Ga naar inhoud
GENEGEERD

35 liter rugzak


Gast survivalman010

Aanbevolen berichten

Gast survivalman010

is een 35 liter rugzak goed en wat bedoelen ze met 35 liter en past daar genoeg in.

hoelang kan ik daar mee overleven als die vol zit en hoe zwaar is die dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@survivalman010 Lijkt mij een mooie rugzak met voldoende inhoud voor lente, zomer, herfst. Maar moeilijk te bepalen hoelang je er mee kunt overleven. Als je hem helemaal volstopt met eten en drinken dan ben je wel naar een paar dagen klaar maar als je je hoofd volstopt met kennis hoe je aan eten kunt komen en wat te eten is dan kan je het vééél langer uithouden. Maar uiteindelijk heb je kennis nodig en die krijg je alleen door dingen te doen. Dus koop hem en ga lekker een paar keer per jaar erop uit met je rugzak ( en wat doeken, doe ik ook) en probeer dingen uit. Succes en veel plezier. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar bij mijn winkel waar ik mijn spullen haal zoals kleding staat 35 liter rugzak

http://www.benscore.nl

kijk zelf maar bij rugzak en tassen

ik wil de fortex rugzak recon woodland camo 35ltr

 

 

Hoi @survivalman010 dat is een prima rugzak om mee te beginnen, mijn kids hebben dezelfde maar dan de 25 ltr.

Maak je nu nog niet teveel zorgen over hoeveel je daarin mee kunt nemen... als ie vol zit en eronder heb je je tarp, slaapzak, grondzeil vastgemaakt dan is ie zwaar genoeg voor een wandelingetje van 15-20 km. :p

Je eten kun je ook in een aparte tas meenemen, bijv. aan je koppel, in 2 munitietassen.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CAM00089.jpg.88ff9b1ed6388cbe89210952b22d3d90.jpg

 

Hier zie je de rugzak van Alex voor zijn zelfgebouwde slaapplaats staan :D

 

CAM00028.jpg.cc024b9d472222652a3b54bfedd34eaf.jpg

 

En hier zijn we dan zelf, na zonet 16-17 km. te hebben gelopen.

Zoals je ziet hebben de kids ook een tactical-vest en een koppel. Ik ben er nl. voorstander van het gewicht te verdelen over je hele lichaam zodat je niet al het gewicht op je rug hebt hangen. Een ander voordeel is dat je bepaalde spullen, die onmisbaar zijn, altijd op je lichaam draagt. Mocht je dan je rugzak verliezen dan heb je die spullen altijd nog bij je.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super om ze een tacticalvest te geven alleen dit ding had defensie ook en geeft na een paar weken een onaangenaam gevoel, misschien handig om eens te kijken naar de opsvest zit velen malen beter is beter te hanteren en kan je meer op kwijt. Maar super zoals je bezig bent!!

 

Verstuurd van mijn C6603 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast survivalman010

oke ik moet eerst wachten tot 1 october dan krijg ik weer zakgeld voor spullen.

maar ik zit eigenlijk wel teveel op dit forum dus ik ben waarschijnlijk minder online voorlopig ik heb ook een email gehad van de beheerder.

maar oke bedankt voor de tip op hoeveel ik op mijn leeftijd kan lopen met die 35 ltr rugzak en ik zal ook ooit nog eens kijken voor een tactical/ops vest

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @CrossbowClan

Lekker bezig. Ik vraag me alleen af waarom ops vesten? Een goede rugzak met een goede indeling loopt veel beter dan een opsvest(mits goed afgesteld) Plus met een rugzak kan je veel meer meenemen. Ik begrijp je argument wel mbt alles op je lijf dragen. Als de shtf uitbreekt en ik zie lui met ops vesten dan benader ik ze uitermate achterdochtig/voorzichtig......en neem geen enkel risico. Zie ik iemand met een reguliere Lowe/Berghaus/nomad rugzak, dan ben ik ietsje toegankelijker...

Maar ok, ieder z'n keuze....:D

 

Ps. Wat doen die carabiners aan die vesten? Die vesten kunnen dat niet aan hoor..... Zijn dat echte (Petzl/black Diamond/Kong etc carabiners ?) carabiners of show speeltjes? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ASMC heeft uitgebreide keuze: klik hier

 

Deze shop heeft veel keus met een groot prijsverschil. Licht dat aan de kwaliteit van stof, het draagcomfort of gewoon het merk? Iemand ervaring hiermee?

 

Overigens lijkt het mij juist handig om spullen op je heupen te bevestigen. Mijn kids droeg ik vroeger altijd op mijn heupen nooit op de rug. Dat was veel te zwaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze shop heeft veel keus met een groot prijsverschil. Licht dat aan de kwaliteit van stof, het draagcomfort of gewoon het merk? Iemand ervaring hiermee?

 

Overigens lijkt het mij juist handig om spullen op je heupen te bevestigen. Mijn kids droeg ik vroeger altijd op mijn heupen nooit op de rug. Dat was veel te zwaar.

 

dat ligt aan alles wat je zegt, tegenwoordig moet je ook opletten dat je geen airsoft meuk koopt, ziet er leuk uit voor geinig geld maar vaak is het niet het beste materiaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @CrossbowClan

Lekker bezig. Ik vraag me alleen af waarom ops vesten? Een goede rugzak met een goede indeling loopt veel beter dan een opsvest(mits goed afgesteld) Plus met een rugzak kan je veel meer meenemen. Ik begrijp je argument wel mbt alles op je lijf dragen. Als de shtf uitbreekt en ik zie lui met ops vesten dan benader ik ze uitermate achterdochtig/voorzichtig......en neem geen enkel risico. Zie ik iemand met een reguliere Lowe/Berghaus/nomad rugzak, dan ben ik ietsje toegankelijker...

Maar ok, ieder z'n keuze....:D

 

Ps. Wat doen die carabiners aan die vesten? Die vesten kunnen dat niet aan hoor..... Zijn dat echte (Petzl/black Diamond/Kong etc carabiners ?) carabiners of show speeltjes? :D

 

 

Hoi, de carabiners zijn geen show-speeltjes @prepass.

 

Die met de oranje klip is een Skylotec HMS-twist, en de geheel blanke is van XSPlatforms 25KN/5500Lbs.

 

En de kids hebben ook een rugzak hoor... ze dragen niet alles in het vest en aan de koppel.

Wat betreft achterdochtig worden bij iemand met een tactical/ops-vest... jasje erover en je ziet er niks meer van :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, de carabiners zijn geen show-speeltjes @prepass.

 

Die met de oranje klip is een Skylotec HMS-twist, en de geheel blanke is van XSPlatforms 25KN/5500Lbs.

 

En de kids hebben ook een rugzak hoor... ze dragen niet alles in het vest en aan de koppel.

Wat betreft achterdochtig worden bij iemand met een tactical/ops-vest... jasje erover en je ziet er niks meer van :rolleyes:

 

Ok, wat ik eigenlijk bedoelde is, kunnen ze incl jij er ook veilig mee werken? Denk aan zekeren, knopen, controles. Toprope certificaat gehaald als minimale basis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

35 liter met een lichte minimale uitrusting (dus alleen wat echt nodig heb) kan je goed 5 dagen overleven in de zomer/lente/herfst (licht vooral aan hoe snel je het koud hebt) met vriesdroog eten.

 

Ga je met wat meer kampeerspul en eten waar al het vocht nog in zit dan zeg ik een 2 dagen overleven in de zomer/lente/herfst (licht vooral aan hoe snel je het koud hebt) en dan houd het wel op.

 

Het ligt er dus heel erg aan wat voor soort spullen je mee neemt en wat voor voedsel en kleding en dat is voor iedereen verschillend.

 

M.v.g JP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...