Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eerste Indiase kernonderzeeër

prepper053
 Share

Recommended Posts

ik kwam dit berichtje net tegen:

Eerste Indiase kernonderzeeër bijna de zee op

De eerste door India zelf gebouwde en ontworpen kernonderzeeër is bijna klaar voor proefvaarten op zee.

http://www.nu.nl/buitenland/3547573/eerste-indiase-kernonderzeeer-bijna-zee.html

[ATTACH=CONFIG]4692[/ATTACH]

En toen dacht ik bij mijzelf: " Ik hoop toch echt dat ze beter duikboten kunnen bouwen dan huizen, hotels, ziekenhuizen en bedrijfspanden."

http://www.nu.nl/buitenland/3520708/ingestort-hotel-eist-levens-in-india.html

http://www.nu.nl/buitenland/3408528/vijftien-vermisten-instorten-ziekenhuis-india.html

http://www.nu.nl/algemeen/3389739/tientallen-doden-instortend-gebouw-india.html

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Op zich hoeft dit helemaal geen slechte kwaliteit te zijn, ik neem toch aan dat ze voldoende research hebben gedaan.

(met behulp van gestolen/gekochte informatie van andere landen)

Dat ze van iets mindere kwaliteit zijn dan de Amerikaanse/Russische kernonderzeeërs is logisch, die bouwen die dingen ook al 50+ jaar.

Link naar reactie

Op zich hoeft dit helemaal geen slechte kwaliteit te zijn, ik neem toch aan dat ze voldoende research hebben gedaan.

(met behulp van gestolen/gekochte informatie van andere landen)

Dat ze van iets mindere kwaliteit zijn dan de Amerikaanse/Russische kernonderzeeërs is logisch, die bouwen die dingen ook al 50+ jaar.

De mens bouwt ook al een paar honderd jaar stenen huizen..... maar dat kunnen ze daar ook niet.

Link naar reactie

Volgens mij heeft Nederland als sinds 1968 geen enkel vliegdekschip meer, maar waarschijnlijk klopt je punt nog steeds. ;)

pfff ik dach ik kijk eens wat nederland aan duikboten heeft.... ik schaam me nu diep. 4 diesels met de leeftijd van rond 19-23 jaar oud. en dit jaar worden ze gemoderniseerd omdat de communicatie gedeelte gedateerd zou zijn (na 20 jaar zou je denken?)

voor een land dat bekend staat om de scheepvaart en de geschiedenis van ons land zou je denken dat we wel iets beter spul zouden hebben.

mocht iemand ons de oorlog verklaren dan koop ik wel een witte vlag.

Link naar reactie

Kernonderzeeërs kosten gigantisch veel geld, dat kan defensie helemaal niet betalen.

En dat moet je ook helemaal niet willen, wij zijn een klein land, je moet je eigen niet meer voordoen dan je bent.

Of denk je dat de bevolking bereid is nog meer belasting te betalen, of misschien te bezuinigen op zorg of onderwijs of zo.

Link naar reactie

Kernonderzeeërs kosten gigantisch veel geld, dat kan defensie helemaal niet betalen.

En dat moet je ook helemaal niet willen, wij zijn een klein land, je moet je eigen niet meer voordoen dan je bent.

Of denk je dat de bevolking bereid is nog meer belasting te betalen, of misschien te bezuinigen op zorg of onderwijs of zo.

bezuinigen op zorg en onderwijs, prima .ik vindt echt vremd dat ouders niet zelf hun kinderen leren lezen ,zwemmen ,andere talen spreken ,ook een deel van de zorg hoeft niet profesionele te zijn. maar een sterke leger beteken veel dure hárdware. ieder burgers kan en zal de wapen ter handen moeten nemen ,maar de wapen moeten en er wel zijn. india met kern wapen houd ook pakistan in evenwicht.

Link naar reactie

Volgens mij heeft Nederland als sinds 1968 geen enkel vliegdekschip meer, maar waarschijnlijk klopt je punt nog steeds. ;)

Het was ook sarcastisch bedoelt, nederland heeft geens eens een tank of zelf ontwikkeld luchtverdediging.

Enkel wat goed getrainde soldaten maar dat heeft vrij weinig nut tegen een aanvallend leger.

Link naar reactie

bezuinigen op zorg en onderwijs, prima .ik vindt echt vremd dat ouders niet zelf hun kinderen leren lezen ,zwemmen ,andere talen spreken ,ook een deel van de zorg hoeft niet profesionele te zijn. maar een sterke leger beteken veel dure hárdware. ieder burgers kan en zal de wapen ter handen moeten nemen ,maar de wapen moeten en er wel zijn. india met kern wapen houd ook pakistan in evenwicht.

in de VS is dat zo maar hier zullen de meesten zich moeten gaan verdedigen met een koekepan of zich gewoon overgeven. Wat voor gevecht heeft nederland in de 2e wereld oorlog gegeven? helemaal niets, alleen het verzet vocht en de koninklijke familie zat het volk toe te juichen vanuit een veilige afstand. Nee, als het puntje bij het paaltje komt is nederland niet een land dat bekend staat als vechter. Kijk wat er om ons heen gebeurd iedereen betaald de prijs voor het ja-knikken van de nederlandse burger en politiek.

Ik weet een beetje off topic gekomen, maar hoe dan ook, ik zag dat er vandaag weer een huis is ingestort in india.... let wel het huis was nog niet zo oud, maar de fundering begaf het omdat het veel had geregend.

Link naar reactie

@prepper053 je schreef Wat voor gevecht heeft nederland in de 2e wereld oorlog gegeven? helemaal niets, alleen het verzet vocht en de koninklijke familie zat het volk toe te juichen vanuit een veilige afstand bij deze Men had inderdaad nagenoeg niets aan oorlogsmateriaal maar helemaal niet gevochten zou ik toch maar niet zeggen want bepaalde onderdelen hebben wel degelijk gevochten en hard ook !

( ik denk hierbij aan de mariniers , luchtmacht en marine)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Strijd_om_de_Maasbruggen_in_Rotterdam

Ook zou ik de slag in de Javazee even maar niet vergeten

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_in_de_Javazee

ik denk dat respect voor die mensen ook al is het lang geleden er toch wel mag zijn

Wat die huizenbouw betreft dat zou goed kunnen maar qua wiskunde en electronica chips ontwikkeling zijn deze luitjes ver van dom .Dat men dit soort dingen bouwt als prestige profect

in plaats van zijn bevolking een beter leven te geven vind ik jammer maar dat is aan hen . Dom zijn ze daar zeker niet ,alhoewel :(.

gr will

Link naar reactie

Het nadeel aan landen met een onderzee vloot, is dat terwijl we gelukkig steeds meer ouwe kernprogramma's afbouwen onde de koepel van grote ontwapeningsverdragen, deze verdragen alleen gelden voor de zogeheten "first-strike capability".... Dat wil zeggen, landgebaseerde ICBM's zonder vergeldings-systeem dat nog een zooitje ellende terugstuurd nadat je eigen landje plat ligt...

Helaas, zeggen deze verdragen niets over de "second-strike capability" die aan de achterdeur dus steeds verder uitgebouwd wordt.... Het mooiste voorbeeld hiervan is en blijft "de onderzeeer".... Nadat je landje in puin ligt heb je halverwege de , in dit geval Indische, oceaan nog een onderzeeer slingeren die met veel plezier en wraakgevoel een zooitje icbm's terug gooit...

Zo'n fijne groei in het aantal naties dat er dus onderzeeers met een dusdanig bereik en operationeel actieradius op na houden is dus niet echt bevorderlijk voor de wereldvrede... Hoewel de dreiging die ervanuit gaat wel de reden is dat de ballans erin blijft en dat de koude oorlog niet uit de hand liep...

Nou hebben die gekke indiers nog geen kernkoppen voor zo ver ik weet... Maar als ze hun schatkist bereid zijn om te keren, kunnen ze die ook vast wel krijgen van de Russen... Daar is tenslotte alles te koop...

Ze doen het anders stukken beter dan onze eigen superieure vliegdekschepen?

Die ene nieuwe boot verslaat ons hele leger met gemak!

Ik mag hopen dat dat cynisch is, want de Karel Doorman hebben we al een kleine 30 jaar nie meer... ;-P

Daarnaast is een vliegkampschip niet persee de beste trucendoos om een Indisch onderzeeer aan te pakken... Dan onderschat je onze 4 klein-maar-fijne Walrusklasse aanvals onderzeeers, wat toch nog altijd de beste diesel onderzeeboten ter wereld zijn en die klein en wendbaar als ze zijn vrij eenvoudig schroot kunnen maken van zo'n log Indisch lanceerplatform (want meer is het nie)... En als het er echt op aankomt is het "goalkeeper" systeem van de Nederlandse oppervlakte vloot, heel prima in staat om alles uit de lucht te plukken wat dat Indische barrel uitbraakt....

Heb geen hoge pet op van onze fijne overheid en hoe ze de krijgsmacht uitgekleed hebben tot op hun sokken... Maar de Marine stelt gelukkig nog iets voor in dit land... Nu nog wel...

Gr.

Anvil

P.S.

@Wafels groot gelijk dat de Marine z'n steentje bijgedragen heeft... Dat wat tijdig weg kon komen heeft onder Brits commando een enorme partij chaos voor de Duitsers gebrouwen...

Ben bij toeval familie van iemand die in die jaren hoogst persoonlijk met z'n onderzeeer pakweg 78.000 ton aan Duitse en Italiaanse schepen gekelderd heeft... Hoop mensen die het vergeten of nooit geweten hebben....

Link naar reactie

Mss omdat men tegenwoordig met 2 moet gaan werken om rond te komen...

En het onderwijs afbouwen ter bevordering van je leger is een enkel ticketje richting Neanderthalerland als je het mij vraagt, kijk maar eens naar de VS...

Het onderwijs is (of zou moeten zijn) de basis van je maatschappij, het defensiebudget is de basis van een shtf...

Link naar reactie

Mss omdat men tegenwoordig met 2 moet gaan werken om rond te komen...

En het onderwijs afbouwen ter bevordering van je leger is een enkel ticketje richting Neanderthalerland als je het mij vraagt, kijk maar eens naar de VS...

Het onderwijs is (of zou moeten zijn) de basis van je maatschappij, het defensiebudget is de basis van een shtf...

het is nu totaal off topic maar is ben meer voor staats defensie dan staats onderwijs.ik zie niet waarom kinderen tot een eenheid gevorm moetten worden.schoolplicht is de basis vroming uit handen van de ouders halen en burgers makken die gehoorsamen aan de geldeden moraal en regel. een sterke gewapende burger die in staat is zijn land maar ook zijn inviduel vrijheid te beschremen is voor mij belangrijker.in de US kom ik vaak en ik zie dom en slimme mensen ,die niet onder doen voor de ontwikkelling niveau van de european.je kun altijd grapje makken over de domme amerikanen die denken dat amsterdam in belgie is , maar mensen in europa wetten ook niet des moines op de kart te plasten.

Link naar reactie

het is nu totaal off topic maar is ben meer voor staats defensie dan staats onderwijs.ik zie niet waarom kinderen tot een eenheid gevorm moetten worden.schoolplicht is de basis vroming uit handen van de ouders halen en burgers makken die gehoorsamen aan de geldeden moraal en regel. een sterke gewapende burger die in staat is zijn land maar ook zijn inviduel vrijheid te beschremen is voor mij belangrijker.in de US kom ik vaak en ik zie dom en slimme mensen ,die niet onder doen voor de ontwikkelling niveau van de european.je kun altijd grapje makken over de domme amerikanen die denken dat amsterdam in belgie is , maar mensen in europa wetten ook niet des moines op de kart te plasten.

Zo enorm off topic is het nu ook niet denk ik.

De reden waarom ik staatsonderwijs (zolang je niet in een dictatoriale staat woont) wel goed vind, is net de omgekeerde van die van jou. Je wil echt niet dat de mensen hun eigen kinderen gaan onderwijzen, dat is een 'recipe for disaster', dan krijg je van die halve gare gekken die hun kinderen creationisme gaan aanleren en dergelijke onzin, vertel mij eens wat voor constructiefs voor de maatschappij daar kan uit voort komen? Waarden en normen moeten er zijn, zonder dat geen beschaving.

We leven nog steeds niet terug in de Middeleeuwen, we leven nog steeds in de moderne pré-shtf wereld. Ik vind niet dat we (al te zwaar) worden geïndoctrineerd door de overheid (in 90% van alle andere landen zal je het zo gemakkelijk niet hebben, mensen vinden altijd wel iets om over te klagen, maar vergeten hoe goed ze het hier in feite hebben) en wat we leren draagt zeker bij tot onze algemene kennis, wat je daar verder mee doet mag je ook zelf beslissen.

En laat ons even eerlijk zijn, ik ben ook al in de VS geweest, het onderwijs kan er stukken beter en dat zie je er aan ook, het gaat zeker en vast niet alleen over de typische "Belgium is that in Brussels" vraag hoor...

Ik werk voor het onderwijs (geen leerkracht) en ik heb ook enige ervaring met thuisonderwijs, wel ik kan je gerust zeggen dat dat in de meeste gevallen een heel trieste zaak wordt, echt een zegen voor ons sociaal systeem^^...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...