Ga naar inhoud
GENEGEERD

Alle vitale infrastructuur van nederland in handen van een mexicaan.

rescue
 Share

Recommended Posts

De overname van KPN, door slim, Geeft me wat hoofdpijn.

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/08/09/america-movil-wil-kpn-overnemen/

Ongeveer alle Vitale Infrastructuur, word beheert, communiceert over het "Vaste Net" van KPN. En het management komt nu in handen van een mexicaan..

Denk even aan de backbone van defensie en alle hulpdiensten (Titaan); Alle Internetbackbones gaan over infrastructuur van KPN vaste net

Alle Internetverbindingen, telefoonverbindingen in nederland gaan over infrastructuur van KPN, zelfs al heb je een andere providers.. KPN beheert alle wijkcentrales, alle opstappunten etc..

De enige andere partij met grote communicatie infrastructuur die landelijk dekkend is, is de NS-Rail Infrabeheer en geheel onafhankelijk is van KPN.

Alle andere vitale infrastructuur gaat direct of indirect over de infrastructuur van KPN. De besturing van drinkwaterleiding systemen, De besturing van Waterzuivingsinstallaties, De bewaking en besturing van electra en gas installaties. De besturing van alle private chemische bedrijven gaat over de dezelfde infrastructuur..

http://www.nctv.nl/onderwerpen/nv/voorkomen-voorbereiden/bescherming-vitale-infrastructuur/

http://www.vbnnet.nl/downloads/downloads/Jthh7yw09zj7v87Q.pdf

Misschien het Vaste Net maar onderbrengen bij Verkeer en Waterstaat, in plaats van 1 mexicaan, die zich niet aan de spelregels houdt.

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Voorlopig maken ze zich in Den Haag alleen maar druk over het geld en de regeltjes.

Henk Kamp spreekt de sussende woorden: "..KPN vanzelfsprekend gehouden blijft aan de wettelijke verplichtingen en de vergunningen die lopen"

De VEB vindt dat KPN moet overwegen beschermingsconstructie af te stoffen - om zo een hoger bod af te dwingen en Wim Dik (ex topman) ziet ook alleen maar voordelen.

Het lijkt er inderdaad op dat weinig mensen zich zorgen maken over de autarkie van onze infrastructuur.

Link naar reactie

Ach ik ben opzich voor een privatisering, Ik ben er echt voor de oude monopolie positie van de oude energiereuzen, communicatiegiganten weg is.. De consument heeft recht op keuze denk ik..

Echter niet van de echte vitale infrastructuur. Een belangrijk deel van de vitale infrastructuur kan prima los geweekt worden uit KPN, en ondergebracht bij een zelfstandig agentschap van Economische zaken of Infrastructuur..

Over de vitale infrastructuur kunnen anderen diverse diensten aanbieden, zodat de consument keuzes heeft..

Link naar reactie

Inderdaad eerst die Mexicaan de volle met laten betalen.

En dan die delen nationaliseren (maar wel op de zuid Amerikaanse manier, dus geen of zeer weinig vergoeding geven) :)

Even serieus, ik neem aan dat er afspraken/wetten zijn over die infrastructuur, dus hij mag het niet zomaar afbreken, verwaarlozen of gigantische prijsverhogingen doorvoeren.

(Nederland heeft namelijk overal wetten voor, dus lijkt mij vreemd als die er niet zijn.)

Link naar reactie

Gast Bunkerprepper
De overname van KPN, door slim, Geeft me wat hoofdpijn.

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/08/09/america-movil-wil-kpn-overnemen/

Ongeveer alle Vitale Infrastructuur, word beheert, communiceert over het "Vaste Net" van KPN. En het management komt nu in handen van een mexicaan..

Denk even aan de backbone van defensie en alle hulpdiensten (Titaan); Alle Internetbackbones gaan over infrastructuur van KPN vaste net

Alle Internetverbindingen, telefoonverbindingen in nederland gaan over infrastructuur van KPN, zelfs al heb je een andere providers.. KPN beheert alle wijkcentrales, alle opstappunten etc..

De enige andere partij met grote communicatie infrastructuur die landelijk dekkend is, is de NS-Rail Infrabeheer en geheel onafhankelijk is van KPN.

Alle andere vitale infrastructuur gaat direct of indirect over de infrastructuur van KPN. De besturing van drinkwaterleiding systemen, De besturing van Waterzuivingsinstallaties, De bewaking en besturing van electra en gas installaties. De besturing van alle private chemische bedrijven gaat over de dezelfde infrastructuur..

http://www.nctv.nl/onderwerpen/nv/voorkomen-voorbereiden/bescherming-vitale-infrastructuur/

http://www.vbnnet.nl/downloads/downloads/Jthh7yw09zj7v87Q.pdf

Misschien het Vaste Net maar onderbrengen bij Verkeer en Waterstaat, in plaats van 1 mexicaan, die zich niet aan de spelregels houdt.

Even een klein detail: Je post van vbnnet dateert uit 2008 :)

Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'in handen van een Mexicaan'

(Beter geformuleerd: ik begrijp wél wat je met die opmerking bedoelt, maar ik deel je conclusie niet. Het lijkt alsof jouw stellingname/achtergrondgedachte nu is dat er één 'boze' Mexicaan is die de infrastructuur in Nederland in gevaar brengt simpelweg vanwege zijn nationaliteit?).

Er is gekozen om diverse sectoren te privatiseren, waaronder de telecomsector. Het feit dat er achter de bedrijven die nu als marktspeler actief zijn aandeelhouders zitten is een volstrekt logische zaak.

Ik zie niet in dat concentratie van aandelen bij één of enkele partijen (al dan niet uit het buitenland) zou moeten leiden tot het in-gevaar-zijn van de sectoren die vallen onder de Vitale infrastructuur van Nederland.

Ideëen om bepaalde onderdelen van de infrastructuur weer een staatsbedrijf te laten zijn... volgens mij hebben we die boeken al een hele tijd geleden uitgelezen en in de kast gezet :-)

Op dit moment oefenen alle ministeries (al dan niet voldoende) toezicht uit op die marktpartijen die onderdeel van de Vitale infrastructuur zijn. Dat is volgens mij meer dan voldoende waarborg.

Link naar reactie

Even een klein detail: Je post van vbnnet dateert uit 2008 :)

Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'in handen van een Mexicaan'

(Beter geformuleerd: ik begrijp wél wat je met die opmerking bedoelt, maar ik deel je conclusie niet. Het lijkt alsof jouw stellingname/achtergrondgedachte nu is dat er één 'boze' Mexicaan is die de infrastructuur in Nederland in gevaar brengt simpelweg vanwege zijn nationaliteit?).

Er is gekozen om diverse sectoren te privatiseren, waaronder de telecomsector. Het feit dat er achter de bedrijven die nu als marktspeler actief zijn aandeelhouders zitten is een volstrekt logische zaak.

Ik zie niet in dat concentratie van aandelen bij één of enkele partijen (al dan niet uit het buitenland) zou moeten leiden tot het in-gevaar-zijn van de sectoren die vallen onder de Vitale infrastructuur van Nederland.

Ideëen om bepaalde onderdelen van de infrastructuur weer een staatsbedrijf te laten zijn... volgens mij hebben we die boeken al een hele tijd geleden uitgelezen en in de kast gezet :-)

Op dit moment oefenen alle ministeries (al dan niet voldoende) toezicht uit op die marktpartijen die onderdeel van de Vitale infrastructuur zijn. Dat is volgens mij meer dan voldoende waarborg.

De snelwegen, en het spoor en de vaarwegen zijn ook in beheer bij de overheid, en daar is het zelfde spel gespeeld..

Het is wat mij betreft zo wie zo niet handig, dat de sleutel tot alle vitale infrastructuur bij een bedrijf is.

Er zijn diverse wettelijke spelregels waar KPN zich in het bijzonder moet houden, en andere marktspelers zich niet aan hoeven te houden.. Er is zelfs een aparte stichting die flink aantal preferente aandelen hebben om een aantal zaken te waarborgen.

Deze specifieke mexicaan staat bekend over hoe hij met spelregels en wetten om gaat. Google ff op zijn naam.. En deze man, aan de knop te laten zitten, van al onze vitale infrastructuren, gaat mij wat ver..

het komt vaker voor dat de overheid, weer belangen neemt in voorheen geprivatiseerde organisatie.. Dat hebben ze gedaan bij het spoor.. NS Railinfrabeheer, is Pro-rail (is volledig in handen van overheid) geworden. Ze hebben belangen bij alle Waterleidingbedrijven, Aandeelhouders zijn provincies. Ze hebben belangen bij de electra-distributie netten.. Aandeelhouders, zijn uitsluitend overheden.

Helaas is men niet altijd op de hoogte hoe we van 1 bedrijf afhankelijk zijn.. Ook al heb niets lopen bij KPN, geen contracten etc.. toch loopt alles in nederland over KPN infrastructuur.

De waarborgen lijken voor de huidige situatie ruim voldoende. Dat is om dat KPN afhankelijk is van de overheid, en andersom. Die situatie is er straks niet meer, of zeker niet stabiel.

Link naar reactie

Zoals de Amerikanen zeggen: possession is 9/10th of ownership. Als er een noodsituatie is dan kan meneer de Mexicaan stampvoeten wat hij wil maar dan gaat het landsbelang voor. En als de huidige regering dit niet faciliteert dan is er zo een andere regering die wel de belangen van het volk dient. Dit mits een aanzienlijk deel van het Nederlandse volk uit haar sluimer ontwaakt. En dat hoeft dan nog niet eens een meerderheid te zijn. Meerderheden hebben nooit wat bepaald.

Link naar reactie

Gast Bunkerprepper
De snelwegen, en het spoor en de vaarwegen zijn ook in beheer bij de overheid, en daar is het zelfde spel gespeeld..

Het is wat mij betreft zo wie zo niet handig, dat de sleutel tot alle vitale infrastructuur bij een bedrijf is.

Er zijn diverse wettelijke spelregels waar KPN zich in het bijzonder moet houden, en andere marktspelers zich niet aan hoeven te houden.. Er is zelfs een aparte stichting die flink aantal preferente aandelen hebben om een aantal zaken te waarborgen.

Deze specifieke mexicaan staat bekend over hoe hij met spelregels en wetten om gaat. Google ff op zijn naam.. En deze man, aan de knop te laten zitten, van al onze vitale infrastructuren, gaat mij wat ver..

het komt vaker voor dat de overheid, weer belangen neemt in voorheen geprivatiseerde organisatie.. Dat hebben ze gedaan bij het spoor.. NS Railinfrabeheer, is Pro-rail (is volledig in handen van overheid) geworden. Ze hebben belangen bij alle Waterleidingbedrijven, Aandeelhouders zijn provincies. Ze hebben belangen bij de electra-distributie netten.. Aandeelhouders, zijn uitsluitend overheden.

Helaas is men niet altijd op de hoogte hoe we van 1 bedrijf afhankelijk zijn.. Ook al heb niets lopen bij KPN, geen contracten etc.. toch loopt alles in nederland over KPN infrastructuur.

De waarborgen lijken voor de huidige situatie ruim voldoende. Dat is om dat KPN afhankelijk is van de overheid, en andersom. Die situatie is er straks niet meer, of zeker niet stabiel.

@rescue Ik moet je verontschuldigingen aanbieden. Ik heb de eerste link die je meestuurde niet aangeklikt, alleen link 2 en 3.

Ik had dit interview met Vermeend niet gezien op het moment dat ik mijn opmerkingen maakte.

Als zelfs iemand als Vermeend deze uitspraken zo in EénVandaag doet, dan heb jij zeker een valide punt. :rolleyes:

Link naar reactie

Ik las nog iets.. Ik citeer een reactie op de stentor..

"Wat Nederland onvoldoende lijkt te beseffen is, dat door deze overname door een Amerikaan, de Verenigde Staten (USA) grondrechtelijk, zonder dat KPN abonnees geïnformeerd worden, toegang tot alle data en telefonieverkeer kunnen opvragen. Dit kan NIET geweigerd worden! Volledig afluisteren/aftappen dus! Daar kan geen Nederlandse en/of Europese wet iets aan veranderen. De Amerikaanse wet schrijft het nml sinds 911 wetten voor, dat wanneer een bedrijf in Amerikaanse handen is, zij op verzoek, VOLLEDIGE toegang moet bieden aan de VS! De Verenigde Staten krijgen zo volledige grip op onze data en telefonieverkeer. Via KPN kopen zij meerder essentiële telecombedrijven en vergroten de grip en controle in heel Europa. Let op mijn woorden! Ik vindt dat de Nederlandse staat de telefonie weer moet nationaliseren. Zoals Vermeend al zei, er is door hem en vele andere een inschattingsfout gemaakt. Die kan Nederland nu nog herstellen."

ach, daar had ik zelf nog niet aan gedacht..

Link naar reactie

• 1 month later...

Na een medialuwe maand is er vandaag weer wat nieuws met betrekking tot een mogelijke overname van KPN door América Móvil. "Dergelijke kritieke infra kan worden gecompromitteerd bij een buitenlandse overname", schrijft Kamp. “Met name een overname van KPN door buitenlandse bedrijven die direct of indirect onder oneigenlijke invloed staan kan gevolgen hebben voor de nationale veiligheid.”

EZ lijkt echter niet van plan de verkoop te blokkeren en legt de verantwoordelijkheid bij de aandeelhouders. Dan weet je het wel..

Meer info op: http://webwereld.nl/beveiliging/79280-ez-nationale-veiligheid-in-geding-bij-overname-kpn

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...