te stellen?.

 

Is het nu teveel moeite om het verschil te begrijpen tussen de woorden Zwaktebod en Zwakkeling? Los daarvan er zit een wezenlijk verschil tussen niet willen en niet kunnen!

 

Ik heb veel respect voor eenieder die probeert van zijn/haar verslaving af te komen, ook al lukt dat niet altijd de eerste keer.

 

Ik heb geen respect voor eenieder die verslaving goedpraat met het argument dat ze het zelf maar moeten weten, Dit doet geen recht aan het verdriet, de ellende, de collateral damage, en de maatschappelijke schade die verslavingen met zich meebrengen.

Ja, zodra we dan gelijk accepteren dat de verslaafde zelf opdraait voor alle relevante kosten en schade, en veroordeeld kan worden voor de gevolgen van zijn haar gedrag op basis van voorbedachte rade, vind ik het prima dat je zelf mag kiezen of je rookt, teveel drinkt, steelt, moord of wat dan ook. Dan kan ik er tenminste voor kiezen die persoon te laten leven met de gevolgen van zijn/haar keuze.

Zolang de gevolgen afgewenteld worden op de omgeving, onschuldige buitenstaanders, collega's en de maatschappij, mag ik schadelijk en destructief gedrag fout vinden. Of dat het nu gaat om dieselauto's zonder roetfilter, "vredesmissies" roken, fraude, of wat dan ook.

 

Vergoelijken van verslavingen en verslavingsgedrag is de deur wijd open zetten voor nieuwe verslaafden.

Dus: Ja ik vind niet stoppen met roken een zwaktebod omdat de daarvoor aan te voeren redenen niet in verhouding staan met de redenen om wel te stoppen.

 

 

en de mensen ..... maar ik vind dat die andere partijen ook op gelijke manier aangepakt moeten worden.

Waarom ik die argumenten erbij haal? o.a. vanwege het algehele rokers bashen met nou niet echt zorgvuldig gekozen bewoording, en blijven roken een zwaktebod is .... als ik wil roken dan rook ik en wie is iemand anders dan dat hij mij zwak mag vinden? en het "een slechter voorbeeld kan je niet zijn"

Alsof roken erger is dan alcohol, drugs en vraatzucht is ...... daarom haal ik die argumenten erbij, omdat het ergens op slaat..

... en zolang dat niet eerlijk verdeeld wordt neem ik het op voor rokers..

 

Dus jouw redenatie is: zolang we straatroof niet hard genoeg aanpakken is er ook geen reden om verkrachters aan te pakken? of hoe moet ik dat zien. Want ik mag geen duidelijke afkeer uitspreken van roken omdat ik niet tegelijkertijd stelling neem tegen Drugs, alcohol, enz. ? vanaf welk moment mag je dan wel een maatschappelijk probleem bespreekbaar maken?

 

Ik verdedig rokers niet "heel erg" maar ik neem het als ex-roker wel voor ze op ja. ten eerste omdat ik weet wat zij moeten doen en doorstaan willen ze stoppen met roken, ten tweede omdat ik weet hoe lekker roken is en te derde omdat het aan de mensen opgedrongen sociaalwenselijke gedoe omtrend roken mij mijlen ver de strot uitkomt .

Roken is helemaal niet lekker, het is een verslaving, en als je gehoor hebt gegeven aan haar roep voel je je lekkerder, maar er is echt niemand die voor de eerste keer een peuk opsteekt en dan verzucht, OH, wal lekker, waarom heb ik dat niet veel eerder geprobeerd.

 

Is jullie de brainwashing nog niet opgevallen? 15 jaar geleden stonden de wijnglazen met sigaretten overal nog op tafel naast de bakjes met after eight en nu worden rokers verketterd alsof ze melaats zijn......

Komen we eindelijk op een punt waar het dus niet meer normaal gevonden wordt dat rokers de niet rokers met hun gedrag wegjagen(ja wegjagen, want als er op verjaardagen gerookt wordt blijf ik dus niet, en als er in een cafe of restaurant gerookt word ga ik weg, en dan heb ik het al helemaal niet over die vele vele mensen die echt klachten krijgen als ze andermans rook moeten inademen en de kinderen die gedwongen worden mee te roken en daarmee veel eerder zelf ook verslaafd raken, en dan ga jij dat proberen weg te zetten als brainwash?

 

 

Hear ! Hear !

 

heeft gerookt, genoot er van, is gestopt, geniet daar ook nog steeds van... laat rokers lekker roken.

Jouw mening, ik zeg, laat rokers aub stoppen met die slechte gewoonte.

 

Los van bovenstaande, ik heb ook een uitgesproken mening over drankrijders, en vind bv de meest recentelijke gerechtelijke uitspraak over "dubbel" straffen ronduit van de pot gerukt, maar dat is off topic!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...