Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe steek ik een kanaal over zonder brug te gebruiken


Gast survivalman010

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb het een tijdje zitten volgen, maar die @survivalman010 is zo gek nog niet, eerlijk gezegd is hij de ster van de avond.

Met zijn vraag "hoe steek ik het kanaal over" en meer oplossingen geeft toch zo'n 750 viewers en nog steeds oplopend.

Ik denk inderdaad dat je ver komt survivalman010 maar neem dan wel het advies van @Ronin Kogaratsu serieus en je verder ontwikkelt o.a. op deze site en niet als een wijsneus wilt overkomen dan denk ik dat je hiet wel mag blijven en een grote man kunt worden in de prepperwereld. Er goed dat je op je leeftijd al zo denkt. Zijn er maar weinig die zich voorbereiden, erg verstandig. Is zeker nodig. Ik beschik over informatie dat je voorbereidingen zeker nodig zullen zijn.

Maar omdat deze site door alle leeftijden wordt bezocht kan ik hier niet alles publiceren. Oja, mijn foto.. erg fijn dat je die leuk vind:)

 

Vertel, vertel?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

survivalman010,

 

Goed van je dat je out-of-the-box denkt. Oudjes noemen het wellicht 'fantaseert'.

Think big, but plan small.

 

Natuurlijk is het interessant, leuk, spannend om 'groot' te denken.

Dat oefent je in buiten-de-kaders denken. Of het nou uitvoerbaar is of niet.

 

Maar...

Plan small...

Stel jezelf haalbare doelen. Financieel haalbaar, qua tijd, qua vaardigheid.

Dan hou je preppen leuk voor jezelf en je omgeving (lees: forumleden).

Dat motiveert ook meer, dan wanneer je je bezighoudt met dingen die je waarschijnlijk toch niet kunt waarmaken.

 

Ga door met nadenken, dromen, praten en let op hoe je praat op t forum.

Als je serieuze antwoorden wilt, moet je misschien iets genuanceerder formuleren.

 

Prep ze,

Noach

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Johnny BravoNL

 

Nou, omdat je zo aandringt. Zelf ook even nadenken, warom denk je dat er zoveel ondergrondse bunkers zijn in de VS en Rusland?

Weet nog niet alles maar zal vast een link geven die ik volg en scherp in de gaten hou, wat betreft de naderende gevaren. (al weet niemand wanneer).

En o.a. hiervoor Wonderboy adviseerde dat preppen zeker nog van pas zal komen. (Denk dat veel mensen, zelfs preppers hier niet goed mee om kunnen gaan en jeugdigen of zwakkere individuen gaan flippen)

 

Maar er is meer onheil onderweg, maar dat zal ik melden als er meer aanwijzingen zijn.

Hoop dat je nu rustig kunt slapen wat betreft je nieuwsgierighied.

 

(nu niet direkt (binnen enkele uren) iets gaan roepen want dan weet ik dat je het onderwerp niet serieus bekeken hebt:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ook even nadenken, warom denk je dat er zoveel ondergrondse bunkers zijn in de VS en Rusland?

Weet nog niet alles maar zal vast een link geven die ik volg en scherp in de gaten hou, wat betreft de naderende gevaren. (al weet niemand wanneer).

En o.a. hiervoor Wonderboy adviseerde dat preppen zeker nog van pas zal komen. (Denk dat veel mensen, zelfs preppers hier niet goed mee om kunnen gaan en jeugdigen of zwakkere individuen gaan flippen)

 

Maar er is meer onheil onderweg, maar dat zal ik melden als er meer aanwijzingen zijn.

 

Heb je al gelezen dat fema groot heeft ingekocht. Moet geleverd worden voor 1 oktober 2013.

 

http://sreaves32.wordpress.com/2013/08/18/exclusive-u-s-government-making-emergency-preparations-for-fema-region-iii-to-be-completed-by-october-1-2013/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
het topic is nogal dom en het stoort me dat dit steeds weer omhoog komt: als jij niet kan bedenken hoe je een stukje ondiep water over moet komen dan ga je de collapse niet overleven

Ernstiger nog dat je in een shtf situatie wil vluchten naar een overbevolkt eiland dat nu al zijn eigen bevolking niet van eigen grond kan voeden. Daar moet je je niet willen vestigen als buitenstaander in een noodsituatie. En zeker niet in een gebied dat behoorlijk gesloten is en daarnaast nogal vochtig en koud. Geen gezonde keuze om te gaan kamperen en tuinieren is daar ook lastig (moeras of rotsen en weinig vruchtbare grond), jagen is geen optie, het wild heeft een eigenaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien niet noodzakelijk wil je liever niet de volle zee op. Dan kan echt je einde worden zonder navigatiekennis en een goede uitrusting.

 

Ik ken een kerel die een keer met een grote aangepaste rubberboot achter een Ferry is aangevaren. Dat is hem gelukt maar dit was wel een hele goede watersporter. Ik ken ook mensen die het voor hun lol doen en 14 uur kotsend op een zeilboot dobberen voordat ze aankomen. Ik zou het kanaal alleen gebruiken om een visje te vangen tegen de honger, maar zeker niet als toevluchtsoord indien je geen zeeman bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Godzeidank vaar ik al m'n halve leven, en zie ik het open water als een plek waar ik me voor beperkte tijd, prima kan handhaven... Als je weet wat je doet is reizen over het water naar je BOL een prima manier om bijna niemand tegen te komen... Daarnaast, als je je voor enige tijd aan de samenleving wil onttrekken (zeg 2 weken) kan je jezelf op weinig plekken verder van de bewoonde wereld plaatsen dan op de open zee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ik weet nog goed dat ik als kleine jongen van 11 of 12 jaar het boek Engelandvaarders las.

Ik heb me toen met de fantasie van een kind van die leeftijd dermate onderzocht dat als die situatie van een oorlog zich ooit zou voordoen, hoe ikzelf in Engeland zou geraken.

In mijn familie is veel gebeurd tijdens de oorlog en heeft zelf een dermate nasleep gehad dat een psychiater een paar jaar geleden enkele familieleden bestempelden als 3de generatie oorlogsslachtoffers......

Zelf begon ik destijds met spullen verzamelen waarvan ik dacht dat ik die nodig zou kunnen hebben tijdens een dergelijke tocht en/of een survival situatie.

Je zou dus kunnen zeggen dat omstreeks die tijd een 'prepper' werd geboren (ook al bestond die term toen nog helemaal niet).

 

Nu jaren later en enigszins volwassen geworden bekijk ik een hoop anders dan toen. Toch is er in wezen ook een hoop hetzelfde gebleven.

 

De reacties van sommigen naar surviverman010 toe die uiteindelijk zelfs zijn account verwijderd zag vind ik dan ook niet helemaal oke.

Reacties als wat doet een 13 jarige jongen hier en deze dermate uitlachend (enig idee wat dat doet met een kind van die leeftijd?), dat hij zich hier op deze site niet thuis voelt.

Natuurlijk moet hij niet vergeten om ook 13 te zijn. Natuurlijk moet hij gestuurd worden om de fantassie iets minder aanwezig te laten zijn en meer te kijken naar realistischere oplossingen.

Natuurlijk moet hem gezegd worden een plan te maken waarin ook zijn ouders en of familieleden in voorkomen.

En natuurlijk moet hem ook gezegd worden dat hij met zijn ouders moet praten.

Maar jah, wie van jullie had diepgaande gesprekken tijdens zijn/haar puberteit met zijn/haar ouders op die leeftijd???

Hier ligt een enorme misgelopen kans van ons als community zijnde!

Hier is misschien een kind wat het nu op eigen houtje gaat proberen, terwijl wij hem GOEDE adviezen hadden kunnen geven met minder neerbuigende opmerkingen.

Ik heb ook wel eens een opmerking gemaakt tegen iemand die uiteindelijk heel jong bleek te zijn. Middels posts en/of pm heb ik als ik er achter kwam altijd een ander en meer passend antwoord op geprobeerd te geven.

Het is OOK onze taak om de jeugd te begeleiden, zij zijn immers ONZE toekomst!

Niet elke ouder voed op en niet elke ouder prept....

 

De reacties van je bent te jong vind ik onzin.

Er zijn hier ook "volwassenen" die denken met een online survivalcursus alle kennis in huis te hebben, veel gear inkopen maar niet weten hoe te gebruiken, of compleet wiskundig de complete theorie uit kunnen leggen hoe een vuurboog werkt maar hem alleen niet aan de praat kunnen krijgen, denkend dat als SHTF je met een luchtbuks goed beveiligd bent en ga zo maar door.......

 

Kennis zuig je op als je jong bent.

Deze jongen van 13 had misschien als hij onze leeftijd bereikt heeft, misschien en waarschijnlijk meer geweten als jij en ik nu doen!

Ik vind het dan ook jammer dat we een member verloren hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrij jagen in Schotland? Daar heb je net zo goed een vergunning voor nodig en een hoop regels waar je je aan moet houden. Ik woon trouwens in Zweden, daar kan je via de bruggen naar toe en mag je ook overal kamperen.

(En denk maar niet dat als ik een Eland schiet hem ook voor mij alleen mag houden. Dat wordt verdeeld onder de jachtvereniging en jachtterrein).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrij jagen in Schotland? Daar heb je net zo goed een vergunning voor nodig en een hoop regels waar je je aan moet houden.
Daar komt hij wel achter als hij Engels leert op school en Engels goed kan lezen.

Tot die tijd kan het jongmens zijn skills ontwikkelen, hutten bouwen, vlotjes maken, vuurtje leren stoken. Niks mis met jonge bushcraftertjes en preppertjes.

In elke leeftijdscategorie kunnen ze leren. Het is net leven ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet wat bekennen . Ik weet dat het niet goed is maar ik moet toch even mijn hartje luchten ik ben survivalman010. Ja ik weet dat het niet goed is dat ik een nieuw acc heb aangemaakt maar ik was/ben verslaafd. En het is al een poos geleden dat ik al die berichten heb gepost. Ik ben ook gestopt met fantaseren over preppen. En ben al bijna 14. Dus ik wou dit even posten. En ik begrijp dat sommige mij te jong vinden maar preppen is iets wat je nuet meer van mij af kan nemen. En ik begrijp dat de admins mij (als ze dat willen) verwijderen maar ik vraag het netjes laat me blijven. Survivaan010/homerun uit. Ik kijk morgen wel of ik nog wat kan posten anders tot ziens

 

Verstuurd vanaf mijn LG-P760 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog goed dat ik als kleine jongen van 11 of 12 jaar het boek Engelandvaarders las.

Ik heb me toen met de fantasie van een kind van die leeftijd dermate onderzocht dat als die situatie van een oorlog zich ooit zou voordoen, hoe ikzelf in Engeland zou geraken.

In mijn familie is veel gebeurd tijdens de oorlog en heeft zelf een dermate nasleep gehad dat een psychiater een paar jaar geleden enkele familieleden bestempelden als 3de generatie oorlogsslachtoffers......

Zelf begon ik destijds met spullen verzamelen waarvan ik dacht dat ik die nodig zou kunnen hebben tijdens een dergelijke tocht en/of een survival situatie.

Je zou dus kunnen zeggen dat omstreeks die tijd een 'prepper' werd geboren (ook al bestond die term toen nog helemaal niet).

 

Nu jaren later en enigszins volwassen geworden bekijk ik een hoop anders dan toen. Toch is er in wezen ook een hoop hetzelfde gebleven.

 

De reacties van sommigen naar surviverman010 toe die uiteindelijk zelfs zijn account verwijderd zag vind ik dan ook niet helemaal oke.

Reacties als wat doet een 13 jarige jongen hier en deze dermate uitlachend (enig idee wat dat doet met een kind van die leeftijd?), dat hij zich hier op deze site niet thuis voelt.

Natuurlijk moet hij niet vergeten om ook 13 te zijn. Natuurlijk moet hij gestuurd worden om de fantassie iets minder aanwezig te laten zijn en meer te kijken naar realistischere oplossingen.

Natuurlijk moet hem gezegd worden een plan te maken waarin ook zijn ouders en of familieleden in voorkomen.

En natuurlijk moet hem ook gezegd worden dat hij met zijn ouders moet praten.

Maar jah, wie van jullie had diepgaande gesprekken tijdens zijn/haar puberteit met zijn/haar ouders op die leeftijd???

Hier ligt een enorme misgelopen kans van ons als community zijnde!

Hier is misschien een kind wat het nu op eigen houtje gaat proberen, terwijl wij hem GOEDE adviezen hadden kunnen geven met minder neerbuigende opmerkingen.

Ik heb ook wel eens een opmerking gemaakt tegen iemand die uiteindelijk heel jong bleek te zijn. Middels posts en/of pm heb ik als ik er achter kwam altijd een ander en meer passend antwoord op geprobeerd te geven.

Het is OOK onze taak om de jeugd te begeleiden, zij zijn immers ONZE toekomst!

Niet elke ouder voed op en niet elke ouder prept....

 

De reacties van je bent te jong vind ik onzin.

Er zijn hier ook "volwassenen" die denken met een online survivalcursus alle kennis in huis te hebben, veel gear inkopen maar niet weten hoe te gebruiken, of compleet wiskundig de complete theorie uit kunnen leggen hoe een vuurboog werkt maar hem alleen niet aan de praat kunnen krijgen, denkend dat als SHTF je met een luchtbuks goed beveiligd bent en ga zo maar door.......

 

Kennis zuig je op als je jong bent.

Deze jongen van 13 had misschien als hij onze leeftijd bereikt heeft, misschien en waarschijnlijk meer geweten als jij en ik nu doen!

Ik vind het dan ook jammer dat we een member verloren hebben...

 

Bedankt voor het mooie bericht

 

Verstuurd vanaf mijn LG-P760 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...